..: Nové elektrické jednotky Talent 2 schváleny v Braniborsku :..

Talent 2, foto: Bombardier Transportation Berlín - Od pondělí 14. května začaly v pravidelném povozu v Braniborsku poprvé jezdit soupravy Talent 2, vyráběné společností Bombardier v jejím závodě v Hennigsdorfu. Ze začátku budou nasazeny na linku RB21 mezi Postupimí a Wustermarkem, poté rovněž na ostatní linky v regionu, které provozuje DB Regio. Kvůli technickým problémům se neustále odkládalo schválení a uvedení jednotek do pravidelného provozu. Ty jsou však dle sdělení dopravce již odstraněny.

Všech 48 objednaných jednotek tak může již být dodáno a uvedeno do provozu. Představení nových Talentů se odehrálo dne 9. května 2012. Nasazení těchto nových jednotek je předpokládáno kromě zmíněné linky RB21 také na linku RE9, spojující Berlín s novým letištěm Berlin-Brandenburg. Dlouho panovaly obavy, že schválení vlaků bude opožděno vůči termínu jeho otevření. Nyní jsou Talenty schváleny, ale na letiště si zřejmě několik měsíců počkáme.

Třídílné jednotky, které budou nasazovány na většině regionálních tratí, mají kapacitu 167 sedadel. Pětidílná varianta, určená převážně pro linky RE7 a RE9, má pak kapacitu téměř dvojnásobnou, 300 sedadel. V současnosti používané čtyřvozové patrové vratné spouravy mají kapacitu 460 míst; této kapacity lze u Talentů dosáhnout spojením obou verzí nových jednotek. Právě v těchto možných kombinacích vidí dopravní svaz Berlín-Brandenburg velkou výhodu – o špičkách budou nasazovány dvě spřažené jednotky, zatímco v sedlech pouze jedna.

Elektrické jednotky Talent 2 vycházejí z osvědčené řady Talentů, se kterými se lze setkat v různých místech Evropy. Typické vlastnosti nových vozidel jsou především modularita a flexibilita, Talent může být dodáván jako dvou- až šestivozová jednotka s univerzálním použitím pro příměstské vlaky S-Bahn i vlaky regionální a meziregionální přepravy. Souprava může bžt napájena různými systémy, což umožňuje její nasazení prakticky po celé Evropě. Interiér je rovněž koncipován velmi modulárně. V základní výbavě je možné vybírat ze 250 možných uspořádání, což dává provozovatelům značné možnosti. Navíc lze do již provozovaných vozidel doplňovat podle potřeby některé komponenty – například doinstalovat další WC nebo dveře.

Zdroj: Märkische Allgemeine, Bombardier Transportation


Jiří Bajer | 17.5.2012 (13:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user stoupa  mail  
18.05.2012 (0:35)  
OT pro "Ťululu":
Takže fakt vyměnit voliče? (Teda občany?)
18.05.2012 (0:29)  
Ťululu: Dobré bláboly, co lidi vedou. A to, že lidi nadávají na tu Kyperskou firmu se nediv, ta si za to může sama. A navíc co předvádí s těma 380tkama, nedivím se, že je Panter odmítán. Panter je doufám dobrý vlak a že nebude 4 roky jezdit jen ve zkušebním provozu, ale firma z Kypru je špatná. A ten kýbl ho*en, co si dala na hlavu v kauze Railjet, ji na hlavě zůstane pořád.
17.05.2012 (21:20)  
Český cestující a RegioNova : Jůůůůůů jééééé konečně moderní vlak, to těm ČD ale trvalo
po pár měsících : Fuuuuuuj Bléééééé takový šrot
Český cestující a internet : No to je hrůza,já bych tu firmu rozpustil, je ztrátová a provozuje šrot, vubec nemodernizuje a nekupuje nové soupravy, kdo v tom má jezdit
po zprávě o nákupu nových vozidel : No to je hrůza, zase utrácejí peníze, zase to zaplatí daňový poplatník,ať už je konečně někdo rozpustí

Můj názor: Český cestující neví co chce, ať se dělá co se dělá, je zle
17.05.2012 (20:33)  
Red-bul má po ekonomické stránce momentálně pravdu. Problém je v tom, že český cestující budou furt jezdit ve vozidlech, jejichž základ konstrukce pochází z doby kamenné.
17.05.2012 (20:28)  
Hmm, tohle je taky jedno z vozidel, kde se EBA do schválení zrovna moc nehrnula, resp. tam asi bylo dost problémů. Je to schváleno bez jakýchkoliv dodatečných podmínek, nebo si EBA prosadila nějaké zkrácené intervaly údržby, nebo o co to mj. v tom schvalovacím procesu šlo?
17.05.2012 (20:09)  
No, je to na první pohled pěkné, ale určitě drahé. To Regionovy sice nemají klimošku, ale nestojí to tolik peněz, jen některé KÚ to nechtějí pro nějaké vady, nemající vliv na to, zda to dojede. Někdy sice později, protože to jedno hnací kolečko je poněkud málo, ale zase je tu prostor pro další modernizaci. A také jdou spřahovat do delšího hada.
17.05.2012 (17:51)  
a už by to nemuselo být v souladu s modernizovaným zákonem o veřejných zakázkách

VŘ na jednotky pro Brno bylo vyhlášeno ještě před začátkem jeho platnosti.
17.05.2012 (17:36)  
Šířka dveří 1500 a bez jakobsů bylo už v zadání na EMU v roce 2010. Čistě náhodou takové vozidlo měli jen v Plzni, pardon, na Kypru, a tak se jako jediní přihlásili a slavně vyhráli. V zadání na diesely ale najednou stačilo už jen 1300. Teď to najednou pro Brno zmírnili, protože by se jim tam zase přihlásil jen jeden uchazeč a už by to nemuselo být v souladu s modernizovaným zákonem o veřejných zakázkách. Modifikovat 7 Talentů pro Brno a nechávat je homologovat se asi nevyplatí, ale uvidíme, jestli dokážou nějak zamíchat karty Desiro MLN a Flirt. Přál bych jim to.

@Petře Stříteský: ze které planety jste přiletěl?
17.05.2012 (16:52)  
SYN: Opravný dokument pro VŘ na 7 jednotek pro JM Kraj neupravoval šíři dveří. Ta byla už při vyhlášení požadována jako minimálně 1300 mm.
Registered user SYN 
17.05.2012 (16:37)  
aron: ale to se nemá říkat :)

JiříK: nepožaduje anebo nikdy nepožadovalo? Pokud je to opravdu jen fáma, jak to že jsme nikde neviděli oficiální dementi? Jediné co jsem četl bylo že podmínky VŘ byly upravené takže v poslední verzi již není šířka 1500 požadována ale "jen" doporučena...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko