Vídeň — Siemens Mobility dokončil dodávky netrakčních jednotek Viaggio Comfort pro Rakouské spolkové dráhy. Vzhledem k nevyužití poslední opce na 16 kusů byla série ukončena u čísla 51. Dnes, v pondělí 30. července 2012, na vídeňském nádraží Wien-Meidling pokřtili zástupci divizí Osobní doprava a Infrastruktura z koncernu ÖBB poslední z jednotek jménem „railjet fifty-one“ a ta odjela v 10.29 na Klagenfurt a Villach. Produkce jednotek trvala ve vídeňském závodě Siemensu a ÖBB na Grillgasse bezmála 4 roky - první řídicí vůz, Spirit of Linz, byl představen 15. září 2008. Jednotky railjet pokryly kompletně IC/EC spojení Vídeň - Graz, Vídeň - Villach a Budapešť - Vídeň - Salzburg - Mnichov, resp. Innsbruck - Bregenz /Lindau /Curych. Jejich příchod uvolnil množství vozů klasické stavby, které se dostaly mj. k Českým drahám, RegioJetu nebo nizozemskému dopravci NS Hispeed. ÖBB do konce roku slibují v soupravách instalovat Wi-Fi síť pro cestující. Otázka, jestli České dráhy odeberou poptávaných 15 souprav pro provoz vlaků EuroCity z Prahy do Vídně a Budapešti, zůstává ze strany ČD zatím nezodpovězená.
Zdroj: ÖBB
| 30.7.2012 (12:19)
Nevíte někdo (platí hlavně pro ty, co se účastní těchto křtů), zda o nový lak bouchají skleněnou flaškou a riskují tak jeho poškození, nebo je flaška vyrobena z jiného křehčího materiálu? Třeba při natáčení filmů si o hlavy rozbíjejí flašky a půllitry z cukru.
I když ještě mě napadla ochranná fólie na stroji.
A taky trochu levituji, když v různých obměnách čtu, že lepší kulturu cestování mohou zajistit jen nové vozy.
Pro mě teda "vysoká kultura cestování" není jen nová skříň vozu. Pro mě je to soubor "kritérií". K čemu mi je nová krabice vagónu, když sedačky jsou nepohodlné a mám málo místa pro nohy, nejsou k dispozici zásuvky, vůz je uvnitř špinavý a sedadlo páchne ještě po tuberou prolezlým bezdomovci, který v něm v noci na odstavné koleji nocoval, záchody jsou špinavé nebo neteče voda, vůz je přetopený nebo naopak vymrzlý, personál je neochotný a nebo není schopen podat informaci o přípoji, atd. Do celkové kultury cestování vlakem patří taky peróny a staniční budovy (včetně informačních tabulí a sociálních zařízení), prodej jízdenek, možnost parkování v blízkosti nádraží....
Je prostě potřeba dívat se více před sebe. ČD si koupily od ÖBB již druhou ligu, ale v porovnání s našimi "Béčky" je to slušné. Ale opět se ptám jak ještě dlouho?
Je potřeba investovat do zcela nových jednotek/vagónů, jinak se nepřiblížíme kultuře cestování jaká je již nyní na Západě a která se tam nadále bude zlepšovat.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










