Plzeň — (Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.
Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage

Jiří Hovorka: to jako že by ten vlak měl z jedné strany šroubovku a z jedné Scharfenberga? A k čemu by to bylo dobré? Kromě toho, z fotek je zřejmé, že obavozy mají stejná spřáhla...
Na hledání pžezdívky na pantera je brzo.
Ale jinak 1 litr nafty vydá asi za 4 kWh trakční energie a kdo ví, kam půjdou ceny ropy...
Tak ceny ropy se moc hýbat nebudou.
Tak cena ropy může letět ještě dost vysoko. Ale určitě ne tak, aby cena nafty dosáhla v 10-20 letech dvojnásobek dnešní úrovně.
A ekoaktivisté dělají všechno možné, aby ji cena elektřiny následovala.
Všudybylka je přezdívka.
Tak dalo by se pochopit recyklování přezdívek z doby páry, ale nelíbí se mi to. Především by si to ale musela jednotka zasloužit, a o Regiopanteru dost pochybuji, že by někdy byl "všude".
Jmenuje se tak z jednoduchého důvodu. Aby na něj lid obecný přenesl přezdívku "panťák".
Především by měla už existovat jenotka typu elektrický regionova
Jen to ne! :-))
elektrické regiošuple
To zní o něco rozumněji, ale pochybuju, že by do jednovozovky nějaký objednatel VHD ekonomicky šel. Nejmenší elektrika co má smysl je podle mě dvouvozovka s Jacobsem uprostřed. Na trati co ji neuživí nemá trolej smysl, a pokud tam omylem už je, stejně se vyplatí jezdit na diesel. V zoufalství nejvyšším nějaká vlakotramvaj.
P.S.: ty modrý potahy celkem vypadají, ale ty šedé v jedniče jsou teda hnusný! Z "moderních" vlaků se mi nejvíc líbí regionova (řeč je o interiéru), kdyby měl tento regiopanter interiér jako regionova, byl by krásný!!
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
























