..: LE na Slovensku váhá, RegioJet zvolil lokomotivy Traxx :..

Odjezd vlaku RJ z pražského Smíchova, foto: Aleš Petrovský Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.

Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku

Stanice/Číslo vlaku REX 401 EC 1003 REX 403 REX 791 REX 405 EC 1011
Bratislava hl.st. 5.50   11.50 15.37 17.50  
Trnava 6.17   12.17 16.04 18.17  
Trenčín 6.57   12.57 16.45 18.57  
Považská Bystrica 7.27 z Prahy 13.27 17.15 19.27 z Prahy
Žilina 7.57 12.59 13.57 17.47 19.57 20.55?
Vrútky | 13.16 | | | |
Martin ) ) ) 18.09 ) 21.17
Ružomberok 8.37 13.43 14.37   20.37  
Liptovský Mikuláš 8.55 14.01 14.55   20.55  
Štrba 9.23 14.29 15.23   21.23  
Poprad-Tatry 9.37 14.44 15.37   21.37  
Kysak 10.31 15.40 16.31   22.37  
Košice 10.43 15.52 16.43   22.43  
Stanice/Číslo vlaku REX 790 EC 1006 REX 400 EC 1010 REX 402 REX 404
Košice     5.17 8.08 11.17 17.17
Kysak     5.30 8.21 11.30 17.30
Poprad-Tatry     6.23 9.16 12.23 18.23
Štrba     6.37 9.30 12.37 18.37
Liptovský Mikuláš     7.04 9.58 13.04 19.04
Ružomberok     7.22 10.17 13.22 19.22
Martin 5.56 6.36 ) ) ) )
Vrútky 6.05 | | 10.44 | |
Žilina 6.25 7.04 8.05 11.04 14.05 20.05
Bytča 6.44 do Prahy | do Prahy | |
Považská Bystrica 6.58   8.34   14.34 20.34
Púchov 7.11   |   | |
Ilava 7.22   |   | |
Trenčianska Teplá 7.32   |   | |
Trenčín 7.41   9.04   15.04 21.04
Nové Mesto Nad Váhom 8.01   |   | |
Piešťany 8.14   |   | |
Leopoldov 8.27   |   | |
Trnava 8.41   9.45   15.45 21.45
Bratislava-Vinohrady 9.05   |   | |
Bratislava hl.st. 9.11   10.10   16.10 22.10

Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.

Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR


Aleš Petrovský | 2.7.2014 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 21      Zpráv na stránku:   
05.07.2014 (2:01)  
dobrý den, těm co o to stojí, si dovolím "dotace" za studenty trochu polopatě objasnit:
student má nárok na slevu 25 % na cestu z místa bydliště do školy a z5. Mohl by platit plné jízdné ve vlaku žlutém, modrém nebo strakatém a pak si s jízdenkami zajít na nějaký sociální úřad si nechat proplatit slevu. Pak by ta "dotace" nebyla vidět, a nikoho by nenapadlo, že platí žlutý, modrý nebo strakatý vlak ze svých daní, ale že sponzoruje studenta. No a kdyby každý měsíc přišlo 100.000 studentů na úřad tak by se asi úředníci zbláznili. Tak žlutý, modrý nebo strakatý dopravce mu rovnou tu slevu poskytne a pak si ji na tom "sociálním" úřadě uplatnit. a rázem jsou jenom 3.
Vážení, stejně tak dotujete ze svých daní, když státní úředníci cestují za plné jízdné vlakem a pak si to nechají u svých zam-telů, tedy státních úřadů, které jsou živeny zvašich/našich daní proplatit, jenom to nevidíte. Také by ti úředníci mohli jezdit zadarmo, a dopravci by mohli nárokovat peníze za jejich jízdné od státu.
Takže kdyby všichni studenti četli tyto stránky, a věděli, jaký je ten žlutý neřád, tak by utřel hubu. Ale oni se nechají nalákat na kafe zadarmo, wifi a pěkné holky. A dokud takové nízké pudy budou vládnout a ne zodpovědnost, že se mají postarat, aby někdo měl zisk, bude jeden vlaky zkracovat a druhý prodlužovat. Měli byste pánové se více věnovat osvětě.
registrovaný uživatel Komín  mail  
04.07.2014 (23:27)  
Jestli ČD berou od krajů a státu moc vysoké dotace a zbylé peníze posílají na doroovnání ztráty z Ostravy, je to špatně.
Ale co když, jak už někdo zmínil, se ČD na dotovaných linkách zvýší tržby a ony je pošlou na Ostravu, to by snad mělo být v pořádku ne? To je přece stejný pricip, jako když Student agency dotuje Regiojet.
04.07.2014 (23:10)  
Lo Wang: Můžeš mi říci, jakou dotaci dnes dostává Jančurův Regiojet od státu a teda z mých daní?

Pokud vím, tak RJ v ČR provozuje vlaky zatím jen na trati Praha - Ostrava (resp. Havířov - kdyby někdo moc šťoural), tam žádné dotace nejsou, ani na školní jízdné! Resp. já o tom nevím... Dostává dotaci na Slovensku, ale tam teda daně neplatím. Takže nepiš nesmysly, že Jančurův Regiojet platím z daní...
04.07.2014 (22:57)  
Martin99: Výborně, takže jsme se již shodli v tom, že dotujete svými penězmi i RJ. Teď ta druhá část, co by mě zajímala, jestli budete mít RJ rád, až je budete dotovat na dotovaných trasách, i když jejich služeb nevyužijete. O tom přesně byla věta, na kterou jsem reagoval :)
04.07.2014 (22:52)  
Lo Wang: Ahaaaa, takže jeho žluté vlaky na Praha-Ostrava jsou vlastně hlavně státem dotované "školní" vlaky pro návoz mládeže do škol... tak to jsem nevěděl...

Mimochodem, tyto dotace jsem neměl na mysli, protože na ty mají nárok všichni dopravci. Mě spíš vadí, že ČD většinu tratí a vlaků provozují bez nějakých soutěží. Nemají motivaci zlepšovat služby a získavat cestující, protože ikdyž vygenerují ztráty, tak co? Jsou státní podnik, takže to uhradí stát. A stát jsme my a naše daně. Takže přispívám na dotace pro vybrané skupiny občanů (což bych ještě překousl), ale pak se ještě podílím na úhradě ČD dluhů (a to už mi vadí). Narozdíl od Jančury, který pokud jezdí se ztrátou, tak už ho nesponzoruji, ale tyto dluhy si musí zaplatit sám, např. ze zisku Student Agency .....
04.07.2014 (22:46)  
rpet: Takže jinak. Já napsal fakta. ČD si nesmí dotovat tuto trasu a pokud máš nějaké podezření, že tak činí, obrať se s touto skutečností na orgány činné v trestním řízení, jelikož je to tvoje občanská povinnost. To zaprvé. Za druhé. Není to pravda, že je RJ dotovaný? Není? Ale je, tak o čem to kecáš? Já se tím neoháněl, že "z mých daní RJ nic nedostává". Že tímto způsobem dostává i ČD je věc zřejmá a já jen vyvracím nesmysly, které zde padly. Takže prosím o slabomyslnosti pomlč :)
registrovaný uživatel rpet  mail  
04.07.2014 (22:39)  
@Lo Wang:

sice jsi to napsal hezky, ale totalne jsi obratil podstatu veci. zkusme to takhle - nebudeme sem tahat plky odjinud, zustaneme u tematu, ano?:

1. Komercni trat Pha - Ova, Jancura ma nejake naklady, nedotuje je ze ZDO, protoze v rezimu ZDO zadnou trat nejezdi. pripadne dotace z SA jsou jeho prachy, do tech je nam h***.

2. tataz trat, ceske drahy. maji nejake naklady. mohou je dotovat ze ZDO? ano, mohou, protoze ZDO zajistuji vsude mozne. da se to zjistit? ne, neda. protoze jejich ucetnictvi je totalni shit. je nam do toho neco? velice, protoze to platime vsichni - dost pravdepodobne.

predpokladam, ze takto strucne napsane je to dost vystizne, aby to pochopil snad uz uplne kazdy.

a k tem studentum: tuhle cast prijmu maji dotovanou vsichni, takze argumentovat tim, ze "on ma taky dotace za studenty" je malinko slabomyslny. navic, posledni kontrola ze strany statu nezjistila zadne pochybeni ani u cd ani u rj, co se studentskych dotaci tyce. takze, to je taky mimo.

to, ze se ti nelibi jancurovo reci beru, ale s pripadnym pruserem krizoveho financovani komernciho provozu pendolin cd a.s. z prostredku ZDO urcenych pro jinou trat (jine trate) to fakt nema ani zbla spolecnyho...
04.07.2014 (21:59)  
Martin99: No vidíte, já zase nemám nic proti konkurenci na železnici, ale nesnáším řeči Jančury (už třeba to, že to nedělá pro peníze, ale chce změnit svět). Co se týče dotací, zapomínáte na desítky miliónů proplacených státem jako kompenzace jízdného za studenty (dříve asi i důchodci). Navíc jak správně říkáte, i ČD jezdí na komerční riziko trasu Praha - Ostrava, takže je dotujete stejným způsobem. A pokud namítnete, že myslíte ostatní trasy, já budu reagovat tím, že i Radim chce jezdit na dotovaných tratích, tak jestli pak ho již nebudete mít rád, protože jste psal "Já proti Jančurovi nic nemám a to i proto, že to provozuje na svoje riziko a za své peníze. Narozdíl od toho stále dost socialistického podniku s názvem ČD a jeho super službami, které ze svých daní sponzoruji, ať jejich služby využiji či nikoliv."
04.07.2014 (21:46)  
Lo Wang:
1) Radim není můj milovaný, jen proti němu nic nemám...
2) Když pominu jízdné (pokud jedu jeho vlakem), tak nevím, jak ho dotuji. Protože pokud vím, tak na provoz vlaků (Praha-Ostrava) žádné dotace od státu nedostává....
registrovaný uživatel rpet  mail  
04.07.2014 (21:26)  
@Bachmann:

na ucetnictvi jsem debil, tak to nechme byt, tvoje slovenstina a tvoje terminy jsou pro me dost narocny.

a co se tyce onoho udaje 366 mil. - je to uplne jedno, k jakemu subjektu to patri, jestli pouze k RJJ, nebo ke skupine SA, nebot - pokud se nepletu - RJ je soucasti skupiny SA, tudiz pokud SA bude vystupovat jako garant jakekoliv transakce za RJ, tak muze byt RJ ve ztrate sto mega a stejne to projde. co resime teda?
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko