Praha — Ministerstvo dopravy tento týden oznámilo, že oddálí zahájení provozu nových vlaků na trati Ostrava – Krnov – Olomouc, na kterou letos vyhlásí výběrové řízení. Původně měl nově vybraný dopravce na trať vyjet už na konci roku 2013, nyní ale došlo k posunu o jeden rok. Cestující tak budou až do konce roku 2014 vozit České dráhy se svými motorovými vozy řady 843. Důvodem posunu je podle ministerstva to, že by dopravci měli velmi málo času na zprostředkování vozidel, odpovídajících podmínkám, které ministerstvo stanovilo. Tímto krokem tak chce stát dát stejnou šanci všem potenciálním zájemcům.
Jak uvedl mluvčí ministerstva Martin Novák, dopravci vyjádřili obavy, že by mohlo dojít k situaci, kdy nebudou schopni včas sehnat požadovaná vozidla. Mezi požadavky státu patří například klimatizace, částečná nízkopodlažnost či dostatečná kapacita, odpovídající denní době. Stejně jako u této trasy bude o rok posunut i termín na tratích Praha – Děčín a Praha – Ústí nad Labem – Cheb. U ostatních linek se nic nemění. „Dalším důvodem je, že od roku 2014/15 začne plnění i u dalších linek, jež budou obsluhovány v motorové trakci (Liberec - Pardubice, Liberec - Ústí nad Labem a Plzeň - Most). To může za určitých podmínek umožnit dopravcům jednání s dodavateli o vyšších dodávkách a tím i snížení ceny celkové dodávky,“ uvedl Novák. Tendr na první soutěžené dotované linky chce ministerstvo vypsat do léta, až odsun termínu jejich výjezdu schválí vláda.
Zdroje: Ministerstvo dopravy, ŽelPage
| 28.2.2012 (7:00)
Aby ty motorové jednotky splňovaly všechny požadavky,bude si je muset nechat jakýkoli dopravce,který vyhraje,nechat vyrobit.
Vyrobit,schválit,zacvičit obsluhující personál za rok je šibeniční termín,po kterém netouží žáden soutěžící dopravce(viz rozjezd Jančurových vlaků,rychlovlaků soukr.firmy v Itálii,které už mají půl roku zpoždění atd..).
Bude-li v nejbližší době vypsána soutěž,bude mít vítěz 2,5 roku na přípravu,což je víc,než 1,5 roku.
Kazdopadne, to co tvrdite vy je v primem rozporu s tim, co tvrdi xAnri05 ... takze si to panove vyrikejte mezi sebou.
Muj nazor jsem rekl a zatim se na nem nic nemeni, stejne jako se nic nemeni pro dopravce, pokud to ma odbjednat ted s nastupem za rok nebo za rok s nastupem za dva roky.
To si myslíte,že si všichni soutěžící objednají vozidla na trať Olomouc-Ostrava a pak budou čekat,kdo zvítězí?
Vaše představy jsou hodně najivní :-))))
Omlouvám se, na ty kompenzace jsem úplně zapoměl. Nemáte odkaz na nějaké přesnější informace?
Problém je v tom, že teď už se ten přebytečný majetek ČD nejspíš nepodaří vzít, ani kdyby se chtělo. Je to akciová společnost, jejíž chod se řídí nějakými pravidly. Vedení musí hájit zájmy firmy a pokud by to vedení dalo SŽDC něco bezúplatně, byly by tím zájmy firmy poškozeny.
K těm pendolinům - že je ve výsledku platila SŽDC, o tom slyším prvně. Píše se o tom někde podrobněji?
Díky
A tady harmonogram soutěžení jednotlivých tratí: http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/B7F15170-BEE7-4BAC-8131-0B2B32A71FCC/0/Harmonogramdalkosdop.rtf
Posun plánovaného termínu plnění smlouvy je z toho důvodu, kolego, aby měl dopravce čas vozidla objednat. Termín vyhlášení soutěže se posouvat, pokud vím, nemá, takže by měla být vypsána na jmenované tratě ještě do léta(pokud to teda někde nezadrhnou právníci apod.).
... ale to je jen detail ;-)
Matka jednoho nejmenovaného dopravce, který tuhle do médií fňukal, že mu už banky nechtějí půjčovat, získá 100 MKč zisku ze svých dalších aktivit navíc na případnou podporu financování. Například navýšením základního jmění své dcery.
Nicméně to není důvod, proč to MD zdržuje do léta.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










