..: Noční spojení Česka se Slovenskem se od příštího roku zredukuje :..

R 420 Excelsior na trati Žilina - Košice, foto: JohníkPraha — Ačkoliv příchod nového jízdního řádu je ještě daleko a nastane až za více jak půl roku, již nyní se objevují některé zprávy o plánované redukci nočních vlaků spojujících Čechy, Moravu a Slovensko. Úmysly Ministerstva dopravy a Českých drah nepřímo potvrdil i mluvčí ČD Petr Šťáhlavský: „Skutečně dojde k úpravě rozsahu noční dopravy mezi ČR a SK. Místo tří tras současných vlaků budou realizovány dvě, čímž reagujeme na vývoj poptávky jak v ubytovacích vozech, tak ve vozech k sezení,“ uvedl Šťáhlavský. Na železničních diskuzních fórech se v souvislosti se zrušením mluví zejména o dnešním vlaku R 440/441 Excelsior.

Připomeňme si stávající rozsah noční dopravy v dotčené trase: Zmíněný rychlík 440/441 odjíždí z Prahy do Košic po půlnoci a zpět z Košic okolo šesté hodiny večerní. Cesta mu trvá asi deset hodin, přičemž jeho cesta začíná a končí na české straně již v Chebu, odkud vyjíždí v 18.16 a kam se vrací z opačného směru těsně před desátou hodinou dopoledne. Nutno ale podotknout, že ho zdržuje dlouhé čekání na pražském hlavním nádraží. Vlak je tvořen starými vozy k sezení řady A, BDs a B, přičemž veze přímé lůžkové a lehátkové vozy také z Chebu přes Plzeň do Prahy a naopak.

Rychlík R 442/443 Šírava spojuje Prahu s východoslovenským městem Humenné. Kromě svých vozů veze přímé vozy do Krakova. Je tvořen vozy podobné kategorie, jako je tomu u předchozího vlaku 440/441, akorát jeho odjezd z Prahy je už ve 22.26 a jeho návrat do Prahy naopak téměř o čtyři hodiny pozdější. Trasu Praha - Košice zvládne za devět a půl hodiny.

Poslední z vlaků, EN 444/445 Slovakia, je tvořen v současné době výhradně ubytovacími vozy, přičemž veze také přímé vozy do Varšavy či Zvolena, které se odpojují cestou. Řazen je rovněž vůz pro přepravu osobních automobilů. Jízdní doba vlaku je bezmála deset hodin.

České dráhy plánují, že noční provoz těchto vlaků více zefektivní: „Stávající vlaky dnes trasy nevyužívají naplno, plně nevyužívají normativ hmotnosti. Vzhledem k probíhajícím jednáním však nelze poskytnout podrobnější informace,“ doplňuje mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. V případě zrušení rychlíku Excelsior však bude pravděpodobně zachována jeho část z Chebu přes Ústí nad Labem do Prahy, případně až do Pardubic. Podobně by mělo být zachováno brzké ranní spojení Ostravska se Žilinou, což však jsou opravdu již jen spekulace.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 11.5.2014 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 14      Zpráv na stránku:   
12.05.2014 (20:33)  
Ono už je to celkem dlouho v situaci kdy by se hodil agregátor jízdenek protože celej systém je slabě řečeno v příšerným bordelu.

Když nás jelo naposled osm do Bratislavy, tak Pražáci měli koupený akční za 210,- do Brna. Stejně tak Pardubičáci. My jim v Brně nakoupili skupinovku pro nás a je dohromady. Na tu jsme jeli do Břeclavi a pak zbytek dokoupili ve vlaku.
Zpátky dvojice jely na SONE.

Proti CityStar a jiným "hotovkám" jsme ušetřili přes 2000,- Tohle není bída s nouzí, ale učiněná tragédie.

Jako zákazník chci vidět nejlevnější variantu a její kompletní cenu. Nic víc mě nezajímá. Ideálně v IDOSu kliknu koupit, objeví se "Chcete místenku?" Klik. "Lehátko" Klik. Hotovo.

Kdyby se vyhlašovala cena za největší bordel roku, tak e-shop ČD vyhraje na tisíc let dopředu...
12.05.2014 (20:32)  
bartik09: Jasně, že nejsou pravidlem, EN Kalman Imre vozil standardně maďarský kupéčka, nevím jak teď, dlouho jsem s tím nejel :). Nicméné pokud mám jet na sedačku, já osobně pojedu radši právě velkoprostorem, budu se cítit bezpečněji a ne jak sardinka. Btw já bych to celý udělal asi ještě jinak. Excela bych zkrátil na trasu Praha Košice a udělal bych z toho regulérní Euronight, tj. nestavět až do Ostravy, pak Žilina a od Žiliny už jen pro výstup. A vezl bych na tom jenom ty postele. A plus k tomu pochopitelně ty vlaky pro úsekovou frekvenci s velkoprostorem. Pochopitelně přípoje k tomu a od toho. Šírava, která jede dřív, zastávky Pce, Olomouc a pak až Žilina, lhostejno kudy pojede. A Slovakia podobně jen třeba s jinými zastávkami. Opačně podobně. Prostě pokud maj jet lůžka a lehátka, chci aby to zastavovalo co nejméně, resp. aby jízda byla co nejplynulejší. Prostě německý koncept. Viz trasa Frankfurt-Hamburg a IC 2020/2021 plus CNL. Metropol se tomu celkem blíží. U Metropolu bych ale fakt zkusil jednat s Helmutem, jestli by nestálo za to nechat ty přidaný osobní vozy (do Dresden) až do Prahy. Dokážu si představit odjet ve čtyři ráno směr Berlín, budu tam celkem dobře. (pravda, do konce června tam lítaj ČSA, ale pak nebudou)
Registrierter Benutzer chio 
12.05.2014 (19:22)  
Na zamykanie sa v kupé a prístup "vážení spolucestujúci, vy*erte si oko" pamätá článok 90 SPPO a snáď je tam aj nejaký "bonus" v TR10. Po vystavení účtu na 5 (prípadne 7) x 100 Kč by si možno rozmysleli zakúpenie ležadla/lôžka.
Registrierter Benutzer Oto 
12.05.2014 (18:42)  
Oto: spočívá trik ve "vybrat místo na plánku vozu"? :)

