..: LEO Express zítra nevyjede, cestující lákají České dráhy :..

LEO Express 480.002, Sv 1. nsl 1909, Lichkov, 12. 10. 2012, foto: Josef Petrák Praha — Médii dnes proběhla informace o tom, že nový dopravce LEO Express, který měl dle plánů zítra 7. listopadu 2012 zahájit pilotní provoz s cestujícími na trase Praha – Bohumín, nevyjede. Jeho plánovaná premiéra na českých kolejích tak zřejmě skončí fiaskem. „Chybí jim potřebné průkazy, kterými prokazují technickou způsobilost zabezpečovacího a elektrického zařízení,“ dodává Jiří Karkoš, náměstek technické sekce Drážního úřadu. Dopravce zdůvodňuje zrušení spojů ve svém strohém oficiálním stanovisku nepředložením kompletní dokumentace k jednotkám ze strany Stadleru, kterou Drážní úřad podmiňuje získání povolení k provozu s cestujícími. To sice Drážní úřad vydal již minulý týden, vzhledem k nedodržení podmínek však dosud nenabylo právní moci.

České dráhy nabízejí zákazníkům výhodné jízdenky

Pendolino, strašák konkurence?, foto: Duhy České dráhy pružně zareagovaly na vzniklou situaci a nabídly zákazníkům, kteří nemohou operativně změnit své plány a potřebují cestovat mezi Prahou a Ostravou v čase zrušených spojů, možnost jízdy spoji SC Pendolino 509/514 se slevou 50 % bez nutnosti nákupu rezervace a bez manipulační přirážky za nákup jízdenky přímo na palubě. Podmínkou je prokázání se platnou jízdenkou dopravce LEO Express. Nabídka platí pro všechny cestující soukromého dopravce mezi stanicemi Praha hl.n., Pardubice hl.n., Olomouc hl.n., Ostrava–Svinov a Ostrava hl.n. Připomeňme, že podobným způsobem reagoval na vzniklou situaci i dopravce Regiojet, když croissantem zdarma lákal cestující ze zrušeného expresu Beskyd do spoje IC 1018. Za zmínku stojí také skutečnost, že kvůli posunutí odjezdů vlaků Regiojet z Havířova o téměř hodinu zpět již zdaleka nebude spoj 1018 v novém jízdním řádu (od změny GVD 1016) posledním večerním spojením mezi Ostravou a Prahou.

Zlatočerní přecenili své síly, cestujícím vrací kompenzace

Zvonec na konec? Ne, švýcarská tradice pro štěstí jako dárek od Stadleru, foto: Juraj Kováč Všichni zákazníci dopravce LEO Express, kteří si do této chvíle zakoupili jízdenky, obdrží zpět kompenzaci ve výši hodnoty jízdného (v případě návratku na pokladně) nebo ve výši dvojnásobku hodnoty jízdného (v případě kreditu navráceného na účet). Ti, kteří se rozhodnou pro návratek na účet formou kreditu pro pozdější nákup jízdenek, musí svoji jízdenku zaslat na určenou e–mailovou adresu spolu s žádostí o navrácení. Netřeba dodávat, že prodej jízdenek vázaných na konkrétní datum ještě před vyřízením potřebných povolení pro provoz s cestujícími, byl vcelku rizikovým krokem, který – jak se nakonec ukázalo – nevyšel. Vzhledem k dostatečnému času na přípravu celého projektu a masivní mediální kampani tak lze vzniklou situaci považovat za vnitropodnikové selhání. Nijak pozitivní zprávou není ani častá nefunkčnost zákaznické linky a rezervačního systému nebo značně opožděné informace o zrušených jízdách ze strany dopravce. S nefunkčním rezervačním systémem se navíc dnes potýkal i RegioJet.

Zdroje: České dráhy, LEO Express, E15.cz


Dominik Jaroš | 6.11.2012 (20:12)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Alex7 
07.11.2012 (11:55)  
Vypadá to, že se parazit na hostitele přichytí o něco později, než plánoval. Tím líp pro naši železnici. Toť můj názor.

P.S. Vím, že za to dostanu mínusy od přiznivců open-acess.
07.11.2012 (11:51)  
Souhlas se stoupou, sice jsme léta v EU a UIC, brzy budou v celé EU jezdit "stejné" vlaky, ale i tak má každá zemička svůj "Drážní úřad", který bude vyžadovat 100 % dokumentů od každé subdodávky ve svém jazyce. Proč? To ještě někde existují odborníci, kteří takovým technickým věcem rozumí aby je mohli posoudit, a přitom neznají žádný světový jazyk? Nevím jak to chodí v silniční dopravě, ale předpokládám že když výrobce postaví nový typ kamionu, pošle ho za hranice a nemusí tam posílat žádné papíry v žádném jazyce... V práci také radši používám originál anglické dokumenty, protože ty české překlady (pokud jsme si je za drahé peníze nechali udělat) i přes naši následnou zdlouhavou kontrolu (což také stojí peníze) nejsou tak "bezpečné" a navíc se v tom hůř vyhledává.

Jinak ale souhlasím, že naplánovat jízdy v tak velkém předstihu bez povolení bylo celkem zbytečné a oznámení o jejich zrušení na poslední chvíli je bohužel poškozením vlastní image, které si mnozí budou pamatovat.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
07.11.2012 (11:27)  
Pro Jiří Bajer, ad česko-cizojazyčná dokumentace:

Tak to maj pravdu. Tenhle předpis platí strašně dlouho. Má logiku, ale já ho cítím v jisté míře jako "protipokrokový", zejména po vstupu do EU. Smysl to má v popisech na strojí a v příručkách pro obsluhu a údržbu používaných v běžné denní praxi.

Ty překlady - krom cenových aspektů - přinášely a přináší mnohdy humorná potěšení, často k průseru vedoucí. V mé praxi jsem zažil horší situace, když překlad vykonala osoba jazykově (překladatelsky) zdatná (VŠ), ale bez jakékoliv znalosti k oboru a se zjevným odporem k technice. To je horší, než druhdy populární "Moje otec byla dóbrá sokolofna". A překladu provedenému z Nj. do Čj odobou ruské národnisti pak nerozuměl už vůbec nikdo.
Registrierter Benutzer Indi  mail  
07.11.2012 (10:09)  
Karel Kovářík: soudruzi pleštatýho rovnátka
Registrierter Benutzer Keprt 
07.11.2012 (9:53)  
peter100: Závod Stadleru v Siedlcích (PL).
07.11.2012 (9:32)  
Nick: Odkud je tažena tato souprava? Z Polska? (soudím podle záznamu z Chocně a podle lokomotivy) Nějak mi toto uniklo, jedná se o švýcarského dodavatele, ale kde se opravdu tato souprava pro něho vyrábí, to nevím. Takhle to vypadá na Polsko. Díky moc za odpověď.
Registrierter Benutzer Kakov 
07.11.2012 (8:10)  
TTtrain:

co je to oranžová kuratela?
Editor oder ŽP Admin Nick  mail  
07.11.2012 (3:39)  
Jan Máca: Na okruhu jsou od soboty 4 jednotky, dneska (včera) k nim přibyla pátá, poslední, viz http://archiv.chocen.tv/201211/chocen_20121106_121848M.jpg
07.11.2012 (0:37)  
Vysvetlíte mi prosím, ako súvisí promo IC 1018 - po vedome zrušenom Beskydovi - s touto reklamnou akciou v 2, slovom dvoch spojoch SC v deň najväčšej mediálnej pozornosti? Ďakujem.
Registrierter Benutzer cest 
07.11.2012 (0:09)  
Akce ČD platí pouze zítra. Na stránkách ČD je nepřímo napsáno, že si Leošovi cestující si mají pořídit IN-kartu nebo využívat běžné akční jízdné ČD. Proč by taky ČD mělo nabírat levněji cestující co nechtějí jezdit jejich vlaky naúkor pravidelných věrných cestujících.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko