..: Žaluda na postu šéfa ČD končí. Jeho židli znovu obsadí Zelený :..

Petr Žaluda, foto: ČD Praha — Aktualizováno 22.30 — Dozorčí rada ČD, kterou v poslední době postihly výrazné změny, odvolala šéfa společnosti Žaludu. Společně s ním ve své funkci končí i všichni členové představenstva společnosti. Petr Žaluda ve funkci předsedy představenstva působil od února 2008, kdy do Českých drah přešel z finanční skupiny AXA. Po uplynutí jeho funkčního období byl v únoru 2013 do funkce zvolen opětovně. Za dobu řízení drah „přežil“ sedm ministrů dopravy, jeho kariéru ukončil až ten osmý, Zdeněk Žák. Zda Petr Žaluda zůstane i nadále generálním ředitelem drah, rozhodne až nové představenstvo.

Dle vyjádření předsedy OSŽ a člena dozorčí rady ČD Jaroslava Pejšy pro ČTK bylo jmenováno nové představenstvo, v němž usednou Dalibor Zelený, Daniel Kurucz a Pavel Švagr. Ministr dopravy Zdeněk Žák dále potvrdil, že novým generálním ředitelem Českých drah bude právě Dalibor Zelený.

Zdroj: E15.cz, Finanční noviny


RaPa Poslat mail autorovi , Vlad Poslat mail autorovi | 30.7.2013 (17:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
30.07.2013 (19:35)  
Z pohledu cestujícího mě zajímá jediné: jaký vliv to bude mít na mě jako na cestujícího - jak to bude dál s obnovou vozového parku (Railjety,reko Bp,....), novými službami (jízdenkové automaty), cenovou politikou,...

investície do vozového parku v dotovanej doprave sa vo veľkom obmedzili na štrukturálne fondy

A co se tedy mělo udělat? Vykašlat se na ty fondy a nakupovat jen za vlastní zdroje (tedy zadlužit se ještě víc), nebo kromě těch fondů nakupovat ještě další věci za své (a tedy se opět zadlužit ještě víc?) Z mého pohledu byla nejoptimálnější varianta se napřed soustředit na maximální využití těch fondů a teprve po jejich vyčerpání se soustředit na obnovu z vlastních zdrojů, když už na oboje naráz jak je vidno moc peněz nebylo, když už teď je kritizováno zadlužování.
30.07.2013 (19:31)  
Komín: Zkuste nekde najit nejakyho milovnika gumokolu a nabidnout mu pul milionu za mesic, pod podminkou ze se necha vyfotit ve vlaku a bude v rozhovoru vychvalovat masinky.
Jinymi slovy: cekal jste od toho clanku, o kterem mluvite, neco jineho?
registrovaný uživatel Komín  mail  
30.07.2013 (19:23)  
Jugy: nemluvím o chvále, mluvím o tom, jak se tam Žaluda ke své práci vyjadřoval, svatá prostoto.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
30.07.2013 (19:19)  
"Navíc jsem v časopise ČD Pro vás četl rozhovor právě s Žaludou a z jeho slov bylo jasné, že má železnici rád..."

Svatá prostoto. Jestli jste to nepochopil, tak ČD pro Vás není primárně časopis pro cestující na železnici, ale hlavně PR periodikum Českých drah. Tam nečekejte nic jiného než chválu na všechno a na všechny, co se okolo ČD pohybují.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
30.07.2013 (19:15)  
Pro bartik09:

.. kéž byste neměl pravdu ... :-)
30.07.2013 (18:59)  
25 miliard?
Možná...A víte co za tyto peníze koupeno? Tj. Kdy co bylo objednáno a kdy dodáno, kdo je vlastník? A proč byly ČD uvolněny panem Fisherem? Kolik byla dotace z ROP? Bohužel jezdím stále ve vlacích starých 35-50 let. Asi mají jinde štěstí. Např. Regionovu udělal Žaluda? Já myslím že to je práce ing. Kloutvora. atd atd
30.07.2013 (18:50)  
Matouš Vinš: Koncepce na drahách vzala za své 1. 10. 2011. :-)
registrovaný uživatel Komín  mail  
30.07.2013 (18:20)  
Jinak si myslím, že bude-li Žaluda odvolán, bude ho škoda. Jeho plat (a odměny) jsou podle mě přemrštěné, ale mám obavy, že jiný ředitel by příjem neměl odlišný. Musíme také uznat, že od roku 2008 se toho neuvěitelně změnilo. Vozový park omládl o 7 let, do nových vozidel bylo investováno na 25 miliard. Ano, možná šlo mnoho věcí udělat lépe, ale tato firma zná i ředitele, kteří neudělali téměř nic. Navíc jsem v časopise ČD Pro vás četl rozhovor právě s Žaludou a z jeho slov bylo jasné, že má železnici rád, že se snaží změnit k lepšímu jak vozový park a služby, tak již dost pochramocený pohled cestujícího na České dráhy. Budu mu držet palce, naděje umírá poslední.
30.07.2013 (18:19)  
Ja si naopak dovolím tvrdiť, že deklarované úspechy ČD za túto dobu skôr umne zakrývajú fakt, že sa firma pustila na pomerne neudržateľnú dráhu. Utrácanie sa znásobilo, aj v kombinácii s mimoriadnymi platbami za prevod majetku k SŽDC; investície do vozového parku v dotovanej doprave sa vo veľkom obmedzili na štrukturálne fondy, a firma je vďaka emisii dlhopisov rekordne zadĺžená, čo v kombinácii s nedávnym znížením ratingu nie je dobrý signál. K tomu pridajme manipuláciu s číslami v dotovaných výkonoch a neustále zdôrazňovanie "provozního zisku" ale kľúčového faktoru, a bohužiaľ sa dostávame k tomu, že Žaluda priniesol do ČD podobnú paseku, aká po ňom zostala v Axe.
registrovaný uživatel wen 
30.07.2013 (18:16)  
Přesněji řečeno dozorčí rada odvolala představenstvo, jehož předsedou byl Žaluda. Na postu generálního ředitele Žaluda zatím zůstává (ono to "dvolala šéfa společnosti Žaludu" může být chápáno různě).
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko