Praha — Ministerstvo dopravy tento týden oznámilo, že oddálí zahájení provozu nových vlaků na trati Ostrava – Krnov – Olomouc, na kterou letos vyhlásí výběrové řízení. Původně měl nově vybraný dopravce na trať vyjet už na konci roku 2013, nyní ale došlo k posunu o jeden rok. Cestující tak budou až do konce roku 2014 vozit České dráhy se svými motorovými vozy řady 843. Důvodem posunu je podle ministerstva to, že by dopravci měli velmi málo času na zprostředkování vozidel, odpovídajících podmínkám, které ministerstvo stanovilo. Tímto krokem tak chce stát dát stejnou šanci všem potenciálním zájemcům.
Jak uvedl mluvčí ministerstva Martin Novák, dopravci vyjádřili obavy, že by mohlo dojít k situaci, kdy nebudou schopni včas sehnat požadovaná vozidla. Mezi požadavky státu patří například klimatizace, částečná nízkopodlažnost či dostatečná kapacita, odpovídající denní době. Stejně jako u této trasy bude o rok posunut i termín na tratích Praha – Děčín a Praha – Ústí nad Labem – Cheb. U ostatních linek se nic nemění. „Dalším důvodem je, že od roku 2014/15 začne plnění i u dalších linek, jež budou obsluhovány v motorové trakci (Liberec - Pardubice, Liberec - Ústí nad Labem a Plzeň - Most). To může za určitých podmínek umožnit dopravcům jednání s dodavateli o vyšších dodávkách a tím i snížení ceny celkové dodávky,“ uvedl Novák. Tendr na první soutěžené dotované linky chce ministerstvo vypsat do léta, až odsun termínu jejich výjezdu schválí vláda.
Zdroje: Ministerstvo dopravy, ŽelPage
| 28.2.2012 (7:00)
On správný i nesprávný dopravce nemusí mít ta vozidla dopředu.Takže si je obědná vítěz až po soutěži.
kdy ze to maji prijit PeSY?
A není to jedno,kdy mají přijít,když jsou pořizovány na konkrétní tratě a vlaky?(rychlíky Olomouc-Ostrava v tom nejsou).
Takze cela tahle "aferka" muze mit pouze dva duvody:
- na ministerstvu se na nalezitou pripravu vykaslali a nesmi priznat barvu, takze si vymysli "proc to nejde".
- u CD vi, ze by nemeli co nabidnout (ne ze by 843 byly spatne, naopak; jenze pokud je podminkou nizkopodlaznost, je to mimo misu), takze se "v zajmu vsech" ceka na to, az "ten spravny dopravce" bude mit co nabidnout... kdy ze to maji prijit PeSY?
Ne že nesehnal soupravy. Nesehnal peníze na soupravy. Protože až do roku 2002 cpal spoustu peněz do infrastruktury. Ty prostředky sice byly určeny na dopravu jako takovou, ale pokud mám vlaky, které ještě něco vydrží a rozpadající se tratě, budu radši investovat do tratí. Po vzniku SŽDC v roce 2003 už ČD do údržby tratí investovat nemusely a ušetřené peníze konečně mohly začít cpát do budov a do obměny vozového parku. Nyní tedy máme sem tam opravené nádraží a snesitelný vlak (aspoň nějakou rekonstrukci), ale ty peníze zase chybí v infrastruktuře (letní vykolejení nákladního vlaku, problémový úsek Brno - Tišnov, mediální přestřelky mezi SŽDC a DI).
Jeden případ dotování mezi SŽDC a ČD mě napadá, ale je opačný - jízdní výhody ČD pro zaměstnance SŽDC. Máte vy, captaine1802, nějaký konkrétní případ dotování ČD z prostředků SŽDC?
Nějaké přesnější informace o tomto dotování by nebyly? Zdá se mi to dost podivné...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










