..: AKTUÁLNĚ: Kalamitní stav na síti SŽDC :..

Námraza na troleji v Praze hl.n., foto: Aleš Petrovský Česká republika (aktualizováno 3.12. 14:00) — Kalamitní stav na české železnici pokračuje i ve středu dopoledne a situace zůstává i nadále kritická. Již se neopakují děsivé scénáře, při kterých museli být cestující obrněni trpělivostí, aby vydrželi i sedmnáctihodinové čekání v soupravách na širé trati. Dokonce i některé posádky vlaků osobní dopravy strávili na svých soupravách nedobrovolně přes 24 hodin čistého času navíc. Předpověď počasí není však příznivá ani pro zbytek dne, mírné zlepšení situace by mohlo přinést až dnešní oteplení. Odřeknuty jsou stovky vlaků dálkové i regionální dopravy, nicméně např. městská doprava v Praze či Brně se pomalu vrací do normálu. Provoz na železničních elektrifikovaných tratích je značně omezen, ale např. dnes budou již vedeny všechny rychlíky na trati Plzeň - Praha, takže i zde se situace postupně, po malých krůčcích, zlepšuje.

Aktuální zpravodajství

14:00 - V okolí Prahy se začíná pomalu opět rozjíždět příměstská železnice, na tratě se vydaly po kalamitě první jednotky řad 471 a 451. Provoz by se tak měl začít postupně vracet do normálu, což však ještě několik hodin potrvá. Problémy podle vyjádření SŽDC přetrvávají zejména v oblasti střední Moravy, kde je i nadále teplota pod nulou a mírný déšť či mrholení.

V Praze byl po dlouhých hodinách již také obnoven takřka veškerý tramvajový provoz a k dalším problémům zde v tuto chvíli nedochází. I tak ale kalamita připravila obyvatelům Prahy a okolí mnoho kuriozit a překvapení, jako například nasazení soupravy složené ze dvou motorových vozů řady 831 a dvou vozů vložených na linku S2 mezi Prahou a Lysou nad Labem. Soupravu Českým drahám zapůjčil dopravce KŽC Doprava.

3.12. 9:15 - České dráhy opět aktualizovaly seznam spojů, které dnes vyjedou. Například provoz na tratích Praha - Plzeň či Praha - České Budějovice je již zajištěn takřka v plné míře, byť se zpožděními. LEO Express pro dnešek zrušil všechny své spoje, což se snaží kompenzovat několika pendlujícími autobusy mezi Prahou, Olomoucí, Přerovem a Ostravskem. U RegioJetu zůstává provoz podobný jako při včerejší aktualizaci v 19.15, nicméně vlaky, které měly být vedené jednotkou Desiro, jsou odřeknuty.

19:15 - Zítřejší provoz vlaků RegioJet přinese opět zajímavá vozidla. Na vlaky IC 1005 a IC 1012 bude nasazena motorová jednotka dopravce Arriva bez palubního servisu. Na vlaky EC 1006 a IC 1009 bude nasazena motorová jednotka Desiro taktéž bez palubního servisu. Spoje IC 1001, 1002, 1008, 1013 a 1016 budou zrušeny. U zbylých vlaků bude vypomáhat lokomotiva nezávislé trakce.

Dopravce LEO Express odříká prozatím spoje LE 1350, LE 1351, LE 1352, LE 1353, LE 1354, LE 1355, LE 1356, LE 1357 a LE 1360. Podobně jako dnes však bude mezi Prahou a Ostravou pendlovat objednaný autobus. Jízdenky se prodávají na palubě (ty z vlaku neplatí) a odjezdy jsou zatím stanoveny na 7:30 (z Prahy a z Ostravy) a na 9:30 (z Ostravy).

České dráhy zveřejnily podrobný rozpis rozsahu provozu na svém webu, nicméně počítají, že zítra bude vypraven obdobný počet vlaků, jako dnes - tj. jen ve velmi omezené množství.

17:00 - Vzhledem k nepříznivé předpovědi počasí ČHMÚ na další hodiny se České dráhy rozhodly odřeknout všechny noční vlaky mezi Českou republikou a Slovenskem. Nepojedou tak vlaky 440/441 Excelsior, 442/443 Šírava a 444/445 Slovakia.

Mapa kompenzace, foto: České dráhyČeské dráhy také představily rozšířené možnosti odškodnění pro cestující, kteří kvůli kalamitě nedojeli do svých cílových stanic nebo na dlouhou dobu uvízli v soupravách. Nad rámec běžných odškodnění dostanou cestující poukázku na 100 Kč, pokud jeli vlakem, který měl zpoždění více jak 120 minut. Odškodnění se týká tratí vyznačených na mapce vlevo. Držitelé aplikace IN 100 dostanou místo poukázky 50 bodů no nového věrnostního programu ČD Body.

13:00 - Vlak IC 1010 RegioJet bude veden vlakovou soupravou do Olomouce, odkud budou cestující přepraveni autobusem do Prahy. I další soukromý dopravce, LEO Express, zajistil pro cestující několik autobusů, které budou zajišťovat dopravu cestujících mezi Ostravou, Olomoucí, Přerovem a Prahou. Jízdenky se však prodávají pouze přímo na palubě autobusu, cestující s předem zakoupenými jízdenkami na některé z dnešních původně plánovaných spojů si tak budou muset lístek koupit znovu. Vlaky SC Pendolino na západě Čech nahrazují standardní rychlíkové soupravy, které normálně již v úseku Plzeň - Cheb (- Františkovy Lázně) na některých vlacích nejezdí. Řazeny jsou vozy řad B, Bee, Bpee, Aee či Bbdgmee. Začíná se zde také využívat více elektrických lokomotiv. Polooficiální facebookový profil ČD - omezení provozu také informuje o skutečnosti, že vlaky EC 171 a 174 pojedou v celé své trase. Tato informace však zatím není oficiálně potvrzena.

R 773 Švihov tažený lokomotivou brejlovec je připraven k odjezdu z Plzně do Prahy, foto: Aleš PetrovskýRanní zpožděný rychlík z Brna do Prahy vedený brejlovcem řady 754, foto: Matouš DanielkaZpožděný vlak EC 73 Smetana tvořený jednotkou railjet s přípřeží lok. ř. 742 přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaEC 378 Slovenská strela, s "muzejním" čmelákem v čele, přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 731, foto: Matouš DanielkaRychlík z Brna s lokomotivou řady 742 v čele, foto: Matouš DanielkaZpožděný EC 174 Jan Jesenius s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaNámraza na trolejovém vedení, foto: Matouš DanielkaNámraza, den druhý. IC 540 Hutník se 75 minutami zpoždění a strojem 754.028 v čele odjíždí z Pardubic. Elektrický provoz začíná být postupně obnovován., foto: Matouš Danielka

Situaci nadále monitorujeme.


Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 16 17 18 19 20 ... 25      Zpráv na stránku:   
02.12.2014 (22:57)  
Topic: Vypada to, ze nevis, o cem mluvis. Situace ve vlacich na trati byla ponekud jina, nez pises. Byly zasekane stanice i trate, jednotlive sibovani problematicke. Popisujes akcni lidi, kteri si vi rady, maji nabity mobil ci tablet, odhaduji, ze deklarovane zpozdeni 1 hodina bude vicenasobne, maji odvahu slezt po jednolite zaledovanem pesungu, maji v noci autoodvoz domu ci do noclezist pres hlasanou nesjizdnost cest, nedbaji pokynu personalu vlaku, predikuji kalamitni situaci, prestoze na webu cd, idnesu, personal mluvi, ze nocovat se ve vlaku nebude, soupravy budou stazeny a bude nahradni plan Z v case XY...
Registrierter Benutzer arj 
02.12.2014 (22:56)  
Aniž se chci zastávat ČD (vypravujícími 7 tisíc spojů/den)... nějak mi chybí informace o tom, jak "skvěle" situaci řešili jejich konkurenti (vypravující v řádu jedné desítky spojů). Já jsem (jen tak pro zajímavost) zašel na Wilson: u Leoše informační tabule zhasnuté (normálně na nich svítí super nabídky), u Jančury na displeji nabídka volných míst ve vlaku 5:44 (bylo 8:53) a k tomu poměrně dlouhá fronta k šaltrům (sice řádově poloviční proti frontě k informacím ČD, ale při srovnání počtu vlaků lze její délku srovnat s frontou na banány před +25 roky).

Ještě poznámka k "uprostřed ničeho" ... nedávno jsem zažil, že jsem (po již tak dlouhé cestě) doletěl kolem půlnoci do Drážďan místo do Prahy (odůvodněně - počasí v Ruzyni nedávalo záruku bezpečného přistání) a postup "žluté aerolinky" (ta je v evropském měřítku hodnocena jako nadprůměrná) byl: "zkuste si sehnat taxíka nebo hotel nebo se prostě nějak dostaňte do Prahy a nám pak pošlete účtenku".
Registrierter Benutzer Kakov 
02.12.2014 (22:47)  
snění, alias trochu cvičení mysli:

a nepomohlo by v takovém případě mít loko s dieselem Last Mile?

otázka je kolik by stálo (tj. jak by se to promítlo do hospodaření) od teď pořizovat loko jen s Last Milem, ale řešilo by to problém s uvíznutím v území nikoho, vlak by prostě vlastní silou odjel do nějaké stanice, kde lze zajistit nějaký servis
Korrespondent oder ŽP Mitglied topič  mail  
02.12.2014 (22:42)  
babilon: Hele to si musíš vybrat, na co se chceš ptát. Jednou se tady píše, že cestující byli uvězněni o hladu, žízni, tmě a bez tepla ve vlaku a teď je zase vlak útočištěm. To je snad jasný, že by člověk měl mít snahu se dostat z horšího do lepšího. Nebo ne?
Korrespondent oder ŽP Mitglied topič  mail  
02.12.2014 (22:39)  
optus: S malým dítětem se v noci cestuje sporadicky, ale je to komplikace při každé cestě, to jistě.
Já ČD nehájím, to mě ani nenapadne. Naposledy jsem jel vlakem ČD počátkem září s velmi špatnou zkušeností.

Spousta lidí nevěděla, kde jsou? A to nemaj hubu, aby se zeptali průvodčího, spolucestujícího? To nemaj mobil nebo tablet, aby si našli na mapě, kde jsou? To uměj už školáci. Vypadá to, že populace degeneruje víc než jsem si myslel.

Horní Počernice a Drahotuše jsou uprostřed lesů a polí, daleko od civilizace?
Registrierter Benutzer Ešus 
02.12.2014 (22:30)  
Astartoth: Pokud se ovšem vedle vlaku neválí 3 kV...
V Hradci Králové byla sice taky námraza na všem, ale trolejbusy jezdily naprosto spolehlivě bez jakéhokoli jiskření.
02.12.2014 (22:27)  
Kdybych tam zkejsnul, byl bych nasranej, ale snažil bych se odtamtud nějak dostat.
Dostat se kam? Z teplého a pohodlného vlaku do nádražní čekárny? Kdo měl možnost odvozu, z toho vlaku zmizel.
Registrierter Benutzer optus 
02.12.2014 (22:25)  
TOPIČ: chápu, že člověk jako ty, který má v podstatě celou ČR sjetou zhora dolů a zleva doprava a to jak autem tak i vlakem je asi tento pojem "uprostřed ničeho" dost nadnesený a dramatický. Zkus se vžít do situace třeba matky s malým dítětem.Venku zima, každý krok v totálně neznámém terénu znamená obrovské riziko uklouznutí a poranění. Nemáš na k dispozici oblečení a nejsi na tuto věc absolutně připravený. Navíc ani nemáš tolik síly, protože jsi třeba unavený po celém dni. A co teprve to dítě? Nebo třeba starší člověk? Jen se tě zeptaám, kolik jsi najel za poslední čtvrtrok kilometrů autem a kolik vlakem a nepočítej do toho fotovlaky apod.
Já otočil z Moravy 2x Prahu. Naposledy před týdnem. Najednou jsme zastavili ve Velimi, protože protější vlak sestřelil auto. Vlakový personál oznámil, že se stala nehoda a že vlak bude zpožděn. Bylo světlo a relativně teplo (oproti dnešku) a spousta lidí ve vagoně vůbec nevěděla kde to stojíme. Věděli, že jsou někde mezi Prahou a Kolínem... Tak si podobnou situaci promítni do včerejší noci. Venku je tma, stojíš uprostřed pole, lesa... Všude je ledovka a možná někde v dálce uvidíš světla...
Tvaříš se, jakoby jsi byl na výplatní listině ČD, když je tak bráníš. Kritizuji jen to, že ČD nechal několik vlaků stát mimo stanice a přitom je mohli stáhnout do nejbližší stanice - třeba ten v Horních Počernicích...
Korrespondent oder ŽP Mitglied topič  mail  
02.12.2014 (22:23)  
Tak jsem si našel nějaké informace. A vono to, jako téměř vždy není tak horký, jak se tady "vaří". Smrt hladem ani žízní nehrozila, to "uprostřed ničeho" byla vlastně zastávka Drahotuše, která je na pokraji obce a ve vlaku se svítilo a topilo. Drama vhodné pro TV Znova.

http://olomouc.idnes.cz/vlak-kvuli-ledovce-uveznil-cestujici-az-na-17-hodin-fsc-/olomouc-zpravy.aspx?c=A141202_171020_olomouc-zpravy_stk
Korrespondent oder ŽP Mitglied topič  mail  
02.12.2014 (22:16)  
Situace, že by cestující ve vlaku uhynuli následkem žízně, hladu, chladu apod., bych si dokázal u nás představit jedině po dopadu velkého meteriotu nebo ruském jaderném útoku.
Kdybych tam zkejsnul, byl bych nasranej, ale snažil bych se odtamtud nějak dostat. Počasí snad nebylo takový, že hrozilo zavátí sněhem a umrznutí v důsledku nízkých teplo a ledového vichru.
  1 ... 16 17 18 19 20 ... 25      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko