..: LEO Express zítra nevyjede, cestující lákají České dráhy :..

LEO Express 480.002, Sv 1. nsl 1909, Lichkov, 12. 10. 2012, foto: Josef Petrák Praha — Médii dnes proběhla informace o tom, že nový dopravce LEO Express, který měl dle plánů zítra 7. listopadu 2012 zahájit pilotní provoz s cestujícími na trase Praha – Bohumín, nevyjede. Jeho plánovaná premiéra na českých kolejích tak zřejmě skončí fiaskem. „Chybí jim potřebné průkazy, kterými prokazují technickou způsobilost zabezpečovacího a elektrického zařízení,“ dodává Jiří Karkoš, náměstek technické sekce Drážního úřadu. Dopravce zdůvodňuje zrušení spojů ve svém strohém oficiálním stanovisku nepředložením kompletní dokumentace k jednotkám ze strany Stadleru, kterou Drážní úřad podmiňuje získání povolení k provozu s cestujícími. To sice Drážní úřad vydal již minulý týden, vzhledem k nedodržení podmínek však dosud nenabylo právní moci.

České dráhy nabízejí zákazníkům výhodné jízdenky

Pendolino, strašák konkurence?, foto: Duhy České dráhy pružně zareagovaly na vzniklou situaci a nabídly zákazníkům, kteří nemohou operativně změnit své plány a potřebují cestovat mezi Prahou a Ostravou v čase zrušených spojů, možnost jízdy spoji SC Pendolino 509/514 se slevou 50 % bez nutnosti nákupu rezervace a bez manipulační přirážky za nákup jízdenky přímo na palubě. Podmínkou je prokázání se platnou jízdenkou dopravce LEO Express. Nabídka platí pro všechny cestující soukromého dopravce mezi stanicemi Praha hl.n., Pardubice hl.n., Olomouc hl.n., Ostrava–Svinov a Ostrava hl.n. Připomeňme, že podobným způsobem reagoval na vzniklou situaci i dopravce Regiojet, když croissantem zdarma lákal cestující ze zrušeného expresu Beskyd do spoje IC 1018. Za zmínku stojí také skutečnost, že kvůli posunutí odjezdů vlaků Regiojet z Havířova o téměř hodinu zpět již zdaleka nebude spoj 1018 v novém jízdním řádu (od změny GVD 1016) posledním večerním spojením mezi Ostravou a Prahou.

Zlatočerní přecenili své síly, cestujícím vrací kompenzace

Zvonec na konec? Ne, švýcarská tradice pro štěstí jako dárek od Stadleru, foto: Juraj Kováč Všichni zákazníci dopravce LEO Express, kteří si do této chvíle zakoupili jízdenky, obdrží zpět kompenzaci ve výši hodnoty jízdného (v případě návratku na pokladně) nebo ve výši dvojnásobku hodnoty jízdného (v případě kreditu navráceného na účet). Ti, kteří se rozhodnou pro návratek na účet formou kreditu pro pozdější nákup jízdenek, musí svoji jízdenku zaslat na určenou e–mailovou adresu spolu s žádostí o navrácení. Netřeba dodávat, že prodej jízdenek vázaných na konkrétní datum ještě před vyřízením potřebných povolení pro provoz s cestujícími, byl vcelku rizikovým krokem, který – jak se nakonec ukázalo – nevyšel. Vzhledem k dostatečnému času na přípravu celého projektu a masivní mediální kampani tak lze vzniklou situaci považovat za vnitropodnikové selhání. Nijak pozitivní zprávou není ani častá nefunkčnost zákaznické linky a rezervačního systému nebo značně opožděné informace o zrušených jízdách ze strany dopravce. S nefunkčním rezervačním systémem se navíc dnes potýkal i RegioJet.

Zdroje: České dráhy, LEO Express, E15.cz


Dominik Jaroš | 6.11.2012 (20:12)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
07.11.2012 (19:42)  
Turista: Vies, je pekne ze CD maju predpis na vsetko, pravda je taka ze vacsine ludi je to jedno. Bezny cestujuci nema chut citat 500-stranove prepravne podmienky (najkrajsie celu situaciu vystihuje, ze CD toto riesi v bode 256 SPP!!!). Vacsina ludi chce cestovat s dopravcom, ktory je empaticky, pouziva common sense a chape ich situaciu aj inak ako tabulkovo.
Registrierter Benutzer rpet  mail  
07.11.2012 (19:37)  
jenom 24 komentaru? a nikdo nerve, jakej je Leos lhar, kdyz slibil, ze vyjede, a nevyjel?

to jsem z toho jelen...
07.11.2012 (17:10)  
Akurat, ze nemas pravdu. RJ pri meskani IC vracia cestovne - staci ist k okienku.

Netvrdil jsem, že RJ při zpoždění nevrací jízdné. Tvrdil jsem jen, že RJ nevrací jízdné z důvodu vzdání se cesty cestujícím kvůli zpoždění vlaku na odjezdu menším než 30 minut. Doložil jsem to citací z přepravních podmínek.

Pochopitelně je možné, že v takovém případě "staci ist k okienku" a dostanete peníze zpět. Ale pak se takový postup nezákládá na platných přepravních podmínkách.

Ono napokon plati, ze do 15 minut pred odchodom mozes listok vratit a dostanes spat celu sumu - to plati aj pri meskani.

To je pravda, ale je tu drobný detail. 15 minut před odjezdem ještě obvykle nevíte, že bude mít vlak zpoždění, nemáte-li nastudované doby obratů a nesledujete-li zpoždění opačného spoje. To víte jen v nácestné stanici.
07.11.2012 (16:31)  
Akurat, ze nemas pravdu. RJ pri meskani IC vracia cestovne - staci ist k okienku. Ono napokon plati, ze do 15 minut pred odchodom mozes listok vratit a dostanes spat celu sumu - to plati aj pri meskani.
07.11.2012 (16:25)  
Jenze u zlutych mam narok na vraceni penez i v pripade, ze s nimi nakonec jedu.

Za a) o tom řeč nebyla. Utekl jste od tématu. Řešila se situace, kdy se cestující vzdá cesty zcela. A v tom to mají ČD lepší. Pokud na pragotronu naskočí RegioJetu zpoždění 25 minut, musíte nadále čekat na svůj vlak (ačkoliv mezitím jede jiný vlak od ČD). Pokud na pragotronu naskočí 25 minut zpoždění ČD, můžete si nechat vrátit jízdné a jít třeba na bus nebo na RegioJet.

Za b) odškodné za zpoždění, i když s nimi nakonec jedete, poskytují i ČD. Je pravda, že jen u jízdenek na velkou vzdálenost. Ale je třeba uvážit, že RegioJet má jízdenek na velkou vzdálenost valnou většinu, takže si může dovolit to nabízet "jako že vždy". Tam, kde je typická vzdálenost krátká, na Slovensku, RegioJet žádné odškodnění za provedenou zpožděnou přepravu neposkytuje.

Jinak, schvalne jsem nepsal, na co cestujici maji teoreticky narok, ale na co jsou zvykli.

Vidíte, a já jsem zase zažil v silně zpožděném vlaku ČD, že průvodčí ani nekontrolovala jízdenky, jen tiskla lidem z POPky zpožděnky a říkala, ať s tím jdeme do pokladny.
Registrierter Benutzer Sim 
07.11.2012 (14:49)  
Turista > krasne vypichujete A, aniz byste rekl B: Mimochodem, na vrácení peněz máte u ČD nárok i při minimálním zpoždění. U mnohými tolik oslavovaného RegioJetu máte na totéž právo až při zpoždění 30minutovém:

Jenze u zlutych mam narok na vraceni penez i v pripade, ze s nimi nakonec jedu. U modrych je to tak, ze bud mi vrati penize, nebo jedu. A pokud jedu, mam smulu, kdyz to jede pozde - rozhodl jsem se totiz spatne ja a nikoliv draha.

Jinak, schvalne jsem nepsal, na co cestujici maji teoreticky narok, ale na co jsou zvykli. A zvykli jsou na to, ze "cestujici je povinen", nikoliv "cestujici ma narok". Presne tohle obraz drahy, ktery pomahaji menit az soukromnici.
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
07.11.2012 (12:58)  
Ono s těmi jazyky je to složité. Ono platí to, že jsme v ČR, kde je úředním jazykem výhradně čeština (tu slovenštinu beru jako tragický omyl). Ale zároveň platí, že dokumentace může být i v jiném, pro úřad přijatelném jazyce.

Na železnici existuje ERA - European Railway Agency se sídlem ve francouzském Valenciennes. Je to jednotný evropský železniční úřad, který by měl mít v ideálním případě pod palcem všechny lokální drážní úřady v jednotlivých členských zemích. Bohužel integrace v železniční dopravě ještě není taková, jako v letectví, takže ERA plní funkci spíše metodickou, zákonodárnou atd. než funkci dohlédací a řídící. Ale není vyločeno, že se to brzy změní...

Naproti tomu v letectví již od roku 2003 funguje EASA - European Aviation Safety Agency, která má doslova pod palcem jednotlivé národní letecké úřady. Existují jednotné evropské certifikační postupy a technické požadavky včtně přijatelných způsobů průkazu na oblasti: letecké techniky, licencování projekčních, výrobních, údržbových a školních organizací, licencování leteckého personálu, dozoru nad řízením letového provozu. Co zatím EASA nedělá, je dozor nad pozemní infrastrukturou včetně letišť. Vše ostatní vykonávají pouze akreditované úřady v rámci odbjednávky od EASA. A je hodně států v EU, které prakticky nemají svůj letecký úřad, protože to byla banda neschopných individuí a tak neprošli akreditací. Podobné pročištění a silná standardizace by prospěla i evropském železničnímu sektoru.

Nevím jak v železničním, ale v čekém leteckém průmyslu je spousta lidí, kteří jsou sice odborníci, ale anglicky moc neumí. Mají štěstí, protože český ÚCL patří do elitní společnosti několika málo akreditovaných úřadů v EU, tedy většina průkazné dokumentace může být v češtině a ÚCL vyhotoví jen nezbytné vrcholové dokumenty přímo kontrolované EASA v angličtině. Dovozy techniky se neřeší, protože má-li letadlo EASA typový certifikát, může být zapsáno (a provozováno) v jakémkoliv státě EU. Pro výrobce úmorné validování TC v jednotlivých zemích tedy od roku 2004 skončilo. Z toho by si měla vzít železnice příklad.

Na železnici je samozřejmě složitější technické prostředí ve smyslu interoperability, ale s postupující normalizací alespoň na hlavních evropských tazích by nemělo nic bránit obdobnému přístupu.

Ale zpět k jazykům. Jak je pro ÚCL přijatelných jazykem angličtina, měla by být pro DÚ přijatelným jazykem buď němčina nebo francouzština (vzhledem k rozložení síly evropského železničního průmyslu) to je fakt, přes který by neměl jet vlak. Otázka je, jak by DÚ obstál v celoevropské konkurenci ostatních úřadů...
07.11.2012 (12:57)  
Sim: navraceni plne ceny jizdenky, resp. jejiho dvojnasobku je neco, na co proste cestujici u nas zvykli nejsou.

Dvojnásobek se týká jen vrácení na leo kredit.

A co se týká vrácení plné částky při odřeknutí vlaku - nevím na co a odkud jste zvyklý vy, ale u ČD to v podmínkách je:

256. Cestující s jednoduchou, zpáteční nebo jednodenní síťovou jízdenkou má právo na zrušení přepravní smlouvy a na vrácení zaplacené ceny, cestující s KMB má právo na zrušení zápisu v KMB (s navrácením kilometrů a kontrolních kuponů) v případě, že vlak, kterým zamýšlel cestovat:
a) má z jeho nástupní stanice zpoždění na odjezdu,
b) pojede jen po části trasy, je úplně odřeknut, nemá oproti plánu řazení vůz 1. vozové třídy nebo má vyčerpanou kapacitu míst pro přepravu spoluzavazadel nebo v úschově během přepravy.


Mimochodem, na vrácení peněz máte u ČD nárok i při minimálním zpoždění. U mnohými tolik oslavovaného RegioJetu máte na totéž právo až při zpoždění 30minutovém:

7. Cestující má právo na vrácení jízdného, pokud spoj, který hodlal pro přepravu použít, má z nástupní stanice cestujícího zpoždění třicet minut a více a cestující s platnou jízdenkou se proto vzdal jízdy.
Registrierter Benutzer Sim 
07.11.2012 (12:14)  
Alex7 > klidne na to muzem koukat i opacne ... ze tohle zdrzeni pravdepodobne zpusobi, ze se parazit pusti, nebo bude odtrzen, od sveho hostitele o neco pozdeji. Jestli to hostitel prezije ve zdravi, nebo to na nem zanecha nasledky, je ve hvezdach.

Ale k veci; ono tohle "fiasko" ma jeste jeden zajimavy aspekt - protoze vetsina "poskozenych" chtela jet proto, ze si chce vyzkouset neco noveho, asi vetsina z nich nepotrebuje nutne tuhle cestu provest nebo nemusi jet primo timto spojem. Takze skody jsou rozhodne nizsi, nez kdyby nekdo "zrusil bez nahrady" patecni Hutnik nebo zlutou Zilinu.

Takze nerikam, ze to odlozeni provozu je pro cestujici prijemne, ale asi se kvuli tomu nezbori svet. Pritom to ale umoznuje cernym se ukazat v dobrem svetle, protoze navraceni plne ceny jizdenky, resp. jejiho dvojnasobku je neco, na co proste cestujici u nas zvykli nejsou.

Takze ja bych tuhle situaci rozhodne jako kolosalni pruser pro cerne nevidel - pokud se to spravne okeca, muze to byt vlastne vcelku dobra reklama ;-)
07.11.2012 (12:04)  
Peter100: S těmi vlaky je to velmi zajímavé a má se to asi takto: Kresleny byly v konstrukční kanceláři Stadlera v Praze, hrubé stavby byly svařovány s největší pravděpodobností ve Švýcarsku a kompletace probíhala v Polsku (Siedlce, u Warszawy). Takže jestli se Leoš chlubí švýcarskými vlaky, tak to není tak úplně pravda :D

stoupa, Tomáš Kraus: Nezbývá než souhlasit. Překladatelů opravdu znalých oboru a názvosloví kolejové dopravy je velmi málo; s češtinou bych dokonce řekl, že se dají spočítat na prstech jedné ruky. Jako technici jsme si zpravidla překládali všechno sami - bylo to nejjistější, drážní názvosloví láme krk většině tlumočníků. Jenže zákon je zákon - může být zastaralý, nicméně je-li platný, je třeba jej dodržovat.

Mimochodem - kouknul jsem se na Leošovy ceny a mám jasno, pro své cesty na východ zůstávám věrný Pendolinu ;)
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko