..: RegioJet zahájil provoz na lince Bratislava - Komárno :..

Jednotka Bombardier Talent dopravce //RegioJet, foto: RegioJet Bratislava — Neděle 4. března 2012 se nepochybně zapsala do historie železniční dopravy na Slovensku. Právě v tento den zahájil za přítomnosti mažoretek, lákajících na projížďku vlakem, ostrý provoz na trati 131 z Bratislavy přes Dunajskou Stredu do Komárna slovenský dopravce RegioJet. Ten zde kompletně nahradil dosavadní státní Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK) a nabízí nově přes 50 spojů denně, což představuje až zdvojnásobení objemu dopravy oproti dosavadnímu stavu. V prvních hodinách zkušebního provozu vyzkoušelo služby nového dopravce přes 1 000 cestujících. Provoz zajišťují moderní jednotky Bombardier Talent, které si společnost pronajala na devět let od leasingové společnosti Alpha Trains a v Bratislavě opatřila je korporátním polepem žluté barvy.

Do Dunajské Stredy i Komárna v pravidelném intervalu

RegioJet představil svoji nabídku již v úterý 31. ledna 2012. Vítanou novinkou je zavedení pravidelného intervalu, kdy vlaky z Bratislavy vyjíždí každou hodinu, v přepravní špičce pak každou půlhodinu. Ten narušují v bratislavské aglomeraci jen nahodile vedené rychlíky Břeclav - Bratislava, které v konstrukci jízdního řádu ŽSR upřednostnilo. Mezi Bratislavou–Novým Mestom a Dunajskou Stredou je navíc vedeno několik párů zrychlených vlaků, které tuto 47 kilometrů dlouhou cestu urazí za 38 minut. K dispozici je samozřejmě jízdní řád (PDF). Cestujícím mohou zdarma využít možnosti WiFi připojení k internetu. To je řešeno odlišným způsobem proti vlakům IC RegioJet mezi Prahou, Ostravou a Žilinou. V ranních spojích je rozdáván denní tisk, v nejbližších dnech či týdnech se pak můžeme těšit také na parkoviště P+R či občerstvení. Ačkoliv se zahájení provozu neobchází bez drobných komplikací, z nichž zmiňme například špatně fungující informační systém, mírná zpoždění kvůli zvýšenému náporu cestujících nebo občasné výpadky signálu WiFi, jde o razantní zvýšení komfortu na této relaci. Dopravce zároveň spustil nové internetové stránky, kde lze najít veškeré potřebné informace nejen ohledně vlakového spojení. Až do 31. března platí speciální relační tarif za symbolické zvýhodněné ceny: 1–25 km 0,50 euro, 26–50 km 1,00 euro, 51–100 km 2,00 euro. Držitelé veškerých sociálních slev mají nárok na jízdné za 15, resp. 30 centů. Od dubna bude platit vyhlášený tarif včetně zákaznických slev - na rozdíl od českého RegioJetu nebude k jejich uplatnění využita elektronická kreditová jízdenka, ale s největší pravděpodobností čipová karta dopravce.

Zahájení provozu na trati Bratislava - Komárno, foto: RegioJetInteriér jednotky Bombardier Talent dopravce RegioJet, foto: RegioJet

Dopravci RegioJet a Železničná spoločnosť Slovensko podepsali smlouvu, díky níž je možné vzájemně prodávat jízdenky. Z kterékoli stanice na Slovensku nebo u doprovodu vlaku ZSSK tak lze zakoupit jízdenku do kterékoli stanice nebo zastávky na trati do Komárna, kde operuje dopravce RegioJet. Takováto dohoda je bezesporu historickým přelomem a ukazuje budoucí úspěšnou spolupráci obou dopravců při odbavování společných zákazníků. Výjimku tvoří vlaky ZSSK InterCity, které jsou nyní odbavovány specifickým globálním jízdným s integrovanou rezervací, které neplatí ani na ostatní vlaky ZSSK. V České republice se České dráhy spolupráci s RegioJetem brání s odkazem na konkurenci. Obě strany spolu vedou spor o cenách jízdného, který skončil až u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Jak celá věc dopadne se dozvíme až v následujících měsících.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage


Dominik Jaroš | 5.3.2012 (17:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus Slovensko Bratislavský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
05.03.2012 (22:22)  
Když v Německu v regionální dopravě jezdí na stejném traťovém úseku dva dopravci (obojí v rámci objednaného rozsahu ZDO), je to konkurence? Pokud vím, jízdenky se v tomto případě vždy vzájemně uznávají.

Ano, to je podle mě ten hlavní rozdíl. Jízdenky na DB a Alexu např. mezi Mnichovem a Regensburkem jsou kompatibilní, proto a právě proto, že je to dotované spolkovou zemí Bavorsko.
Naopak třeba mezi Kolínem a Bruselem pokud je mi známo nemůžete vzít jízdenku z Thalyse a jet na ní s DB ...
05.03.2012 (21:48)  
DJTiësto: Záleží co myslíte tou "konkurencí na té samé trase". Když v Německu v regionální dopravě jezdí na stejném traťovém úseku dva dopravci (obojí v rámci objednaného rozsahu ZDO), je to konkurence? Pokud vím, jízdenky se v tomto případě vždy vzájemně uznávají. V Rakousku je to podobné - i když nevím, jestli existuje ještě nějaký úsek, kde jezdí v ZDO zároveň ÖBB a soukromník. Ale dříve určitě existovaly. Dálková doprava, provozovaná konkurencí obvykle na vlastní triko, je samozřejmě jiná věc.
Registrierter Benutzer José 
05.03.2012 (21:32)  
Tomes43 Právě že ty panely ukazují / rozhlas hlásí jen příští zastávku.. A člověk pak neví, jestli má cenu vytahovat notebook, rozečíst další kapitolu..

A v např. v takových karlovarských rychlících stejně není ani rozhlas, ani panel, takže když cestující není současně šoutoušem, tak potřebuje příruční věšteckou kouli, nebo alespoň vytisklý spoj z IDOSu.
05.03.2012 (21:13)  
Z článku: Dopravci RegioJet a Železničná spoločnosť Slovensko podepsali smlouvu, díky níž je možné vzájemně prodávat jízdenky. Z kterékoli stanice na Slovensku nebo u doprovodu vlaku ZSSK tak lze zakoupit jízdenku do kterékoli stanice nebo zastávky na trati do Komárna, kde operuje dopravce RegioJet.

Nějak jsem nepochopil, jestli se jedná skutečně o vzájemný prodej. Z této formulace by se zdálo, že Regiojet jízdenky na vlaky ZSSK neprodává. Jak to je?
05.03.2012 (21:08)  
Josef Petrák: Teď čekám supy, co mi začnou vysvětlovat, že je v těch 3vozových IC vyprodáno...
Hlásím se k supům. "Jistěže ta jízdenka ČD platí i u Regiojetu, pane. Ale vůbec není jisté, že do toho vlaku budete vpuštěn."
Vzájemné uznávání jízdenek na téže trati považuji (alespoň v dálkové dopravě) za zbytečnost. Dopravci by měli umožnit cestujícímu koupit jízdenku až ve vlaku. Pokud by to tak bylo, člověk by si s tím nemusel lámat hlavu. Pokud přesně vím, kterým vlakem pojedu, tak si na něj pořídím jízdenku a rezervaci. Pokud nevím, tak to prostě nechám osudu, do nějakého vlaku naskočím a zaplatím až ve vlaku.
05.03.2012 (21:05)  
ad Jim:konečně někdo s normálním a ne žlutým názorem. Proč by ČD uznávaly jízdenky někoho kdo jim konkuruje na té samé trase? To nedělá ani DB a ani ÖBB. Něco jiného je, když soukromník jezdí tam kde státní dráhy nejezdí, to pak je v pořádku uznávání dokladů. V tomhle případě není soukromník konkurent. Dost podstatnej rozdíl žluťáci, víme....
05.03.2012 (20:58)  
Josef Petrák: Takze RJ si proda svoje jizdenky s mistenkou a kdyz mu zbude 20 volnejch mist, tak do nich nabere lidi s jizdenkou CD, kdyz budou chtit jet? To si stejne kazdej radsi koupi jizdenku u RJ, ne?
05.03.2012 (20:52)  
bartik09: Budou brát do volné kapacity. Asi jako kdyby pendolino mělo místenky za 0 Kč. (Teď čekám supy, co mi začnou vysvětlovat, že je v těch 3vozových IC vyprodáno...)
05.03.2012 (20:49)  
Josef Petrák: A jak by potom udrzeli ten system povinny rezervace, kdyz CD ho nemaj?
05.03.2012 (20:44)  
bartik09) A proč by to nešlo?
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko