Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.
Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku
| Stanice/Číslo vlaku | REX 401 | EC 1003 | REX 403 | REX 791 | REX 405 | EC 1011 |
| Bratislava hl.st. | 5.50 | 11.50 | 15.37 | 17.50 | ||
| Trnava | 6.17 | 12.17 | 16.04 | 18.17 | ||
| Trenčín | 6.57 | 12.57 | 16.45 | 18.57 | ||
| Považská Bystrica | 7.27 | z Prahy | 13.27 | 17.15 | 19.27 | z Prahy |
| Žilina | 7.57 | 12.59 | 13.57 | 17.47 | 19.57 | 20.55? |
| Vrútky | | | 13.16 | | | | | | | | |
| Martin | ) | ) | ) | 18.09 | ) | 21.17 |
| Ružomberok | 8.37 | 13.43 | 14.37 | 20.37 | ||
| Liptovský Mikuláš | 8.55 | 14.01 | 14.55 | 20.55 | ||
| Štrba | 9.23 | 14.29 | 15.23 | 21.23 | ||
| Poprad-Tatry | 9.37 | 14.44 | 15.37 | 21.37 | ||
| Kysak | 10.31 | 15.40 | 16.31 | 22.37 | ||
| Košice | 10.43 | 15.52 | 16.43 | 22.43 |
| Stanice/Číslo vlaku | REX 790 | EC 1006 | REX 400 | EC 1010 | REX 402 | REX 404 |
| Košice | 5.17 | 8.08 | 11.17 | 17.17 | ||
| Kysak | 5.30 | 8.21 | 11.30 | 17.30 | ||
| Poprad-Tatry | 6.23 | 9.16 | 12.23 | 18.23 | ||
| Štrba | 6.37 | 9.30 | 12.37 | 18.37 | ||
| Liptovský Mikuláš | 7.04 | 9.58 | 13.04 | 19.04 | ||
| Ružomberok | 7.22 | 10.17 | 13.22 | 19.22 | ||
| Martin | 5.56 | 6.36 | ) | ) | ) | ) |
| Vrútky | 6.05 | | | | | 10.44 | | | | |
| Žilina | 6.25 | 7.04 | 8.05 | 11.04 | 14.05 | 20.05 |
| Bytča | 6.44 | do Prahy | | | do Prahy | | | | |
| Považská Bystrica | 6.58 | 8.34 | 14.34 | 20.34 | ||
| Púchov | 7.11 | | | | | | | ||
| Ilava | 7.22 | | | | | | | ||
| Trenčianska Teplá | 7.32 | | | | | | | ||
| Trenčín | 7.41 | 9.04 | 15.04 | 21.04 | ||
| Nové Mesto Nad Váhom | 8.01 | | | | | | | ||
| Piešťany | 8.14 | | | | | | | ||
| Leopoldov | 8.27 | | | | | | | ||
| Trnava | 8.41 | 9.45 | 15.45 | 21.45 | ||
| Bratislava-Vinohrady | 9.05 | | | | | | | ||
| Bratislava hl.st. | 9.11 | 10.10 | 16.10 | 22.10 |
Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.
Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR

Aleš Liesk.: To je sice možné, nicméně je to poměrně dobrým indikátorem. Pokud není lokomotiva omezena rychlostí vozů, nevidím jediný důvod, proč by měla být souprava pomalejší.
prastravak: Proč zapomněl? O tom teď není řeč. Je jen řeč o velkohubých gestech pana Jančury :)
Martin99: Celkem by mě zajímalo, na koho je to reakce :D ... mimochodem ze svých daní dotujete i svého milovaného Radima :)
v jednoduchosti:
majetok (=aktíva)- to, čo firma "vlastní" (vlaky, zásoby, hotovostné peniaze, peniaze na bank. účtoch, pohľadávky voči iným firmám,...)
pasíva- zdroje, z ktorých majetok financuje (a zároveň aj uhrádza prípadnú stratu!), a tie môžu byť vlastné (=vlastné imanie, a to sú vklady spoločníkov, generovaný zisk, zákonné fondy,...) alebo cudzie (to sú úvery, pôžičky, záväzky voči iným osobám, spoločnostiam, zamestnancom, štátu,...)
Čiže firma môže mať majetok 50 mld. Kč, ale ak dlhuje cudzím osobám na úveroch a záväzkoch 49,9 mld. Kč, tak jej hodnota by mala byť zvyčajne menšia ako spoločnosti, ktorá má majetok napr. len 0,5 mld. Kč, ale všetko má financované z vlastných zdrojov (= z vrecka majiteľa; v praxi takmer nereálne).
A ešte dotaz: tá suma 366 mil. Kč. bola za celú skupinu SA, nie len za RJ.
Jak Jančura sliboval nové vozy...
Jaké má/bude mít Jančura lokomotivy...
Jaký je Jančura vykořisťovatel, atd.
Fakt bych doporučoval všem těm rádoby chytrákům: Založte si svoji společnost a začněte po kolejích jezdit. Nic vám nebrání v tom, si nakoupit nejnovější lokomotivy, nejnovější vozy a nabrat lidi a ty velmi dobře zaplaťte a klidně nechte pracovat 0,5 hodiny a 7,5 hodiny odpočívat a k tomu jim dejte volné jízdenky pro celou rodinu + známe.... Prostě fakt něco v reálu dokažte. Je totiž obvyklé, že ti, co sami pořádně nic nedokáží a neumí, mají vždy nejvíce rozumu, jak by se to mělo dělat a jak to ti jiní dělají blbě.
Já proti Jančurovi nic nemám a to i proto, že to provozuje na svoje riziko a za své peníze. Narozdíl od toho stále dost socialistického podniku s názvem ČD a jeho super službami, které ze svých daní sponzoruji, ať jejich služby využiji či nikoliv.
ještě jste zapomněli ve výčtu průserů RJ, že u RJ vloni v létě automatická klimatizace občas nefungovala, zatím u ČD mechanická (otevřené okno, zavřené okno) 100%ně fungovala vždy
...beriem do úvahy vlastné imanie a nie aktíva, kto tomu rozumie, vie prečo...
nerozumím tomu, prosím vysvětli to.
BTW: na firmu, která leští koleje dva roky, je 366 mil. vlastního jmění docela slušnej počin. k tomu přičti, že skupina SA je nepochybně garantem všech finančních požadavků. a jsem ochotnej se s tebou vsadit, že nad garancí ze strany SA si banky s radostí mlasknou.
Ještě jednou si hodím hráchem na zeď. Zaplacení vozů nemá na zisk žádný vliv. Zkuste si najít na internetu nějaké výkazy. Rozvaha, výsledovka, výkaz o peněžních tocích. Víc vám tu asi neporadím.
A ručit by přece mohla SA, stejně jako předtím měly ručit DB.
Výročnú správu SA holdingu som za rok 2013 nenašiel, len za r. 2012, a tam je, že vlastné imanie spoločnosti bolo 366,5 mil. Kč (beriem do úvahy vlastné imanie a nie aktíva, kto tomu rozumie, vie prečo).
A to na železničnú spoločnosť je relatívne málo, pri cenách nových vlakov je to tak na 5,5 ks 2-dielnych PESA RegioShark.
A okrem toho úver by si bral RJ, nie SA, a ten má ekonomické výkazy horšie.
to mě zajímá! ale v té jedné třídě má 3 ceny i pro ty studenty. jak to tedy dělá?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











