..: Nové elektrické jednotky Talent 2 schváleny v Braniborsku :..

Talent 2, foto: Bombardier Transportation Berlín - Od pondělí 14. května začaly v pravidelném povozu v Braniborsku poprvé jezdit soupravy Talent 2, vyráběné společností Bombardier v jejím závodě v Hennigsdorfu. Ze začátku budou nasazeny na linku RB21 mezi Postupimí a Wustermarkem, poté rovněž na ostatní linky v regionu, které provozuje DB Regio. Kvůli technickým problémům se neustále odkládalo schválení a uvedení jednotek do pravidelného provozu. Ty jsou však dle sdělení dopravce již odstraněny.

Všech 48 objednaných jednotek tak může již být dodáno a uvedeno do provozu. Představení nových Talentů se odehrálo dne 9. května 2012. Nasazení těchto nových jednotek je předpokládáno kromě zmíněné linky RB21 také na linku RE9, spojující Berlín s novým letištěm Berlin-Brandenburg. Dlouho panovaly obavy, že schválení vlaků bude opožděno vůči termínu jeho otevření. Nyní jsou Talenty schváleny, ale na letiště si zřejmě několik měsíců počkáme.

Třídílné jednotky, které budou nasazovány na většině regionálních tratí, mají kapacitu 167 sedadel. Pětidílná varianta, určená převážně pro linky RE7 a RE9, má pak kapacitu téměř dvojnásobnou, 300 sedadel. V současnosti používané čtyřvozové patrové vratné spouravy mají kapacitu 460 míst; této kapacity lze u Talentů dosáhnout spojením obou verzí nových jednotek. Právě v těchto možných kombinacích vidí dopravní svaz Berlín-Brandenburg velkou výhodu – o špičkách budou nasazovány dvě spřažené jednotky, zatímco v sedlech pouze jedna.

Elektrické jednotky Talent 2 vycházejí z osvědčené řady Talentů, se kterými se lze setkat v různých místech Evropy. Typické vlastnosti nových vozidel jsou především modularita a flexibilita, Talent může být dodáván jako dvou- až šestivozová jednotka s univerzálním použitím pro příměstské vlaky S-Bahn i vlaky regionální a meziregionální přepravy. Souprava může bžt napájena různými systémy, což umožňuje její nasazení prakticky po celé Evropě. Interiér je rovněž koncipován velmi modulárně. V základní výbavě je možné vybírat ze 250 možných uspořádání, což dává provozovatelům značné možnosti. Navíc lze do již provozovaných vozidel doplňovat podle potřeby některé komponenty – například doinstalovat další WC nebo dveře.

Zdroj: Märkische Allgemeine, Bombardier Transportation


Jiří Bajer | 17.5.2012 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Jugy  mail  
17.05.2012 (15:28)  
JiříK: proč jeden nejmenovaný novinář z jedné nejmenované redakce? Klidně jmenujte. Pokud je to pravda, tak to není nic proti ničemu, ne?
17.05.2012 (15:03)  
aron: A tu jistotu berete odkud?
registrovaný uživatel aron 
17.05.2012 (14:41)  
Ťululu:ČD nechtějí širší dveře kvůli rychlejšímu vystupování/nastupování, ale kvůli tomu, aby zakázku "vyhrála" Škoda Plzeň. Respektive, aby se do ní nikdo jiný nepřihlásil.
17.05.2012 (14:30)  
Tak design nepatří mezi ty nejošklivější, ale je typicky zakulacený, skoro jako ostatní vlaky, proto se mi líbí Link II od Pesy, tam je vidět, že si s designem pohráli.

Taky mne napadla otázka ohledně dveří, jinak pokud chtějí ČD širší dveře pro rychlé nastupování a vystupování, proč tam rovnou nenechají udělat jedny dveře navíc? Lidi itak vystupují po dvou (dvě osoby vedle sebe) takže šířka na rychlosti nepřidá ( pouze moje úvaha).
registrovaný uživatel Luxian  mail  
17.05.2012 (14:30)  
to Zippich: Tak on je design a design. Jednak se to může brát jako konstrukční řešení, jednak jako čistě estetická záležitost vnějšího ztvárnění. Moje poznámka se týkala toho druhého.
17.05.2012 (14:29)  
Zippich: ČD žádných 1500 mm u souprav pro Brno nepožaduje. Tu fámu jen vypustil jeden nejmenovaný novinář z jedné nejmenované redakce.
17.05.2012 (14:05)  
Právě za design už Talent2 posbíral nějaká ocenění. Ne za subjektivní dojem, ale za vysoce modulární konstrukci umožňující vysokou variabilitu interiéru i vozových konfigurací. Ale obávám se, že předělávat dveře ze 1300 na 1500, jak lišácky požaduje zadání ČD by znamenalo konstruovat a homologovat nové vozidlo, což kvůli 7 jednotkám pro Brno nikdo dělat nebude, že...
registrovaný uživatel m.pavel1  mail  
17.05.2012 (13:35)  
Souhlasím, design nic moc. Naše škodovka se mi líbí mnohem víc.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
17.05.2012 (13:32)  
Dle mě ten design oproti předchozím talentům je krok zpět. Možná dva.
registrovaný uživatel thingie  mail  
17.05.2012 (13:29)  
Klíčová otázka samozřejmě zní, zda ty dveře mohou mít 1500 mm ;-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko