..: RegioJet zahájil provoz na lince Bratislava - Komárno :..

Jednotka Bombardier Talent dopravce //RegioJet, foto: RegioJet Bratislava — Neděle 4. března 2012 se nepochybně zapsala do historie železniční dopravy na Slovensku. Právě v tento den zahájil za přítomnosti mažoretek, lákajících na projížďku vlakem, ostrý provoz na trati 131 z Bratislavy přes Dunajskou Stredu do Komárna slovenský dopravce RegioJet. Ten zde kompletně nahradil dosavadní státní Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK) a nabízí nově přes 50 spojů denně, což představuje až zdvojnásobení objemu dopravy oproti dosavadnímu stavu. V prvních hodinách zkušebního provozu vyzkoušelo služby nového dopravce přes 1 000 cestujících. Provoz zajišťují moderní jednotky Bombardier Talent, které si společnost pronajala na devět let od leasingové společnosti Alpha Trains a v Bratislavě opatřila je korporátním polepem žluté barvy.

Do Dunajské Stredy i Komárna v pravidelném intervalu

RegioJet představil svoji nabídku již v úterý 31. ledna 2012. Vítanou novinkou je zavedení pravidelného intervalu, kdy vlaky z Bratislavy vyjíždí každou hodinu, v přepravní špičce pak každou půlhodinu. Ten narušují v bratislavské aglomeraci jen nahodile vedené rychlíky Břeclav - Bratislava, které v konstrukci jízdního řádu ŽSR upřednostnilo. Mezi Bratislavou–Novým Mestom a Dunajskou Stredou je navíc vedeno několik párů zrychlených vlaků, které tuto 47 kilometrů dlouhou cestu urazí za 38 minut. K dispozici je samozřejmě jízdní řád (PDF). Cestujícím mohou zdarma využít možnosti WiFi připojení k internetu. To je řešeno odlišným způsobem proti vlakům IC RegioJet mezi Prahou, Ostravou a Žilinou. V ranních spojích je rozdáván denní tisk, v nejbližších dnech či týdnech se pak můžeme těšit také na parkoviště P+R či občerstvení. Ačkoliv se zahájení provozu neobchází bez drobných komplikací, z nichž zmiňme například špatně fungující informační systém, mírná zpoždění kvůli zvýšenému náporu cestujících nebo občasné výpadky signálu WiFi, jde o razantní zvýšení komfortu na této relaci. Dopravce zároveň spustil nové internetové stránky, kde lze najít veškeré potřebné informace nejen ohledně vlakového spojení. Až do 31. března platí speciální relační tarif za symbolické zvýhodněné ceny: 1–25 km 0,50 euro, 26–50 km 1,00 euro, 51–100 km 2,00 euro. Držitelé veškerých sociálních slev mají nárok na jízdné za 15, resp. 30 centů. Od dubna bude platit vyhlášený tarif včetně zákaznických slev - na rozdíl od českého RegioJetu nebude k jejich uplatnění využita elektronická kreditová jízdenka, ale s největší pravděpodobností čipová karta dopravce.

Zahájení provozu na trati Bratislava - Komárno, foto: RegioJetInteriér jednotky Bombardier Talent dopravce RegioJet, foto: RegioJet

Dopravci RegioJet a Železničná spoločnosť Slovensko podepsali smlouvu, díky níž je možné vzájemně prodávat jízdenky. Z kterékoli stanice na Slovensku nebo u doprovodu vlaku ZSSK tak lze zakoupit jízdenku do kterékoli stanice nebo zastávky na trati do Komárna, kde operuje dopravce RegioJet. Takováto dohoda je bezesporu historickým přelomem a ukazuje budoucí úspěšnou spolupráci obou dopravců při odbavování společných zákazníků. Výjimku tvoří vlaky ZSSK InterCity, které jsou nyní odbavovány specifickým globálním jízdným s integrovanou rezervací, které neplatí ani na ostatní vlaky ZSSK. V České republice se České dráhy spolupráci s RegioJetem brání s odkazem na konkurenci. Obě strany spolu vedou spor o cenách jízdného, který skončil až u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Jak celá věc dopadne se dozvíme až v následujících měsících.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage


Dominik Jaroš | 5.3.2012 (17:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from Slovensko Bratislavský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
05.03.2012 (20:42)  
Taky se mi srovnani CD + RJ a ZSSK + RJ nelibi. Nedovedu si dost dobre predstavit, ze si koupim jizdenku Praha - Ostrava na IN 50 a nastoupim do RJ, kterej ma povinnou rezervaci v cene jizdenky...
Registered user PN  mail  
05.03.2012 (20:41)  
Hmm, v našich končinách jsem tedy hlášení nepotkal co jsem naživu. A když už někde náhodou je (Regionova, 560) stejně není slyšet. Na druhou stranu, ve většině Os v IDS JMK plánky jsou. Ale v rámci ČD je to opravdu výjimka. A navíc v R a i leckterých Sp chybějí, ačkoliv jsou do IDS JMK zařazeny.
05.03.2012 (20:27)  
Ono to bude tím, že všechny jednotky jezdí pouze na jedné trase pokud by se trasy a zastávky střídaly také by to neměl a navíc ČD používají info. panely s hlášením příští zastávky v dálkových vlacích máte průvodce atd.
Registered user Jim  mail  
05.03.2012 (20:26)  
Dobře, ono jde i o to, k čemu byl spolupráce s RJ ČD byla (bavím se o jízdenkách). Každý normální dopravce chce ze zákazníka ,,vycucnout,, co to dá, tak by ČD byly sami proti sobě, kdyby cestujícího, řekněme na trase Opava - Praha, přivezly do Ostravy a tam ho předaly konkurenci. Přece jenom většina lidí nebude v průběhu cesty měnit dopravce a kupovat si dvě různé jízdenky, když nemusí. Takže v tomto ohledu dráhy chápu. Pokud má fungovat nějaká forma spolupráce, musí z toho něco mít oba partneři, tudíž nelze srovnávat situaci u nás a na Slovensku, kde jak psal Busman, si národní dopravce a soukromník nekonkurují.
Registered user José 
05.03.2012 (19:53)  
Tak jsem se díval na video RegioJetu (http://www.youtube.com/watch?v=ZcG9NhTXnGs) a v čase 1:06 mě zaujal jeden detail..
Ve vlacích je vyvěšen plán jízdy vlaku se zastávkami, stejně jako v pražském metru.. A přijde mi to jako typická Jančurovina - sice to téměř nic nestojí, ale je to právě ten drobný detail který zákazníci ocení.. Mnohdy jede člověk nějakou lokálkou a když není místní, tak nemá představu kdy "jeho" zastávka bude..

Není tady nějaký vyšší důstojník z ČD který by mohl říci proč něco takového není možné i u modré konkurence?
Editor or ŽelPage Administrator Jan Máca  mail  
05.03.2012 (19:31)  
Já si myslím, že se zachovali stejně jako v případě každé JINÉ konkurence. Např. s JHMD a ex Viamontem měli smlouvu o prodeji a uznávání jízdenek dávno. Jen, když někdo přijde a řekne: "Chci do myčky, dejte sem plošiny a prodávejte mi jízdenky!", to asi nejde jako když se slušně požádá...
Registered user Busman 
05.03.2012 (18:00)  
RJ vs. ZSSK je trošičku jiná situace než RJ vs. ČD, jelikož na Slovensku nejde o konkurenci s "národním" dopravcem na stejné trase - a jde o výkony ve veřejném zájmy.

Josef Petrák/Tripolis - nevím, jestli Leo s ČD nějakou rámcovou dohodu podepsal, každopádně to nevylučuje stejný postup ČD vůči konkurentům - třeba měl Paštikář větší pochopení pro požadavky ČD než Řvoun, a proto se obě strany dohodly...
05.03.2012 (17:48)  
Tripolis) Oni mají uzavřenou rámcovou smlouvu? A já myslel, že se ČD "zachovají stejně jako v případě každé jiné konkurence", jak nám tu nedávno pro týden.cz uvedla jedna z jejich mluvčích.
05.03.2012 (17:42)  
Já bych řekl, že problém bude asi u pana Jančury, protože s LEOexpressem - panem Novotným už mají ČD podepsánu rámcovou dohodu.
05.03.2012 (17:34)  
Jim: Podle čeho soudíte? Já myslím, že RegioJet zájem o spolupráci s ČD měl, ať již co se týče pomoci při neschopnosti lokomotiv nebo při vzájemném prodeji jízdenek. Postoj ČD byl však jednoznačný.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko