..: AKTUÁLNĚ: Kalamitní stav na síti SŽDC :..

Námraza na troleji v Praze hl.n., foto: Aleš Petrovský Česká republika (aktualizováno 3.12. 14:00) — Kalamitní stav na české železnici pokračuje i ve středu dopoledne a situace zůstává i nadále kritická. Již se neopakují děsivé scénáře, při kterých museli být cestující obrněni trpělivostí, aby vydrželi i sedmnáctihodinové čekání v soupravách na širé trati. Dokonce i některé posádky vlaků osobní dopravy strávili na svých soupravách nedobrovolně přes 24 hodin čistého času navíc. Předpověď počasí není však příznivá ani pro zbytek dne, mírné zlepšení situace by mohlo přinést až dnešní oteplení. Odřeknuty jsou stovky vlaků dálkové i regionální dopravy, nicméně např. městská doprava v Praze či Brně se pomalu vrací do normálu. Provoz na železničních elektrifikovaných tratích je značně omezen, ale např. dnes budou již vedeny všechny rychlíky na trati Plzeň - Praha, takže i zde se situace postupně, po malých krůčcích, zlepšuje.

Aktuální zpravodajství

14:00 - V okolí Prahy se začíná pomalu opět rozjíždět příměstská železnice, na tratě se vydaly po kalamitě první jednotky řad 471 a 451. Provoz by se tak měl začít postupně vracet do normálu, což však ještě několik hodin potrvá. Problémy podle vyjádření SŽDC přetrvávají zejména v oblasti střední Moravy, kde je i nadále teplota pod nulou a mírný déšť či mrholení.

V Praze byl po dlouhých hodinách již také obnoven takřka veškerý tramvajový provoz a k dalším problémům zde v tuto chvíli nedochází. I tak ale kalamita připravila obyvatelům Prahy a okolí mnoho kuriozit a překvapení, jako například nasazení soupravy složené ze dvou motorových vozů řady 831 a dvou vozů vložených na linku S2 mezi Prahou a Lysou nad Labem. Soupravu Českým drahám zapůjčil dopravce KŽC Doprava.

3.12. 9:15 - České dráhy opět aktualizovaly seznam spojů, které dnes vyjedou. Například provoz na tratích Praha - Plzeň či Praha - České Budějovice je již zajištěn takřka v plné míře, byť se zpožděními. LEO Express pro dnešek zrušil všechny své spoje, což se snaží kompenzovat několika pendlujícími autobusy mezi Prahou, Olomoucí, Přerovem a Ostravskem. U RegioJetu zůstává provoz podobný jako při včerejší aktualizaci v 19.15, nicméně vlaky, které měly být vedené jednotkou Desiro, jsou odřeknuty.

19:15 - Zítřejší provoz vlaků RegioJet přinese opět zajímavá vozidla. Na vlaky IC 1005 a IC 1012 bude nasazena motorová jednotka dopravce Arriva bez palubního servisu. Na vlaky EC 1006 a IC 1009 bude nasazena motorová jednotka Desiro taktéž bez palubního servisu. Spoje IC 1001, 1002, 1008, 1013 a 1016 budou zrušeny. U zbylých vlaků bude vypomáhat lokomotiva nezávislé trakce.

Dopravce LEO Express odříká prozatím spoje LE 1350, LE 1351, LE 1352, LE 1353, LE 1354, LE 1355, LE 1356, LE 1357 a LE 1360. Podobně jako dnes však bude mezi Prahou a Ostravou pendlovat objednaný autobus. Jízdenky se prodávají na palubě (ty z vlaku neplatí) a odjezdy jsou zatím stanoveny na 7:30 (z Prahy a z Ostravy) a na 9:30 (z Ostravy).

České dráhy zveřejnily podrobný rozpis rozsahu provozu na svém webu, nicméně počítají, že zítra bude vypraven obdobný počet vlaků, jako dnes - tj. jen ve velmi omezené množství.

17:00 - Vzhledem k nepříznivé předpovědi počasí ČHMÚ na další hodiny se České dráhy rozhodly odřeknout všechny noční vlaky mezi Českou republikou a Slovenskem. Nepojedou tak vlaky 440/441 Excelsior, 442/443 Šírava a 444/445 Slovakia.

Mapa kompenzace, foto: České dráhyČeské dráhy také představily rozšířené možnosti odškodnění pro cestující, kteří kvůli kalamitě nedojeli do svých cílových stanic nebo na dlouhou dobu uvízli v soupravách. Nad rámec běžných odškodnění dostanou cestující poukázku na 100 Kč, pokud jeli vlakem, který měl zpoždění více jak 120 minut. Odškodnění se týká tratí vyznačených na mapce vlevo. Držitelé aplikace IN 100 dostanou místo poukázky 50 bodů no nového věrnostního programu ČD Body.

13:00 - Vlak IC 1010 RegioJet bude veden vlakovou soupravou do Olomouce, odkud budou cestující přepraveni autobusem do Prahy. I další soukromý dopravce, LEO Express, zajistil pro cestující několik autobusů, které budou zajišťovat dopravu cestujících mezi Ostravou, Olomoucí, Přerovem a Prahou. Jízdenky se však prodávají pouze přímo na palubě autobusu, cestující s předem zakoupenými jízdenkami na některé z dnešních původně plánovaných spojů si tak budou muset lístek koupit znovu. Vlaky SC Pendolino na západě Čech nahrazují standardní rychlíkové soupravy, které normálně již v úseku Plzeň - Cheb (- Františkovy Lázně) na některých vlacích nejezdí. Řazeny jsou vozy řad B, Bee, Bpee, Aee či Bbdgmee. Začíná se zde také využívat více elektrických lokomotiv. Polooficiální facebookový profil ČD - omezení provozu také informuje o skutečnosti, že vlaky EC 171 a 174 pojedou v celé své trase. Tato informace však zatím není oficiálně potvrzena.

R 773 Švihov tažený lokomotivou brejlovec je připraven k odjezdu z Plzně do Prahy, foto: Aleš PetrovskýRanní zpožděný rychlík z Brna do Prahy vedený brejlovcem řady 754, foto: Matouš DanielkaZpožděný vlak EC 73 Smetana tvořený jednotkou railjet s přípřeží lok. ř. 742 přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaEC 378 Slovenská strela, s "muzejním" čmelákem v čele, přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 731, foto: Matouš DanielkaRychlík z Brna s lokomotivou řady 742 v čele, foto: Matouš DanielkaZpožděný EC 174 Jan Jesenius s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaNámraza na trolejovém vedení, foto: Matouš DanielkaNámraza, den druhý. IC 540 Hutník se 75 minutami zpoždění a strojem 754.028 v čele odjíždí z Pardubic. Elektrický provoz začíná být postupně obnovován., foto: Matouš Danielka

Situaci nadále monitorujeme.


Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 19 20 21 22 23 ... 25      Zpráv na stránku:   
02.12.2014 (20:27)  
Je tu jeden drobný rozdíl. Zatímco v Praze lze z tramvaje (za určitých opatření i mimo zastávku) vystoupit na ulici, lidi z vlaku v polích tuto možnost nemají. Navíc vypnuté záchody, možná i větrání a topení, a to několik hodin. To je už diametrálně odlišná situace, v níž odtažení do nejbližší stanice a tam roztopení kamen a otevření záchodu je základ. Když může stát individualistům na ucpané dálnici vozit pití a deky, proč je to takový problém u vlaků? Plus informovat ty lidi, kde jsou, do kdy se určitě vlak nerozjede a jak by se odtud mohli dostat jinak...
Registrierter Benutzer j p 
02.12.2014 (19:37)  
ad topič:
Vozidla zeleznicnich spolku to sice celkove nezachrani, ale na druhou stranu jednou byl vlak naseho klubu vracejici se domu s nejakym vozem zachranenym ze srotu zmenen na vlak pravidelny, protoze po nem uz byla trat uzavrena z duvodu vichrice (a planovane predjeti motorakem se proto nekonalo). Lidi, kteri cekali na svuj motorak neverili, cim ze to maji jet, ale nakonec byli radi.
:)
02.12.2014 (19:36)  
Já tedy nechci nijak snižovat vážnost této situace, jenom by mě zajímalo jak to, že se ta námraza projevila takovým způsobem jen někde. Třeba u nás všechno funguje normálně, i trolejbusy tu jezdí dle JŘ
Korrespondent oder ŽP Mitglied topič  mail  
02.12.2014 (19:26)  
optus: Kolik těch vlaků zůstalo v polích, aby se z toho dělala taková tragédie?
Pražské tramvaje denně přepraví 1 Mio cestujících. Dnes v podvečer začala jezdit 9 na zkrácené trase, jinak nic. Ten milion cestujících si nějak musel poradit. Tak nedělejte z omezení železniční dopravy tyjátr. Holt se na dráty nalepila námraza, tak se bude chodit pěšky, jezdit autobusy, auty nebo metrem. Podobně tak na železnici.
Korrespondent oder ŽP Mitglied topič  mail  
02.12.2014 (19:20)  
Lukáš Hradecký: DOPRAVA V ČR NEFUNGUJE.
Vlak je jediný způsob dopravy v ČR? Ty seš dobrej hysterik.

moje drahá polovička uvízla na severní moravě ... to asi člověk jako VY v od PC v teplém domečku nepochopí ...

Buď rád, máš aspoň doma klid a můžeš se věnovat psaní příspěvku na ŽP a jejich výtvarné výzdobě. Mmch., kde bydlíš? Ve studeném domečku? A příspěvky píšeš na čem?
02.12.2014 (19:16)  
Lukáš Hradecký: A kdyby se k tomu přidalo husté a vytrvalé sněžení, tak k čemu budete mít Brejlovce? ... když nebudou průjezdné tratě, budou zamrzlé a zasněžené výhybky, atd...

To navrhnete co, aby stát nařídil, za každou lokomotivu, za každou tramvaj a za každý autobus držet (chovat) koňský potah a sáně, aby byla zajištěna fungující doprava v ČR?
02.12.2014 (19:10)  
Nikde jsem se nedozvěděl, proč vlastně lidi vytvrdli u Hranic ve vlaku tak dlouho. Tu soupravu nebylo čím odtáhnout?
Registrierter Benutzer optus 
02.12.2014 (18:50)  
TOPIČ: Já navrhuji, aby byla také odebrána majitelům vozidla značky TOYOTA a zvláště pak ta, která mají pohon na všechna 4 kola :D, protože mají lepší jízdní vlastnosti v těchto podmínkách a též sloužila k přepravě lidí do zaměstnání a do škol.
ANO při povodních jsou mnohem větší škody na majetku než při námraze. Nicméně by takové opatření mohlo zajistit aspoň to, že uvízlé vlaky kdesi v polích by mohli stáhnout do stanic a nenechat je mrznout uprostřed polí. Nejde o to, že by ostatní dopravci poskytli své prostředky po celou dobu, ale jen na nezbytně nutné přetahy apod.
Neříkám, že je nutné kvůli 1-2 dnům držet nesmyslně velké zálohy, ale mít krizový plán. Podlě mě neměly ČD včera večer po 8 hodině vypravovat žádné dálkové vlaky v el. trakci, protože všem muselo být jasné, že nedojedou a budou potíže. V omezené míře vypravit dálkovou dopravu v nezávislé trakci a zbylé diesely použít ke stažení uvězněných souprav z širé trati do stanic, aby cestující nemuseli trávit noc v nevytopených soupravách. BTW: když je sněhová kalamita, tak se často stává, že soukromníci, kteří mají techniku pomáhají s odklízením...
02.12.2014 (18:20)  
Miroslav Volek

moje drahá polovička uvízla na severní moravě ... to asi člověk jako VY v od PC v teplém domečku nepochopí ...

ČD: Opatření v dálkové dopravě (SC, EC, IC, EN, Ex, R):
Dne 2. prosince bude možný pouze omezený provoz vlaků. Provoz vlaků nelze garantovat, doporučujeme využít jiný způsob dopravy nebo cestu odložit.

ps: Životopisy nepíšu a nikam neposílám. DOPRAVA V ČR NEFUNGUJE.
  1 ... 19 20 21 22 23 ... 25      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko