..: Škoda představuje elektrickou jednotku 7Ev RegioPanter :..

ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Plzeň(Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 650/651.001 RegioPanter, dveře 1500 mm, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Odhalení jména RegioPanter, 3. 11. 2011, foto: Matouš Vinš Slavnostní křest - generální ředitel ČD Petr Žaluda, foto: Matouš VinšRegioPanter, foto: Matouš VinšParuza, Chovanec, Bernard, Žaluda, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 2. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, plošina, foto: Juraj Kováč RegioPanter, interiér 2. třídy, foto: Matouš VinšToaleta RegioPantera, foto: Matouš Vinš

Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 3.11.2011 (11:25)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 19      Zpráv na stránku:   
04.11.2011 (10:53)  
U této jednotky by měly být všechny vozy "motorák",některé se stanovištěm strojvedoucího,jiné bez(vnitřní vozy jednotky ).Při rozdílném počtu vozů bude mít stále stejné trakční vlasnosti.
Registrierter Benutzer Keprt 
04.11.2011 (10:34)  
Zdeněk: řidičák by byl 951...
Registrierter Benutzer Zdeněk  mail  
04.11.2011 (10:31)  
A co třeba že 650 je AC/DC motorák a 651 řidičák ???
Registrierter Benutzer Keprt 
04.11.2011 (9:28)  
Paninaro: 650 a 651 se liší přítomností/absencí 1. třídy (je v 650, aby se to dobře pamatovalo) a plošiny pro vozíčkáře. Možná tam budou i nějaké technické rozdíly, ale to se z fotek nepozná :o)

Jiří Hovorka: to jako že by ten vlak měl z jedné strany šroubovku a z jedné Scharfenberga? A k čemu by to bylo dobré? Kromě toho, z fotek je zřejmé, že obavozy mají stejná spřáhla...
04.11.2011 (9:17)  
Paninaro - jestli jeden z rozdílů nebude rozdílné spřahování. Klasické x automatické
04.11.2011 (9:01)  
Jedná se tedy o řadu 650 nebo 651. Respektive jaký význam má rozdílné označení dvou vozů téže jednotky ? Jinak je to nepochybně moderní jednotka a doufejme, že jich bude objednáno výrazně více... :-)
Registrierter Benutzer Honza  mail  
04.11.2011 (1:43)  
tarten : Ale ne, s tou všudybylkou byl jen příklad, že je to přezdívka a ne obchodní jméno. Panťák je přenesené pojmenování všech elektrických jednotek, takže přezdívka taky ne.

Na hledání pžezdívky na pantera je brzo.
Registrierter Benutzer tarten 
04.11.2011 (1:42)  
happy
Ale jinak 1 litr nafty vydá asi za 4 kWh trakční energie a kdo ví, kam půjdou ceny ropy...
Tak ceny ropy se moc hýbat nebudou.


Tak cena ropy může letět ještě dost vysoko. Ale určitě ne tak, aby cena nafty dosáhla v 10-20 letech dvojnásobek dnešní úrovně.
A ekoaktivisté dělají všechno možné, aby ji cena elektřiny následovala.
Registrierter Benutzer tarten 
04.11.2011 (1:36)  
Honza
Všudybylka je přezdívka.
Tak dalo by se pochopit recyklování přezdívek z doby páry, ale nelíbí se mi to. Především by si to ale musela jednotka zasloužit, a o Regiopanteru dost pochybuji, že by někdy byl "všude".
Jmenuje se tak z jednoduchého důvodu. Aby na něj lid obecný přenesl přezdívku "panťák".

Především by měla už existovat jenotka typu elektrický regionova

Jen to ne! :-))

elektrické regiošuple

To zní o něco rozumněji, ale pochybuju, že by do jednovozovky nějaký objednatel VHD ekonomicky šel. Nejmenší elektrika co má smysl je podle mě dvouvozovka s Jacobsem uprostřed. Na trati co ji neuživí nemá trolej smysl, a pokud tam omylem už je, stejně se vyplatí jezdit na diesel. V zoufalství nejvyšším nějaká vlakotramvaj.
Registrierter Benutzer Honza  mail  
04.11.2011 (1:24)  
Taky mě překvapilo to spráhlo, myslím že v Děčíně to přinese spíš problémy. Do dvojic se to těžko bude spojovat a když to zdechne, budou stejné problémy, jako teď s elefantama.

P.S.: ty modrý potahy celkem vypadají, ale ty šedé v jedniče jsou teda hnusný! Z "moderních" vlaků se mi nejvíc líbí regionova (řeč je o interiéru), kdyby měl tento regiopanter interiér jako regionova, byl by krásný!!
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 19      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko