Berlín/Mnichov — Společnost Bombardier Transportation získala další, v pořadí již třetí zakázku na poschoďové soupravy Twindexx Vario. Vlaky z prvních dvou objednávek jsou určeny pro severní Německo a pro oblast mezi Frankfurtem a Würzburgem. Tato dodávka míří do Bavorska, konkrétně na vozební ramena Augsburg – Treuchtlingen – Nürnberg a Treuchtlingen – Ingolstadt – München. Hodnota zakázky se pohybuje kolem 216 milionů eur. Za tuto cenu obdrží DB Regio tři čtyřvozové a patnáct šestivozových elektrických jednotek. Každou z nich tvoří dva čelní hnací vozy a dva, případně čtyři vložené. Maximální rychlost činí 160 km/h. Zakázka je součástí rámcové smlouvy z roku 2008, podobně jako obě předchozí - celkový počet objednaných patrových vozů se tak zvýšil na 392 kusů. Jednotky budou nasazeny do provozu od prosince 2016, tedy ve stejnou dobu jako nové vratné soupravy, dodané Škodou Transportation.
Zdroje: Bombardier Transportation, Augsburger Allgemeine

Takovýhle přístup nemám rád. Když se chce, tak jde všechno. Nemyslím si, že by u nás byl problém propojit VRTkama největší města, zrychlit koridory a nakoupit kvalitní vlaky. U nás se jezdí vlaky celkem dost, narozdíl od takového Slovenska, takže si myslím, že potenciál tu je.
A Ty si myslíš, že v dnešní době je to možné během dvaceti let po převratu? Je jasné, že v 90. letech se udělalo na železnici spousta špatných rozhodnutí, ale i kdyby se neudělala, tak si myslím, že na německé úrovni bychom stále nebyli. Takovej raketovej vzestup během dvaceti let byl možný třeba po světové válce, kdy začal populační boom, lidi byli šťastní, všichni utráceli a ekonomika rostla neskutečným tempem. Dneska už je všechno uklidněné a růsty ekonomik jsou pomalé, pokud teda bereme v úvahu Evropu. Státy jako Čína nebo Indie do toho nemotat. Tam lidi pracujou za takový peníz, za který by se Evropani ani nezvedli z postele a něco takového tu předpokládám nikdo nechce. Navíc si myslím, že taková Čína jednoho dne padne na hubu, stejně jako Řecko. Rozhodně jsem pro velké investice do infrastruktury, ale ne za cenu velkého zadlužování. Takže raději ať se to dělá pomalu, klidně, kvalitně a bez velkého zadlužování. Kdo chce moc, nemá nakonec nic. Když do roku 2050 budou hotovy VRTky do Děčína, Domažlic, Brna, Ostravy a koridory do Budějic na 200 km/h, Břeclav - Přerov na 200 km/h, Praha - Česká Třebová 200 km/h, tak budu spokojen, pokud se toho dožiju. Vím, že dnešní rozhodnutí vypadají trochu jinak a docela hrozivě, ale za pět let bude zase všechno úplně jinak a doufám, že to nabere lepší směr.
A co se týče oddělení meziměsta a příměsta, za nos by se asi měli chytnout dopravní inženýři, kteří ani na Kolín ty 4 koleje nenakreslili. Že prý se nečekal takový rozvoj, hm, asi nebyli ani v Drážďanech... :)
Ale hlavně. Pokud člověk jede vlakem 10 km a nemá IN kartu nebo podobnou výhodu, tak zaplatí 22 Kč. Pokud jede někdo autem, tak v benzínu to vyjde skoro stejně. (Jistěže není v tom amortizace auta, pojištění, apod., ale pokud to auto už stejně stojí doma....). Na druhé straně ta výhoda časové nezávislosti, člověk nemusí z domu na nádraží a pak z nádraží do firmy. Prostě od domu k firmě přímo a v jakémkoliv čase. A pokud se domluví na cestě 2 nebo 3 a podílí se na nákladech, tak už vůbec není co řešit... A v tom je ten největší problém, respektive úskalí spousty našich regionálních tratí. Obzvlášť pokud je to lokálka v polích, kdy člověk musí 1 nebo 2km na nádraží.... Proč by to měl někdo absolvovat, když autem to nákladově vyjde stejně? A nepomohlo by ani to, jestli by místo regionov jezdily všude žraloci nebo cokoliv nového moderního. A ti co nemají řidičák, tak mnohdy dají přednost radši autobusu, který stojí na návsi........ a mnohdy vyjde i o korunu nebo dvě levněji....
Takže to případné investování do některých regionálních tratí by byly naprosto utopené peníze. Návratnost žádná, vliv na investory žádný, vliv na zaměstnanost žádný...
:-) No, právě v tom krabicemi od vína oplývajícím kraji se v infratruktuře poněkud nedohnalo skoro nic. 160 kol velkých měst jezdí RE, RB a na oddělených kolejích, aby IC, ICE (EC) mohly valit 200 a víc (km/h). A to oddělení příměstské a dálkové mají už od 1882 ... Maličký rozdíl, že? :-)
Kde jsme ještě výrazněji pozadu je oblast dopravních svazů, respektive IDS. I na relativně bohatém, hustě osídleném a přepravními toky homogenním kraji jako je Středočeský se ukazuje, že hlavní zájem krajů je obsah krabic od vína, nikoliv dopravní řešení pro obyvatelstvo. Bohužel...
To sice ano, ale případný konkurenční výherce asi jen těžko zaměstnává 300 lidí navíc, pro strýčka příhodu. Nezbyte mu než nabírat a to zhruba těch 300 lidí, především provozní personál.
A to je právě baff pro některé naše čtenáře, že i drážní odbory tlačí na DB (Regio, a pod) aby v soutěžích zabodovaly (žádné body za druhé místo).
A propos: Náhrada ne více než 20 (25?) let starých / mladých pater v Bln. Talenty 2 je / byla argumentována, že do patra se s více zavazadly blbě leze (spojení na Schönefeld)
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











