..: LE na Slovensku váhá, RegioJet zvolil lokomotivy Traxx :..

Odjezd vlaku RJ z pražského Smíchova, foto: Aleš Petrovský Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.

Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku

Stanice/Číslo vlaku REX 401 EC 1003 REX 403 REX 791 REX 405 EC 1011
Bratislava hl.st. 5.50   11.50 15.37 17.50  
Trnava 6.17   12.17 16.04 18.17  
Trenčín 6.57   12.57 16.45 18.57  
Považská Bystrica 7.27 z Prahy 13.27 17.15 19.27 z Prahy
Žilina 7.57 12.59 13.57 17.47 19.57 20.55?
Vrútky | 13.16 | | | |
Martin ) ) ) 18.09 ) 21.17
Ružomberok 8.37 13.43 14.37   20.37  
Liptovský Mikuláš 8.55 14.01 14.55   20.55  
Štrba 9.23 14.29 15.23   21.23  
Poprad-Tatry 9.37 14.44 15.37   21.37  
Kysak 10.31 15.40 16.31   22.37  
Košice 10.43 15.52 16.43   22.43  
Stanice/Číslo vlaku REX 790 EC 1006 REX 400 EC 1010 REX 402 REX 404
Košice     5.17 8.08 11.17 17.17
Kysak     5.30 8.21 11.30 17.30
Poprad-Tatry     6.23 9.16 12.23 18.23
Štrba     6.37 9.30 12.37 18.37
Liptovský Mikuláš     7.04 9.58 13.04 19.04
Ružomberok     7.22 10.17 13.22 19.22
Martin 5.56 6.36 ) ) ) )
Vrútky 6.05 | | 10.44 | |
Žilina 6.25 7.04 8.05 11.04 14.05 20.05
Bytča 6.44 do Prahy | do Prahy | |
Považská Bystrica 6.58   8.34   14.34 20.34
Púchov 7.11   |   | |
Ilava 7.22   |   | |
Trenčianska Teplá 7.32   |   | |
Trenčín 7.41   9.04   15.04 21.04
Nové Mesto Nad Váhom 8.01   |   | |
Piešťany 8.14   |   | |
Leopoldov 8.27   |   | |
Trnava 8.41   9.45   15.45 21.45
Bratislava-Vinohrady 9.05   |   | |
Bratislava hl.st. 9.11   10.10   16.10 22.10

Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.

Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR


Aleš Petrovský | 2.7.2014 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 21      Zpráv na stránku:   
04.07.2014 (21:23)  
topič: Zaznělo to tak od něj? Zřejmě doslova ne, ale v podstatě všechny rozhovory se v tomto duchu nesou, takže si stále za tím stojím :)

Aleš Liesk.: To je sice možné, nicméně je to poměrně dobrým indikátorem. Pokud není lokomotiva omezena rychlostí vozů, nevidím jediný důvod, proč by měla být souprava pomalejší.

prastravak: Proč zapomněl? O tom teď není řeč. Je jen řeč o velkohubých gestech pana Jančury :)

Martin99: Celkem by mě zajímalo, na koho je to reakce :D ... mimochodem ze svých daní dotujete i svého milovaného Radima :)
04.07.2014 (21:12)  
to rpet: vysvetlenie majetok vs. vlastné imanie

v jednoduchosti:
majetok (=aktíva)- to, čo firma "vlastní" (vlaky, zásoby, hotovostné peniaze, peniaze na bank. účtoch, pohľadávky voči iným firmám,...)
pasíva- zdroje, z ktorých majetok financuje (a zároveň aj uhrádza prípadnú stratu!), a tie môžu byť vlastné (=vlastné imanie, a to sú vklady spoločníkov, generovaný zisk, zákonné fondy,...) alebo cudzie (to sú úvery, pôžičky, záväzky voči iným osobám, spoločnostiam, zamestnancom, štátu,...)

Čiže firma môže mať majetok 50 mld. Kč, ale ak dlhuje cudzím osobám na úveroch a záväzkoch 49,9 mld. Kč, tak jej hodnota by mala byť zvyčajne menšia ako spoločnosti, ktorá má majetok napr. len 0,5 mld. Kč, ale všetko má financované z vlastných zdrojov (= z vrecka majiteľa; v praxi takmer nereálne).

A ešte dotaz: tá suma 366 mil. Kč. bola za celú skupinu SA, nie len za RJ.
04.07.2014 (20:28)  
150 příspěvků a opět pořád dokola:
Jak Jančura sliboval nové vozy...
Jaké má/bude mít Jančura lokomotivy...
Jaký je Jančura vykořisťovatel, atd.

Fakt bych doporučoval všem těm rádoby chytrákům: Založte si svoji společnost a začněte po kolejích jezdit. Nic vám nebrání v tom, si nakoupit nejnovější lokomotivy, nejnovější vozy a nabrat lidi a ty velmi dobře zaplaťte a klidně nechte pracovat 0,5 hodiny a 7,5 hodiny odpočívat a k tomu jim dejte volné jízdenky pro celou rodinu + známe.... Prostě fakt něco v reálu dokažte. Je totiž obvyklé, že ti, co sami pořádně nic nedokáží a neumí, mají vždy nejvíce rozumu, jak by se to mělo dělat a jak to ti jiní dělají blbě.
Já proti Jančurovi nic nemám a to i proto, že to provozuje na svoje riziko a za své peníze. Narozdíl od toho stále dost socialistického podniku s názvem ČD a jeho super službami, které ze svých daní sponzoruji, ať jejich služby využiji či nikoliv.
04.07.2014 (19:20)  
Lo Wang, bartik09
ještě jste zapomněli ve výčtu průserů RJ, že u RJ vloni v létě automatická klimatizace občas nefungovala, zatím u ČD mechanická (otevřené okno, zavřené okno) 100%ně fungovala vždy
registrovaný uživatel rpet  mail  
04.07.2014 (18:56)  
@Bachmann

...beriem do úvahy vlastné imanie a nie aktíva, kto tomu rozumie, vie prečo...

nerozumím tomu, prosím vysvětli to.

BTW: na firmu, která leští koleje dva roky, je 366 mil. vlastního jmění docela slušnej počin. k tomu přičti, že skupina SA je nepochybně garantem všech finančních požadavků. a jsem ochotnej se s tebou vsadit, že nad garancí ze strany SA si banky s radostí mlasknou.
04.07.2014 (18:54)  
Josef Petrák: Mimochodem, nespadá do minulého roku už i zaplacení těch 50 vozů z Rakouska? To by pak bylo jasné, proč se vykašlali na čistý zisk, když to radši můžou investovat do dalšího rozvoje.
Ještě jednou si hodím hráchem na zeď. Zaplacení vozů nemá na zisk žádný vliv. Zkuste si najít na internetu nějaké výkazy. Rozvaha, výsledovka, výkaz o peněžních tocích. Víc vám tu asi neporadím.
04.07.2014 (18:42)  
A okrem toho úver by si bral RJ, nie SA, a ten má ekonomické výkazy horšie.

A ručit by přece mohla SA, stejně jako předtím měly ručit DB.
04.07.2014 (17:36)  
to JiříK.: "podle výroční zprávy za 2013 majetek SA zas tak malý není"

Výročnú správu SA holdingu som za rok 2013 nenašiel, len za r. 2012, a tam je, že vlastné imanie spoločnosti bolo 366,5 mil. Kč (beriem do úvahy vlastné imanie a nie aktíva, kto tomu rozumie, vie prečo).
A to na železničnú spoločnosť je relatívne málo, pri cenách nových vlakov je to tak na 5,5 ks 2-dielnych PESA RegioShark.

A okrem toho úver by si bral RJ, nie SA, a ten má ekonomické výkazy horšie.
04.07.2014 (17:31)  
JiříK: Až na to, že ty prachy potřeboval v letech 2011-2012, kdy to pro banky až tak zajímavé nebylo. Kdyby v té době byla v ČR banka, co mu zaplatila poslední sekáče z Rakouska, asi by to dopadlo opačně. :) Mimochodem, nespadá do minulého roku už i zaplacení těch 50 vozů z Rakouska? To by pak bylo jasné, proč se vykašlali na čistý zisk, když to radši můžou investovat do dalšího rozvoje.
04.07.2014 (17:27)  
@JiříK.
to mě zajímá! ale v té jedné třídě má 3 ceny i pro ty studenty. jak to tedy dělá?
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko