Praha — České dráhy, obdobně jako dopravce RegioJet, pořídily na jaře sérii starších vozů od Rakouských spolkových drah. V případě ČD se jedná o 32 vozů řady Bmz, z nichž většina neprošla tzv. Upgrading Programem a nemají proto ve výbavě klimatizaci, zásuvky 230 V, vakuovou toaletu a magnetickou kolejnicovou brzdu na podvozku. I přesto jejich příchod znamená v porovnání s vozy východoněmeckého původu zvýšení kvality. Od pátku 14. října jsou nasazovány na vlaky R 700/521 Buchlov, R 1221 či jako posilové vozy vlaku Ex 522 Zlínský expres. První ze second-handových vozů se podařilo uvést do provozu čtyři měsíce po dodání do ČR; obdobně jako u RegioJetu, budou nové řady Bmee234 a Bmee235 prozatím provozovány s rakouskou registrací: A-ČD.
Vozy můžeme potkat nejen s rakouskou registrací, ale i v dnes již historickém barevném schématu pro vozy ÖBB. Kromě náhrady za „koženky“ na expresních vlacích linky Ex 2 Praha - Olomouc - Luhačovice/Zlín/Vsetín posloužily v soupravě EC 274/275 Slovan (Praha - Bratislava) také jako náhrada za nejmodernější vagony, které byly z této soupravy převedeny na ostravské expresy. Do provozu je nasazována přibližně polovina z pořízeného počtu. Zbytek projde standardní „revitalizací“. Stejně jako východoněmecké vozy ČD budou natřeny podle aktuální verze korporátního schématu, sedačky budou přečalouněny a zrepasují se také další interiérové prvky. S revitalizovanými vozy se v roce 2012 počítá také na nové expresy Praha - Vsetín nebo rychlíky Praha - Cheb. Na západ Čech se přitom měly podívat již 3. října tohoto roku, kdy se plánovalo nasazení na dvou párech spojů.
Zcela mimo diskusi se pak dostává původně avizované nasazení několika kusů na trase Praha - České Budějovice. To bude aktuální až v případě větších změn v nasazování souprav, které České dráhy slibují po dodání netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort v příštích letech.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage
| 18.10.2011 (15:00)
Nebo by se nasadili o něco později, ale už zrevitalizované... Ach jo. I když je jasné, že státnímu podniku (který se nesmyslně jmenuje a.s.) musí vše trvat déle i kvůli výběrovým řízením.
Další otázkou je, zda by nebyly vhodné na přeci jen větší modernizaci...
A ktera varianta balkanskyho schematu ne tento tyden u CD aktualni? :-D
Jsem zvedav, na kolik vozu naroste jejich pocet neustalym vymyslenim novych a novych moznosti, kam muzou byt nasazeny :-/
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










