..: AKTUÁLNĚ: Kalamitní stav na síti SŽDC :..

Námraza na troleji v Praze hl.n., foto: Aleš Petrovský Česká republika (aktualizováno 3.12. 14:00) — Kalamitní stav na české železnici pokračuje i ve středu dopoledne a situace zůstává i nadále kritická. Již se neopakují děsivé scénáře, při kterých museli být cestující obrněni trpělivostí, aby vydrželi i sedmnáctihodinové čekání v soupravách na širé trati. Dokonce i některé posádky vlaků osobní dopravy strávili na svých soupravách nedobrovolně přes 24 hodin čistého času navíc. Předpověď počasí není však příznivá ani pro zbytek dne, mírné zlepšení situace by mohlo přinést až dnešní oteplení. Odřeknuty jsou stovky vlaků dálkové i regionální dopravy, nicméně např. městská doprava v Praze či Brně se pomalu vrací do normálu. Provoz na železničních elektrifikovaných tratích je značně omezen, ale např. dnes budou již vedeny všechny rychlíky na trati Plzeň - Praha, takže i zde se situace postupně, po malých krůčcích, zlepšuje.

Aktuální zpravodajství

14:00 - V okolí Prahy se začíná pomalu opět rozjíždět příměstská železnice, na tratě se vydaly po kalamitě první jednotky řad 471 a 451. Provoz by se tak měl začít postupně vracet do normálu, což však ještě několik hodin potrvá. Problémy podle vyjádření SŽDC přetrvávají zejména v oblasti střední Moravy, kde je i nadále teplota pod nulou a mírný déšť či mrholení.

V Praze byl po dlouhých hodinách již také obnoven takřka veškerý tramvajový provoz a k dalším problémům zde v tuto chvíli nedochází. I tak ale kalamita připravila obyvatelům Prahy a okolí mnoho kuriozit a překvapení, jako například nasazení soupravy složené ze dvou motorových vozů řady 831 a dvou vozů vložených na linku S2 mezi Prahou a Lysou nad Labem. Soupravu Českým drahám zapůjčil dopravce KŽC Doprava.

3.12. 9:15 - České dráhy opět aktualizovaly seznam spojů, které dnes vyjedou. Například provoz na tratích Praha - Plzeň či Praha - České Budějovice je již zajištěn takřka v plné míře, byť se zpožděními. LEO Express pro dnešek zrušil všechny své spoje, což se snaží kompenzovat několika pendlujícími autobusy mezi Prahou, Olomoucí, Přerovem a Ostravskem. U RegioJetu zůstává provoz podobný jako při včerejší aktualizaci v 19.15, nicméně vlaky, které měly být vedené jednotkou Desiro, jsou odřeknuty.

19:15 - Zítřejší provoz vlaků RegioJet přinese opět zajímavá vozidla. Na vlaky IC 1005 a IC 1012 bude nasazena motorová jednotka dopravce Arriva bez palubního servisu. Na vlaky EC 1006 a IC 1009 bude nasazena motorová jednotka Desiro taktéž bez palubního servisu. Spoje IC 1001, 1002, 1008, 1013 a 1016 budou zrušeny. U zbylých vlaků bude vypomáhat lokomotiva nezávislé trakce.

Dopravce LEO Express odříká prozatím spoje LE 1350, LE 1351, LE 1352, LE 1353, LE 1354, LE 1355, LE 1356, LE 1357 a LE 1360. Podobně jako dnes však bude mezi Prahou a Ostravou pendlovat objednaný autobus. Jízdenky se prodávají na palubě (ty z vlaku neplatí) a odjezdy jsou zatím stanoveny na 7:30 (z Prahy a z Ostravy) a na 9:30 (z Ostravy).

České dráhy zveřejnily podrobný rozpis rozsahu provozu na svém webu, nicméně počítají, že zítra bude vypraven obdobný počet vlaků, jako dnes - tj. jen ve velmi omezené množství.

17:00 - Vzhledem k nepříznivé předpovědi počasí ČHMÚ na další hodiny se České dráhy rozhodly odřeknout všechny noční vlaky mezi Českou republikou a Slovenskem. Nepojedou tak vlaky 440/441 Excelsior, 442/443 Šírava a 444/445 Slovakia.

Mapa kompenzace, foto: České dráhyČeské dráhy také představily rozšířené možnosti odškodnění pro cestující, kteří kvůli kalamitě nedojeli do svých cílových stanic nebo na dlouhou dobu uvízli v soupravách. Nad rámec běžných odškodnění dostanou cestující poukázku na 100 Kč, pokud jeli vlakem, který měl zpoždění více jak 120 minut. Odškodnění se týká tratí vyznačených na mapce vlevo. Držitelé aplikace IN 100 dostanou místo poukázky 50 bodů no nového věrnostního programu ČD Body.

13:00 - Vlak IC 1010 RegioJet bude veden vlakovou soupravou do Olomouce, odkud budou cestující přepraveni autobusem do Prahy. I další soukromý dopravce, LEO Express, zajistil pro cestující několik autobusů, které budou zajišťovat dopravu cestujících mezi Ostravou, Olomoucí, Přerovem a Prahou. Jízdenky se však prodávají pouze přímo na palubě autobusu, cestující s předem zakoupenými jízdenkami na některé z dnešních původně plánovaných spojů si tak budou muset lístek koupit znovu. Vlaky SC Pendolino na západě Čech nahrazují standardní rychlíkové soupravy, které normálně již v úseku Plzeň - Cheb (- Františkovy Lázně) na některých vlacích nejezdí. Řazeny jsou vozy řad B, Bee, Bpee, Aee či Bbdgmee. Začíná se zde také využívat více elektrických lokomotiv. Polooficiální facebookový profil ČD - omezení provozu také informuje o skutečnosti, že vlaky EC 171 a 174 pojedou v celé své trase. Tato informace však zatím není oficiálně potvrzena.

R 773 Švihov tažený lokomotivou brejlovec je připraven k odjezdu z Plzně do Prahy, foto: Aleš PetrovskýRanní zpožděný rychlík z Brna do Prahy vedený brejlovcem řady 754, foto: Matouš DanielkaZpožděný vlak EC 73 Smetana tvořený jednotkou railjet s přípřeží lok. ř. 742 přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaEC 378 Slovenská strela, s "muzejním" čmelákem v čele, přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 731, foto: Matouš DanielkaRychlík z Brna s lokomotivou řady 742 v čele, foto: Matouš DanielkaZpožděný EC 174 Jan Jesenius s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaNámraza na trolejovém vedení, foto: Matouš DanielkaNámraza, den druhý. IC 540 Hutník se 75 minutami zpoždění a strojem 754.028 v čele odjíždí z Pardubic. Elektrický provoz začíná být postupně obnovován., foto: Matouš Danielka

Situaci nadále monitorujeme.


Related newsopen/close

More on Dopravci Nehody a mimořádnosti

More from Česká republika (celá)


  1 ... 20 21 22 23 24 25      Zpráv na stránku:   
02.12.2014 (18:19)  
http://www.novinky.cz/domaci/355236-rada-vlaku-nepojede-ani-rano-prazske-metro-ale-bude-jezdit-dele.html Co řikáte na Čmeláka na rychlíku co byl dneska cca kolem 13:00 vidět v Praze na hlaváku a další podobný věci? Já ještě viděl Esmeraldu na Beroun a jeden R do Budapešti kde soupravu se slovenskym Esem táhl Kocour, R do Budapešti vtý době zpoždění 170 min, či malou dislovou posunovací lokomotivu jak zezadu pomáhá rychlíku při rozjezdu. Biť jel na oba zběrače tak děsně jskřil a jel tak pomalu že i vedle jdoucí chodec by snad byl rychlejší. A to ten zmíněnej nezavěšenej postrk už zatim nebyl když jsem to viděl.
02.12.2014 (18:17)  
Lukáš Hradecký: Předpokládám, že již máte podaný životopis na pracovní pozici u ČD či SŽDC. Dále předpokládám, že jste vytvrdnul v Landeku celou noc. Jinak si Vaše soudy a všeobjímající nápady nedokážu vysvětlit. Jinak motorové soupravy samozřejmě jezdí. Železniční doprava funguje, na některých místech však ve velmi omezené míře. Dále doporučuji ještě zvýšit řádkování, kapitálky a tučné písmo. Nezádrátované regiony by při umělém odebrání souprav a hdv však nečekali se stížností na neplnění smluvních podmínek ze strany ČD.
Zmírněte hysterii a vraťte se nohama na zem při posuzování téhle situace. Předpokládám, že podobně radíte MHD, silničářům, chodníkářům.
02.12.2014 (18:05)  
Pavel Dvořák, topič

psali, že doprava v ČR nefunguje, tak jsem myslel, že je lepší, aby jezdila reinkarnovaná Vinodobona 854,954, plus navíc 19 vlaků tažených 19 brejlema + řada Béček na základních železničních tazích. = nemyslím Vepřovou lhotu, nebo jiné Kikirikovy...



NEŽ NIC - ŽÁDNÁ DOPRAVA a nasraný lidi na nádražích = SITUACE TEĎ


Jiří Hovorka

nezadrátované regiony by museli počkat, strpět, pochopit ... , asi Brno Praha Ostrava budou mít jinou prioritu než Vepřová lhota ...
Correspondent or Member of ŽelPage topič  mail  
02.12.2014 (17:35)  
Lukáš Hradecký: Vidím, že námraza se projevuje negativně i na lidském "materiálu".

Vindobony na základní ramena a na těch nezákladních vozit lidi MUVkama s přívěšákem?
Probudit 850/851? Kolik jich je? Žiješ v domnění, že auto zaparkované 2 roky na dvorku mezi pampeliškama nastartuješ na první otočení klíčkem?
Zapomněl jsi na M131.1 a M262 v majetku železničních spolků. Ty be se měly bez otálení zrekvírovat a nasadit do provozu.
02.12.2014 (17:25)  
Navrhuji na dispečincích dopravců vytvořit pozorovací stanoviště pro veřejnost. Hned by těch generálů ubylo ...

Ano, jsou občas situace, které by šlo řešit jiným způsobem, ale řešit ve stresu v řádu minut možné varianty navíc s omezenými prostředky a dotírajícími dalšími volajícími? Zkuste si to...

L. Hradecký - to se má jako stáhnout veškerá nezávislá trakce pod dráty? To by Vám nezadrátované regiony pěkně poděkovaly...
Correspondent or Member of ŽelPage topič  mail  
02.12.2014 (17:25)  
optus: ale pokud by existovalo něco jako u povodní, že když kraj vyhlásí kalamitu, tak by byl veřejný zájem nadřazen tomu soukromému

Srovnávat dvoudenní námrazu s povodní, která ohrožuje životy lidí a páchá značné škody na majetku je jako srovnávat ananas s bramborama.
Nějaké železniční "stanné právo" by muselo být uzákoněno a i když posranci ve sněmovně schválí často kdejakou pitomost, tak tohle by asi těžko prošlo.
To mě by se zase líbilo, kdyby při nefungování tramvajového provozu v Praze, jako třeba dnes, by všem majitelům vozidel Opel byla tato zabavena a sloužila k dopravě dětí do škol a pracujících do zaměstnání. :-)

Pravdu má Keprt a Chýla. Kvůli 2-3 dnům námrazy, co nastane jednou za uherskej rok, nemá cenu držet mašiny a vozy v záloze. Za chvíli povolí a bude se zase jezdit.
02.12.2014 (17:07)  
Landek pry stoji uz 17h, nastesti vsak nikoli nekde u Bezpravi nebo Oderskych rybniku, ale v dochodne vzdalenosti do mesta Hranic. Divim se, ze lide neprchali pesky na autobusy do tohoto mestysu.

Co se tyce zalozni motorove trakce, tak prece neni mozne drzet rezervni masiny pripravene k jizde v poctu, aby doslo na kazdy zrovna jedouci rychlik...
Registered user 55p 
02.12.2014 (17:07)  
Lukáš Hradecký: 854 + 954 vozí své turnusové vlaky, tedy alespoň u nás (Sp/R Trutnov - Kolín - Rumburk), některé rychlíky Praha - Hradec jsou vedeny dieslovou lokomotivou. Osobáky na 231 vozí 810 a 814 (Lysá - Kolín).

Takže asi nejsi první, kdo na to přišel.
Registered user Jonáš  mail  
02.12.2014 (16:50)  
Dnes se skutečně jezdí na hranici možností. Smekám před všemi 754 a ostatními stroji, kteří dokázaly takhle náhle vypomoct. Škoda jen, že se nedostalo na nákladní dopravu. Tohle je docela těžkej provar. Vydat dispečerský zákaz na nákladní dopravu je docela husté. Jediné co mohlo ject bylo uhlí do Mělníka a nezávislá trakce. Opravdu za vším je nedostatek T lok. To je jasné. Některé se půjčili matce a na cargo vlaky se už nedostávalo. Těžká situace.
Registered user jamil 
02.12.2014 (16:39)  
Napadá mi slogan, který se před několika lety pod hlavičkou nejmenovaného přepravce objevoval u silnic. "Vy stojíte, my jedeme" A nejednou to nemusí být pravda.
  1 ... 20 21 22 23 24 25      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko