Plzeň — (Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.
Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage

...škoda, že se Škoda vyprdla na konstrukci s Jakobovým podvozkem.
Souhlas, ale to byl jistě požadavek zákazníka.
...i tak bych tipoval nápravový tlak < 10t.
Já ne, ale i kdyby třeba 14t, tak k čemu by to bylo dobré? Nevím o žádné trati v ČR, která by neunesla 16t a hlavně o žádné elektrifikované, která by neunesla 20t na nápravu.
I kdybychom si chtěli hrát na projíždění oblouků na horní rychlostníky (jakou cenu to má v regionálce?) tak nevím proč to tlačit pod nějakých dejme tomu 16-17t na nápravu.
A platí se za hmotnost, a ne za nápravový tlak.
Když pominu fakt, že ČD - pokud vím - chtěly, aby JPJ byla v principu rozpojitelná,...
Což zní dost divně, že? On se snad někdy např. CityElefant rozpojoval mimo nějaké depo, kde by mohli klidně mít na rozpojování Jacobsů příslušný podvozkový hébl?
Teď k věci, hrozně se u nás v HK na 7ev těším, je to příjemné překvapení, Škoda zatím do puntíku splňuje harmonogram. S těmi Bdmtee jsme tu na tom desítky let podobně jako ,,kolegové,, z Brna a okolí, takže čekám přívětivé reakce veřejnosti... Spíš jsem zvědav jak to bude s oběhy, 7ev má jezdit jen Pce-Jaroměř (031) ale současné Bdmtee obíhají na dvou tratích. Jelikož 7ev všechny osobáky na 031 nepokryjou, bude v těch obězích trošku binec, řekl bych. Doufejme, že alespoň budou jezdit pravidelně na určitých spojích a ne tak, jak to zrovna vyjde...
Nevím proč, ale ten Panter mi nějak nejde. Stejně jako tamtěm ten lev.
V.
City elefant je přece taky ešus, škatule, ledovec a já nevím ci ještě.
Kosny: Především by měla už existovat jenotka typu elektrický regionova, elektrické regiošuple a podobně. Tohle je jen novější verze panťáku.
Takováhle elektrická jednotka měla už dávno existovat, docela na čase, že už se to klube ... Teď tedy otestovat doladit a pak jen ve velkém nakupovat v různých variantách.. jistě na brněnsku by se osvědčili tak v 4 nebo 5ti vozové variantě
No spíš mně vadí, že se to prezentovalo jen pro úzký okruh lidí. Třeba v případě RS1, tak vždy to bylo spojeno s veřejnou slávou. Jak podpisy, tak předání atd. Prostě bylo to takové civilnější, živelnější, prostě lepší. Tady se poplácává po ramenech úzká skupinka lidí za vysokou zdí v anonymitě a "substrátu" se to servíruje pomocí médií. Třeba se mně u toho vysočinské předání líbilo, že jel společně s nacvaklým substrátem i náměstek Blažek a povídal si. Tohle sice vyjet nemůže, každopádně nějaké křtění a proslovy se klidně mohly uskutečnit v Budějovicích na nádru. Ten přetah by zas vzhledem k celkové ceně tak drahý nebyl.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
























