..: Novinky u soukromníků jezdících mezi Prahou a Ostravskem :..

IC 1353 Leo Express Švýcarská kvalita projíždí zastávkou Pardubice-Svítkov dne 14.11.2012, foto: Matouš Danielka Studénka — Zatímco některé cestující čeká od začátku července omezení rychlíkových spojů, obyvatelé Studénky a sídel na odbočných tratích (do Bílovce nebo Příbora, Kopřivnice a Veřovic) budou mít možnost využít na svých cestách služeb dalšího dopravce. Společnost LEO Express, která již v nedávné době prodloužila některé své vlaky až do Karviné, totiž začne s většinou svých vlaků ve Studénce zastavovat. Právě tato stanice je zatím doménou pouze Českých drah, které zde nenabízejí příliš kvalitní spoje. Černozlatý dopravce začne ve Studénce zastavovat všemi spoji cestou do Ostravy, v opačném směru pak zastaví s ohledem na jízdní řád pouze čtyři vlaky. Jízdní doba se jim díky tomu nepatrně prodlouží, a to o dvě minuty.

S novinkami v zastavování přichází i konkurenční RegioJet. Ten od změny jízdního řádu 9. června obnovuje u všech spojů jedoucích z Ostravska do Prahy zastávku v Zábřehu na Moravě. Cestou do Ostravy z časových důvodů zastaví v Zábřehu tři podvečerní spoje. V letošním grafikonu v této stanici doposud zastavovaly pouze dva spoje RegioJetu v okrajových časech, na rozdíl od loňska, kdy zde cestující mohli využívat všech žlutých vlaků.

Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka Oba soukromníci, jezdící na trase z Prahy do Ostravy, zaznamenali také změny v managementu. U LEO Expressu již dříve skončil na pozici PR manažera Petr Kopáček, kterého po krátkém přechodném období nahradila Andrea Hofmanová. Možná o něco zajímavější je rošáda na podobné pozici u žlutého dopravce RegioJet a jeho mateřské firmy Student Agency. Z firmy totiž odchází jedna z jejích dosavadních klíčových postav – ředitel komunikace Aleš Ondrůj. Ten odchází za vlastním podnikáním směrem do Polska a místo něj nastoupí do společnosti Radima Jančury bývalý mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Na závěr doplňme, že stranou nezůstávají ani České dráhy. Ty v tomto týdnu nabízejí cestujícím ve vlacích SC Pendolino i na některých nádražích vouchery na nákup místenky do vlaků SuperCity. Pokud nabíráte nejvíc voucherů a přitom je nevyužijete pro nákup místenky do pendolina, můžete u LEO Express vyhrát celoroční cestování zdarama.

Zdroje: Student Agency, České dráhy, LEO Express, Česká televize


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 24.5.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel EC 174  mail  
24.05.2013 (11:24)  
Je to takové zvláštní - je vidět, že soukromí dopravci stále nemají úplně jasno ve svých koncepcích a experimentují s možnostmi, jak oslovit více cestujících (pokud možno tak, aby ty současné neztratili). Teď, když je nové nádraží v Přerově, bude mít LE od prosince najednou zájem o zajíždění i do Přerova.
Zrovna ale v případě té Studénky, jak jsem se díval, přípoje ve směru/ze směru Veřovice a Kopřivnice vůbec nenavazují. Je samozřejmě hezké, že tam soukromník zastaví, ale jak dál?
Podobný problém řeší třeba cestující, kteří jsou z Přerova a jedou Regiojetem do Prahy (což je podle mě nesmysl měnit v Olomouci dopravce, kupovat si jinou jízdenku apod., nicméně mám přátele, kteří to takto aplikují). Buď mohou riskovat příjezd do Olomouce rychlíkem v S:51 a nemají jistotu, že regiojet v L:03 stihnou, nebo musí přijet osobním vlakem o půlhodiny dříve a čekat. Na tomto příkladu chci ukázat, že soukromí dopravci jsou užiteční maximálně pro cestující ze stanic, kde soukromník jezdí - v případě přestupů a přípojů se s nimi nedá počítat (zvlášť, když jsou povinně místenkoví). Je zkrátka mnohem lepší koupit si jednu jízdenku u ČD a mít možnost jet kterýmkoliv vlakem a kdykoliv.
24.05.2013 (11:03)  
Jako dopravnímu inženýrovi mi silně vadí nestálost v zastavování. U objednávaných spojů si dopravce takovéto kousky nemůže dovolit, a cestující tak mají šanci zvyknout si na nabídku přepravy a případně ji i využívat. Už aby začaly výběrovky...
registrovaný uživatel Nechic  mail  
24.05.2013 (10:30)  
Přerov a úvrať, problém povinně místenkových vlaků. Jsou tací co dokážou sedět jen v jednom směru jízdy
registrovaný uživatel M 
24.05.2013 (10:19)  
Pokud jde o Prerov, tak uvrat problem urcite ne. "Snadne" reseni by byla zastavka Prerov-Predmosti.
24.05.2013 (10:17)  
A.K.: Nový Jičín je stále okresním městem. Rušily se pouze okresní úřady, nikoliv okresy a okresní města.
registrovaný uživatel M 
24.05.2013 (10:16)  
Halla do SA? Humus!!! Pokud to neni jen nejaka shoda jmen, ale pocitam, ze neni.

Jinak to zastavovani LE ve Studence. No, teoreticky jo, podstatna je ale asi otazka, jestli tam bude mit pripoje. Pokud nekdo jezdi komercne Praha-Pardubice-Olomouc-Ostrava a neni to soucasne nejakeho celostatniho konceptu dopravy, tak sami od sebe se v te Studence lidi neobjevi. Totez plati i pro Zabreh.
registrovaný uživatel Kakov 
24.05.2013 (9:50)  
Antonín Kunc :

ad bod 2) teoreticky máte pravdu, prakticky je na to zatím dle mě brzo...
24.05.2013 (9:38)  
1) Domnívám se (je to pouze můj názor), že vhodnějším místem k zastavování je Suchdol nad Odrou. Jsou zde jednak přípoje na okresní (i když bývalé) město a rovněž turistické cíle.(např. Fulnek čí Oderské vrchy atd.) Ano. Nový Jičín ( ale i zmiňovaný Příbor) má spojení k expresům v Hranicích na Mor. ČD BUSem. Ten by ale měl být svázaný s "valašsko - pražskými", nikoli s "pražsko - ostravskými" vlaky.(jak už jsem několikrát uváděl).

2) A teď budu trochu ironický: Jelikož se nemá stavět civilní letiště u Přerova - měli by se všichni tři dopravci zabývat otázkou zavedení přímého spojení z Přerova (nebo pro někoho ze Starého Města u UH)do Mošnova(Sedlnice)- samozřejmě po elektrifikaci zbylé části). Úvrať určitě není problém. (Alespoň pro někoho).
24.05.2013 (9:29)  
Borovička: Kdybyste psa nebil, tak byste nepoužil hanlivé označení pro menší města při cestě. Obyvatelům těchto měst zároveň dáváte najevo, že pro Vás jsou, jako případní zákazníci, méněcenní. Nejenom že bijete psa, Vy navíc mlátíte do všech okolo. A pokud by si Jančura vystačil sám, tak nebude hledat zákazníky, což evidentně dělá. Takže i tady jste praštil vedle.
24.05.2013 (8:44)  
Já psa nebiju, já jen komentuji vývoj, kdy jednou je trend to ujet bez zastavení a soutěžit o minuty, jindy se zase soutěží o frekvenci v nácestných zastávkách. A o trendu nerozhuduje mluvka, ale jen a jen tržby.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko