..: Poslední Viaggio Comfort pro ÖBB pokřtěno číslem - railjet 51 :..

Křest railjet 51, Wien Meidling, 30. 7. 2012, foto: Josef Petrák Vídeň — Siemens Mobility dokončil dodávky netrakčních jednotek Viaggio Comfort pro Rakouské spolkové dráhy. Vzhledem k nevyužití poslední opce na 16 kusů byla série ukončena u čísla 51. Dnes, v pondělí 30. července 2012, na vídeňském nádraží Wien-Meidling pokřtili zástupci divizí Osobní doprava a Infrastruktura z koncernu ÖBB poslední z jednotek jménem „railjet fifty-one“ a ta odjela v 10.29 na Klagenfurt a Villach. Produkce jednotek trvala ve vídeňském závodě Siemensu a ÖBB na Grillgasse bezmála 4 roky - první řídicí vůz, Spirit of Linz, byl představen 15. září 2008. Jednotky railjet pokryly kompletně IC/EC spojení Vídeň - Graz, Vídeň - Villach a Budapešť - Vídeň - Salzburg - Mnichov, resp. Innsbruck - Bregenz /Lindau /Curych. Jejich příchod uvolnil množství vozů klasické stavby, které se dostaly mj. k Českým drahám, RegioJetu nebo nizozemskému dopravci NS Hispeed. ÖBB do konce roku slibují v soupravách instalovat Wi-Fi síť pro cestující. Otázka, jestli České dráhy odeberou poptávaných 15 souprav pro provoz vlaků EuroCity z Prahy do Vídně a Budapešti, zůstává ze strany ČD zatím nezodpovězená.

Zdroj: ÖBB


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 30.7.2012 (12:19)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Rakousko


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
Registered user Racek 
30.07.2012 (15:39)  
ceskolipak: předpokládal bych, že přes hranice v Pasově (do Mnichova) se jezdí na tytéž papíry od DBA jako v Bad Schandau (do Drážďan), takže snad ano.
Registered user ceskolipak  mail  
30.07.2012 (15:35)  
Ad Jančura nach BerlinMůže vůbec RJ+Taurus přes hranice do Bad Schandau ?
30.07.2012 (15:06)  
Možná trochu offtopic, ale pohled na tu fotku s rozflákanou flaškou od šampusu o předek řídícího vozu mi nedá...
Nevíte někdo (platí hlavně pro ty, co se účastní těchto křtů), zda o nový lak bouchají skleněnou flaškou a riskují tak jeho poškození, nebo je flaška vyrobena z jiného křehčího materiálu? Třeba při natáčení filmů si o hlavy rozbíjejí flašky a půllitry z cukru.
I když ještě mě napadla ochranná fólie na stroji.
30.07.2012 (14:59)  
Rail-2005: "Se šrotem umí jezdit (a podnikat) každý..." Jo a proč tedy tady nemáme víc dopravců, když je to tak snadné. Proč je Jančura první, kdo vstoupil na veřejnou síť na vlastní podnikatelské riziko?

A taky trochu levituji, když v různých obměnách čtu, že lepší kulturu cestování mohou zajistit jen nové vozy.
Pro mě teda "vysoká kultura cestování" není jen nová skříň vozu. Pro mě je to soubor "kritérií". K čemu mi je nová krabice vagónu, když sedačky jsou nepohodlné a mám málo místa pro nohy, nejsou k dispozici zásuvky, vůz je uvnitř špinavý a sedadlo páchne ještě po tuberou prolezlým bezdomovci, který v něm v noci na odstavné koleji nocoval, záchody jsou špinavé nebo neteče voda, vůz je přetopený nebo naopak vymrzlý, personál je neochotný a nebo není schopen podat informaci o přípoji, atd. Do celkové kultury cestování vlakem patří taky peróny a staniční budovy (včetně informačních tabulí a sociálních zařízení), prodej jízdenek, možnost parkování v blízkosti nádraží....
Registered user ceskolipak  mail  
30.07.2012 (14:28)  
Docela obdivuji akceschopnost sousedních železničních dopravců. Němci pořizují 220 (!) souprav ICx, Rakušani 51 RailJetů a ČD suší jen 7 pendolin a pramálo souprav umožňující jezdit Vvyj.
Registered user MOL  mail  
30.07.2012 (14:20)  
To má něco společného s Area 51?:D
Registered user Rail-2005  mail  
30.07.2012 (13:55)  
To co si koupil od ÖBB náš RegioJet je pochopitelně luxusní secondhand, který slouží velmi dobře svému účelu, tedy nějak se etablovat na trhu. Ale rozhodně nelze na takové praxi zakládat dloudobou firemní srategii, ty vozy budou stárnout a za 10 nebo 15 let to bude na obdobé technologické výši, jako současná "Béčka" ČD nyní.

Je prostě potřeba dívat se více před sebe. ČD si koupily od ÖBB již druhou ligu, ale v porovnání s našimi "Béčky" je to slušné. Ale opět se ptám jak ještě dlouho?

Je potřeba investovat do zcela nových jednotek/vagónů, jinak se nepřiblížíme kultuře cestování jaká je již nyní na Západě a která se tam nadále bude zlepšovat.
30.07.2012 (13:43)  
V Railjetu ÖBB jsem se s volně přístupnou Wi-Fi sítí už setkal (7.7.2012) ... ovšem pokrytí ve 2. třídě se týkalo jediného vozu v soupravě, který byl označen i zvenčí příslušnými piktogramy. K praktickému ozkoušení jsem se nedostal - volná místa k sezení byla o vůz vedle, kde už je signál příliš slabý ... ostatně kochání se jízdou po Westrampe Arlbergbahn je poněkud lákavější alternativa :-) .
30.07.2012 (13:17)  
Rail-2005: Sranda, že to, co jezdí na EC 78/79 a EC 172/173 do Prahy šrot není a ty samé vozy ze stejné série na IC RJ šrot jsou? :-) Tomuhle argumenty se divím už rok, když jsem čerstvě dovezených ÖBB vozech pro RJ viděl průvodce právě z 78/79... "Farbe macht Unterschied!"
Correspondent or Member of ŽelPage topič  mail  
30.07.2012 (13:13)  
Rail-2005: Vřele souhlasím. České dráhy nám to předvádějí v každodenním provozu již pěkně dlouho.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko