..: RegioJet do nového JŘ vjede pozvolna, poprvé ale překročí hranice :..

162.115 RJ se soupravou IC RegioJet, Starý Kolín (22.10.2011), foto: Louis ArmstrongBrno — Otevření jízdního řádu 2011/2012 pro RegioJet nebude tak grandiózní, jak společnost původně doufala. Podle oficiálního vyjádření žlutého dopravce dostává zachování kvalitativní úrovně služeb přednost před skokovým nárůstem denních spojů, jenž by provozní zálohy RegioJetu ztenčil na minimum a vystavil tak firmu vážným rizikům v případě mimořádností, na které je zimní období obvykle více než štědré. Od neděle 11. prosince proto stávající nabídku žlutých vlaků doplní pouze polední IC 1009 s odjezdem 10.33 z Prahy a večerní obratový IC 1018, který vyjede z Havířova v 18.27. Další spoje do cílového počtu devíti párů chce firma doplnit v následujících měsících. Nový jízdní řád ale přesto do zdejších železničních končin přinese jednu zásadní novinku: vůbec poprvé zahájí středoevropský osobní dopravce pravidelnou vlakovou linku dále než do pohraniční stanice. Na mapu destinací Regiojetu tak ještě před Vánoci přibude slovenská Žilina, kde společnost zároveň otevře své prodejní místo. Konkurovat zde bude službami a vnitrostátním tarifem, soupeřit ale bude muset s rychlejšími expresy a pendolinem. Žlutých vlaků se navíc dočkají také obyvatelé Těšínska, byť zatím pouze jednou denně.

Opatrnost dostává přednost, spoje budou přibývat postupně

Lokomotiva od plzeňské Škodovky a vagony od Rakouských spolkových drah.„Ze zkušeností víme, že kvalita má přednost před kvantitou. Tato zásada musí bezpodmínečně platit i u našich vlaků. Proto jsme se přiklonili k rozhodnutí přidávat další spoje postupně a nestavět naše zákazníky před kompromisy,“ objasňuje soukromý dopravce pozdní změnu plánů na svém oficiálním facebookovém profilu. Přidáním jednoho nového páru spojů místo původně zamýšlených čtyř se tak firma částečně chrání před možným katastrofálním výpadkem, který by jí hrozil v případě vyčerpání všech provozních záloh. Teprve ke konci roku obdrží z dílen poslední sérii repasovaných vozů řad ABmz a Ampz, které v současnosti využívá jako přechodné řešení, než budou dodány zcela nové osobní vagony z rumunského Aradu. První z nich očekává RegioJet na jaře, přičemž v průběhu příštího roku by kromě velkoprostorových vozů druhé třídy chtěl postupně doplnit i třídu první a prémiovou.

I přes svou pragmatickou podstatu je nicméně prosincový odklad nasazení dodatečných spojů dalším z řady nepříjemných zpoždění, která žluté vlaky provázejí od samého počátku projektu dálkových vlaků Student Agency. Na dosavadních prodleních se podepsaly jak komplikace s homologací lokomotiv Škoda 99E2, tak i komplikované financování nákupu nových vozidel. Negativní nádech oznámené změny se RegioJet snaží mírnit upozorňováním na svou snahu o zachování maximální možné kapacity u stávajících spojů v zákaznicky zajímavém vánočním období. Přidání dalšího denního páru slibuje na 1. února, zatímco zbylé tři dvojice vlaků InterCity by nabídku měly doplnit na konci prvního kvartálu 2012, patrně v návaznosti na dodání prvních nových vagonů.

V souvislosti s novým jízdním řádem prozatím RegioJet nepředstavil ani žádné úpravy cen jízdného. Podle mluvčího Aleše Ondrůje bude dopravce zvýšení DPH reflektovat nejdříve od ledna nového roku. Finančně by firma naopak neměla bezprostředně pocítit neobsazení rezervované kapacity dopravní cesty – podle informací MF Dnes totiž dosud nemá podepsaný klíčový dodatek smlouvy se SŽDC, který od dopravců požaduje, aby platili i za nevyježděné výkony. Toto nové pravidlo se už naopak vztahuje na dalšího konkurenta, LEO Express, stejně jako na dominantní České dráhy.

Jeden dopravce přes hranici aneb Praha - Žilina vnitrostátně

Stevard IC RegioJet, foto: Josef PetrákPřestože prosincový start žlutých vlaků bude výrazně zaostávat za očekáváním veřejnosti i dopravce samotného, jedno zásadní prvenství RegioJet přesto získá. Jako vůbec první v regionu střední Evropy totiž využije eurolicenci k provozu mezistátních osobních vlaků čistě ve vlastní režii. Dvojice spojů tak od 11. prosince bude pokračovat z Havířova přes Český Těšín, Třinec a Čadcu až do Žiliny. Z pohledu provozního i tarifního zcela odpadne tradiční komplikace v podobě předávání vlaku v pohraniční přechodové stanici, kombinování jízdného nebo rozdílné úrovně palubních služeb, které jsou dnes mezi Bohumínem a Žilinou zcela běžnou praxí. Jízdní doklad podle jednotného ceníku umožní zákazníkům jízdu v celé trase stejně, jako je tomu u stávající vnitrostátní linky.

Do centra Žilinského kraje dorazí večerní IC 1013 v 20.45, na cestu do Prahy se pak vydá ráno v 6.54, jen půl hodiny po prvním pravidelném expresu ZSSK/ČD. Cestu do české metropole urazí soukromý spoj za 5 hodin a 39 minut, tedy o 6 minut pomaleji než konkurenční Ex 150 Jan Perner a dokonce o hodinu pomaleji, než nové ranní pendolino, jež bude jako SC 32 vyjíždět rovněž ze Žiliny. Večerní souboj na slovenské lince bude RegioJet svádět především s Ex 129 Hradčany, který ovšem jede jinou trasou. Oproti několika uplynulým rokům se nicméně v novém GVD prakticky srovnávají jízdní doby valašské a ostravské trasy – Hradčany díky tomu svou trasu absolvují za 5 hodin 8 minut, zatímco o 20 minut pozdější IC RegioJet jen za 5 hodin 12 minut. Pendolino v podobě SC 33 sice do Žiliny dorazí až před desátou, zato ale nabídne zcela nové pozdní spojení z Prahy s odjezdem 17.12, tedy hodinu po posledním dosavadním denním spoji směřujícím na sever Slovenska.

Odraz slunce v SC 513 Pendolino Sprinter, foto: Josef PetrákCo žlutému dopravci chybí na poli rychlosti nebo četnosti spojů, chce potenciálním zákazníkům vynahradit palubním servisem a cenami. Rozsah služeb bude konstantní v celé délce trasy, včetně občerstvení a bezdrátového připojení k internetu, které navíc na Slovensku bude moci těžit z výrazně lepšího pokrytí signálem 3G. I ceník jízdného je oproštěn od nutnosti jízdné dělit podle státní hranice, případně cestovat dle drahého mezinárodního tarifu SCIC-NRT. Akční internetovou jízdenku z Prahy do Žiliny bude možné pořídit už za 390 Kč/15,90 €, mezi Žilinou a Ostravou bude cena začínat na 120 korunách (4,90 €) a do Olomouce cesta vyjde 210 Kč (8,90 €). Tarifní podmínky pro cesty na Slovensko jsou navíc shodné s těmi, jež platí na lince Praha - Havířov, což přeshraniční cestování neuvěřitelně zpřehledňuje. Stejně jako u In-karet ČD bude navíc RegioJet poskytovat 25% slevu z obyčejného jízdného pro držitele zákaznických karet ZSSK, pokud jízdenku zakoupí osobně na pokladně.

Porovnání nabídek RJ a ČD pro vybrané trasy (nákup dokladu v ČR)
  Akční Internetová Obyčejná SCIC-NRT
(s/bez IN25/RailPlus)
Dělené jízdné*
(s/bez IN25/RailPlus)
SporoTiket Slovensko
Praha - Žilina 390 430 590 600 795 445 575 405
Olomouc - Žilina 210 230 290 237 311 220 275 228
Ostrava - Žilina 120 140 180 150 195 122 144 237
* u děleného jízdného se počítá s jízdenkou CityStar Slovensko v úseku Čadca Gr. - Žilina - Čadca Gr. (výsledkem je polovina ceny zpátečního dokladu)

Pokud se porovnání konkurenčních cen ve vnitrostátní dopravě ukázalo být docela problematickým, pak solidní porovnání mezistátních tarifů představuje opravdovou výzvu. Z desítek až stovek možných tarifních kombinací se tabulka snaží vytáhnout ty aktuálně nejvýhodnější nebo nejdostupnější:

  • Ceny Regiojetu pro akční, internetové a obyčejné jízdné
  • Ceny mezistátních jízdenek "koupím jeden papír a neřeším", a to s In-kartou IN 25/RailPlus nebo bez ní
  • Ceny děleného jízdného, pořízeného u ČD jako kombinace vnitrostátní jízdenky do tarifního bodu Čadca st.hr. a dále zpáteční jízdenky CityStar Slovensko (je o něco výhodnější, než SCIC-NRT jízdenka se slevou RailPlus, aniž by zákaznickou kartu vyžadovala). Opět se zde rozlišuje použití slevy IN 25 na vnitrostátní úsek ČD.
  • Ceny point-to-point internetových nabídek SporoTiket, dostupných na e-shopu v limitovaném kontingentu a s časovým omezením.

Celou situaci samozřejmě dále komplikuje fakt, že finální cenu u mezistátních dokladů ovlivňují i faktory jako místo a čas nákupu, zákaznické aplikace atp. Úplně samostatnou kapitolou jsou pak žákovské a studentské slevy vyžadované státem, jež se přes hranici obvykle neuznávají a nesou s sebou další specifické podmínky.

Jak je vidno ze stručného porovnání, cenová hladina Regiojetu při cestách do Žiliny není výrazně nižší oproti nejvýhodnějším nabídkám ČD. Její největším trumfem je jednoduchost – mezistátní doklad lze snadno zakoupit na internetu nebo z kreditové/otevřené jízdenky přes SMS, bez nutnosti vyzvedávat nebo tisknout fyzický doklad, bez nutnosti znát specifika tarifů a dělit jízdné na státní hranici podle dopravců. Právě v principu jeden dopravce - jeden tarif - jeden ceník - jedna úroveň služeb bude spočívat hlavní a největší výhoda mezinárodního provozu žlutých vlaků. Je to něco, k čemu se státní dopravci ani po dlouhých letech modernizace nedokáží dopracovat, čímž zákazníky bez podrobné erudice v jemnostech tarifů pravidelně odrazují a znemožňují využití moderních prodejních kanálů, které jinak ve vnitrostátní dopravě všemožně prosazují.

Žlutá pro Těšínsko i region Kysuc

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaKromě přímého spojení s Žilinou samozřejmě prodloužení jednoho páru umožní i vznik nových vnitrostátních relací Praha - … - Český Těšín - Třinec a Čadca - Žilina. Od začátku platnosti nového grafikonu ovšem do Třince nezačne jezdit druhý plánovaný pár vlaků IC 1004/1015 – podobně jako ostatní "odložené" vlaky bude jeho prodloužení z Havířova dále na východ provedeno až v prvních měsících příštího roku. Cestující mezi metropolí a Českým Těšínem zaplatí za cestu minimálně 290 Kč, do Třince pak ještě o desetikorunu víc. Základní internetové jízdné se pro obě města drží shodně na 340 korunách a plnou jízdenku zákazníci pořídí za 470, resp. 480 Kč. Mezi Žilinou a Čadcou dají držitelé kreditovek za jednu jízdu 1,60 €, pří nákupu u pokladny pak rovná dvě eura. Tato cena zřejmě odradí čistě regionální cestující, kteří jinak na zdejší trati expresy rádi využívají místo osobních vlaků pro každodenní dojíždění do/z Žiliny. Aktuální cena jízdenky u ZSSK s novou slevou REGIONAL je stanovena na 1,50 € a se zákaznickou kartou klesá dokonce až na 1,32 €.

Expanze krůček po krůčku

Žlutý dopravce má za sebou těžký rozběh, poznačený řadou komplikací. Konec roku pro něj ale nebude o nic jednodušší. Ačkoliv se počet jeho spojů od 11. prosince přehoupne přes polovinu plánovaného rozsahu dopravy, oproti původním ambicím bude "železniční silvestr" letos u Regiojetu přeci jenom poněkud skromný. Potěšující zprávu mají Jančurovci pro obyvatele Těšínska a severozápadního Slovenska; ani tato předvánoční novina ale nebude bez nahořklé příchuti polovičního počtu přímých vlaků do Třince. Skutečně převratný tak bude nový grafikon zejména pro cestující z oblasti Žiliny – ti se jednak dočkají žlutého servisu s pohodlným nákupem jízdného a přehledným tarifem; paradoxně ale možná ještě větší službu jim RegioJet udělá nepřímo, skrze dopady konkurenčního boje: ostravské expresy výrazně zrychlí a přímo do Žiliny zavítá pendolino, které historicky prvně pokoří hranici pěti hodin při cestách do Prahy. Díky této kombinaci tak cestující ze Slovenska dostanou pod stromeček ty nejlepší změny bez kompromisů.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage, SŽDC


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.11.2011 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify Jízdní řád

Další z regionu Slovensko Žilinský Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 18      Zpráv na stránku:   
20.11.2011 (17:37)  
tululu a dedailus: nejde o to v jakém kraji bydlím a zda u nás taví EC, IC (je mi jedno kolik IC u nás staví když v zaměstnání musím být já a další stovky zoufalců do 6:30 hod)atd....nejsem zapálený fanoušek železnice, jde o to proč není schopen "modrý" dopravce nabídnout dostatečnou kvalitu a kapacitu. Proč jsou sopravy čím dál kratší? Co je mi do "humanizace" a RailJetů když ráno ve vlaku stojím, protože má 4 vagony a pobrá lidi od H.Brodu, přes Světlou, G.Jeníkov, Čáslav, K.Horu, Kolín...druhý totéž od Pardubic, Přelouče atd.... připadají Vám 4 popř. 5 vozů dost? Elephanty prosím nřešte, 80 minut do Prahy nemůže dojíždět nikdo. Proč ma rychlíky jedoucí 2 - 3 hodiny není možné rekonstruovat nějaké velkoprostorové vozy...proč stále ta hnusná kupátka? Apropó víte o čem mluvím...? Viděl jste někodo někdy "koridorové" rychlíky z Prahy (kde se stěhuje večer celý středočeský, východočeský kraj a polovina Moravy)? To je opravdu takový problém chovat se jako normální slušný dopravce, místo vydávání buletinů a rozdávání novin v 1.třídě? Neříkám, že vše je v zahraničí dokonalé, ale v dnešní době kdy po koridoru je železnice konkurenceschopná jí oslabovat krátkými špinavými vlaky s 40 let strými vagóny typu "B" (dobytčák) přecpanými lidmi mi připadá opravdu drzé....Ano Jančura to řeší místenkami, ČD slevami do přecpaných dobytčáků (opatřených ke zlepšení cestování záclonkami)..kdo je na tom lépe? Nemám sympatie k nikomu, jen bych konečně 22 let po "revoluci" jezdil jako člověk, né jako slepice natěsnaná v kurníku (kupé).
registrovaný uživatel rpet  mail  
20.11.2011 (16:52)  
@ tululu, dedalius a spol:

se mi fakt libi, ze presne vite, co dela jancura spatne a ze to dela spatne.

otazka zni: proc to nejdete delat lip, kdyz vite jak? proc nezalozite firmu a nejezdite (at uz po silnici, nebo po kolejich)??

nejsem nekritickej obdivovatel jancury, ale co na nem obdivuju je to, ze on - na rozdil od vetsiny z nas - uz neco dokazal (stejne jako viamont a jhmd). a to i v ty zeleznicni doprave. za svy penize, ktery mohl utratit jinde a jinak...

skutecnost, ze dela chyby, mi prijde v celku prirozeny vyvoj jeho podnikani. je v tom novej, nutne nejaky chyby udelat musi. a kvuli tomu ho mam nenavidet?? jak prizemni...
20.11.2011 (14:57)  
dedaluis: ovšem i jeden šikovný zedník může udělat lepší dům, jak celá stavební firma plná neschopných lidí... teď je ovšem otázkou, zda je jeden Jančurův zedník natolik šikovný...
20.11.2011 (14:33)  
Ťululu-předešel jsi mě a tak mužu jenom doplnit.již jako student jsem jezdil do školy 150km tam a 150km zpět pravidelně každý týden a i ted najezdím vlaky dost km abych mohl soudit jestli se něco zlepšilo nebo ne.není vše ideální,ale to není ani na tratích v rakousku nebo německu.stačí jet některým vlakem jejich regionálních tratí.pokud jde o RJ tak jsem to přirovnal jako bych měl smělé plány postavit si krásný a veliký dum,ale měl jenom jednoho zedníka,jako je to v jednom českém filmu.
registrovaný uživatel rpet  mail  
20.11.2011 (14:10)  
@ RadoB:

ale keď pred dávnejšou dobou pri Trenčíne havaroval jeho žltý autobus, lebo mladý vodič zablúdil a jazdil úplne inou cestou a následne havaroval, cestujúci sa dočkali náhradnej prepravy až za 12 hodín. No nech sa čosi takého stane dominantnému štátnemu dopravcovi, to by sme počuli kydov. Tu - zaujímavé - ani v bulvárnych médiách žiaden pes vôbec ani len neštekol. Asi by "promptnosť" tejto "superspoločnosti" nepasovala dnešným papagájom, ktorí sa naučili opakovať donekonečna, že všetko štátne je zlé a všetko súkromné je super.

omlouva te neznalost mistniho trhu s medii: mf dnes tomu nestesti venovala dost kritickej a dost dlouhej clanek. v poslednich dnech tentyz dennik dost tvrde ryje do RJ jako takoveho.

vic cti, min diskutuj ;)
20.11.2011 (12:29)  
Tépichář 2 : chapu vas,ale itak si myslim,ze zrovna cestujici ze stredoceskeho kraje by se meli co nejmene ozyvat,zrovna v koline zastavuje skoro kazde EC a Ex do/z Brna,mate elefanty,... jinak co se tyce zaclonku,popravde to neznamena ze nemuzete vstoupit do kupe a sednout si,ja kdyz sem jezdival do skoly,tak kamaradi si dokonce vzdy vybrali ty kupe,kde bylo zatazeno (naschval,zbuzerace),jinak pokud nekdo spi,vzbudit ho a proste mu otriskat o hlavu ze si chcete sednout a nebo si stezovat u prodciho a pokud nic neudela tak mu otriskat o hlavu cestovni smlouvu a řád,kazdopadne reseni je,jinak pokud chcete ja s vami nekdy pojedu a misto vam najdu,pokud to nedokaze pruvodci,ja si na hlavu srat nenecham,a co se tyka konkurence,predstavte si ten vlak se kterym jedete (nekoukejte na kvalitu cestovani)ze patri jine spolecnosti...tak bude vypadat,taky budete muset stat,jde o to ze zatim jezdi vasim smerem RJ,ale ten je povinne mistenkovy,proto tam nikdo nestoji,ale kdyby mistenky zrusil,tak tim pojede vic lidi a mozna si budou sedet i na kline,pak bych chtel taky vedet jak by rozdaval noviny a piti,kdyby mel vlak nadupany jak čd.
Komentar napsany v lasce a miru. :-)
20.11.2011 (12:04)  
p.s. Opravdu by nešlo tyto vlaky (a spoustu jíných ve středních čechách na hlavních tratích)) posílit o vozy Bdt, či Bdmtee či jiné - velkoprostorové? Běžnému cestujícímu opravdu nejde o nějaký velký komfort, spíše o slušné místo k sezení (ono sedět v kupé s šesti či sedmi lidmi - ani to většinou nejde protože díky "ohleduplnosti" těch co kupé obsadily první). Denně se stresovat sednu li si a jak....to opravdu neodpovídá slušnému cestování v 21.století. Problematiku přecpaných Ex, EC a jiných vlaků vyšší kvality převážně studenty otevírat ani nebudu..... To je problém "modrého" dopravce a to vlakuškami ani bulletiny neodstraní. Základ je slušné chování, dostatek spojů a dobrá kapacita....pak následuje čistota a přesnost. Koukám li na řazení v novém GVD , vše se "zlepšuje" jen tak dál.... Bohužel smutné je, že pro nás z Kolína středních čech, konkurence prakticky neexistuje :-(. Na to "modrý" dopravce žehrá, ale to pány s platy kolem 3 miliony ročně netrápí - že? Proto více "Jančurů" - prosím.
20.11.2011 (11:31)  
Jen malý příspěvek: na dráze a pro dráhu dělám cca 24 let. Konkurenci vítám - důvod - naprosto "arogantní" a přehlíživé chování "modrého dopracvce" k běžným cestujícím. Dojíždím denně v relaci Kolín - Praha a zpět. Díky toleranci zaměstnavatele moho pracovat v rozmezí od 6:00 - 6:30 hod. Podívám li se na možnostíi dojíždění "modrých" vychází mi R911 a R718 (Elephanty s jízdní dobou 70-80 minut...v 21.století promiňte naprosto ignoruji..nejsem tak bohatý abych denně strávil 3 hodiny ve vlaku). Teď k faktům R911 4 vozy 2.třídy + služební + 1.třída - denně souboj o holé místo (polovina kupé "zazáclonkována") velkoprostorový vůz žádný - 1.třída noclehárna (zazáclonkována) přístup průvosčích - mrtvý brouk, stání na chodbičce - běžný jev (odjezd KO 5:11 min). R718 - 5 vozů 2.třídy, služební, 1x1.třída - polovina "zazáclonkována" velkoprostorový vůz (třeba i Bt) žádný - rvačka o místo denně, stání na chodbičce denně, 1.třída - noclehárna již z Pardubic....mám pokračovat? Kdy už tohle skončí, kdy skončí zkracování vlaků, kdy skončí nucení cestujících do "chumlu" v kupátkách, kdy si cestující s "modrým dopracvem" bude moci vybrat svobodně místo ve velkoprostorovém voze (i straší stavby)? Proto si přeji větší konkurenci a mrzí mně, že "žlutý dopravce" v Kolíně nestaví. Promiňte raději jako člověk za plné peníze, než jako "prasátko" s režijní. Jen připomenu - autobusy v této relaci díky "dráze" prakticky nejezdí (nemožnost dotací dvou druhů dopravy). Sympatia a antypatie a "technické" řeči běžného cestujího nezajímají.....
20.11.2011 (11:07)  
M-díky za odpověd.ted už jsem si opravdu jist se svým názorem na RJ.tím víc fandím CD protože ty se,i když ne vždy jak by měly,starají o spoustu těchto LUDVU po celé republice kteří jezdí denně do práce,a o víkendu chtějí navštívit babičku někde v Kotěhulkách.Ad si pan Jančura jezdí tu svoji Prahu a Ostravu a dá pokoj CD.-----Vendelín N-něco podobného jsem tady už jednou psal když jsem v Zábřehu viděl přijíždět RJ jako by hořelo.smrad z obložení a spálené gumy by mě odradil od další cesty s ním i kdyby ještě zaplatil.nejhorší je že nikoho s doprovodu vlaku ani strojvedoucího to vubec nezajímylo,natož aby se šel jen kouknout co se děje.-----RadoB-jak jsem řekl lepší méně slibovat a více udělat.----jinak přaji všem spokojenou cestu jak s RJ tak s CD
registrovaný uživatel RadoB 
20.11.2011 (10:47)  
Pán Jančura až priveľa chváli sám seba. Neviem, čo si o tom myslieť, asi by malo oveľa väčšiu váhu, keby sme chválospevy na tútu spoločnosť počuli od cestujúcich. Nechcem vyberať len tie "špatnosti" jeho autobusovej spoločnosti, ale keď pred dávnejšou dobou pri Trenčíne havaroval jeho žltý autobus, lebo mladý vodič zablúdil a jazdil úplne inou cestou a následne havaroval, cestujúci sa dočkali náhradnej prepravy až za 12 hodín. No nech sa čosi takého stane dominantnému štátnemu dopravcovi, to by sme počuli kydov. Tu - zaujímavé - ani v bulvárnych médiách žiaden pes vôbec ani len neštekol. Asi by "promptnosť" tejto "superspoločnosti" nepasovala dnešným papagájom, ktorí sa naučili opakovať donekonečna, že všetko štátne je zlé a všetko súkromné je super.
A čo sa týka jeho cenovej úrovne... nechajme pôsobiť čas. Na Slovensku sme mali svojho čas jednu strašne lacnú nízkonákladovú leteckú spoločnosť - podotýkam, že samozrejme súkromnú, ktorá sa tiež hrdila vlastnými chválospevmi, že dokáže na trase Bratislava-Košice lietať lacnejšie, ako štátny železničný moloch. Ono to kupodivu aj chvíľu fungovalo, samozrejme takúto cenu nemali všetky lety... O nejakú dobu však, kto si tieto letenky kúpil, s najväčšou pravdepodobnosťou sa dočkal len toho, že let bol zrušený a svoje peniaze už nikdy viac nevidel. Veď si prečítajte sami:
http://staznosti.sme.sk/cpas/255/SkyEurope-Airlines-as-v-konkurze.html
Čo dodať na záver? Pánovi Jančurovi by slušalo trocha viac skromnosti. Menej gágať a viac makať.
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko