..: Komentář: Národ truchlí a ČD posilují vlaky :..

cestující na peróně Praha — Vánoční svátky se nezadržitelně blíží a s nimi také zvýšená poptávka po dopravě vlaky. České dráhy každoročně posilují dálkové vlaky z Prahy a dalších velkých měst, aby uspokojily co nejvíce cesty chtivých zájemců. Letošní rok však bude situace jiná. K posílení vlakových souprav nedojde, alespoň ne tedy ze "svátečních" důvodů. Pokud Vás ještě před Vánoci čeká cesta vlakem a po přečtení výše uvedených řádků v představě přeplněných a neposílených vlaků upadáte do mdlob, pokuste se je překonat a pokračovat ve čtení, protože situace není tak dramatická, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Závěr, že ke "svátečnímu" posílení souprav nedojde, si může udělat čtenář článku, který dnes vyšel na serveru iDnes. Redaktor Filip Horáček v článku sice píše o posilování vlaků v předsvátečním období, ale jako důvod, který vedl České dráhy k posílení vlakových souprav, udává zájem o cestu na pohřeb českého exprezidenta Václava Havla. Aniž bych chtěl jakkoliv hodnotit osobu a činy Václava Havla, protože to nepovažuji v současné situaci za vhodné, tak musím konstatovat, že mediální hysterie patrně dosáhla svého vrcholu. V několika málo posledních dnech jsme doslova bombardováni zprávami o bývalém prezidentovi. Noviny i televize jsou jich plné a nemluví se téměř o ničem jiném. Úmrtí Václava Havla je tématem číslo jedna. Při vší úctě k panu exprezidentovi, média z této smutné události činí bohužel frašku a výše uvedený článek je toho důkazem. Pan redaktor patrně usoudil, že pokud se v textu vyskytne jméno Havel, tak článek se bude těšit vyššímu zájmu čtenářů. Jinak si totiž nedovedu vysvětlit, proč si pan redaktor skutečnost, že vlaky jsou posíleny z důvodu pohřbu exprezidenta, prostě vymyslel. V tiskové zprávě Českých drah se nic takového ani náznakem nepíše. Důvod posilování vlakových souprav je, jako každoročně, ryze vánoční.

A k jakému posílení vlaků tedy dojde? V období těsně před a těsně po Vánocích nabídnou České dráhy o více než 7 tisíc míst k sezení více než obvykle. Posíleny budou vlakové spoje mezi Prahou a Bohumínem, Brnem, Vsetínem, Veselím nad Moravou, Plzní, Chebem, Děčínem a Turnovem. A dále také vlaky mezi Brnem a Bohumínem, Ostravou a Břeclavi a mezi Brnem a Českými Budějovicemi. Více míst bude také v mezinárodních vlacích Eurocity do Žiliny, Vídně, Bratislavy a Budapešti. Expres 128/129 Hradčany pojede dnes až do Košic a zítra z Košic zpět do Prahy. Na R 443 Šírava bude mimořádně zařazen autovůz včetně doprovodného lůžka.

Zdroj: iDnes, České dráhy


R 929 Bradlo | 22.12.2011 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Komentáře

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel wormik 
23.12.2011 (12:37)  
hnatikk 23.12.2011 (1:19)
budou se do vozů Ds prodávat i místenky??!!


Vy se smějete, ale nedávno jsem jel v kupé se skupinou, která měla místenky do vedlejšího kupé... jenomže místo něho byly věšáky na kola...
23.12.2011 (11:42)  
Sandik: Státní smutek je 21. - 23. 12. Nasadili jsme jej ve středu ráno a vypneme ho k dnešní půlnoci.Takže prohlížeč je ve skluzu jen 2 dny.
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
23.12.2011 (11:41)  
ta demontaz je prave kvuli toho aby ten vuz mohl jet rychleji myslim ze podle predpisu muze vuz se spalikovou brzdou max 140 aby mohl rychleji nabizi se tahle moznost demontovat brzdu, cim se vylouci ta spalikova brzda. take v celem osobnim vlaku muze byt jeden vuz nebrzdeny, ovsem nesmi byt razeny jako posledni. vzhledem ze pri ryhclostech 160 km jsou vsechny vozy brzdeny v R ci R+MG brzdi procenta jsou velmi casto dostacujici pro 160 km pri jednom vypnutem vozu, samozrejme zalezi na sklonových pomerech trate.
registrovaný uživatel Sandik 
23.12.2011 (11:37)  
OT: Jo, už to ke mě taky dorazilo, i když je to spíš "šedé přestylování". A to je tedy novinka dnešního dne? Nebo mi prohlížeč už čtyři dny zobrazuje neaktuální vzhled?
23.12.2011 (11:32)  
(OT) Sandik: Někomu se neprojeví hned, ale až si ve svém prohlížeči vynutí vymazání cache. Microsoft-only věcí se od nás moc nedočkáte, protože jsou lidi u nás, co ani na Windows nepracují. (Mj. já...)
registrovaný uživatel Sandik 
23.12.2011 (11:25)  
"A to černé přestylování ŽelPage je taky kvůli Havlovi?"
Kde? Jak? Nikde jsem si ničeho nevšiml. Nebo to je zase jen "M$ only"?
23.12.2011 (11:09)  
chio: Souhlasím. Jízdní doby jsou prakticky stejné, jako u konkurenčního RegioJetu. Pokud se ve vlaku objevují prvky s maximální rychlostí 140 km/h, tak je jen více tlačeno na zaměstnance ČD, aby se rychleji makalo (podobně, jako u RegioJetu :)
registrovaný uživatel M 
23.12.2011 (11:01)  
Souhlas s celym prispevkem registrovaný uživatel Honza (23.12.2011 1:18)!
A vlastne i s clankem samotnym (a je mi uplne fuk, jestli je to aktualita nebo komentar nebo fejeton treba). Mne osobne budou velmi zajimat cisla TV sledovanosti. Temi se teprve zmeri skutecny zajem a mira "umelosti" vzhledu soucasnych medii
registrovaný uživatel chio 
23.12.2011 (10:45)  
Josef Petrák: videl som niečo na Káčku - že pokiaľ sa bude prevádzkovať WR s vypnutou brzdou, nebude mať vlak potrebné brzdiace percentá a Vmax bude 150 km/h. A niečo sa fakt deje - WR po Janozovi má zas povolenú rýchlosť 160 km/h.
23.12.2011 (10:41)  
Jiří Kocurek: Předpisy jdou mimo mě, protože je umět nemusím. Slyšel jsem něco o provozování jako "nebržděný vůz", proto se ptám do éteru, když už se tu bavíme o jízdních dobách expresů. :-)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko