Praha — Konkurenční boj dopravců mezi Prahou a Ostravou nabírá na obrátkách. V těchto dnech navíc do dění poprvé zasáhl soud – Městský soud v Praze vydal předběžné opatření na základě podnětu Českých drah, které si stěžují na nekalé jednání LEO Expressu. Ten poskytuje svým cestujícím slevu z jízdného po předložení zákaznické In–karty ČD. Na první úspěch chtějí České dráhy do konce července navázat řádnou žalobou, na jejímž základě soud vydá definitivní verdikt. Žalobu by mohla odvrátit dohoda obou stran a náhrada škody. Podobný postup může být teoreticky uplatněn i v případě dopravce RegioJet, který svojí podobnou akci ale brání tím, že slevy poskytuje na základě slevy Rail+ a vazba na aplikaci na In-kartě nikdy v tarifu uvedena nebyla. Tvrzení tiskového mluvčího, uvedené nejen v oficiální tiskové zprávě, že akce platí pro všechny držitele „platné In-karty s jakoukoli zákaznickou aplikací“, označil dopravce na sociální síti za nechtěný omyl.
Další krok ČD je tak v tomto případě zřejmě ještě otázkou právního jednání. Soudní dohru může mít ale i jiná současná akce zlatočerného dopravce, která je promptní reakcí na slevové vouchery „Cestujte Pendolinem“ nabízené Českými drahami ve snaze navýšit obsazenost spojů SuperCity. Ten, kdo nasbírá nejvíce poukazů, může vyhrát kredit v hodnotě 20 000 korun na cestování spoji LE a za každý z nich navíc cestující dostane dezert zdarma. Radim Jančura k akci Českých drah s poukázkami na slevu prohlásil: „Je to trapná prasárna a nejlevnější forma marketingu. U autobusů se nám nikdy nestalo, že by si konkurence stoupla před náš autobus a rozdávala letáky, k tomu se nesníží ani ti nejhorší dopravci.“ Tiskový mluvčí Českých drah Radek Joklík ovšem připomenul akci „Příště s námi“, kdy slevové poukazy rozdával při zahájení vlastního provozu právě RegioJet, a to přímo před pokladními přepážkami ČD. O tom, zda různé akce českých dopravců jsou či nejsou za hranicí zákona, tak bude muset nejspíš vždy rozhodovat až soud.
Zdroje: E15.cz

Souhlas. Při nákupu aplikace bych měl vědět, co za těch 990,- Kč během tří let dostanu. Jestliže ČD v průběhu platnosti aplikací libovolně mění podmínky, měly by být tyto aplikace zřetelně označeny jako loterie.
Firma "Ping-Pong" jakožto výrobce mikin neřeší, zda budou její výrobky použity jako oděv, průkaz na slevu nebo jako hadr na mytí hajzlíků. Ať si je každý používá podle libosti.
OBI jakožto vydavatel slevových kuponů naopak řeší, zda bude možno tyto kupony použít i u konkurence. Jelikož takovou možnost OBI nepřipouští, není Hornbach oprávněn na tyto kupony poskytovat slevu.
ČD jakožto vydavatel IN-karet zase řeší, zda bude možno tyto karty použít i u konkurence. Jelikož takovou možnost ČD nepřipouští, není Regiojet ani LeoExpress oprávněn na tyto karty poskytovat slevu (Railplus je sice povoleno použít i u jiných dopravců, ale ne na vnitrostátní jízdenky).
Jelikož ve sporu OBI s Hornbachem rozhodl Nejvyšší soud ve prospěch vydavatele slevových kuponů, tipoval bych, že i ve sporu ČD s konkurencí bude rozhodnuto ve prospěch vydavatele slevových karet.
Tah LE bez domluvy s právníky není nejlepší, možná to mohl dát na railplus nebo na "slevovku jiného dopravce," ale zákaz mi připadá přehnaný.
"Doporučuju si nejdříve načíst něco o tom, co to znamená předběžné opatření. V žádném případě to automaticky neznamená, že konečný verdikt soudu bude ve stejném duchu." - no teoreticky je PO a konečný rozsudek něco úplně jiného, ale byl bych rád, kdyby to bývalo podobné. Pokud je PO naschvál příliš odlišné od rozsudku, akorát to zvyšuje škody.
Railplus má tyto restrikce:
Jízdenky si můžete zakoupit přímé (tím se rozumí jízdenky vydané nejméně po území dvou států – např. Praha – Krakov)...... Slevu není možné uplatnit na vnitrostátní jízdenky v rámci jednotlivých zemí.
Nalezeno na stránkách ČD.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











