..: Škoda představuje elektrickou jednotku 7Ev RegioPanter :..

ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Plzeň(Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 650/651.001 RegioPanter, dveře 1500 mm, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Odhalení jména RegioPanter, 3. 11. 2011, foto: Matouš Vinš Slavnostní křest - generální ředitel ČD Petr Žaluda, foto: Matouš VinšRegioPanter, foto: Matouš VinšParuza, Chovanec, Bernard, Žaluda, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 2. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, plošina, foto: Juraj Kováč RegioPanter, interiér 2. třídy, foto: Matouš VinšToaleta RegioPantera, foto: Matouš Vinš

Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 3.11.2011 (11:25)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 19      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
04.11.2011 (1:20)  
Ad happy, quido.speedy, ythomas_ct :
...škoda, že se Škoda vyprdla na konstrukci s Jakobovým podvozkem.

Souhlas, ale to byl jistě požadavek zákazníka.

...i tak bych tipoval nápravový tlak < 10t.

Já ne, ale i kdyby třeba 14t, tak k čemu by to bylo dobré? Nevím o žádné trati v ČR, která by neunesla 16t a hlavně o žádné elektrifikované, která by neunesla 20t na nápravu.
I kdybychom si chtěli hrát na projíždění oblouků na horní rychlostníky (jakou cenu to má v regionálce?) tak nevím proč to tlačit pod nějakých dejme tomu 16-17t na nápravu.
A platí se za hmotnost, a ne za nápravový tlak.

Když pominu fakt, že ČD - pokud vím - chtěly, aby JPJ byla v principu rozpojitelná,...

Což zní dost divně, že? On se snad někdy např. CityElefant rozpojoval mimo nějaké depo, kde by mohli klidně mít na rozpojování Jacobsů příslušný podvozkový hébl?
registrovaný uživatel Honza  mail  
04.11.2011 (0:52)  
JirkaStránský: ale neni to tak hrozný. Spíš mě velice mrzí, že každý moderní a možná dobrý vlak, je zabitý totálně hrozným a nepříjemným interiérem. Proti elefantům bude možná lepší to, že světla jsou nahořa a ne v bocích, takže to nebude tak šíleně svítit do ksychtu, ale spíš se bojím toho, jak tam nebudou ty přepážky, že to bude blbý. Ono stačí sednou si do elefantu za tu stěnu bez dveří (v řídícím voze např.) a je to takové nepřirozené a fouká tam zima. Taky by měl zkrachovat Borcad, aby nemohly každý nový vlak totálně znehodnotit těmi super nepohodlnými sedačkami.
04.11.2011 (0:46)  
To je mi teda zas jednou komentář. Proč se vozit v moderním, klimatizovaném, čistém a rychlém vozidle, když se můžu kodrcat prohnilým a rozvrzaným šrotem, že? Akorát že takhle asi zůstanete jediný, kdo bude jezdit vlakem.

Teď k věci, hrozně se u nás v HK na 7ev těším, je to příjemné překvapení, Škoda zatím do puntíku splňuje harmonogram. S těmi Bdmtee jsme tu na tom desítky let podobně jako ,,kolegové,, z Brna a okolí, takže čekám přívětivé reakce veřejnosti... Spíš jsem zvědav jak to bude s oběhy, 7ev má jezdit jen Pce-Jaroměř (031) ale současné Bdmtee obíhají na dvou tratích. Jelikož 7ev všechny osobáky na 031 nepokryjou, bude v těch obězích trošku binec, řekl bych. Doufejme, že alespoň budou jezdit pravidelně na určitých spojích a ne tak, jak to zrovna vyjde...
registrovaný uživatel VencaM 
04.11.2011 (0:44)  
S tou vhodnou přezdívkou pro tuto jednotku mi to připomnělo vyprávění o tom jak jezdil před lety rychlík Český Lev (myslím, že to tak bylo). No a na Smíchově se mu přezdívalo Český tygr. Jednou to operátorka popletla a do rozhlasu vyhlásila, že přijede rychlík Český tygr.
Nevím proč, ale ten Panter mi nějak nejde. Stejně jako tamtěm ten lev.
V.
04.11.2011 (0:16)  
Ježiši to je hnus...Když se podívám na tohle tak si opravdu řikám jaký jsou Cityfrogové borci.... Vždyť je to jen trapnej pokus o něco nového....Nemluvě o tom že už vidim co to zas bude mít poruch a všeho....A z těch tvarů se mi chce blejt...Btw.Četl jsem tu komentář že by se to pěkně vyjímalo na ML....--> Výtlem.....Nikomu nechci brát jeho názor ale tomuhle by slušelo bejt terčem pro painball například a nebo jako nějaká vojenská barikáda v Afghánistánu :D Nic víc...Nic míň k týhle škatuli říct nemužu...Snad jen to že když sem řekl že elefant je obludárium tak jsem nemohl vědět že přijde tohle....
registrovaný uživatel Honza  mail  
03.11.2011 (23:34)  
Šepli : Nzapomeňte že City Elefant, Regionova a podobně jsou obchodní názvy, Všudybylka je přezdívka.

City elefant je přece taky ešus, škatule, ledovec a já nevím ci ještě.

Kosny: Především by měla už existovat jenotka typu elektrický regionova, elektrické regiošuple a podobně. Tohle je jen novější verze panťáku.
03.11.2011 (23:29)  
happy) Podobně tomu bylo i se 109E. V létě 2008 ji představili pro novináře takto v Plzni u zdi - tehdy jsme byli při tom - a pak veřejně na InnoTransu a následně i dalších akcích.
registrovaný uživatel Kosny  mail  
03.11.2011 (23:15)  
Mě se design docela líbí, pravda žádna sláva to není, ale myslím, že škaredější pixle už tu byli, třeba co se týče škody, tak je mi velice nesympatická brněnská tramvaj 13T, z venku i zevnitř...
Takováhle elektrická jednotka měla už dávno existovat, docela na čase, že už se to klube ... Teď tedy otestovat doladit a pak jen ve velkém nakupovat v různých variantách.. jistě na brněnsku by se osvědčili tak v 4 nebo 5ti vozové variantě
03.11.2011 (23:13)  
happy: Myslím, že se dočkáš i takovéhle akce. Tady šlo především o prezentaci typu jako takového.
registrovaný uživatel happy 
03.11.2011 (23:09)  
ad Šepli:
No spíš mně vadí, že se to prezentovalo jen pro úzký okruh lidí. Třeba v případě RS1, tak vždy to bylo spojeno s veřejnou slávou. Jak podpisy, tak předání atd. Prostě bylo to takové civilnější, živelnější, prostě lepší. Tady se poplácává po ramenech úzká skupinka lidí za vysokou zdí v anonymitě a "substrátu" se to servíruje pomocí médií. Třeba se mně u toho vysočinské předání líbilo, že jel společně s nacvaklým substrátem i náměstek Blažek a povídal si. Tohle sice vyjet nemůže, každopádně nějaké křtění a proslovy se klidně mohly uskutečnit v Budějovicích na nádru. Ten přetah by zas vzhledem k celkové ceně tak drahý nebyl.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko