Praha — Vánoční svátky se nezadržitelně blíží a s nimi také zvýšená poptávka po dopravě vlaky. České dráhy každoročně posilují dálkové vlaky z Prahy a dalších velkých měst, aby uspokojily co nejvíce cesty chtivých zájemců. Letošní rok však bude situace jiná. K posílení vlakových souprav nedojde, alespoň ne tedy ze "svátečních" důvodů. Pokud Vás ještě před Vánoci čeká cesta vlakem a po přečtení výše uvedených řádků v představě přeplněných a neposílených vlaků upadáte do mdlob, pokuste se je překonat a pokračovat ve čtení, protože situace není tak dramatická, jak by se mohlo na první pohled zdát.
Závěr, že ke "svátečnímu" posílení souprav nedojde, si může udělat čtenář článku, který dnes vyšel na serveru iDnes. Redaktor Filip Horáček v článku sice píše o posilování vlaků v předsvátečním období, ale jako důvod, který vedl České dráhy k posílení vlakových souprav, udává zájem o cestu na pohřeb českého exprezidenta Václava Havla. Aniž bych chtěl jakkoliv hodnotit osobu a činy Václava Havla, protože to nepovažuji v současné situaci za vhodné, tak musím konstatovat, že mediální hysterie patrně dosáhla svého vrcholu. V několika málo posledních dnech jsme doslova bombardováni zprávami o bývalém prezidentovi. Noviny i televize jsou jich plné a nemluví se téměř o ničem jiném. Úmrtí Václava Havla je tématem číslo jedna. Při vší úctě k panu exprezidentovi, média z této smutné události činí bohužel frašku a výše uvedený článek je toho důkazem. Pan redaktor patrně usoudil, že pokud se v textu vyskytne jméno Havel, tak článek se bude těšit vyššímu zájmu čtenářů. Jinak si totiž nedovedu vysvětlit, proč si pan redaktor skutečnost, že vlaky jsou posíleny z důvodu pohřbu exprezidenta, prostě vymyslel. V tiskové zprávě Českých drah se nic takového ani náznakem nepíše. Důvod posilování vlakových souprav je, jako každoročně, ryze vánoční.
A k jakému posílení vlaků tedy dojde? V období těsně před a těsně po Vánocích nabídnou České dráhy o více než 7 tisíc míst k sezení více než obvykle. Posíleny budou vlakové spoje mezi Prahou a Bohumínem, Brnem, Vsetínem, Veselím nad Moravou, Plzní, Chebem, Děčínem a Turnovem. A dále také vlaky mezi Brnem a Bohumínem, Ostravou a Břeclavi a mezi Brnem a Českými Budějovicemi. Více míst bude také v mezinárodních vlacích Eurocity do Žiliny, Vídně, Bratislavy a Budapešti. Expres 128/129 Hradčany pojede dnes až do Košic a zítra z Košic zpět do Prahy. Na R 443 Šírava bude mimořádně zařazen autovůz včetně doprovodného lůžka.
Zdroj: iDnes, České dráhy

Na hl.n. je všude plno tabulí, kde se dá vyčíst nejbližší spoj daným směrem.
Pepa: to ano, ale velká část bude Pardubice, Olomouc a v Olomouci někdy vystoupí i přes půlku vlaku.
A i kdyby jel, obávám se, že by o tom cestující dostatečně rychle nikdo neinformoval, ne každý nosí jízdní řád posilových spojů v hlavě.
Edit - omlouvám se, byl to ex ve 14.17, nikoliv Hradčany v 15.17. Tam to ale bylo stejně podobné...
7hodin 33minut, 8hodin 10minut, 9hodin 50minut,
4x denně máte spojení s 1 přestupem za 6h 50 minut. Je to ovšem o nějakou tu stovku dražší.
taky nad zmiňovaným Vsetínem, kde sice vlaky posílily, ale dostat se ze Vsetína Do Budějic ... pánové od kolejí ...
7hodin 33minut, 8hodin 10minut, 9hodin 50minut,
Rychlík R926 Lužnice jede 160km vzdálenost 5hodin = 32km/h
Přece Hranice - Přerov - Brno ... 1 kolejná klikatá trať a vlak ujede 117 km za 1,5 hodiny = 78km/h
Ach jo
PS: nevíte někdo jak to vypadá s Troubským obloukem a Omickým tunelem? trať od Střelic bude dvoujkolejná, nebo stávající císaře pána lesní jednokolejkaaž do Zastávky
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