Trik je jednodušší. Stačí hned na začátku vybrat "doplňkové služby, rezervace", místo výchozího "jízdenka s možnou rezervací". Dříve tam byla dokonce pochopitelnější fráze "pouze rezervace" nebo tak nějak.

Ovšem to nic nemění na tom, že tohle objeví jen někdo, kdo ví, co má hledat (tj. je to šotouš a tím vlakem by stejně jel).

Normální cestující těžko. Ty odradí už IDOS (neuvádí u vlaků cenu), ty vytrvalejší odradí web cd.cz (kde vyhledávací formulář nesmyslně nevede do eShopu, ale do jakéhosi klonu IDOSu, kde cena taky není). A kdo se dostane až do eShopu, ztroskotá na výše zmíněném.
12.05.2014 (18:28)  
Oto: spočívá trik ve "vybrat místo na plánku vozu"? :)
Tak jsem kdysi kupoval rezervaci na kola, když nešla ulovit po netu.
Závěry mého příspěvku to ale obávám se nijak nemění... :)))
12.05.2014 (18:04)  
Oto: ZSSK sa vyhraza, ze tento rok vyrazne rozsiri internetovy predaj do CR, tak snad to bude obojstranne a bude sa to tykat aj lozok, lezadiel, CityStarov, atd a hlavne dufam ze odpadne potreba peciatkovat na zeleznici ktora CL predala.
12.05.2014 (18:00)  
Co se týče zamykání kupé, tak cestující může dle mého názoru použít zámek kupé, i pokud je tam sám nebo ve dvou, to není porušení SPPO. Nicméně na žádost jakéhokoliv jiného cestujícího (tj. zaklepání, požádání) musí otevřít a umožnit nástup.

Extrémní řešení typu karabina a visací zámek bych pokutoval na místě, jelikož to nemá ve vlaku co dělat a je na to i ustanovení SPPO.

Druhá věc je bezpečnost v tom vlaku. Já tím vlakem jel relativně mnohokrát a nikdy jsem neměl problém - jde jen o preventivní opatření - nenechávat věcí někde uprostřed kupé nebo na protějším sedadle bez dozoru, mít je v kapsách na těle nebo např. pod hlavou.

I tak bych ale čekal, že bezpečnost v těchto vlacích bude větší a přístup vlakového doprovodu (za asistence bezpečnostní agentury/Policie ČR) bude ráznější. To, že průvodčí nebo agentura projde vlak jednou a pak si jdou sednout do služebního oddílu (v horším případě do oddílu 1. třídy) je špatně - čekal bych trvalý dohled, částější procházení vlakem a podobně.

Poslední věcí je propagace a nasazované vozy. Normální lidé očekávají kvalitu, kterou jim vůz B neposkytuje. Optimální by bylo, aby tam byl jak slušný velkoprostor (větší kontrola, vzájemný dohled), tak kupé pro ty, co se chtějí pohodlněji vypsat (Bmz). To by tam ale musela fungovat ta kontrola a potírání vandalismu a nepřizpůsobivých cestujících.
Registrierter Benutzer Oto 
12.05.2014 (17:55)  
prodej jízdenek buzerace na třetí (po netu velmi omezeně, normální rezervace se koupit nedá, jen SparNight).

Samostatná rezervace lehátka/lůžka na Slovensko se koupit v eShopu dá, už mnoho let, dokonce u ní neplatí omezení na 3-denní předprodej.

Ovšem praktický význam to má pouze pro šotouše, nebo skupiny cestujících, ve kterých je alespoň 1 šotouš.

Nikdo jiný tuto možnost neobjeví - eShop tuto možnost nijak aktivně nenabízí. Natož aby spočetl cenu CityStaru a poradil kde a kdy ho k rezervaci dokoupit (když už to "nejde" online zařídit celé).
12.05.2014 (17:47)  
Co ja viem, jazdna doba 6 hodin znamena ze clovek sa realne vyspi tak 5 a to uz je podla mna dost malo. Aspon pre vacsinu. Najma ak chceme prezentovat ze clovek pride dostatocne oddychnuty do svojho ciela.
12.05.2014 (17:30)  
Error404: Pamatuju si NZ Kopernikus, který kvůli stejnému důvodu dělal okruh a jednu stanici projel 2x - poprvé se dalo vystoupit brzy ráno, kdo potřeboval brzký přestup, nebo počkat na duhý cyklus a spát déle. :)

Praha - Žilina 6h ale není krátká trasa. Spíš jde o to, že při odjezdu 21-22h večer je vlak v Žilině příliš brzy.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 14      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko