Studénka — Zatímco některé cestující čeká od začátku července omezení rychlíkových spojů, obyvatelé Studénky a sídel na odbočných tratích (do Bílovce nebo Příbora, Kopřivnice a Veřovic) budou mít možnost využít na svých cestách služeb dalšího dopravce. Společnost LEO Express, která již v nedávné době prodloužila některé své vlaky až do Karviné, totiž začne s většinou svých vlaků ve Studénce zastavovat. Právě tato stanice je zatím doménou pouze Českých drah, které zde nenabízejí příliš kvalitní spoje. Černozlatý dopravce začne ve Studénce zastavovat všemi spoji cestou do Ostravy, v opačném směru pak zastaví s ohledem na jízdní řád pouze čtyři vlaky. Jízdní doba se jim díky tomu nepatrně prodlouží, a to o dvě minuty.
S novinkami v zastavování přichází i konkurenční RegioJet. Ten od změny jízdního řádu 9. června obnovuje u všech spojů jedoucích z Ostravska do Prahy zastávku v Zábřehu na Moravě. Cestou do Ostravy z časových důvodů zastaví v Zábřehu tři podvečerní spoje. V letošním grafikonu v této stanici doposud zastavovaly pouze dva spoje RegioJetu v okrajových časech, na rozdíl od loňska, kdy zde cestující mohli využívat všech žlutých vlaků.
Oba soukromníci, jezdící na trase z Prahy do Ostravy, zaznamenali také změny v managementu. U LEO Expressu již dříve skončil na pozici PR manažera Petr Kopáček, kterého po krátkém přechodném období nahradila Andrea Hofmanová. Možná o něco zajímavější je rošáda na podobné pozici u žlutého dopravce RegioJet a jeho mateřské firmy Student Agency. Z firmy totiž odchází jedna z jejích dosavadních klíčových postav – ředitel komunikace Aleš Ondrůj. Ten odchází za vlastním podnikáním směrem do Polska a místo něj nastoupí do společnosti Radima Jančury bývalý mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.
Na závěr doplňme, že stranou nezůstávají ani České dráhy. Ty v tomto týdnu nabízejí cestujícím ve vlacích SC Pendolino i na některých nádražích vouchery na nákup místenky do vlaků SuperCity. Pokud nabíráte nejvíc voucherů a přitom je nevyužijete pro nákup místenky do pendolina, můžete u LEO Express vyhrát celoroční cestování zdarama.
Zdroje: Student Agency, České dráhy, LEO Express, Česká televize
| 24.5.2013 (7:00)
Zrovna ale v případě té Studénky, jak jsem se díval, přípoje ve směru/ze směru Veřovice a Kopřivnice vůbec nenavazují. Je samozřejmě hezké, že tam soukromník zastaví, ale jak dál?
Podobný problém řeší třeba cestující, kteří jsou z Přerova a jedou Regiojetem do Prahy (což je podle mě nesmysl měnit v Olomouci dopravce, kupovat si jinou jízdenku apod., nicméně mám přátele, kteří to takto aplikují). Buď mohou riskovat příjezd do Olomouce rychlíkem v S:51 a nemají jistotu, že regiojet v L:03 stihnou, nebo musí přijet osobním vlakem o půlhodiny dříve a čekat. Na tomto příkladu chci ukázat, že soukromí dopravci jsou užiteční maximálně pro cestující ze stanic, kde soukromník jezdí - v případě přestupů a přípojů se s nimi nedá počítat (zvlášť, když jsou povinně místenkoví). Je zkrátka mnohem lepší koupit si jednu jízdenku u ČD a mít možnost jet kterýmkoliv vlakem a kdykoliv.
Jinak to zastavovani LE ve Studence. No, teoreticky jo, podstatna je ale asi otazka, jestli tam bude mit pripoje. Pokud nekdo jezdi komercne Praha-Pardubice-Olomouc-Ostrava a neni to soucasne nejakeho celostatniho konceptu dopravy, tak sami od sebe se v te Studence lidi neobjevi. Totez plati i pro Zabreh.
ad bod 2) teoreticky máte pravdu, prakticky je na to zatím dle mě brzo...
2) A teď budu trochu ironický: Jelikož se nemá stavět civilní letiště u Přerova - měli by se všichni tři dopravci zabývat otázkou zavedení přímého spojení z Přerova (nebo pro někoho ze Starého Města u UH)do Mošnova(Sedlnice)- samozřejmě po elektrifikaci zbylé části). Úvrať určitě není problém. (Alespoň pro někoho).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










