Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.
Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku
| Stanice/Číslo vlaku | REX 401 | EC 1003 | REX 403 | REX 791 | REX 405 | EC 1011 |
| Bratislava hl.st. | 5.50 | 11.50 | 15.37 | 17.50 | ||
| Trnava | 6.17 | 12.17 | 16.04 | 18.17 | ||
| Trenčín | 6.57 | 12.57 | 16.45 | 18.57 | ||
| Považská Bystrica | 7.27 | z Prahy | 13.27 | 17.15 | 19.27 | z Prahy |
| Žilina | 7.57 | 12.59 | 13.57 | 17.47 | 19.57 | 20.55? |
| Vrútky | | | 13.16 | | | | | | | | |
| Martin | ) | ) | ) | 18.09 | ) | 21.17 |
| Ružomberok | 8.37 | 13.43 | 14.37 | 20.37 | ||
| Liptovský Mikuláš | 8.55 | 14.01 | 14.55 | 20.55 | ||
| Štrba | 9.23 | 14.29 | 15.23 | 21.23 | ||
| Poprad-Tatry | 9.37 | 14.44 | 15.37 | 21.37 | ||
| Kysak | 10.31 | 15.40 | 16.31 | 22.37 | ||
| Košice | 10.43 | 15.52 | 16.43 | 22.43 |
| Stanice/Číslo vlaku | REX 790 | EC 1006 | REX 400 | EC 1010 | REX 402 | REX 404 |
| Košice | 5.17 | 8.08 | 11.17 | 17.17 | ||
| Kysak | 5.30 | 8.21 | 11.30 | 17.30 | ||
| Poprad-Tatry | 6.23 | 9.16 | 12.23 | 18.23 | ||
| Štrba | 6.37 | 9.30 | 12.37 | 18.37 | ||
| Liptovský Mikuláš | 7.04 | 9.58 | 13.04 | 19.04 | ||
| Ružomberok | 7.22 | 10.17 | 13.22 | 19.22 | ||
| Martin | 5.56 | 6.36 | ) | ) | ) | ) |
| Vrútky | 6.05 | | | | | 10.44 | | | | |
| Žilina | 6.25 | 7.04 | 8.05 | 11.04 | 14.05 | 20.05 |
| Bytča | 6.44 | do Prahy | | | do Prahy | | | | |
| Považská Bystrica | 6.58 | 8.34 | 14.34 | 20.34 | ||
| Púchov | 7.11 | | | | | | | ||
| Ilava | 7.22 | | | | | | | ||
| Trenčianska Teplá | 7.32 | | | | | | | ||
| Trenčín | 7.41 | 9.04 | 15.04 | 21.04 | ||
| Nové Mesto Nad Váhom | 8.01 | | | | | | | ||
| Piešťany | 8.14 | | | | | | | ||
| Leopoldov | 8.27 | | | | | | | ||
| Trnava | 8.41 | 9.45 | 15.45 | 21.45 | ||
| Bratislava-Vinohrady | 9.05 | | | | | | | ||
| Bratislava hl.st. | 9.11 | 10.10 | 16.10 | 22.10 |
Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.
Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR

student má nárok na slevu 25 % na cestu z místa bydliště do školy a z5. Mohl by platit plné jízdné ve vlaku žlutém, modrém nebo strakatém a pak si s jízdenkami zajít na nějaký sociální úřad si nechat proplatit slevu. Pak by ta "dotace" nebyla vidět, a nikoho by nenapadlo, že platí žlutý, modrý nebo strakatý vlak ze svých daní, ale že sponzoruje studenta. No a kdyby každý měsíc přišlo 100.000 studentů na úřad tak by se asi úředníci zbláznili. Tak žlutý, modrý nebo strakatý dopravce mu rovnou tu slevu poskytne a pak si ji na tom "sociálním" úřadě uplatnit. a rázem jsou jenom 3.
Vážení, stejně tak dotujete ze svých daní, když státní úředníci cestují za plné jízdné vlakem a pak si to nechají u svých zam-telů, tedy státních úřadů, které jsou živeny zvašich/našich daní proplatit, jenom to nevidíte. Také by ti úředníci mohli jezdit zadarmo, a dopravci by mohli nárokovat peníze za jejich jízdné od státu.
Takže kdyby všichni studenti četli tyto stránky, a věděli, jaký je ten žlutý neřád, tak by utřel hubu. Ale oni se nechají nalákat na kafe zadarmo, wifi a pěkné holky. A dokud takové nízké pudy budou vládnout a ne zodpovědnost, že se mají postarat, aby někdo měl zisk, bude jeden vlaky zkracovat a druhý prodlužovat. Měli byste pánové se více věnovat osvětě.
Ale co když, jak už někdo zmínil, se ČD na dotovaných linkách zvýší tržby a ony je pošlou na Ostravu, to by snad mělo být v pořádku ne? To je přece stejný pricip, jako když Student agency dotuje Regiojet.
Pokud vím, tak RJ v ČR provozuje vlaky zatím jen na trati Praha - Ostrava (resp. Havířov - kdyby někdo moc šťoural), tam žádné dotace nejsou, ani na školní jízdné! Resp. já o tom nevím... Dostává dotaci na Slovensku, ale tam teda daně neplatím. Takže nepiš nesmysly, že Jančurův Regiojet platím z daní...
Mimochodem, tyto dotace jsem neměl na mysli, protože na ty mají nárok všichni dopravci. Mě spíš vadí, že ČD většinu tratí a vlaků provozují bez nějakých soutěží. Nemají motivaci zlepšovat služby a získavat cestující, protože ikdyž vygenerují ztráty, tak co? Jsou státní podnik, takže to uhradí stát. A stát jsme my a naše daně. Takže přispívám na dotace pro vybrané skupiny občanů (což bych ještě překousl), ale pak se ještě podílím na úhradě ČD dluhů (a to už mi vadí). Narozdíl od Jančury, který pokud jezdí se ztrátou, tak už ho nesponzoruji, ale tyto dluhy si musí zaplatit sám, např. ze zisku Student Agency .....
sice jsi to napsal hezky, ale totalne jsi obratil podstatu veci. zkusme to takhle - nebudeme sem tahat plky odjinud, zustaneme u tematu, ano?:
1. Komercni trat Pha - Ova, Jancura ma nejake naklady, nedotuje je ze ZDO, protoze v rezimu ZDO zadnou trat nejezdi. pripadne dotace z SA jsou jeho prachy, do tech je nam h***.
2. tataz trat, ceske drahy. maji nejake naklady. mohou je dotovat ze ZDO? ano, mohou, protoze ZDO zajistuji vsude mozne. da se to zjistit? ne, neda. protoze jejich ucetnictvi je totalni shit. je nam do toho neco? velice, protoze to platime vsichni - dost pravdepodobne.
predpokladam, ze takto strucne napsane je to dost vystizne, aby to pochopil snad uz uplne kazdy.
a k tem studentum: tuhle cast prijmu maji dotovanou vsichni, takze argumentovat tim, ze "on ma taky dotace za studenty" je malinko slabomyslny. navic, posledni kontrola ze strany statu nezjistila zadne pochybeni ani u cd ani u rj, co se studentskych dotaci tyce. takze, to je taky mimo.
to, ze se ti nelibi jancurovo reci beru, ale s pripadnym pruserem krizoveho financovani komernciho provozu pendolin cd a.s. z prostredku ZDO urcenych pro jinou trat (jine trate) to fakt nema ani zbla spolecnyho...
1) Radim není můj milovaný, jen proti němu nic nemám...
2) Když pominu jízdné (pokud jedu jeho vlakem), tak nevím, jak ho dotuji. Protože pokud vím, tak na provoz vlaků (Praha-Ostrava) žádné dotace od státu nedostává....
na ucetnictvi jsem debil, tak to nechme byt, tvoje slovenstina a tvoje terminy jsou pro me dost narocny.
a co se tyce onoho udaje 366 mil. - je to uplne jedno, k jakemu subjektu to patri, jestli pouze k RJJ, nebo ke skupine SA, nebot - pokud se nepletu - RJ je soucasti skupiny SA, tudiz pokud SA bude vystupovat jako garant jakekoliv transakce za RJ, tak muze byt RJ ve ztrate sto mega a stejne to projde. co resime teda?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











