..: Poslední Viaggio Comfort pro ÖBB pokřtěno číslem - railjet 51 :..

Křest railjet 51, Wien Meidling, 30. 7. 2012, foto: Josef Petrák Vídeň — Siemens Mobility dokončil dodávky netrakčních jednotek Viaggio Comfort pro Rakouské spolkové dráhy. Vzhledem k nevyužití poslední opce na 16 kusů byla série ukončena u čísla 51. Dnes, v pondělí 30. července 2012, na vídeňském nádraží Wien-Meidling pokřtili zástupci divizí Osobní doprava a Infrastruktura z koncernu ÖBB poslední z jednotek jménem „railjet fifty-one“ a ta odjela v 10.29 na Klagenfurt a Villach. Produkce jednotek trvala ve vídeňském závodě Siemensu a ÖBB na Grillgasse bezmála 4 roky - první řídicí vůz, Spirit of Linz, byl představen 15. září 2008. Jednotky railjet pokryly kompletně IC/EC spojení Vídeň - Graz, Vídeň - Villach a Budapešť - Vídeň - Salzburg - Mnichov, resp. Innsbruck - Bregenz /Lindau /Curych. Jejich příchod uvolnil množství vozů klasické stavby, které se dostaly mj. k Českým drahám, RegioJetu nebo nizozemskému dopravci NS Hispeed. ÖBB do konce roku slibují v soupravách instalovat Wi-Fi síť pro cestující. Otázka, jestli České dráhy odeberou poptávaných 15 souprav pro provoz vlaků EuroCity z Prahy do Vídně a Budapešti, zůstává ze strany ČD zatím nezodpovězená.

Zdroj: ÖBB


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 30.7.2012 (12:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
30.07.2012 (20:04)  
Rail-2005: ty vozy budou stárnout a za 10 nebo 15 let to bude na obdobé technologické výši, jako současná "Béčka" ČD nyní. Tak to asi nebudou, na úrovni Bčka budou tak za 40 let :-)
Za 10 let budou Janoza Bčka na úrovni dnešní.

Martin99: přesně tak, co z fyzicky nového vlkaku, když bude nepohodlný, rozbitý a špinavý.
30.07.2012 (18:54)  
ceskolipak: Ano, ale jaksi není z čeho brát, Taurusy ve výbavě pro český stejnosměr mají pokud vím jen ÖBB a jsou rádi že s nimi pokryjí současný rozsah provozu. Jaká jiná v současnosti schválená lokomotiva, vhodná pro dálkovou osobní dopravu, je k mání?
Navíc by to asi zamíchalo s oběhy, řada 101 zajíždí přímo do Hamburku nebo Stralsundu, předpokládám že je to provázáno s jinými vlaky, které do ČR nejezdí (soudím podle toho, že minule ve Stralsundu byli rádi, že nějakou lokomotivu pro EC směr ČR našli a s půlhodinovou sekerou se mohlo jet). Nakonec je ten přepřah v Drážďanech ještě nejlepší řešení, díky tomu pobytu tam vycházejí různé dobré přípoje.
30.07.2012 (16:25)  
Josef Petrák ...nepopírám, že jsem nestudoval Řazení vlaků, neprocházel jsem starší diskuze a informace na netu....prostě jsem se jen zmínil......zabte mě!
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
30.07.2012 (16:19)  
V tom případě je poněkud redundantní, aby na vlacích EC z Prahy do Berlína jezdil nevýkonný Bastard. Ušetřilo by se min 10 minut za přepřah v Drážďanech.
30.07.2012 (16:07)  
Franta Plášek: Problémy byly, ale už nejsou. Jak jinak by na Metropolu mohla 1216 zajíždět z Prahy do Drážďan?
30.07.2012 (16:07)  
Racek - jenom malicherně - přes Pasov jezdí ICE-T do Norimberku. Railjetem do Mnichova a vlastně i Innsbrucku se jezdí přes Salcburk a Freilassing...
30.07.2012 (16:02)  
AD přechod RJ v Bad Schandau vs přechod ÖBB/DB :

...viděl bych to jako ekvivalent přechodu Taurusů ÖBB. Předpokládám, že běžně tyto stroje (nebo jejich ekvivalent v Německu) hranice A/D přejíždějí, nicméně přechod CZ/D byl (nebo možná stále je problém). V čem netuším, snad to tu někdo v krátkosti uvede....
30.07.2012 (15:59)  
ceskolipak: Ty taury, co jezdí na S-Bahn Dresden nesmí do Žlebu, protože neumí český stejnosměr. Tam bych řekl, že není problémem papír, ale fyzika.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
30.07.2012 (15:48)  
Ad Racek
To ano, protože Taury pendlují z Drážďan do Schoeny každou chvíli, ale měl jsem za to, že nesmí přes hraniční přechod.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
30.07.2012 (15:40)  
Flaška, kterou používají, musí být z nějakého tenčího skla nebo možná plastová. Silnostěnná láhev na sekt by se rozhodně houpnutím z metrové vzdálenosti proti kovové skříni rozbít neměla. Nebo je nejprve trochu načatá, aby pak snáze praskla.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko