..: Vysokorychlostní boom oslabuje :..

ICE 2, Garmisch-Partenkirchen - Oberau, foto: Tomáš Kubovec Hamburg — Německá společnost SCI Verkehr, která se specializuje na oblast železniční techniky a logistiky, představila před nedávnem novou studii Vysokorychlostní a meziměstská doprava – globální trendy na trhu. Podle studie se flotila vysokorychlostních vlaků v blízké budoucnosti ještě mírně rozroste, navýšení se očekává kolem 5 %. Po rekordních letech, kdy se uváděly do provozu nové tratě, zejména v Čině, a obnovoval se vozový park v Japonsku, dojde k výraznému propadu objednávek nových vozidel. Nicméně poptávka na zavedených trzích západní Evropy se očekává konstantní. Při započítání objednávek z posledních několika let, kdy jednotky teprve půjdou do výroby, a s výhledem na nové projekty, o kterých jednotliví dopravci jednají, se dá počítat s růstem trhu kolem 9 %.

Trh vozidel vysokorychlostní dopravy má roční celosvětový obrat zhruba 6,4 mld. eur. V současnosti je v provozu asi 3 200 vysokorychlostních vlaků s rychlostí nad 190 km/h. Z toho ale 90 % připadá na sedm největších trhů: Čínu, Francii, Japonsko, Spojené království, Německo, Španělsko a Itálii. Průměrné stáří souprav je 9 let a téměř zůstává beze změn vzhledem k vysokému počtu vozidel dodaných v nedávné době. Přesto jsou výrazné rozdíly mezi regiony. Zatímco v některých státech se již nejstarší jednotky vyřadily (Francie, Japonsko), v Číně průměrné stáří zatím udává nízké jednociferné číslo, díky dodávkám jednotek v posledních pár letech.

Zdroj: Railway Bulletin


Vlad Poslat mail autorovi | 2.12.2013 (6:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Svět

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko