..: Novými vlaky se mezi Olomoucí a Ostravou svezeme později :..

843.021-7, Ramzová - Ostružná, foto: RavenPraha — Ministerstvo dopravy tento týden oznámilo, že oddálí zahájení provozu nových vlaků na trati Ostrava – Krnov – Olomouc, na kterou letos vyhlásí výběrové řízení. Původně měl nově vybraný dopravce na trať vyjet už na konci roku 2013, nyní ale došlo k posunu o jeden rok. Cestující tak budou až do konce roku 2014 vozit České dráhy se svými motorovými vozy řady 843. Důvodem posunu je podle ministerstva to, že by dopravci měli velmi málo času na zprostředkování vozidel, odpovídajících podmínkám, které ministerstvo stanovilo. Tímto krokem tak chce stát dát stejnou šanci všem potenciálním zájemcům.

Jak uvedl mluvčí ministerstva Martin Novák, dopravci vyjádřili obavy, že by mohlo dojít k situaci, kdy nebudou schopni včas sehnat požadovaná vozidla. Mezi požadavky státu patří například klimatizace, částečná nízkopodlažnost či dostatečná kapacita, odpovídající denní době. Stejně jako u této trasy bude o rok posunut i termín na tratích Praha – Děčín a Praha – Ústí nad Labem – Cheb. U ostatních linek se nic nemění. „Dalším důvodem je, že od roku 2014/15 začne plnění i u dalších linek, jež budou obsluhovány v motorové trakci (Liberec - Pardubice, Liberec - Ústí nad Labem a Plzeň - Most). To může za určitých podmínek umožnit dopravcům jednání s dodavateli o vyšších dodávkách a tím i snížení ceny celkové dodávky,“ uvedl Novák. Tendr na první soutěžené dotované linky chce ministerstvo vypsat do léta, až odsun termínu jejich výjezdu schválí vláda.

Zdroje: Ministerstvo dopravy, ŽelPage


in2014 Poslat mail autorovi | 28.2.2012 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
29.02.2012 (13:16)  
Ad Sim:takze se "v zajmu vsech" ceka na to, az "ten spravny dopravce" bude mit co nabidnout..

On správný i nesprávný dopravce nemusí mít ta vozidla dopředu.Takže si je obědná vítěz až po soutěži.

kdy ze to maji prijit PeSY?

A není to jedno,kdy mají přijít,když jsou pořizovány na konkrétní tratě a vlaky?(rychlíky Olomouc-Ostrava v tom nejsou).
Registrierter Benutzer Sim 
29.02.2012 (13:10)  
Kuba > jojo, zvlast, kdyz se 12-ti miliardova injekce castecne "rozpusti v prostoru" ... to pak hold nezbyde ani na vlacky ;-)
Registrierter Benutzer Kuba 
29.02.2012 (12:47)  
Taky se nabízí otázka, kde na obnovu vozového parku měl ten "správny" dopravce v minulosti brát, když ten kdo ho vlastnil, mu nedal na nic nového ani korunu. Za 3 - 4 roky z hovna bič neupleteš.
Registrierter Benutzer Sim 
29.02.2012 (12:06)  
turista > vsak prave proto; jak moc dopredu bylo pred soucasnym spustenim provozu reseno porizeni vozidel na Blava-Komarno? Cca rok? A podarilo se vlaky sehnat?

Takze cela tahle "aferka" muze mit pouze dva duvody:
- na ministerstvu se na nalezitou pripravu vykaslali a nesmi priznat barvu, takze si vymysli "proc to nejde".
- u CD vi, ze by nemeli co nabidnout (ne ze by 843 byly spatne, naopak; jenze pokud je podminkou nizkopodlaznost, je to mimo misu), takze se "v zajmu vsech" ceka na to, az "ten spravny dopravce" bude mit co nabidnout... kdy ze to maji prijit PeSY?
Registrierter Benutzer ikkyu 
29.02.2012 (10:22)  
Ono je otázka, jestli kdy ministerstvo doopravdy plánovalo nějaké soutěže vypisovat. Pokud se jim zdá výhodné aby se soutěžilo "víc tratí v motorové trakci najednou", proč jsou všechny tendry vypsány rok po roku? Člověk neví, jestli jsou na ministerstvu podvodníci, nebo idioti.
28.02.2012 (23:55)  
Sim: no tak kdyby to soukromým dopravcům vadilo, jistě by to už minimálně jeden nejmenovaný z nich v médiích pořádně rozmáznul :-)
Registrierter Benutzer Sim 
28.02.2012 (23:06)  
xAnri05 > jste si popletl singular a plural, ze ;-)
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
28.02.2012 (21:07)  
Mohu vas ujistit, ze tento krok ministertva vychazi z pozadavku potencialnich dopravcu. Jedna se o zalezitost, ktera jiste nebude v mediich nijak zastupci ruznych dopravcu odsuzovana.
28.02.2012 (20:52)  
captain1802: tento stále polostátní moloch nemůže o ostatními dopravci soupeřit, protože právě on to je, kdo za 22 let nesehnal odpovídající soupravy ani na nejrentabilnější tratě, natož na regionálky.

Ne že nesehnal soupravy. Nesehnal peníze na soupravy. Protože až do roku 2002 cpal spoustu peněz do infrastruktury. Ty prostředky sice byly určeny na dopravu jako takovou, ale pokud mám vlaky, které ještě něco vydrží a rozpadající se tratě, budu radši investovat do tratí. Po vzniku SŽDC v roce 2003 už ČD do údržby tratí investovat nemusely a ušetřené peníze konečně mohly začít cpát do budov a do obměny vozového parku. Nyní tedy máme sem tam opravené nádraží a snesitelný vlak (aspoň nějakou rekonstrukci), ale ty peníze zase chybí v infrastruktuře (letní vykolejení nákladního vlaku, problémový úsek Brno - Tišnov, mediální přestřelky mezi SŽDC a DI).

Jeden případ dotování mezi SŽDC a ČD mě napadá, ale je opačný - jízdní výhody ČD pro zaměstnance SŽDC. Máte vy, captaine1802, nějaký konkrétní případ dotování ČD z prostředků SŽDC?
28.02.2012 (20:38)  
captain1802: po uši zadlužené SŽDC nemá dost prostředků, aby dál (skrytě či otevřeně) dotovalo ČD

Nějaké přesnější informace o tomto dotování by nebyly? Zdá se mi to dost podivné...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko