..: RegioJet do nového JŘ vjede pozvolna, poprvé ale překročí hranice :..

162.115 RJ se soupravou IC RegioJet, Starý Kolín (22.10.2011), foto: Louis ArmstrongBrno — Otevření jízdního řádu 2011/2012 pro RegioJet nebude tak grandiózní, jak společnost původně doufala. Podle oficiálního vyjádření žlutého dopravce dostává zachování kvalitativní úrovně služeb přednost před skokovým nárůstem denních spojů, jenž by provozní zálohy RegioJetu ztenčil na minimum a vystavil tak firmu vážným rizikům v případě mimořádností, na které je zimní období obvykle více než štědré. Od neděle 11. prosince proto stávající nabídku žlutých vlaků doplní pouze polední IC 1009 s odjezdem 10.33 z Prahy a večerní obratový IC 1018, který vyjede z Havířova v 18.27. Další spoje do cílového počtu devíti párů chce firma doplnit v následujících měsících. Nový jízdní řád ale přesto do zdejších železničních končin přinese jednu zásadní novinku: vůbec poprvé zahájí středoevropský osobní dopravce pravidelnou vlakovou linku dále než do pohraniční stanice. Na mapu destinací Regiojetu tak ještě před Vánoci přibude slovenská Žilina, kde společnost zároveň otevře své prodejní místo. Konkurovat zde bude službami a vnitrostátním tarifem, soupeřit ale bude muset s rychlejšími expresy a pendolinem. Žlutých vlaků se navíc dočkají také obyvatelé Těšínska, byť zatím pouze jednou denně.

Opatrnost dostává přednost, spoje budou přibývat postupně

Lokomotiva od plzeňské Škodovky a vagony od Rakouských spolkových drah.„Ze zkušeností víme, že kvalita má přednost před kvantitou. Tato zásada musí bezpodmínečně platit i u našich vlaků. Proto jsme se přiklonili k rozhodnutí přidávat další spoje postupně a nestavět naše zákazníky před kompromisy,“ objasňuje soukromý dopravce pozdní změnu plánů na svém oficiálním facebookovém profilu. Přidáním jednoho nového páru spojů místo původně zamýšlených čtyř se tak firma částečně chrání před možným katastrofálním výpadkem, který by jí hrozil v případě vyčerpání všech provozních záloh. Teprve ke konci roku obdrží z dílen poslední sérii repasovaných vozů řad ABmz a Ampz, které v současnosti využívá jako přechodné řešení, než budou dodány zcela nové osobní vagony z rumunského Aradu. První z nich očekává RegioJet na jaře, přičemž v průběhu příštího roku by kromě velkoprostorových vozů druhé třídy chtěl postupně doplnit i třídu první a prémiovou.

I přes svou pragmatickou podstatu je nicméně prosincový odklad nasazení dodatečných spojů dalším z řady nepříjemných zpoždění, která žluté vlaky provázejí od samého počátku projektu dálkových vlaků Student Agency. Na dosavadních prodleních se podepsaly jak komplikace s homologací lokomotiv Škoda 99E2, tak i komplikované financování nákupu nových vozidel. Negativní nádech oznámené změny se RegioJet snaží mírnit upozorňováním na svou snahu o zachování maximální možné kapacity u stávajících spojů v zákaznicky zajímavém vánočním období. Přidání dalšího denního páru slibuje na 1. února, zatímco zbylé tři dvojice vlaků InterCity by nabídku měly doplnit na konci prvního kvartálu 2012, patrně v návaznosti na dodání prvních nových vagonů.

V souvislosti s novým jízdním řádem prozatím RegioJet nepředstavil ani žádné úpravy cen jízdného. Podle mluvčího Aleše Ondrůje bude dopravce zvýšení DPH reflektovat nejdříve od ledna nového roku. Finančně by firma naopak neměla bezprostředně pocítit neobsazení rezervované kapacity dopravní cesty – podle informací MF Dnes totiž dosud nemá podepsaný klíčový dodatek smlouvy se SŽDC, který od dopravců požaduje, aby platili i za nevyježděné výkony. Toto nové pravidlo se už naopak vztahuje na dalšího konkurenta, LEO Express, stejně jako na dominantní České dráhy.

Jeden dopravce přes hranici aneb Praha - Žilina vnitrostátně

Stevard IC RegioJet, foto: Josef PetrákPřestože prosincový start žlutých vlaků bude výrazně zaostávat za očekáváním veřejnosti i dopravce samotného, jedno zásadní prvenství RegioJet přesto získá. Jako vůbec první v regionu střední Evropy totiž využije eurolicenci k provozu mezistátních osobních vlaků čistě ve vlastní režii. Dvojice spojů tak od 11. prosince bude pokračovat z Havířova přes Český Těšín, Třinec a Čadcu až do Žiliny. Z pohledu provozního i tarifního zcela odpadne tradiční komplikace v podobě předávání vlaku v pohraniční přechodové stanici, kombinování jízdného nebo rozdílné úrovně palubních služeb, které jsou dnes mezi Bohumínem a Žilinou zcela běžnou praxí. Jízdní doklad podle jednotného ceníku umožní zákazníkům jízdu v celé trase stejně, jako je tomu u stávající vnitrostátní linky.

Do centra Žilinského kraje dorazí večerní IC 1013 v 20.45, na cestu do Prahy se pak vydá ráno v 6.54, jen půl hodiny po prvním pravidelném expresu ZSSK/ČD. Cestu do české metropole urazí soukromý spoj za 5 hodin a 39 minut, tedy o 6 minut pomaleji než konkurenční Ex 150 Jan Perner a dokonce o hodinu pomaleji, než nové ranní pendolino, jež bude jako SC 32 vyjíždět rovněž ze Žiliny. Večerní souboj na slovenské lince bude RegioJet svádět především s Ex 129 Hradčany, který ovšem jede jinou trasou. Oproti několika uplynulým rokům se nicméně v novém GVD prakticky srovnávají jízdní doby valašské a ostravské trasy – Hradčany díky tomu svou trasu absolvují za 5 hodin 8 minut, zatímco o 20 minut pozdější IC RegioJet jen za 5 hodin 12 minut. Pendolino v podobě SC 33 sice do Žiliny dorazí až před desátou, zato ale nabídne zcela nové pozdní spojení z Prahy s odjezdem 17.12, tedy hodinu po posledním dosavadním denním spoji směřujícím na sever Slovenska.

Odraz slunce v SC 513 Pendolino Sprinter, foto: Josef PetrákCo žlutému dopravci chybí na poli rychlosti nebo četnosti spojů, chce potenciálním zákazníkům vynahradit palubním servisem a cenami. Rozsah služeb bude konstantní v celé délce trasy, včetně občerstvení a bezdrátového připojení k internetu, které navíc na Slovensku bude moci těžit z výrazně lepšího pokrytí signálem 3G. I ceník jízdného je oproštěn od nutnosti jízdné dělit podle státní hranice, případně cestovat dle drahého mezinárodního tarifu SCIC-NRT. Akční internetovou jízdenku z Prahy do Žiliny bude možné pořídit už za 390 Kč/15,90 €, mezi Žilinou a Ostravou bude cena začínat na 120 korunách (4,90 €) a do Olomouce cesta vyjde 210 Kč (8,90 €). Tarifní podmínky pro cesty na Slovensko jsou navíc shodné s těmi, jež platí na lince Praha - Havířov, což přeshraniční cestování neuvěřitelně zpřehledňuje. Stejně jako u In-karet ČD bude navíc RegioJet poskytovat 25% slevu z obyčejného jízdného pro držitele zákaznických karet ZSSK, pokud jízdenku zakoupí osobně na pokladně.

Porovnání nabídek RJ a ČD pro vybrané trasy (nákup dokladu v ČR)
  Akční Internetová Obyčejná SCIC-NRT
(s/bez IN25/RailPlus)
Dělené jízdné*
(s/bez IN25/RailPlus)
SporoTiket Slovensko
Praha - Žilina 390 430 590 600 795 445 575 405
Olomouc - Žilina 210 230 290 237 311 220 275 228
Ostrava - Žilina 120 140 180 150 195 122 144 237
* u děleného jízdného se počítá s jízdenkou CityStar Slovensko v úseku Čadca Gr. - Žilina - Čadca Gr. (výsledkem je polovina ceny zpátečního dokladu)

Pokud se porovnání konkurenčních cen ve vnitrostátní dopravě ukázalo být docela problematickým, pak solidní porovnání mezistátních tarifů představuje opravdovou výzvu. Z desítek až stovek možných tarifních kombinací se tabulka snaží vytáhnout ty aktuálně nejvýhodnější nebo nejdostupnější:

  • Ceny Regiojetu pro akční, internetové a obyčejné jízdné
  • Ceny mezistátních jízdenek "koupím jeden papír a neřeším", a to s In-kartou IN 25/RailPlus nebo bez ní
  • Ceny děleného jízdného, pořízeného u ČD jako kombinace vnitrostátní jízdenky do tarifního bodu Čadca st.hr. a dále zpáteční jízdenky CityStar Slovensko (je o něco výhodnější, než SCIC-NRT jízdenka se slevou RailPlus, aniž by zákaznickou kartu vyžadovala). Opět se zde rozlišuje použití slevy IN 25 na vnitrostátní úsek ČD.
  • Ceny point-to-point internetových nabídek SporoTiket, dostupných na e-shopu v limitovaném kontingentu a s časovým omezením.

Celou situaci samozřejmě dále komplikuje fakt, že finální cenu u mezistátních dokladů ovlivňují i faktory jako místo a čas nákupu, zákaznické aplikace atp. Úplně samostatnou kapitolou jsou pak žákovské a studentské slevy vyžadované státem, jež se přes hranici obvykle neuznávají a nesou s sebou další specifické podmínky.

Jak je vidno ze stručného porovnání, cenová hladina Regiojetu při cestách do Žiliny není výrazně nižší oproti nejvýhodnějším nabídkám ČD. Její největším trumfem je jednoduchost – mezistátní doklad lze snadno zakoupit na internetu nebo z kreditové/otevřené jízdenky přes SMS, bez nutnosti vyzvedávat nebo tisknout fyzický doklad, bez nutnosti znát specifika tarifů a dělit jízdné na státní hranici podle dopravců. Právě v principu jeden dopravce - jeden tarif - jeden ceník - jedna úroveň služeb bude spočívat hlavní a největší výhoda mezinárodního provozu žlutých vlaků. Je to něco, k čemu se státní dopravci ani po dlouhých letech modernizace nedokáží dopracovat, čímž zákazníky bez podrobné erudice v jemnostech tarifů pravidelně odrazují a znemožňují využití moderních prodejních kanálů, které jinak ve vnitrostátní dopravě všemožně prosazují.

Žlutá pro Těšínsko i region Kysuc

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaKromě přímého spojení s Žilinou samozřejmě prodloužení jednoho páru umožní i vznik nových vnitrostátních relací Praha - … - Český Těšín - Třinec a Čadca - Žilina. Od začátku platnosti nového grafikonu ovšem do Třince nezačne jezdit druhý plánovaný pár vlaků IC 1004/1015 – podobně jako ostatní "odložené" vlaky bude jeho prodloužení z Havířova dále na východ provedeno až v prvních měsících příštího roku. Cestující mezi metropolí a Českým Těšínem zaplatí za cestu minimálně 290 Kč, do Třince pak ještě o desetikorunu víc. Základní internetové jízdné se pro obě města drží shodně na 340 korunách a plnou jízdenku zákazníci pořídí za 470, resp. 480 Kč. Mezi Žilinou a Čadcou dají držitelé kreditovek za jednu jízdu 1,60 €, pří nákupu u pokladny pak rovná dvě eura. Tato cena zřejmě odradí čistě regionální cestující, kteří jinak na zdejší trati expresy rádi využívají místo osobních vlaků pro každodenní dojíždění do/z Žiliny. Aktuální cena jízdenky u ZSSK s novou slevou REGIONAL je stanovena na 1,50 € a se zákaznickou kartou klesá dokonce až na 1,32 €.

Expanze krůček po krůčku

Žlutý dopravce má za sebou těžký rozběh, poznačený řadou komplikací. Konec roku pro něj ale nebude o nic jednodušší. Ačkoliv se počet jeho spojů od 11. prosince přehoupne přes polovinu plánovaného rozsahu dopravy, oproti původním ambicím bude "železniční silvestr" letos u Regiojetu přeci jenom poněkud skromný. Potěšující zprávu mají Jančurovci pro obyvatele Těšínska a severozápadního Slovenska; ani tato předvánoční novina ale nebude bez nahořklé příchuti polovičního počtu přímých vlaků do Třince. Skutečně převratný tak bude nový grafikon zejména pro cestující z oblasti Žiliny – ti se jednak dočkají žlutého servisu s pohodlným nákupem jízdného a přehledným tarifem; paradoxně ale možná ještě větší službu jim RegioJet udělá nepřímo, skrze dopady konkurenčního boje: ostravské expresy výrazně zrychlí a přímo do Žiliny zavítá pendolino, které historicky prvně pokoří hranici pěti hodin při cestách do Prahy. Díky této kombinaci tak cestující ze Slovenska dostanou pod stromeček ty nejlepší změny bez kompromisů.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage, SŽDC


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.11.2011 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify Jízdní řád

Další z regionu Slovensko Žilinský Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
20.11.2011 (21:00)  
Tululu - Strasne moc bych chtel,ale v soucasnosti studuji a kazdym dnem premyslim kdy a kde bych nahrabal tolik penez abych vubec mohl zacit.S obycejnym prumernym platem takovou firmu vubec nerozjedu.
Zatimco Jancura dostal prachy do zacatku darem a vybudovani firmy mu zabralo 6 dni a sedmy odpocival, ze? Jako fakt nevim, mozna ti to dojde, az tu stredni skolu dodelas (neverim, ze s takovym pohledem na svet muzes delat vysokou, mozna nejakou filozofii leda...)

dedaluis - mimochodem, jak presne s Ceske Drahy staraji treba o Ludvy v Cechticich (krasny nazev:) - nebo tam nikdo do prace nemusi?
registrovaný uživatel M 
20.11.2011 (20:50)  
Rado - asi by malo oveľa väčšiu váhu, keby sme chválospevy na tútu spoločnosť počuli od cestujúcich
Spokojeni cestujici se ozyvaji tim, ze danou spolecnost vyuzivaji. Podle vseho, zlute busy a vlaky prazdne nejezdi, takze "slyset" jsou docela hodne

dedaluis - tak CD se staraji? Paneboze, my vsichni jak jsme tady se starame. My se starame tim, ze jim posilame na tyhle Ludvy dotace. RJ zadne dotace nedostava a proto si nemuze dovolit resit nejakyho Ludvu v Sumperku. Neni to jukebox...
20.11.2011 (20:24)  
R.U.R. : 1.trida na trase České Budějovice - Praha/Brno = sedačky totožne s Bmee,1.tr. na trase Praha - Brno = u ČD žadny problem,DB skoro zadny zasuvky,ve 2. tr je jich vice a nerozeznal jsem zadny rozdil,OBB naposled jsem jel ve spine,ale dalo se,sedacky docela tvrde,takze mne po chvilce bolel zadek a 2. tr 100 x lepsi(v rakousku jsem najezdil ve 2. tr. pres 23000 km a zadny problem),MAV strasne velky prostor pro nohy,zadne zasuvky,jinak s ČD cca stejne s pohodlim.
Jinak maji vsechny spolecnou vyhodu,skoro nikdo v ni nejezdi,jenom nedele odpoledne smer Viden/Bratislava (podle spoje) takže s vami souhlasim,ze ne kazda jednicka je lepsi nez dvojka,ale kdyz nikdo neni v jednicce,tak je vyber jasny a neresim pohodli,napr Brno-ČB,krasne se rozvalim v celem kupe,natahnu se na 4,5 hodin...
20.11.2011 (20:11)  
K vozidlům RegioJet:
Zaznělo zde dosti kritiky. Myslím, že by to měl řešit Drážní úřad a v případě porušování technických předpisů i po shledání závad by to měl sakncionózně řešit Drážní inspekce, jako samostatná kontrolní organizace, podléhající Ministerstvu dopravy. Vše ostatní jsou jen obyčejné plky.
FRK
20.11.2011 (20:07)  
dedaluis: taky vzdy najdu misto ale Tépichář 2 ma stim asi problemy,tak sem reagoval na jeho prispevek,kazdopadne ja jezdim nejvic brno praha a zpet a problemy moc nemam,a pokud musim stat,tak jen z toho duvodu ze nechci sedet v kupe s dalsimi 5 lidi,kazdopadne mi to nevadi,kdyz obcas jedu Praha české budejovice,tak radsi nez abych si k nekomu sedl,jsem si stoupl na konec vlaku a radsi se dival jak cesta ubyha a se železnicni dopravou nemam ani nejmensi problem,za 6 let co jsem zacal intenzivne jezdit vlakem jsem mel jen jednou problemy pri ceste z prahy do ČB a to,kdyz pruvodci z prahy mi nacetl in kartu,ani nevim jakym stylem ale zacal na mne ze mam Studentske jizdne pro stredocesky kraj (jak to tenkrat stredocesky kraj nabizel pro vsechny stredocechy a platilo to pouze na osobakach) misto toho aby nacetl ze mam zakaznickou aplikaci,vubec nepomohlo ze nejsem ze stredoceskeho kraje,ani nezkusil si to overit telefonatem na stanici,kde jsem kolikrat videl ze to zjistit jde,pak jen pronesl ze priste mi da pokutu a musel jsem doplatit jizdne,dalsi den kdyz jsem jel do skoly tak jsem to ve stanici reklamoval a penize jsem dostal zpet,a s cistotou jsem taky nikdy nemel problem a jinak s personalem taky ne,pokazde jsem ukazal jizdenku,pruvodci skontroloval a sel dal a mne si dal nevsimal(prece snim nebudu resit jak se maji nasi doma)
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
20.11.2011 (19:59)  
Jo, ta 1. třída je celkem hezká věc, onehdá jsem si koupil na týden doplatek, a byť leckterá dvojka je lepší než leckterá jednička, tak v jednom vlaku je obvykle jednička to lepší, a navíc je obvykle "místenka v ceně" :-)
(Jiná věc je, že bych čekal, že stačí si koupit dvojku aby si člověk mohl sednout, nicméně klidně můžou zkusit začít prodávat levnější trojku k stání a dvojkařům, na které nezbyde místo k sezení, proplácet rozdíl mezi cenou dvojky a trojky :-) Třeba se ukáže, že na některé spoje se vyplatí nasadit vagóny třetí třídy plně bez sedadel - viz vůz FCBeer :-))
20.11.2011 (19:32)  
Ťululu--opět jdu s křížkem po funuse.mám takovou zkušenost že pokud jedu,tak jsem místo k sezení vždy měl,pokud jsem oto stál.jen je potřeba ho někdy najít a nesmí vadit že nebudu sedět sám.stává se mi že ulička je plná a v každém kupe 2-3 volná místa tak to mi hlava nebere.když vím předem že to bude plné koupím si místenku a nebo je ještě jedno řešení-1.třída v té je místo vždy.a jak tady někdo píše o EC do rakouska,tak to teda nevím,jezdím s ním na trase Česká Třebová a ještě. jsem na ten ,,DOBYTČAK "neměl štěstí.
20.11.2011 (18:35)  
Oto> tak, jak jste to popsal v příkladu, vás už chápu. Nicméně v žádném případě si ČD nenechávají DPH, to jste formuloval velice nevhodně.

Jmenome: Cestující (hlavně tedy studenti ) jedoucí do Žiliny, popřípadě dále, pojedou vlakem společnosti RJ přes Šenov (delší čes a delší trasa) nebo vlakem ČD (ŽSR), přinejmenším stejné kvality jako RJ, přes Horní Lideč (kratší trasa i čas )?
Já bych řekl, že pojedou tím, čím to pro ně bude výhodnější. Na prvním místě bych (hlavně u těch studentů) viděl cenovou výhodnost, na dalším pak možnost internetu a zásuvek. To, že pojedou po delší trase je zajímat nemusí, pokud zaplatí míň. To, že pojedou déle, může být vykompenzováno tím, že jim půjde net + zásuvka.
Se stejnou kvalitou bych zase moc nepočítal - kromě Košičanu (ale i na něm občas jede koženka) je na tom ReJe nesrovnatelně lépe.
Krom toho, Hradčany i Košičan jedou na studenty (směrem do Prahy) poněkud brzo, takže jezdí Fatrou, tj. humusem Bmee :-(.

Představte si, že ve stejný čas uvedou stanice NOVA a ČT1 naprosto stejný film. Co myslíte, na které stanici budou diváci tento film sledovat ?
Protože moč udržím déle než 2 hodiny a reklamy nemusím, tak já volím jednoznačně ČT. :-)

žádný vlak ČD (ŽSR)-byť bude sebekvalitnější- neuspěje. Kladu si otázku PROČ ?
Odpověď je jednoduchá: protože to, co je kvalitou už za hranicemi možností ČD-ZSSK (nikoliv ŽSR :-), je u ReJe normálem. Nicméně existují i jiná kritéria, která vedou k použití vlaku ČD (nejvýznamnější je časová poloha - mnoho lidí pojede tím, čím budou v cíli nejdříve bez ohledu na nějakou vodu či noviny zdarma)

dedalius: jak to myslel pan Jančura když řekl že by rád hned jezdil Praha-Brno
Však to taky není v pozici, že by začal jezdit od příštího outerý. Obvyklá doba je tak dva roky mezi uzavřením smlouvy a vyjetím, a za tu dobu není už dnes problém líznout vozidla.

Naerthon: nekomentujete i vozy Bpee, Bmz a další podobné
Protože Bpee je humus (osobní zkušenost z dálkových vlaků na SK - cokoliv bez klimy je v dnešní době už humus, bohužel) a ty Bmz u nás ve vnitru skoro nejezděj.
20.11.2011 (18:09)  
rpet:vubec nehlasam co jancura dela blbe,pokud bych podnikal ve stejne sfere,tak bych ho vtom jeste podporoval,predstavte si zednika,ktery neumi opravit dum,dojdete mu rict jak se to dela,kdyz sam budete zednik a budete tomu rozumet?ja si popravde myslim ze ne,zakaznik ho kopne doprdele a pozve si lepsiho,treba zrovna vas,proste takhle se podnika.

kdyz vite jak? proc nezalozite firmu a nejezdite (at uz po silnici, nebo po kolejich)??
Strasne moc bych chtel,ale v soucasnosti studuji a kazdym dnem premyslim kdy a kde bych nahrabal tolik penez abych vubec mohl zacit.S obycejnym prumernym platem takovou firmu vubec nerozjedu.Kazdopadne na jeden autobus by penize sli sehnat.

Tépichář 2:Nemám sympatie k nikomu, jen bych konečně 22 let po "revoluci" jezdil jako člověk, né jako slepice natěsnaná v kurníku (kupé).
Chtel jsem vam jen vysvetlit,za at ten vlak bude jakekoliv firmy a nebude povinne mistenkovy,tak se mackat budete,a pokud nechcete stat,tak verte ale urcite tam mista k sezeni jsou,jenom lidi vzdy zabiraji vice mist nez muzou a pokud mate problemy si najit misto,tak doporucuji mistenku,jinak vlaky maji svoji kapacitu pro X sedicich lidi a pro Y stojich,a plati,ze kdo driv prijde tak sedi,vy jste ten nestastnik co mu nezbylo misto a musi stat,je to to same jak v MHD v autobusu nebo tramvaji,napr. kapacita 30 sedicich a 50 stojicich,jen 30 stastnych si muze sednout,zbytek musi stat a neni to duvod dopravce nasadit dalsi soupravu popripade vagon,protoze kapacita prepravovanych lidi jeste nepresahla dovolenou hranici,a pokud uz se mackate tak,ze se to neda vydrzet,tak si stezujte pruvodci,kraji,MD,...napiste mi prosim co je to za spoj,pokud budu mit cas,ze bych se snim schvalne projel,abych videl jak hodne to je vazny
20.11.2011 (17:52)  
p.s. Očekávám totiž od soukromých dopravců tzv. "zpětnou vazbu" tedy uvidí li zájem o jejich služby, budou schopni pružně reagovat kapacitou a kvalitou (jde o jejich prachy). ČD toho s partou darmojedů rozdělujícch si odměny z daní nás všech schopny neboudou NIKDY!!! To vidíme a denně zakoušíme na své kůži. Nakonec rozdí služeb za stejný peníz na trati do Ostravy (vlakušky, noviny, nápoje atd..) a třeba do Plzně (ošuntělá blešácká 1.třída ve voze 30 let starém) je nabíledni a je sprostý, diskriminující a drzý (nemluvím o drzosti modrého dopravce soutěžit za peníze nás všech - i těch vlakem nejzdících - s p.Jančurou platícím vše ze svého...opravdu hrdinství). O nasazování nových klima vozů na rychlíky od Ostravy a reprezenatci naší země dobytčáky na EC do Rakouska ani nemluvím. Prostě ČD za vlády páně Žaludy. O novém řazení v novém GVD ani nemluvím.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko