..: Soud zakázal LEO Expressu poskytování slevy na In-kartu :..

IC 1353 Leo Express Švýcarská kvalita projíždí zastávkou Pardubice-Svítkov dne 14.11.2012, foto: Matouš Danielka Praha — Konkurenční boj dopravců mezi Prahou a Ostravou nabírá na obrátkách. V těchto dnech navíc do dění poprvé zasáhl soud – Městský soud v Praze vydal předběžné opatření na základě podnětu Českých drah, které si stěžují na nekalé jednání LEO Expressu. Ten poskytuje svým cestujícím slevu z jízdného po předložení zákaznické In–karty ČD. Na první úspěch chtějí České dráhy do konce července navázat řádnou žalobou, na jejímž základě soud vydá definitivní verdikt. Žalobu by mohla odvrátit dohoda obou stran a náhrada škody. Podobný postup může být teoreticky uplatněn i v případě dopravce RegioJet, který svojí podobnou akci ale brání tím, že slevy poskytuje na základě slevy Rail+ a vazba na aplikaci na In-kartě nikdy v tarifu uvedena nebyla. Tvrzení tiskového mluvčího, uvedené nejen v oficiální tiskové zprávě, že akce platí pro všechny držitele „platné In-karty s jakoukoli zákaznickou aplikací“, označil dopravce na sociální síti za nechtěný omyl.

Akce LEO Express, foto: LEO Express Další krok ČD je tak v tomto případě zřejmě ještě otázkou právního jednání. Soudní dohru může mít ale i jiná současná akce zlatočerného dopravce, která je promptní reakcí na slevové vouchery „Cestujte Pendolinem“ nabízené Českými drahami ve snaze navýšit obsazenost spojů SuperCity. Ten, kdo nasbírá nejvíce poukazů, může vyhrát kredit v hodnotě 20 000 korun na cestování spoji LE a za každý z nich navíc cestující dostane dezert zdarma. Radim Jančura k akci Českých drah s poukázkami na slevu prohlásil: „Je to trapná prasárna a nejlevnější forma marketingu. U autobusů se nám nikdy nestalo, že by si konkurence stoupla před náš autobus a rozdávala letáky, k tomu se nesníží ani ti nejhorší dopravci.“ Tiskový mluvčí Českých drah Radek Joklík ovšem připomenul akci „Příště s námi“, kdy slevové poukazy rozdával při zahájení vlastního provozu právě RegioJet, a to přímo před pokladními přepážkami ČD. O tom, zda různé akce českých dopravců jsou či nejsou za hranicí zákona, tak bude muset nejspíš vždy rozhodovat až soud.

Zdroje: E15.cz


Dominik Jaroš | 28.5.2013 (16:21)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Tarify

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer JOHNZ 
28.05.2013 (22:33)  
Joska Holibajda: Vám pripadá, že ČD tie podmienky ľubovoľne menia každý týždeň 3x, že to považujete za lotériu? A pokiaľ si dobre pamätám, tak ČD buď umožňujú dojazdenie za pôvodných podmienok aplikácie (ja som si kúpil onehdá In-Junior 2 dni pred tým, než ho zrušili a jazdil 3 roky podľa podmienok In-Junior) alebo možnosť odstúpenia od zmluvy (s nárokom na vrátanie alikvótnej čiastky zo zaplatenej ceny aplikácie, bez ďalších zrážok).
28.05.2013 (22:17)  
Leinad:
Souhlas. Při nákupu aplikace bych měl vědět, co za těch 990,- Kč během tří let dostanu. Jestliže ČD v průběhu platnosti aplikací libovolně mění podmínky, měly by být tyto aplikace zřetelně označeny jako loterie.
28.05.2013 (22:09)  
Jde o použití té věci, která má fyzickou podobu (mikina, slevový kupon, In-karta).

Firma "Ping-Pong" jakožto výrobce mikin neřeší, zda budou její výrobky použity jako oděv, průkaz na slevu nebo jako hadr na mytí hajzlíků. Ať si je každý používá podle libosti.

OBI jakožto vydavatel slevových kuponů naopak řeší, zda bude možno tyto kupony použít i u konkurence. Jelikož takovou možnost OBI nepřipouští, není Hornbach oprávněn na tyto kupony poskytovat slevu.

ČD jakožto vydavatel IN-karet zase řeší, zda bude možno tyto karty použít i u konkurence. Jelikož takovou možnost ČD nepřipouští, není Regiojet ani LeoExpress oprávněn na tyto karty poskytovat slevu (Railplus je sice povoleno použít i u jiných dopravců, ale ne na vnitrostátní jízdenky).

Jelikož ve sporu OBI s Hornbachem rozhodl Nejvyšší soud ve prospěch vydavatele slevových kuponů, tipoval bych, že i ve sporu ČD s konkurencí bude rozhodnuto ve prospěch vydavatele slevových karet.
28.05.2013 (22:09)  
Obchodní právo ve škole zrovna nepatřilo mezi mé hobby, ale pokud si dobře pamatuju, tak u nekalé soutěže hraje roli i to, jak je věc posouzena s hlediska tzv. "průměrného spotřebitele" (judikoval i náš NS), tedy na koho je kampaň cílená. Pokud pominu zdejší osazenstvo, tak běžný průměrný cestující o bližším obsahu pojmu Rail plus neví nic, neb do zahraničí vlakem nejezdí a má tento pojem tak nějak spojený právě s Inkartou. Takže Jančura sice neoperuje výslovně s Inkartou, ovšem je to podáno tak, že to stejně drtivá většina "průměrných spotřebitelů" jako slevu na Inkartu bere. To, že to rozlišujou šotouši ještě neznamená, že to rozlišuje běžný člověk, a to je věc druhá. Abych nebyl podezírán z předpojatosti, tak dopravce na cestě z Prahy domů pravidelně střídám :-)
Registrierter Benutzer Leinad 
28.05.2013 (22:07)  
ČD by se hlavně měly snažit o to, aby garantovaly důvod, proč si nějakou aplikaci kupovat (třeba s IN25 na cestě Praha-Ostrava při zakoupení měsíc dopředu platí, že 210*0,75=200. Šikovná aplikačka.)
Tah LE bez domluvy s právníky není nejlepší, možná to mohl dát na railplus nebo na "slevovku jiného dopravce," ale zákaz mi připadá přehnaný.
"Doporučuju si nejdříve načíst něco o tom, co to znamená předběžné opatření. V žádném případě to automaticky neznamená, že konečný verdikt soudu bude ve stejném duchu." - no teoreticky je PO a konečný rozsudek něco úplně jiného, ale byl bych rád, kdyby to bývalo podobné. Pokud je PO naschvál příliš odlišné od rozsudku, akorát to zvyšuje škody.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
28.05.2013 (21:51)  
Jirka F.: A poskytovatel slevy Raiplus, kterým rozhodně nejsou ČD, je v konkurenčním vztahu s RJ a LE? :o)
28.05.2013 (21:49)  
Ovšem výrobci žlutých mikin nejsou s Jančurou v soutěžním vztahu a nešlo by o nekalou soutěž.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
28.05.2013 (21:48)  
Joska Holibajda: Jde o smlouvu, kterou ČD uzavřely s dopravci po Evropě. Což ale nijak neomezuje kohokoli, aby neposkytoval slevu na logo. Jinými slovy: Je to totéž, jako by Radim vypsal slevu pro všechny, kteří mají žlutou mikinu.
28.05.2013 (21:42)  
Martin Grill:
Railplus má tyto restrikce:
Jízdenky si můžete zakoupit přímé (tím se rozumí jízdenky vydané nejméně po území dvou států – např. Praha – Krakov)...... Slevu není možné uplatnit na vnitrostátní jízdenky v rámci jednotlivých zemí.
Nalezeno na stránkách ČD.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
28.05.2013 (21:38)  
Joska Holibajda: Ach ten výklad. Kupuješ si aplikaci, ne kartu. Na kartu samotnou se nevztahuje vůbec nic, pokud na ni není nahrána aplikace. Pořízením aplikace se ty sám nezavazuješ k ničemu (pokud je mi známo), ale z právního hlediska (asi) je problém v tom, že se jedná o interní produkt ČD. Ten je opatřen ochrannou známkou, takže by se určitě neměl vyskytovat coby součást slevových programů jiných firem, než ČD. A to je ta osudová chyba, kterou podniknul Leo Express. Kdyby to hned navázali na Railplus, který podobné restrikce (nejspíš) nemá, nedělo by se vůbec nic.
  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko