..: Silence! Ve spojích SC Pendolino budou vyhrazeny tiché vozy :..

Pendolino, foto: Payus Praha — Dvě sedminy pendolina bez telefonátů, hlasitých rozhovorů nebo filmů na notebooku – takovou novinku představily České dráhy v rámci pokračující snahy o zatraktivnění svého elitního produktu mezi Prahou a Ostravou. Od 14. listopadu začnou ve vlacích SuperCity fungovat tzv. tiché oddíly, v nichž nebudou cestující rušeni mobilními telefony, hudbou, ani hlasitým hovorem. Tiché zóny vzniknout ve vozech č. 1 pro první třídu a na opačném konci soupravy, ve voze č. 7 pro třídu druhou. Takto vyhrazené části jednotky pak budou označeny piktogramem Zákaz používání mobilních telefonů a Tichý oddíl. Rezervace bude možné provést přes e-shop ČD i u pokladních přepážek; zda ale bude oddíl opravdu tichý, záleží hlavně na samotných cestujících, kteří by měli přepnout telefony do tichého režimu, sáhnout po sluchátkách u herních konzolí a notebooků, ale hlavně co možná nejméně se hlasově projevovat. Pokud se novinka osvědčí, chtějí ji dráhy rozšířit i na další vlaky. Již v červnu přitom se stejným konceptem přišla Železničná spoločnosť Slovensko ve vnitrostátních vlacích InterCity, zatímco v zahraničí se tiché oddíly v různých variacích využívají zcela běžně.

Zdroj: České dráhy


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 4.11.2011 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
04.11.2011 (18:52)  
1) Sluchátkáři - jasně, 50% je neohleduplnejch a s hyper sluchátkama za stovku, který hrajou víc ven než dovnitř, musej předvést, jakej hustej hip hop flák momentálně sjížděj. A co ten zbytek? Na silnicích je taky koncentrace magorů za volantem solidní, nezakážem plošně jezdit po silnicích?

2) "Matky" s rozmazlenejma parchantama (odmítám nazvat děti) - Nedávno sem jel ve vlaku, složení BDs (nebo nějaká jeho odnož a Bmto... BDs narvaný všim možnym, parchanti (v patráku) ječeli jak siréna při náletu, matky (čti slepice) se nenamáhaly si jich vůbec všímat a kvokaly. Na moje výhrůžný pohledy žádná reakce. Nedalo se utéct (při mojí únavě sem nehodlal hodinu a půl cesty prostát na představku za plecháčem, abych měl klid). nejradši bych je v plný rychlosti nechal vystoupit přechodovejma dveřma... podle mě daleko větší problém než sluchátkáři.

Silent vagony vítám, ale zrovna tak bych vyžadoval, aby se dodržovalo využívání vagonů pro matky s dětmi skupinou tomu určenou.
04.11.2011 (18:52)  
Mám obavu, aby se tichými vozy nestaly po zdražení SC místenek pro držitele IK na 120 Kč i vozy 2-6.
04.11.2011 (18:32)  
Z reakcí některých "dopisovatelů" jsem nabyl dojmu, že by pro ně byla asi nejlepší Cimrmanova "Kabina pro začínající houslisty". Pokud se někdo dožaduje úplného ticha, lze také zakoupit špunty do uší. :o) S tichými oddíly souhlasím, jen proboha nečekejte, že tam bude 100% ticho.
Registrierter Benutzer Busman 
04.11.2011 (17:58)  
Mrwigles: Inu to je tak, když si každý myslí, že vlak patří jen jemu (malé děti, sluchátka, bezohlední lidé, tašky a batohy i Vy).
Registrierter Benutzer Mrwigles  mail  
04.11.2011 (17:47)  
Co se těch sluchátek týče, to je to nejmenší zlo. Nejhorší jsou malé děti, kde kolikrát ani ty sluchátka nepomůžou. Bohužel, není to jediný problém, který mě jako cestujícího každý den přeplněným vlakem, štve. A tím jsou bezohlední lidé. Co mi na nich vadí nejvíce, že vždý obsadí krajní místa, místa u oken zaplní různými taškami, batohy a nevím čím vším ostatním, a když se člověk slušně zeptá, zda-li je tam volno a může si sednout, ještě na vás s opovržením zírají jako co si to vůbec dovoluju... bohužel, to není jen ve vlaku, ale ve všech ostatních přostředích hromadné dopravy..
04.11.2011 (17:25)  
Jednoznačně krok správným směrem.

Pevně věřím, že tohle zavede i RegioJet, jakmile bude jezdit ve standardním stavu, tedy dostatkem vozů. Mám trochu pocit, když čtu v tiskovce (http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-11796/) ten seznam zakázaných činností, že nápad neprošel přes Oddělení blbů, který by to zničili (tak jako se činí u cenotvorby atd.).

Takže skvělý a prosím rozšířit na všechny vlaky vyšší kategorie.
Registrierter Benutzer Busman 
04.11.2011 (17:20)  
R 646: Člověk by spíš čekal volná kupá v BDs - v jízdním řádu označeno symbolem D - ve voze pak piktogramy matky a dítěte s doplňujícím nápisem "Vyhrazeno pro děti do 10 let s přednostní přepravou matek s kojenci". Většinou tam vysedávají hnilobní dědci, teenagři a šotouši, co se chtějí svézt zpravidla nejlepším vozem v soupravě (BDmee). To radši půjdu do 1. třídy, kde na nás nebude někdo chrchlat. Plačící dítě jistě není pro ostatní nějakým potěšením, ale tak tomu již je, že vlak je hromadný dopravní prostředek, takže se někteří Marťané mohou potkat s obyvateli Jupitera (a naopak).
04.11.2011 (17:17)  
Já mám za to, že tiché oddíly nejsou proto, aby eliminovaly "normální" zvuky. Když si budou dva vedle sebe sedící lidé normální hlasitostí povídat, tak to nikomu asi vadit nebude.
Už několikrát jsem četl o tom, že slyší-li člověk telefonujícího, tedy jen jednu stranu rozhovoru, tak je to podstatně více iritující, než kdyby slyšel hovor kompletní. Mohu potvrdit, vnímám to úplně stejně.
Tedy: tiché oddíly podle mě neznamenají hrobové ticho, ale spíš prostory zaplněné pouze tlumenými a přirozenými zvuky.
Registrierter Benutzer R 646  mail  
04.11.2011 (17:07)  
Busman:To že někdo ejde třeba 4 hodiny vlakem a nechce poslouchat nějakýho haranta jak řve to je hned šotouš?To už bych vámy byl radči ve 2jce pokuď dítě řve v 1čce kde čllověk čeká nějaký ten klid je to opravdu o nervy
Registrierter Benutzer R 646  mail  
04.11.2011 (16:54)  
No konečně!Minule jsem jel SC do Olomouce a jela tam mata s ročnim dítětem řval přez celý vagon mám rád klid jen tak dál čd :)
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko