Vídeň — Siemens Mobility dokončil dodávky netrakčních jednotek Viaggio Comfort pro Rakouské spolkové dráhy. Vzhledem k nevyužití poslední opce na 16 kusů byla série ukončena u čísla 51. Dnes, v pondělí 30. července 2012, na vídeňském nádraží Wien-Meidling pokřtili zástupci divizí Osobní doprava a Infrastruktura z koncernu ÖBB poslední z jednotek jménem „railjet fifty-one“ a ta odjela v 10.29 na Klagenfurt a Villach. Produkce jednotek trvala ve vídeňském závodě Siemensu a ÖBB na Grillgasse bezmála 4 roky - první řídicí vůz, Spirit of Linz, byl představen 15. září 2008. Jednotky railjet pokryly kompletně IC/EC spojení Vídeň - Graz, Vídeň - Villach a Budapešť - Vídeň - Salzburg - Mnichov, resp. Innsbruck - Bregenz /Lindau /Curych. Jejich příchod uvolnil množství vozů klasické stavby, které se dostaly mj. k Českým drahám, RegioJetu nebo nizozemskému dopravci NS Hispeed. ÖBB do konce roku slibují v soupravách instalovat Wi-Fi síť pro cestující. Otázka, jestli České dráhy odeberou poptávaných 15 souprav pro provoz vlaků EuroCity z Prahy do Vídně a Budapešti, zůstává ze strany ČD zatím nezodpovězená.
Zdroj: ÖBB
| 30.7.2012 (12:19)
Za 10 let budou Janoza Bčka na úrovni dnešní.
Martin99: přesně tak, co z fyzicky nového vlkaku, když bude nepohodlný, rozbitý a špinavý.
Navíc by to asi zamíchalo s oběhy, řada 101 zajíždí přímo do Hamburku nebo Stralsundu, předpokládám že je to provázáno s jinými vlaky, které do ČR nejezdí (soudím podle toho, že minule ve Stralsundu byli rádi, že nějakou lokomotivu pro EC směr ČR našli a s půlhodinovou sekerou se mohlo jet). Nakonec je ten přepřah v Drážďanech ještě nejlepší řešení, díky tomu pobytu tam vycházejí různé dobré přípoje.
...viděl bych to jako ekvivalent přechodu Taurusů ÖBB. Předpokládám, že běžně tyto stroje (nebo jejich ekvivalent v Německu) hranice A/D přejíždějí, nicméně přechod CZ/D byl (nebo možná stále je problém). V čem netuším, snad to tu někdo v krátkosti uvede....
To ano, protože Taury pendlují z Drážďan do Schoeny každou chvíli, ale měl jsem za to, že nesmí přes hraniční přechod.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










