Berlín - Od pondělí 14. května začaly v pravidelném povozu v Braniborsku poprvé jezdit soupravy Talent 2, vyráběné společností Bombardier v jejím závodě v Hennigsdorfu. Ze začátku budou nasazeny na linku RB21 mezi Postupimí a Wustermarkem, poté rovněž na ostatní linky v regionu, které provozuje DB Regio. Kvůli technickým problémům se neustále odkládalo schválení a uvedení jednotek do pravidelného provozu. Ty jsou však dle sdělení dopravce již odstraněny.
Všech 48 objednaných jednotek tak může již být dodáno a uvedeno do provozu. Představení nových Talentů se odehrálo dne 9. května 2012. Nasazení těchto nových jednotek je předpokládáno kromě zmíněné linky RB21 také na linku RE9, spojující Berlín s novým letištěm Berlin-Brandenburg. Dlouho panovaly obavy, že schválení vlaků bude opožděno vůči termínu jeho otevření. Nyní jsou Talenty schváleny, ale na letiště si zřejmě několik měsíců počkáme.
Třídílné jednotky, které budou nasazovány na většině regionálních tratí, mají kapacitu 167 sedadel. Pětidílná varianta, určená převážně pro linky RE7 a RE9, má pak kapacitu téměř dvojnásobnou, 300 sedadel. V současnosti používané čtyřvozové patrové vratné spouravy mají kapacitu 460 míst; této kapacity lze u Talentů dosáhnout spojením obou verzí nových jednotek. Právě v těchto možných kombinacích vidí dopravní svaz Berlín-Brandenburg velkou výhodu – o špičkách budou nasazovány dvě spřažené jednotky, zatímco v sedlech pouze jedna.
Elektrické jednotky Talent 2 vycházejí z osvědčené řady Talentů, se kterými se lze setkat v různých místech Evropy. Typické vlastnosti nových vozidel jsou především modularita a flexibilita, Talent může být dodáván jako dvou- až šestivozová jednotka s univerzálním použitím pro příměstské vlaky S-Bahn i vlaky regionální a meziregionální přepravy. Souprava může bžt napájena různými systémy, což umožňuje její nasazení prakticky po celé Evropě. Interiér je rovněž koncipován velmi modulárně. V základní výbavě je možné vybírat ze 250 možných uspořádání, což dává provozovatelům značné možnosti. Navíc lze do již provozovaných vozidel doplňovat podle potřeby některé komponenty – například doinstalovat další WC nebo dveře.

Takže fakt vyměnit voliče? (Teda občany?)
po pár měsících : Fuuuuuuj Bléééééé takový šrot
Český cestující a internet : No to je hrůza,já bych tu firmu rozpustil, je ztrátová a provozuje šrot, vubec nemodernizuje a nekupuje nové soupravy, kdo v tom má jezdit
po zprávě o nákupu nových vozidel : No to je hrůza, zase utrácejí peníze, zase to zaplatí daňový poplatník,ať už je konečně někdo rozpustí
Můj názor: Český cestující neví co chce, ať se dělá co se dělá, je zle
VŘ na jednotky pro Brno bylo vyhlášeno ještě před začátkem jeho platnosti.
@Petře Stříteský: ze které planety jste přiletěl?
JiříK: nepožaduje anebo nikdy nepožadovalo? Pokud je to opravdu jen fáma, jak to že jsme nikde neviděli oficiální dementi? Jediné co jsem četl bylo že podmínky VŘ byly upravené takže v poslední verzi již není šířka 1500 požadována ale "jen" doporučena...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











