..: Služeb Narita Express využilo již přes miliardu cestujících :..

JR East E259 series EMU on a Narita Express limited express service, foto: 名無し野電車区 Tokio — East Japan Railway Company provozuje od roku 1991 železniční spojení mezi Tokiem a letištěm Narita. Dřívější soupravy řady E 253 byly průběžně od roku 2009 nahrazovány a od roku 2010 jsou na všechny spoje nasazovány úzkorozchodné (1067 mm) šestivozové elektrické jednotky řady E 259. Ty, při maximální rychlosti 130 km/h, urazí cestu mezi letištěm a centrem Tokia za necelou hodinu. Jednotky bývají zpravidla ještě spojeny a každá ze souprav končí v jiné destinaci (Jokohama, Shinjuk…) Interval ve špičce je 30 minut, v sedle pak až hodinu. Letos v březnu dopravce přivítal na palubě miliardtého cestujícího.

Nové vozy poskytují cestujícím vyšší komfort. Sedačky ve 2. vozové třídě mají sklopná sedadla, nastavitelné opěrky hlavy, jsou vybaveny velkým stolkem a zásuvkami pro připojení výpočetní techniky. Sedadla v první třídě jsou kožená a cestující mají k dispozici větší prostor.

Narita Express - 1. třída, foto: JR-East Narita Express - 1. třída, foto: JR-East Narita Express - 1. třída, foto: JR-East Narita Express - 1. třída, foto: Kentaro Iemoto
Narita Express - 2. třída, foto: JR-East Narita Express - 2. třída, foto: JR-East Narita Express - 2. třída, foto: JR-East Narita Express - prostor pro uložení zavazadel, foto: JR-East Narita Express, foto: JR-East

Skyliner, foto: Rsa Původně bylo tokijské letiště Narita obsluhováno jen železnicí, kterou zajišťovala společnost Keisei Electric Railway (KER). Její terminál byl ale oddělen od letištního terminálu. V osmdesátých letech bylo ale rozhodnuto, že nová trať na letiště využije místa původně rezervovaného pro napojení metra. Od 19. března 1991 tedy Narita Express končí na novém nádraží, které je součástí letištního komplexu a ke stejnému datu do stejného prostoru přeložila svou konečnou i KER se svými rychlovlaky Skyliner.

Jejich normálněrozchodné (1435 mm) elektrické soupravy mohou dosahovat rychlosti až 160 km/h a poskytují cestujícím komfort srovnatelný s konkurencí. Nabízejí jednotný interiér, sedadla mají rozteč 105 cm.

Skyliner, foto: Keisei Electric Railway Skyliner, foto: Keisei Electric Railway Skyliner, foto: Keisei Electric Railway Skyliner, foto: Keisei Electric Railway

Zdroje: Air Rail News, JR-East, Keisei Electric Railway, Wikimedia Commons [1], [2], [3], Wikipedia


Vlad Poslat mail autorovi | 5.7.2013 (14:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Služby

Weitere aus Svět


07.07.2013 (14:38)  
V Austrálii QR Tilt Train (s naklápěcí skříní) dosáhl rekordní rychlosti 210km/h a v JAR dokonce lokomotiva 6E1 dosáhla rychlosti 245km/h.
Oboje na kapském rozchodu.
06.07.2013 (21:29)  
Jiří Kocourek: Hokuetsu Express jezdí na 1067 mm až 160 km/h. :-)

Jinak Narita Express má spíš slabší obsazenost na japonské poměry. Přeci jen cena je poněkud vyšší než při využití běžných spojů (např. společnisti Keisei v případě Narity).
06.07.2013 (10:28)  
Na 1067mm rozchodu stotřicítkou? Tak to je nářez.
DJ: Vysloužilé jednotky ř. 253 mají šířku vozové skříně 2946 mm a délku 20,93 metrů - tolik wiki. UIC-Y vagony (nejběžnější rychlíkové vozy v ČR) mají šířku skříně 2882 mm.
Jiné vozidlo podobného určení téhož výrobce, technická data: http://www.tokyu-car.co.jp/eng/rs/pdf/e257.pdf
Konkrétně jednotku 259 se mi na stránkách výrobců (Kinki Sharyo, Tokyu Car) nepodařilo najít.
06.07.2013 (8:43)  
Není to tak úplně pravda, záleží na délce vozu, nejširší jsou 810 a 010 nebudu to hledat, je to kousek přes 3000mm, nejužší jsou vozy X a některé staré dvounápravové přívěsy.
Registrierter Benutzer David Jaša  mail  
05.07.2013 (22:02)  
:-) Mno, na to, že Japonci jsou zpravidla drobnější a že se ta vozidla pohybují po Kapském rozchodu - tak je tam nechutně, ale opravdu nechutně hezky dosti místa! :-)

Japonská vozidla kapského rozchodu jsou holt o pár cm širší než naše normálněrozchodné čtyřnápraváky (2950 mm jestli si dobře pamatuju).
Registrierter Benutzer Kubajz 
05.07.2013 (19:38)  
@stoupa: Jooo Japonsko ... pohodlnejsi vlaky jsem asi nezazil ... :-)
05.07.2013 (17:01)  
To je toho. To u nás cestující na letiště odveze autobus a nemusí se to kvůli tomu vytrubovat do světa. Sice se stále veřejnosti předkládá Xtý projekt rychlodráhy, z té ale strach nemám. My přece máme svoji specifickou cestu a tu vzít nenecháme. A co s projekty rychlodráhy? No přece druhotné suroviny nám starý papír rády vezmou do sběru a předají k dalšímu zpracování, nebo jej vyvezou do zahraničí.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
05.07.2013 (14:51)  
:-) Mno, na to, že Japonci jsou zpravidla drobnější a že se ta vozidla pohybují po Kapském rozchodu - tak je tam nechutně, ale opravdu nechutně hezky dosti místa! :-)

PS: Nemohlo by se to "privátně a exkluzivně" aplikovat mezi Masnou, Ruzyňským Vzdušným Přístavem a Kladnem?

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko