..: ČD nakoupí elektronické čtečky - pro strojvedoucí :..

Elektronická čtečka, foto: JiříKPraha — Strojvedoucí českých drah se s koncem platnosti letošního jízdního řádu zbaví stohů papírů, kterými v současnosti disponují. České dráhy chtějí kompletní agendu převést do elektronické podoby a proto v současnosti poptávají celkem 3880 kusů elektronických čteček. Odhadovaná cena nákupu je těsně nad 14 miliony korun. Dopravce kromě zjednodušení celé agendy očekává také úspory díky odpadnutí nutnosti neustálého tisku dokumentů a také zjednodušení a zrychlení aktualizací. A co konkrétně je požadováno? Čtečka s černobílým displejem na bázi technologie e-ink bez podsvícení (respektive s možností jeho vypnutí) s úhlopříčkou alespoň 9 palců, baterii s kapacitou minimálně 1500 mAh, procesor s taktem alespoň 500 MHz a vnitřní paměť minimálně 2 GB. Z dalších požadavků vyjmenujme alespoň ochranné pouzdro, napájecí adaptér, slot na paměťovou kartu a USB kabel s délkou alespoň půl metru.

Zdroj: Věstník veřejných zakázek


JiříK. | 6.2.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
10.02.2014 (13:42)  
kdyby to nebylo o tom, ze naprosta vetsina veci v aute, ktere se daji ovladat s pomoci priplatkove "navigace", se i bez ni musi nechat nejak ovladat. A ze paradoxne reseni se zabudouvanou navigaci je pro vyrobce v konecnem dusledku snazsi, nez kdyby mela byt po palubni desce rozmistena spousta dalsich ovladacu pro to ci ono.

No jo, kdyby. Jenže nepamatuji auto, u kterého se v případě chybějící navi přidávají nějaká tlačítka na palubovku navíc. Třeba u Octavie se to řeší tak, že pokud není navi, je v palubní desce osazen menší displej, který komunikuje jen s komfortní ŘJ auta a s ŘJ rádia, které je ale v základní podobě (1 tuner, bez mechaniky a podpory BT,...)

Takze je to prakticky stejna situace, jako se stahovanim okynek - eletricky ovladana okna jsou dnes vyrobne levnejsi, nez ovladane klikou;

Vzhledem k tomu, že do toho trochu vidím, tak toto dnes již není pravda. Dalo by se říci, že je maximálně stejně nákladné, ale jen v případě tzv. "direct control" řešení. Tzn podobně jako to měla například Felicia - tlačítkem přímo ovládám proud do ovládacích motorků - bez automatiky dojezdů, bez kontroly přiskřípnutí, bez komunikace s ŘJ stěračů, která v případě deště zajistí jejich zavření u odstaveného auta, otevírání/zavírání oken DO... Modernější řešení vyžaduje daleko náročnější strukturu vnitřních systémů - konkrétně u Octavie to má na starosti až 17 (!) řídicích jednotek. Naopak jednodušší řešení bylo původně použito u Rapidu, které však narazilo na nemožnost ovládání zadních oken z místa řidiče, protože to neumožňovaly předpisy. U Rapidu totiž bylo řešení bez dojezdů a kontroly skřípnutí a řidič ovládající zadní okna nemusí mít 100% přehled co se vzadu děje. Až po kritice veřejnosti a novinářů se toto předělávalo na dražší řešení s pomocí ŘJ. Takže dnes už rozhodně neplatí, že el. stahování je levnější než mechanické...

No nic, teď už ale doopravdy konec OT.
registrovaný uživatel Sim 
10.02.2014 (12:59)  
JiříK. > ja si dovolim tu OT myslenku trochu rozvest; mate naprostou pravdu v tom, ze to neni jen navigace, ale ze jde celkove o rekneme ovladaci centrum vozu. Pokud si tedy predstavime, ze to je multifunkcni zarizeni, dalo by se to vcelku snadno obhajit, kdyby ...

... kdyby to nebylo o tom, ze naprosta vetsina veci v aute, ktere se daji ovladat s pomoci priplatkove "navigace", se i bez ni musi nechat nejak ovladat. A ze paradoxne reseni se zabudouvanou navigaci je pro vyrobce v konecnem dusledku snazsi, nez kdyby mela byt po palubni desce rozmistena spousta dalsich ovladacu pro to ci ono. Takze je to prakticky stejna situace, jako se stahovanim okynek - eletricky ovladana okna jsou dnes vyrobne levnejsi, nez ovladane klikou; jsou ale (narozdil od klikotocu) za priplatek, aby bylo mozne vytahnout dalsi penize z kapes zakazniku.

U tech ctecek pro zmenu souhlasim s tim, ze pokud se jedna o zarizeni s lokomotivou nepropojene, nemusi to prochazet zadnymi testy a tim prodrazovat masinu. Na stranu druhou si rikam, ze by nedilnou soucasti studie "ctecky ano ci ne" melo byt ergonomicke zapracovani do ovladaciho stanoviste a vysledky (= umisteni a s tim spojena optimalni velikost, system a tvar drzaku atd.) by mely byt nedilnou soucasti zadani, aby z toho nevznikl prasopes.
09.02.2014 (16:40)  
SYN: Ať tu nejsme OT, ale ty přenosné navi s HF jsou totálně na h***o. Není nad zvuk z repro auta a ne nějaké pidikrabičky na skle. A schopnost navigovat i tam, kde jsou časté výpadky GPS (typicky město s velým podílem vysokých budov a tunelů) je také k nezaplacení. Ale jak jsem psal - ty vestavěné Navi nejsou jen navi, ale mají i plno jiných funkcí... kdby byl zájem, tak mi napište soukromou zprávu a mohu vám k těm zabudovaným navi něco poslat. Ať vidíte, že nejde jen o jednu funkci. Ať to tady dále neplevelíme.
registrovaný uživatel SYN 
09.02.2014 (16:23)  
Hm, nechci se hádat o to jestli to bývá 7mi či 11ti násobek, ale pořád když kouknu do oficiálního ceníku výbavy Octavie tak tam vidím základní navigaci za 16k a k tomu ještě BT hlasité telefonování za 4k, přičemž autorádio (s 4 repro) je už v ceně. Takže bych to řekl takto - za 10% ceny seženu základní modely běžných přenosných navigací, a když vezmu škodováckou "plnou palbu" okolo 40k tak zase za 10% už seženu obstojné modely s HF atd...
Čest světlým vyjímkám které začínají chápat že integrovaná navigace nemusí (snad ani nemá, pokud nemá zastrašit kupující) stát majlant.
09.02.2014 (15:25)  
SYN: Ono to v mnoha případech již deseti a vícenásobky v posledních letech nejsou (nepočítám ale ceny u prémiovek typu BMW). V těch autech ale v drtivé většině nejde jen o navigaci, ale jsou to komplexní centra propojená s autem. Tedy plní nejen funkci navigace, ale i rádia (vícetunerový příjem), multimediálního centra, handsfree (ano, toto umí i některé navi, ale výsledek je vždy na rozdíl od těch zabudovaných mizerný...), dokáží navigovat i po ztrátě GPS signálu (například v tunelu) na základě dat od snímačů otáčení kol a natočení volantu, mají vícekanálový zesilovač,...
registrovaný uživatel SYN 
09.02.2014 (12:47)  
Sim: a to už vůbec nezmiňujete otázku pořizovací ceny, tak nějak nechápu proč ale pevně zabudované automobilové navigace od výrobce mají tendenci dosahovat desetinásobku ceny běžně dostupných komerčních modelů...
Počítám že tady navíc aby mohlo být zabudováno do lokomotivy podléhalo by zařízení poněkud jinému režimu certifikace, ještě navíc dodatečné zabudování... možná někdy bude palubní informační systém HDV umožňovat snadno tuto funkci, nyní tomu tak není a nebylo by to snadno namontovatelné...
registrovaný uživatel JOHNZ 
07.02.2014 (12:04)  
Jiří Bajer: A muselo by sa riešiť to, že fírovia si s nastaveniami navzájom "lezú do kapusty" a "každý pes jiná ves". Predpisy sa tiež nefasujú na mašinu a je pre to kopa dosť dobrých dôvodov.
registrovaný uživatel Sim 
07.02.2014 (11:09)  
Jiří Bajer > pokud bych si mohl vybrat mezi navigaci pevne zabudouvanou v aute bez moznosti vzit si ji s sebou nekam jinam a druhou variantou by byla "bezna" kapesni navigace v rozumnem drzaku, sel bych do druhe varianty; sice se tim zvysuje riziko, ze ji nekde ztratim/zapomenu, ale zase si spoustu veci muzu pripravit "doma v teple" (nebo v kanclu) ... a predpokladam, ze s tema cteckama to bude podobny.
07.02.2014 (9:26)  
Děkuji za podrobné vysvětlení problematiky e-ink :-) Zajímalo by mne, zda místo nákupu skoro čtyř tisíc čteček pro fíry byla zvažována možnost nainstalovat je přímo na lokomotivy. Bylo by jich o řád méně a splnilo by to týž účel - minimalizaci objemu dokumentů, které s sebou fíra musí tahat.

A ví někdo, jak se jezdí fírům u LE s tablety?
07.02.2014 (1:17)  
Probehnul nakej zkusebni provoz, nebo to zas vymyslel nekdo od stolu?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko