Praha — Spolu s naším magazínem ŽelPage jste se tento týden mohli projet první třídou vlaků EuroCity a SuperCity dopravce České dráhy, business třídou vlaku InterCity RegioJet a, v neposlední řadě, business třídou vlaku LE dopravce LEO Express. Celý test zahrnoval dvě jízdy Praha – Olomouc a zpět v jeden, blíže nespecifikovaný den od poloviny prosince 2013 do poloviny ledna 2014. Z důvodu ochrany palubního personálu před možnými represemi nebyly uváděny přesné spoje a časy, a proto se omlouváme, že těm, kteří odváděli svoji práci na 100 %, nemůžeme vyjádřit uznání jmenovitě. V posledním dílu se zaměříme na souhrnné hodnocení – především na to, zda dopravci skutečně nabídli avizované služby, a jakou skutečnou hodnotu jejich produkt nabídl za zaplacenou cenu jízdného vyšší třídy.
Jak již zaznělo v předchozích dílech, tento test si neklade za cíl zmapovat dlouhodobou úroveň dopravců na nejvytíženější tuzemské dálkové lince. Místo toho se staví do role některého z nových zákazníků, které nebývalá nabídka spojení a služeb přilákala na železnici z jiných druhů dopravy. Více než dlouhodobý výkon konkrétní společnosti pak získává na váze první dojem, protože může rozhodovat mezi pokračující přízní a odchodem ke konkurenci. S momentálními nedostatky i prvkem náhody musí každý dopravce počítat, zároveň ale platí, že kvalitní příprava a dlouhodobá péče o svůj produkt se vždycky ve konečném výsledku odrazí, bez ohledu na individuální zaváhání. Na základě jediné zkušenosti často hodnotí i známé spotřebitelské magazíny, oproti nimž se aktuální seriál ŽelPage snaží nabídnout i trochu kontextu, aniž by zasahoval do aktuálních pozorování. Jak teda na trase Praha – Ostrava obstáli dopravci a jejich produkty?
Vlak EuroCity Českých drah
Dopravce si ve svých vlacích EC nestanovuje příliš velké cíle, díky čemuž je jejich plnění o to snazší a reálnější. V následující tabulce naleznete procentuální hodnocení deklarovaných služeb a také hodnocení základních aspektů při cestování konkrétním vlakem. Vše je zakončeno krátkým slovním hodnocením.
| Slibované služby na webu či v průvodci | |
|---|---|
| Obsluha vlakovým personálem, vlakuškou | ANO |
| Voda nebo teplý nápoj zdarma | ANO |
| Denní tisk zdarma | ANO |
| Řazený jídelní vůz s donáškou objednávek až na místo | ANO |
| Nabídka z pojízdného minibaru | NE |
| Hodnocené prvky při cestě | |
| Čistota vnější skříně vozu | 80 % |
| Čistota interiéru | 65 % |
| Čistota a vybavení toalet | 90 % |
| Funkčnost vybavení interiéru (zásuvky 230 V, klimatizace…) | 100 % |
| Doplňkové služby (Wi-Fi, hlášení, infosystém…) | 95 % |
| Catering | 80 % |
| Personál | 90 % |
| Celkové pohodlí jízdy (sedačky, jízdní vlastnosti, ergonomie místa apod.) | 30 % |
| Celkové hodnocení | 79 % |
| Hodnocení bonusového testu | 80 % |
| Pro zobrazení detailů jednotlivých kategorií přesuňte kurzor myši nad konkrétní řádek | celý článek) |
Obsluha vlakovým personálem i vlakuškou probíhala pravidelně během celé cesty, stejně tak byla nabídnuta voda nebo teplý nápoj a několik druhů denního tisku. Jídelní vůz byl řazen a nabízel možnost objednat si jídlo přímo na místo do vozu první třídy. Čistota vnější skříně vagonu byla průměrná, horší to již bylo s čistotou koberce a podlahy. Toalety byly dostatečně vybaveny hygienickými prostředky, avšak byla patrná zašlá špína na podlaze a také už nastala doba tekutého mýdla, a tak se klasická mýdlová kostka jeví jako nepříliš vhodné řešení pro vlaky této úrovně.
Všechny součásti interiéru byly funkční, stejně jako hlášení a infosystémy. Catering fungoval v pořádku, výhrady máme jen ke způsobu servírování příborů. Vlakuška ČD podávala excelentní výkon, 10 % je sraženo za nepříjemnou vlakvedoucí. Jízdní vlastnosti jsou v pořádku, ale vůz Apee je vše, jen ne vůz pro první třídu EC vlaků s ergonomicky přívětivým prostředím k čemukoliv.
V bonusovém testu hodnotíme kladně rychlost komunikace, méně však už schopnost ujít „extra míli“ navíc pro pohodlí klienta.
Vlak LE LEO Express
U černozlaté rodiny vozidel FLIRT, zejména pak u hodnocené business třídy, je toho ke zkoumání naslibovaných služeb již o něco více. Jak obstál nejmladší dopravce na trase Praha – Ostrava?
| Slibované služby na webu či v průvodci | |
|---|---|
| Ergonomická polohovatelná sedadla s koženým potahem a jídelním stolkem uzpůsobeným pro práci s notebookem |
ANO |
| Wi-Fi internet a intranet zdarma | NE |
| LCD obrazovky | ANO |
| Služby palubního personálu | ANO |
| Oddíly pro skupinové cestující s pevným stolkem | ANO |
| Denní tisk a časopisy zdarma | ANO |
| Studený a teplý nápoj, dezert či bageta zdarma | ANO |
| Police na velká zavazadla | ANO |
| Moderní a klimatizovaný interiér | ANO |
| Zásuvky 230 V | ANO |
| Hodnocené prvky při cestě | |
| Čistota vnější skříně vozu | 30 % |
| Čistota interiéru | 90 % |
| Čistota a vybavení toalet | 60 % |
| Funkčnost vybavení interiéru (zásuvky 230V, klimatizace…) | 100 % |
| Doplňkové služby (Wi-Fi, hlášení, infosystém…) | 70 % |
| Catering | 95 % |
| Personál | 100 % |
| Celkové pohodlí jízdy (sedačky, jízdní vlastnosti, ergonomie místa apod.) | 90 % |
| Celkové hodnocení | 79 % |
| Hodnocení bonusového testu | 50 % |
| Pro zobrazení detailů jednotlivých kategorií přesuňte kurzor myši nad konkrétní řádek | celý článek |
Ze svých slibů dopravce nesplnil možnost připojení k wifi, zatímco zábavně-informační portál není zrovna optimalizován pro chytré telefony s OS Android. LCD obrazovky pracovaly pouze v základním režimu. Police na velká zavazadla byla z části využívána jako odkladiště časopisů a jiných propriet. Vnější skříň jednotky byla příšerně špinavá, korunovaná nápisy ve špíně (včetně oken) a ptačím trusem. Interiér byl udržovaný, nicméně na stolku byla zaschlá káva. Toaleta byla v horším stavu, chyběl zde toaletní papír.
Všechny součásti interiéru byly plně funkční. Hlášení fungovalo, na LCD obrazovkách neběželo zpravodajství či zajímavosti podél trasy. Catering byl v pořádku, jen je škoda, že se v business třídě podává vcelku kvalitní káva v papírových kelímcích. Personál odváděl skvělou práci. Skvělé sedačky a příjemné prostředí kazily rány z toalety při každém spláchnutí vakuového WC. Dopravce se vůbec neobtěžoval odpovědět na dotaz ohledně ztráty předmětu.
Poznámka autora: Dne 30. ledna došlo k diskuzi s pracovníkem zákaznické linky LEO Express. Bylo nám sděleno, že k odpovědi došlo 49 minut po přijetí emailu ohledně ztráty předmětu ve vlaku. Odpovědní email však adresátovi (autorovi) již nedorazil. Proto jsme se rozhodli dodatečně upravit hodnocení bonusového testu dopravce z 0% na 50%
Vlak SuperCity Českých drah
Prémiové spoje majoritního dopravce v ČR by měly přinášet exkluzivní služby. Ano, služby ve vlaku SC jsou na vysoké úrovni, nicméně v komplexním měřítku je zde problém: být běžným cestujícím, který se bude řídit doporučením pracovníka na přepážce SC, tak bychom do vlaku SC pravděpodobně raději vůbec nenastoupili. Škoda, že si tím dráhy pokazily pro ně velmi dobře vypadající hodnocení.
| Slibované služby na webu či v průvodci | |
|---|---|
| Nejrychlejší spojení na trase | ANO |
| Nadstandardní péče o cestující | ANO |
| Klimatizované, velkoprostorové vozy | ANO |
| Aktivní systém naklápění vozových skříní | ANO |
| Internet zdarma s palubním portálem | ANO |
| Polohovatelná sedadla s individuálním osvětlením a el. ovládanými roletami | ANO |
| Možnost rezervace vybraného místa | ANO |
| Police na velká zavazadla | ANO |
| WC s uzavřeným systémem | ANO |
| Elektrické přípojky 230 V | ANO |
| Bistrovůz a občerstvení formou minibaru s donáškou na místo | ANO |
| Nápoj na uvítanou a občerstvení zdarma | ANO |
| Denní tisk zdarma | ANO |
| Hodnocené prvky při cestě | |
| Čistota vnější skříně vozu | 95 % |
| Čistota interiéru | 90 % |
| Čistota a vybavení toalet | 100 % |
| Funkčnost vybavení interiéru (zásuvky 230 V, klimatizace…) | 100 % |
| Doplňkové služby (Wi-Fi, hlášení, infosystém…) | 100 % |
| Catering | 95 % |
| Personál | 95 % |
| Celkové pohodlí jízdy (sedačky, jízdní vlastnosti, ergonomie místa apod.) | 100 % |
| Celkové hodnocení | 97 % |
| Hodnocení bonusového testu | 0 % |
| Pro zobrazení detailů jednotlivých kategorií přesuňte kurzor myši nad konkrétní řádek | celý článek |
České dráhy uvádí suverénně nejvíce slibů ohledně přepravy vlakem SC. Komentář zasluhují jen dva z nich: ať už si dráhy představují pod pojmem „nadstandardní péče o cestující“ představují cokoliv, je úroveň péče o zákazníka srovnatelná s ostatními dopravci, byť zcela jistě nadstandardní oproti ostatním vlakům ČD, a proto (možná trochu škodolibě) zůstává v tabulce odpověď ANO. Standardní nabídka menu z moderního minibaru, vyráběného přímo pro vlaky SC, neprobíhala. Vnější skříň jednotky byla příkladná, avšak záplaty se začínají přece jen množit víc, než je zdrávo.
Interiér byl čistý, až na nerezové patky stolků a nepořádek v zavazadlových policích. Oproti tomu toalety byly vycíděné a s dostatkem hygienických potřeb (i nadstandardních). Všechny součásti interiéru byly funkční, stejně jako hlášení a infosystém. Catering byl v pořádku, drobné mínus má personál za předčasné přinesení hlavního jídla před snědením polévky (některé posádky toto mají nacvičené). Personál fungoval poměrně dobře, jen bylo znát jeho nízké zastoupení na sedmivozové soupravě. Jízdním vlastnostem ani pohodlí se nedá prakticky nic vytknout, jízda je klidná a stolky jsou plně využitelné.
V bonusovém testu ovšem dopravce propadl na plné čáře, jelikož nám pracovnice na přepážce prioritního odbavení podala zcela nesprávné informace o odbavení, čehož nyní dráhy mohou litovat, jinak by se totiž umístily na prvním místě se skvělými 97 %.
Vlak InterCity RegioJet
Žlutý dopravce, který brázdí koleje pod heslem „O třídu lepší“, je předmětem mnoha kontroverzí, přičemž vzhledem k jeho marketingové strategii mu kritici často neopomenou vytknout sebemenší přešlap. Skuteční zákazníci však rovněž nešetří chválou, pokud je ve vlaku vše v pořádku. To byl případ i našeho testu, byť už to není taková prémiová úroveň, jako dřív.
| Slibované služby na webu či v průvodci | |
|---|---|
| Zdarma denní tisk a ekonomické časopisy | ANO |
| Zdarma voda a nápoj Aloe vera | ANO |
| Káva s drobným občerstvením | ANO |
| Francouzské čaje podle výběru | NE |
| Polohovatelné sedadla s koženým potahem | ANO |
| Jídelní stolek uzpůsobený pro práci s notebookem | ANO |
| Internet zdarma a připojení k zábavnímu portálu | ANO |
| Prostorné kupé pro čtyři osoby | ANO |
| Možnost volby tichého oddílu | ANO |
| Asistence při nástupu, obsluha až na místo | ANO |
| Hodnocené prvky při cestě | |
| Čistota vnější skříně vozu | 80 % |
| Čistota interiéru | 90% |
| Čistota a vybavení toalet | 90 % |
| Funkčnost vybavení interiéru (zásuvky 230 V, klimatizace…) | 100% |
| Doplňkové služby (Wi-Fi, hlášení, infosystém…) | 80 % |
| Catering | 95 % |
| Personál | 95 % |
| Celkové pohodlí jízdy (sedačky, jízdní vlastnosti, ergonomie místa apod.) | 60 % |
| Celkové hodnocení | 86 % |
| Hodnocení bonusového testu | 90 % |
| Pro zobrazení detailů jednotlivých kategorií přesuňte kurzor myši nad konkrétní řádek | celý článek |
Z nesplněných slibů dopravce jmenujme například chybějící drobné občerstvení ke kávě a taktéž nebyly nabídnuty inzerované francouzské čaje. Internet k dispozici sice byl, ale signál byl špatný, a to i přesto, že cesta probíhala ve voze ASmz Internet café, kde by měl být signál posílený. Vnější skříň nevypadala katastrofálně, ale určitě čistotou ani neoslnila. Čistota interiéru byla v pořádku, až na nepořádek pod sedačkami. Toalety taktéž poskytovaly přijatelný standard, ozvláštněný živou orchidejí, ale ke 100% hodnocení by na toaletě nesměly být pohozené rozmočené krabičky s ubrousky.
Funkčnost vybavení interiéru byla naprosto v pořádku, nicméně hlášení bylo občas nezřetelné. Catering taktéž dostál inzerovanému, avšak RegioJet jako jediný z dopravců neposkytuje teplá jídla. Personál byl na vysoké úrovni, bohužel však působil nejen na autora velmi vystresovaně, uspěchaně a unaveně. Pohodlí čtyřmístného kupé kazily rázy a vibrace od podvozku, který byl tzv „obutý“ (plochá místa na obvodu kola, způsobující rytmické rázy od podvozku).
O autorovi
Aleš Petrovský (23) pracoval 2,5 roku jako průvodčí a vlakvedoucí vlaků osobní dopravy u Českých drah. Potkávat jste jej mohli na osobních vlacích, ale i expresech z Prahy do Mnichova. Po úspěchu ve firemní soutěži na téma „Moderní způsoby komunikace se zákazníkem“ se Aleš dostal jako stážista i na Generální ředitelství ČD, kde mu nejvíce učarovaly oblasti řešení zákaznických podnětů, oddělení marketingu a také dispečink osobní dopravy. Zde také potkal první osobnost, která značně ovlivnila jeho další směrování profesního života – paní Jarmilu Němečkovou.
Po úrazu, kdy již dále nemohl vykonávat činnost vlakvedoucího, Aleš s díky odmítl pozici na call centru a přestoupil k dopravci RegioJet, kde chtěl nasbírat další cenné zkušenosti jako koordinátor kvality. Zde potkal další osobnost svého profesního života, Aleše Ondrůje, a utvrdil se v tom, že se chce opravdu uplatnit v oblasti zvyšování kvality služeb v ČR, zejména pak v dopravě. Po roce u RegioJetu Aleš na vlastní žádost odchází a začíná se opět věnovat zanechanému studiu na Univerzitě Pardubice.
Současně je také členem spolku ŽelPage a Společnosti pro veřejnou dopravu. Komunikovat jste s ním mohli také na dřívějším fanouškovském FB profilu ČD, či na oficiálním profilu RJ.
U pátrání po ztracené věci dopravce reagoval velmi rychle, avšak ztracená věc se nenalezla.
Závěrem seriálu
Celkové pořadí dopravců (bez započítání bonusového testu) je následující:
- České dráhy s vlakem SuperCity (97 %)
- RegioJet s vlakem InterCity (86 %)
- LEO Express s vlakem LE (79 %)
- České dráhy s vlakem EuroCity (79 %)
Celkové pořadí dopravců v bonusovém testu je následující:
- RegioJet s vlakem InterCity (90 %)
- České dráhy s vlakem EuroCity (80 %)
- LEO Express s vlakem LE (50 %)
- České dráhy s vlakem SuperCity (0 %)
Výsledek je poměrně překvapivý – na začátku testu jen málokdo čekal, že vlak EuroCity bude soupeřit o bramborovou medaili s LEO Expressem. Je vidět, že benjamínek mezi dopravci si své místo musí ještě vybojovat. Možnost k reparátu však budou mít dopravci již brzy, kdy zkouškou projdou levnější cestovní třídy všech tří dopravců.
I po sečtení všech výsledků je dobré připomenout, že každý zákazník přirozeně preferuje něco jiného. Kdo chce moderní interiér, pojede vlakem LE; kdo spěchá, zvolí vlak SC; kdo rád šetří a má rád hodně kávy, zvolí vlak IC RJ; a kdo není náročný a nemá rád povinné rezervace, může kdykoli usednout do spoje EC ČD.
Českým drahám s produktem SC výsledek pokazil zaměstnanec mimo vlak, avšak plně participující na zákaznickém servisu. Zde se ukazuje nutnost vhodného výběru profesionálního personálu nejen pro paluby vlaků, ale i pro obsazení přepážek pro odbavení
Autorský text.
Máte připomínky nebo nápady k pojetí testu? Jsou oblasti, na které by se měl autor lépe zaměřit? Neváhejte využít kontakty v modrém boxu či komentáře pod článkem.

Já neznalý jsem, tu službu jsem využil několikrát a vždy fungovala.
Tohle je naprosto přesně to, co mě vždycky na přístupu mnoha lidí k Pendolinu i ČD obecně strašně lezlo krkem, totiž že když vymyslely a uvedly do provozu nějakou novou a dobrou službu, tak namísto toho, abychom jí vnímali jako "krok velmi dobrým směrem, byť zatím ne úplně dokonalý", tak to interpretujeme jako další z řady "totálních selhání" ČD.
Nemáte pravdu, online objednávání jídla v SCP funguje velice spolehlivě.
uz dvakrat jsem si neobjednal proto, ze jsem byl v hluchem miste.
OK. Kolik takových míst na trase je a jak dlouho se v nich vlak nachází?
je mi odpovedi "objednat si nelze, pouzijte online objednavku nebo si zajdete do baroveho vozu"
OK, mně se tohle nestalo ani jednou, čímž nezpochybňuji, že Vám se to stát mohlo.
Vstupnimi hodnotami neni nic vic (ani min), nez co si do propagacnich materialu napisou sami provozovatele, tedy to, co vnimaji zakaznici na potencialni prvni pokus
A/ Je tam něco z toho, co si tam provozovatelé píšou. Tím je vyznění testu nic nevypovídající, protože už samotným výběrem testovaných služeb ho mohu výrazně ovlivnit a zejména pak zkreslit rozdíly mezi jednotlivými dopravci.
B/ Nikde v materiálech SCP není například to, že podhlavníky budou mít nějaká loga. Jestli tedy autor například toto hodnotí, pak nehodnotí plnění slibů, ale svůj dojem z vlaku, čímž se odklání od deklarovaného smyslu testu.
Zároveň, abych to použil i z druhé strany, tak třeba LE slibuje, že "V každé soupravě jsou tři moderní toalety včetně jedné bezbariérové". To LE splnil a proto snížení hodnocení WC za to, že tam není papír, oprávněné, protože to LE nikde neslibuje.
C/ Celé se to jmenuje "Zimní test dopravců". Tato formulace zcela jasně evokuje dojem, že jde o komplexní test a nikoli jen o hodnocení jednoho parametru - viz. bod B, takže je zavádějící.
D/ napisou sami provozovatele, tedy to, co vnimaji zakaznici na To je neprůkazné tvrzení. Není pravda, že zákazníci vždy vnímají jako první to, co jim někde někdo slíbil.
neznamena to, ze by to bylo horsi auto. Jen to znamena, ze ocekavani zakazniku nebyla splnena tak dobre.
Přičemž to ale vůbec nic neříká, jak správně píšete, o kvalitě aut. Tramp bude třeba zcela spokojený v zaplivaném Béčku politém pivem, zatímco trochu snobský týpek bude pobouřen tím, že welcome drink v SCP nebyl vychlazen dle jeho preference. Pak ovšem samotné porovnávání spokojenosti cestujících nemá vůbec žádný smysl, protože nemá žádný vztah ke kvalitě produktu. Vztah má pouze k tomu, jak jeho provozovatel dokázal odhadnout očekávání cílové skupiny, což se Jančurovi povedlo dokonale.
Ano, možná slovíčkaření, ale pokud tady panuje všeobecný názor, že to byl fakt dobře udělaný test, tak je nutné proto, abych podpořil svou myšlenku, že ne. Že je to pouze jeden z dlouhé řady "testů", který vhodným zpracováním vychází pro některé lépe a pro některé hůře, než si zaslouží.
Jinak můj průzku koresponduje prakticky stopro.. SC je prostě NEJ.. :-) je, bylo a dlouho ještě bude..
Budte rad, ja klopidlo nevyuzivam nijak casto, ale uz dvakrat jsem si neobjednal proto, ze jsem byl v hluchem miste.
že v důsledku obsluhy onlajnistů zanedbává obsluha "živé" zákazníky, to jste zjistil jak?
??? nechapu otazku ... pokud si chci objednat nazivo a misto "co si date" je mi odpovedi "objednat si nelze, pouzijte online objednavku nebo si zajdete do baroveho vozu" ... jakym zpusobem jsem to zjistil?
...pak je jeho hodnota v čem?
Co treba v tom, ze papir snese vsechno a marketing je plny slibu, jejichz realizace v lepsim pripade pokulhava? Namatkou exOBB na Plzen, Arady pro zlute, akce "nase vlaky" atd... ja jsem jedine rad, ze se najde nekdo, kdo investuje svuj cas do toho, aby zjistil, zda se tomu ci onomu (ne)da verit.
Spouste lidi to neni po chuti, ale tenhle test je presne to, co mi prijde nejrozumejsi. Vstupnimi hodnotami neni nic vic (ani min), nez co si do propagacnich materialu napisou sami provozovatele, tedy to, co vnimaji zakaznici na potencialni prvni pokus. A tedy take to, co potom rozhoduje, zda budou zklamani, nebo spokojeni.
Ne nadarmo v zebricku spokojenosti automobilu v soucasnosti vedou vozy znacky Dacia. Pokud se renomovane znacky jako je Mercedes nebo Volvo umisti na horsich prickach, neznamena to, ze by to bylo horsi auto. Jen to znamena, ze ocekavani zakazniku nebyla splnena tak dobre.
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale tohle už je povídání o ničem. Jaký je rozdíl dostat např. kafe z onoho mbr anebo stejné kafe přinesené na tácku, to ať mi někdo vysvětlí...
Vaše úvahy o tom, že SC se nemá co chlubit onlajn objednávkou, jsou liché. Vyzkoušel jsem to několikrát, vždy to bylo 100%. Jestliže v SCP funguje wifi nejlépe ze všech, v čem je problém? A že v důsledku obsluhy onlajnistů zanedbává obsluha "živé" zákazníky, to jste zjistil jak?
Jestliže článek porovnává jen to, jak kdo plní své sliby, pak je jeho hodnota v čem? Procento splněných slibů můžete radikálně zvýšit dvěma způsoby: buď budete hodně slibovat a hodně plnit, nebo se s těmi sliby nepřetrhnete a budete dobrý i tak.
Jestliže RJ nabízí pouze studené občerstvení, pak je kvalita této jeho služby v porovnání s nabídkou teplého jídla u konkurence výrazně nižší. Jestliže je v článku u obou stejné hodnocení, je to velmi zavádějící bez ohledu na to, jak k tomu číslu autor dospěl. Kdyby tam bylo explicitně napsáno, že SCP (a nakonec i EC) nabízí výrazně vyšší kvalitu cateringu, přičemž ale i RJ dodržuje své skromné sliby, pak by to bylo korektní. Takhle to budí matoucí dojem, že úroveň cateringu obou konkurentů je stejná, což není ani vzdáleně.
*) nebavime se zde o dokonalosti absolutni, ale o tom, kolik z oficialne nabizeneho nam ktery dopravce v realu naserviruje (mezi ta tri procenta by se klidne mohl radit takovy detail, jako ze v palubnich pruvodcich se pise o tlacitkach k privolani personalu, ktera ale v realu nikoho neprivolaji, bo pouze rozsviti ledku nad vasi hlavou, ktere si kdokoliv z obsluhy mozna vsimne, kdyz uz pujde tak jako tak kolem a ne tedy vyhradne kvuli vam)
To je v podstate i odpoved pro Tomáše R. Cilem tohoto testu nebylo porovnat produkty jako takove, ale zjistit, kdo je slibotechna (a skutek utek) a kdo si skutecne da tu praci, ze nabizi jen to, co v realu cestujici dostane. Takze srovnani studene kuchyne zlutych s teplou modrych vidim naprosto v poradku za predpokladu, ze ve firemnich materialech zlutych neni propagovana ve stylu "teply obed" nebo tak neco.
Pokud se budeme bavit o webovem objednavani jidla a zprostredkovani snimku (opravdu, to se videem nazyvat neda) z celni kamery vozidla, obavam se, ze se rozcilujete zcela zbytecne, protoze tady by mohli modri jedine ztratit; moznost objednani uzce souvisi s aktualni moznosti pripojeni k internetu, takze pokud si zrovna chcete objednat v "nevhodnou dobu", muzete se o to pokouset klidne nekolikrat a pravdepodobne vas to prestane bavit driv, nez si skutecne objednate. Moznost objednavky online beru jako dobry napad, ale soucasne provedeni rozhodne neni dokonale, jak ho popisujete - minimalne proto, ze diky jeho existenci odmita** obsluha "zive" objednavky s tim, ze si mate objednat po netu nebo si dojit objednat do bufetoveho vozu sam.
S kamerou je to podobne - sotousi mozna budou nadseni, normalniho coveka velmi rychle prestane bavit po cca pul az jedne vterine obnovujici se fotka, proti cemuz je online prenos z webkamery v Chocni, stejne jako LECO kamera na Flirtu*** temer nerealne pusobici zazrak.
**) vyzkouseno ve druhe tride, za doby pusobeni weboveho objednavani jsem klopidlem v jednicce nejel
***) LECO kamera prenasi skutecne video, bohuzel obcas jsou dve jednotky spojene do jednoho vlaku, takze misto pohledu na trat pred/za vlakem koukate do celniho okna hnaciho vozu. I tady by tim padem bylo hodnoceni pravdepodobne snizeno, ovsem ve smyslu losovani: bud vsechno (= vidim trat), nebo nic (= vidim okno). U klopidla by to bylo rekneme vzdy snizeno na 50% (= vidim trat, ale ne video).
Jinými slovy, kdybyste hodnotil bufet, kde prodávají pití v PETce a brambůrky a porovnával ho s celkem slušnou hospodou, kde se dopustili drobného prohřešku proti bontonu, taky by bylo obojí za 95%?
Tohle dává smysl?????
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











