..: Noční spojení Česka se Slovenskem se od příštího roku zredukuje :..

R 420 Excelsior na trati Žilina - Košice, foto: JohníkPraha — Ačkoliv příchod nového jízdního řádu je ještě daleko a nastane až za více jak půl roku, již nyní se objevují některé zprávy o plánované redukci nočních vlaků spojujících Čechy, Moravu a Slovensko. Úmysly Ministerstva dopravy a Českých drah nepřímo potvrdil i mluvčí ČD Petr Šťáhlavský: „Skutečně dojde k úpravě rozsahu noční dopravy mezi ČR a SK. Místo tří tras současných vlaků budou realizovány dvě, čímž reagujeme na vývoj poptávky jak v ubytovacích vozech, tak ve vozech k sezení,“ uvedl Šťáhlavský. Na železničních diskuzních fórech se v souvislosti se zrušením mluví zejména o dnešním vlaku R 440/441 Excelsior.

Připomeňme si stávající rozsah noční dopravy v dotčené trase: Zmíněný rychlík 440/441 odjíždí z Prahy do Košic po půlnoci a zpět z Košic okolo šesté hodiny večerní. Cesta mu trvá asi deset hodin, přičemž jeho cesta začíná a končí na české straně již v Chebu, odkud vyjíždí v 18.16 a kam se vrací z opačného směru těsně před desátou hodinou dopoledne. Nutno ale podotknout, že ho zdržuje dlouhé čekání na pražském hlavním nádraží. Vlak je tvořen starými vozy k sezení řady A, BDs a B, přičemž veze přímé lůžkové a lehátkové vozy také z Chebu přes Plzeň do Prahy a naopak.

Rychlík R 442/443 Šírava spojuje Prahu s východoslovenským městem Humenné. Kromě svých vozů veze přímé vozy do Krakova. Je tvořen vozy podobné kategorie, jako je tomu u předchozího vlaku 440/441, akorát jeho odjezd z Prahy je už ve 22.26 a jeho návrat do Prahy naopak téměř o čtyři hodiny pozdější. Trasu Praha - Košice zvládne za devět a půl hodiny.

Poslední z vlaků, EN 444/445 Slovakia, je tvořen v současné době výhradně ubytovacími vozy, přičemž veze také přímé vozy do Varšavy či Zvolena, které se odpojují cestou. Řazen je rovněž vůz pro přepravu osobních automobilů. Jízdní doba vlaku je bezmála deset hodin.

České dráhy plánují, že noční provoz těchto vlaků více zefektivní: „Stávající vlaky dnes trasy nevyužívají naplno, plně nevyužívají normativ hmotnosti. Vzhledem k probíhajícím jednáním však nelze poskytnout podrobnější informace,“ doplňuje mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. V případě zrušení rychlíku Excelsior však bude pravděpodobně zachována jeho část z Chebu přes Ústí nad Labem do Prahy, případně až do Pardubic. Podobně by mělo být zachováno brzké ranní spojení Ostravska se Žilinou, což však jsou opravdu již jen spekulace.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 11.5.2014 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 14      Zpráv na stránku:   
13.05.2014 (7:17)  
Shiri: jeste se vratim k: největší devizou vlaku proti autobusu je soukromí kupé
Mozna byste se mohl nekdy zvecera vypravit na Florenc a zkusit o tom presvedcit cestujici busem.
V autobuse si necham zavazadlo zavrit do kufru a nikdo se k nemu nedostane. Mensi zavazadla si pak muzu (minimalne u SA) dat do uzaviratelne police nad sebou. Minimalne u SA je pak kazdy cestujici pri nastupu zkontrolovan...

quido.speedy: je nejen rychlejší ale i levnější letět Praha->Košice letadlem přes Londýn... Ta letenka se dá celkem běžně sehnat okolo 70€
A mohl byste uvest konkretni priklad? Jiste to nebude problem, kdyz je to tak bezne. Pro zacatek bych ani nevyzadoval vecerni odlet nebo rani prilet a velkoryse budu prehlizet fakt, ze do toho letadla si pak sebou vezmete tak akorat malej batoh (ne ze by to nestacilo, ale moje zkusenost je takova, ze dalkovy cestujici zpravidla cestuje se zavazadlem velikosti mensiho slona)
13.05.2014 (0:53)  
Oto: Já měl na mysli např. incentive jako landing fee discount. :)
Díky za odkaz!
Registrierter Benutzer Oto 
13.05.2014 (0:36)  
To co jsem psal, je poplatek za odbavení cestujícího - ten aerolinky platí jen za počet lidí, kteří skutečně letí, a většinou jsou stejné pro všechny.

Slevy za horší gate (či horší časy) se dávají, ale ty se týkají těch ostatních poplatků, co se platí za celé letadlo:

http://www.prg.aero/en/business-section/aviation-business/charges-and-incentives/airport-charges/
12.05.2014 (23:32)  
quido.speedy: Nejsou. Poplatky jsou pro celé letiště stejné. RYR a ostatní mají jedinou šanci dosáhnout na nějakou pobídku. U Prahy a Londýnu-Stansted bych tomu nevěřil. :) Akorát váhám, jestli STD naceňuje stejně i přestuního cestujícího... ale pak mi došlo, že RYR všechny letenky prodává A-do-B, takže se účtují poplatky "za nástup v Praze" a "za nástup v Londýně".
12.05.2014 (23:30)  
Imho nemusí. Ta letenka se dá celkem běžně sehnat okolo 70€ přičemž CityStar vyjde bez lůžka na nějakých 65€. A to jsou ceny z eshopu ZSSK často příznivější než u ČD. Dokonce v 21. století ukazují cenu za celou trasu, nikoli jen po území Slovenska. Bohužel tam to zase nesežere (povinné) číslo české občanky...

Ty poplatky se mi zdají vysoké ale v tom se nevyznám, nejsou třeba nějaké neprioritní odlehlé brány jako využívá třeba RyanAir nebo jiné izolepové aerolinky levnější? Každopádně pointa je jasná a myslím že si rozumíme.
Registrierter Benutzer Oto 
12.05.2014 (21:55)  
Jako žijeme v době kdy je nejen rychlejší ale i levnější letět Praha->Košice letadlem přes Londýn (STN).

Jen letištní odletové poplatky (PRG+STN) za 1 pasažéra na této trase jsou 583+779 Kč. Takže platit to může leda v případě nějaké "letenky za 1 euro", kdy aerolinky de facto zaplatí poplatky za několik pasažérů z tržeb ostatních pasažérů, aby mohly napsat lákavou cenu na billboard.

Mezinárodní lístky jsou stejná lichva jako roaming.

To rozhodně, přinejmenším ve východní Evropě. O tolik vyšší kilometrovou sazbu oproti vnitrostátnímu jízdnému ve stejném spoji nelze zdůvodnit ani většími právy, která cestující s mezinárodní jízdenkou má. Navíc se z mezinárodních jízdenek neodvádí DPH ...

Správně by měly být mezinárodní jízdenky levnější než součet příslušných vnitrostátních, i z toho důvodu, že degresivitu od tarifu cestující přirozeně očekává.
12.05.2014 (21:10)  
quido.speedy: V budoucnu možná www.bileto.cz, ale bude to chtít ještě dost práce. :)

Problémem je pouze fakt, že ceníkové/rezervační systémy na železnici mají uzavřená API.
12.05.2014 (20:52)  
Jako žijeme v době kdy je nejen rychlejší ale i levnější letět Praha->Košice letadlem přes Londýn (STN). Mezinárodní lístky jsou stejná lichva jako roaming.

Myslím že v tomhle je obrovský prostor pro nějakou roztomilou studentskou webovou aplikaci. Není nutné aby to dělaly ČD, takový skypicker.com má taky přirážku 10% za všechno koupené přes něj a přesto člověku ušetří často víc jak polovinu...
Registrierter Benutzer M 
12.05.2014 (20:38)  
JP: Fajn, ja ale prece psal o dvou vlacich, ne o jedinem. Takze to tvoje nocni spani na trase Praha-Zilina timto mym "resenim" vubec nic dotcene neni. Tak jak ted si budes moct vybrat, jestli chces spat 22-4 nebo 0-6 (plusminus).
12.05.2014 (20:37)  
quido.speedy: Tohle vám ČD nikdy neudělají, protože podle jejich slov je dělení jízdenek nežádoucí. :) Viz nedávná kauza se zdražením WienSpezial, kdy se dráhy pohoršovaly, že cestující dělili v Brně/Břeclavi a nejezdili na mezinárodní lístky za draho už z Prahy.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 14      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko