..: Silence! Ve spojích SC Pendolino budou vyhrazeny tiché vozy :..

Pendolino, foto: Payus Praha — Dvě sedminy pendolina bez telefonátů, hlasitých rozhovorů nebo filmů na notebooku – takovou novinku představily České dráhy v rámci pokračující snahy o zatraktivnění svého elitního produktu mezi Prahou a Ostravou. Od 14. listopadu začnou ve vlacích SuperCity fungovat tzv. tiché oddíly, v nichž nebudou cestující rušeni mobilními telefony, hudbou, ani hlasitým hovorem. Tiché zóny vzniknout ve vozech č. 1 pro první třídu a na opačném konci soupravy, ve voze č. 7 pro třídu druhou. Takto vyhrazené části jednotky pak budou označeny piktogramem Zákaz používání mobilních telefonů a Tichý oddíl. Rezervace bude možné provést přes e-shop ČD i u pokladních přepážek; zda ale bude oddíl opravdu tichý, záleží hlavně na samotných cestujících, kteří by měli přepnout telefony do tichého režimu, sáhnout po sluchátkách u herních konzolí a notebooků, ale hlavně co možná nejméně se hlasově projevovat. Pokud se novinka osvědčí, chtějí ji dráhy rozšířit i na další vlaky. Již v červnu přitom se stejným konceptem přišla Železničná spoločnosť Slovensko ve vnitrostátních vlacích InterCity, zatímco v zahraničí se tiché oddíly v různých variacích využívají zcela běžně.

Zdroj: České dráhy


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 4.11.2011 (7:00)
Related newsopen/close

More on Služby

More from Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
05.11.2011 (12:42)  
Co to je jedno hlasitě? U sluchátek nejde o decibely, ale o protivný zkreslený zvuk. Běžná sluchátka umožňují přenést výkon tak 50mW bez zkreslení. Pokud je někdo vybudí na 500mW tak produkují téměř čistý obdélník, ať je to ven, nebo dovnitř. A když se v blízkosti vyskytne nějaký šílený elektronik, který si od 13 let staví reprobedny a zesilovače, tak se mu ten zvuk zařezává rovnou do mozku a po příchodu domů musí něco rozbít, aby se uklidnil, protože dát sluchátkářovi na h--u zákony nepřipouštějí.
05.11.2011 (7:22)  
SPPO: Za porušení přepravních podmínek se považuje, pokud cestující:
t) porušuje běžná společenská pravidla a dobré mravy tím, že se chová hlučně, produkuje hlučně hudbu nebo zpěv, používá hlasitě audiovizuální techniku nebo obtěžuje ostatní cestující jiným nevhodným způsobem,

Následuje ustanovení o pokutě a o tom, že pokud bude cestující v tomto chování pokračovat, může být vyloučen z přepravy.
Možnost usměrnit ty největší exoty je tedy už teď, i bez tichých vozů. Obávám se , že pokud nejsou průvodčí schopni ukočírovat to teď, tak toho nebudou schopni ani v budoucnu, ticháč neticháč.
05.11.2011 (2:15)  
Ale spousta lidí si myslí, že malé děti si jen sednou a budou 4h(Praha-Ostrava) jen čučet z okna a budou úplně zticha.

To si nikdo nemyslí. Jde jen o to, aby byla možnost výběru. Stále máte k dispozici 5 vozů ze sedmi. Tak jako není nejvhodnější brát si děti s sebou do práce (rozloží to spolehlivě celou kancelář), tak je vhodné mít ve vlaku i zónu klidu pro ty, kdo chtějí cestu využít k práci nebo odpočinku.

Co je ovšem nutno zdůraznit - fakt, že se jedná o tichý vůz musí být všude jasně sdělován. Od otázky pokladní při nákupu, přes označení vozů vně i uvnitř, volbu v eShopu, poznámku na jízdence, až po řazení na ceduli na nádraží ... a obávám se, že tohle se za tech 10 dní nestihne.
Registered user bobík 
05.11.2011 (1:06)  
Tomáš R:člověče-nejste kvalifikací ticholog?:
Antonín Klement Gottwald,Tomáš R:k těm režíjkářům-mně docela víc vadí současní vý-dobytkáři!
04.11.2011 (23:56)  
Konečně! Doufám, že rozšíření do dalších spojů bude následovat velmi rychle. Už s ohledem na přibývající velkoprostorové vozy.

U SC doufám, že i obsluha vlaku bude tichost oddílu dodržovat. Když se chce, tak to jde.
Registered user pekař 
04.11.2011 (23:47)  
Nevím, jestli to tu padlo, nechce se mi pročítat. Nemyslím, že cestující v Pendolinu nejvíc rusí mobily, na druhou stranu hlasité hovory potíž bývají. Co však v těchto vozech půjde slyšet obzvlášť bude houkání vlaku a hlasitý strojvedoucí, snad se i toto zohlední, právě ve voze č.7, potažmo 1 to je patrné. A pak hlášnení, rozvoz novin, rozvoz vody...
04.11.2011 (23:17)  
Michal Jaroš: naprosto souuhlasím! Mám 5-ti letého syna a od 2 let spolu jezdíme vlakem. A to po celé ČR, SK, včetně lůžkových a lehátkových vozů. Režijkář nejsem, prostě je to naše zábava. Samozřejmně si vždy musíme projít celý vlak, a navštívit jídelní vůz. Ale spousta lidí si myslí, že malé děti si jen sednou a budou 4h(Praha-Ostrava) jen čučet z okna a budou úplně zticha. Otázky jako "proč?" by jim zakázali už z principu.
04.11.2011 (23:00)  
Jindřich Březina: Když si jejich rodiče tu 1.třídu zaplatí tak s tím neuděláte nic ani vy, ani průvodčí. Prostě smůla!
04.11.2011 (21:14)  
Děti jsou problém, na přepravě dětí by se mělo zapracovat, umožnit jim hrát si a zároveň mít sebou dozor. Nevím jestli uspořádat třeba dvě kupé dohromady, nechat jen krajní sedění a uprostřed nějaký vhodný povrch, který by se více udržoval stran čistoty, matky či otcové hračky s sebou a jedem? Nebudou pak rušit v jedniččce, kam ubrečené nebo uřvané děti fakt nepatří.
Registered user R 646  mail  
04.11.2011 (21:11)  
to Michal jaroš jim bylo snad kolem 5 ti 6 ti což by snad základní výchovu mít měly
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko