Česká republika (aktualizováno 3.12. 14:00) — Kalamitní stav na české železnici pokračuje i ve středu dopoledne a situace zůstává i nadále kritická. Již se neopakují děsivé scénáře, při kterých museli být cestující obrněni trpělivostí, aby vydrželi i sedmnáctihodinové čekání v soupravách na širé trati. Dokonce i některé posádky vlaků osobní dopravy strávili na svých soupravách nedobrovolně přes 24 hodin čistého času navíc. Předpověď počasí není však příznivá ani pro zbytek dne, mírné zlepšení situace by mohlo přinést až dnešní oteplení. Odřeknuty jsou stovky vlaků dálkové i regionální dopravy, nicméně např. městská doprava v Praze či Brně se pomalu vrací do normálu. Provoz na železničních elektrifikovaných tratích je značně omezen, ale např. dnes budou již vedeny všechny rychlíky na trati Plzeň - Praha, takže i zde se situace postupně, po malých krůčcích, zlepšuje.
Aktuální zpravodajství
14:00 - V okolí Prahy se začíná pomalu opět rozjíždět příměstská železnice, na tratě se vydaly po kalamitě první jednotky řad 471 a 451. Provoz by se tak měl začít postupně vracet do normálu, což však ještě několik hodin potrvá. Problémy podle vyjádření SŽDC přetrvávají zejména v oblasti střední Moravy, kde je i nadále teplota pod nulou a mírný déšť či mrholení.
V Praze byl po dlouhých hodinách již také obnoven takřka veškerý tramvajový provoz a k dalším problémům zde v tuto chvíli nedochází. I tak ale kalamita připravila obyvatelům Prahy a okolí mnoho kuriozit a překvapení, jako například nasazení soupravy složené ze dvou motorových vozů řady 831 a dvou vozů vložených na linku S2 mezi Prahou a Lysou nad Labem. Soupravu Českým drahám zapůjčil dopravce KŽC Doprava.
3.12. 9:15 - České dráhy opět aktualizovaly seznam spojů, které dnes vyjedou. Například provoz na tratích Praha - Plzeň či Praha - České Budějovice je již zajištěn takřka v plné míře, byť se zpožděními. LEO Express pro dnešek zrušil všechny své spoje, což se snaží kompenzovat několika pendlujícími autobusy mezi Prahou, Olomoucí, Přerovem a Ostravskem. U RegioJetu zůstává provoz podobný jako při včerejší aktualizaci v 19.15, nicméně vlaky, které měly být vedené jednotkou Desiro, jsou odřeknuty.
19:15 - Zítřejší provoz vlaků RegioJet přinese opět zajímavá vozidla. Na vlaky IC 1005 a IC 1012 bude nasazena motorová jednotka dopravce Arriva bez palubního servisu. Na vlaky EC 1006 a IC 1009 bude nasazena motorová jednotka Desiro taktéž bez palubního servisu. Spoje IC 1001, 1002, 1008, 1013 a 1016 budou zrušeny. U zbylých vlaků bude vypomáhat lokomotiva nezávislé trakce.
Dopravce LEO Express odříká prozatím spoje LE 1350, LE 1351, LE 1352, LE 1353, LE 1354, LE 1355, LE 1356, LE 1357 a LE 1360. Podobně jako dnes však bude mezi Prahou a Ostravou pendlovat objednaný autobus. Jízdenky se prodávají na palubě (ty z vlaku neplatí) a odjezdy jsou zatím stanoveny na 7:30 (z Prahy a z Ostravy) a na 9:30 (z Ostravy).
České dráhy zveřejnily podrobný rozpis rozsahu provozu na svém webu, nicméně počítají, že zítra bude vypraven obdobný počet vlaků, jako dnes - tj. jen ve velmi omezené množství.
17:00 - Vzhledem k nepříznivé předpovědi počasí ČHMÚ na další hodiny se České dráhy rozhodly odřeknout všechny noční vlaky mezi Českou republikou a Slovenskem. Nepojedou tak vlaky 440/441 Excelsior, 442/443 Šírava a 444/445 Slovakia.
České dráhy také představily rozšířené možnosti odškodnění pro cestující, kteří kvůli kalamitě nedojeli do svých cílových stanic nebo na dlouhou dobu uvízli v soupravách. Nad rámec běžných odškodnění dostanou cestující poukázku na 100 Kč, pokud jeli vlakem, který měl zpoždění více jak 120 minut. Odškodnění se týká tratí vyznačených na mapce vlevo. Držitelé aplikace IN 100 dostanou místo poukázky 50 bodů no nového věrnostního programu ČD Body.
13:00 - Vlak IC 1010 RegioJet bude veden vlakovou soupravou do Olomouce, odkud budou cestující přepraveni autobusem do Prahy. I další soukromý dopravce, LEO Express, zajistil pro cestující několik autobusů, které budou zajišťovat dopravu cestujících mezi Ostravou, Olomoucí, Přerovem a Prahou. Jízdenky se však prodávají pouze přímo na palubě autobusu, cestující s předem zakoupenými jízdenkami na některé z dnešních původně plánovaných spojů si tak budou muset lístek koupit znovu. Vlaky SC Pendolino na západě Čech nahrazují standardní rychlíkové soupravy, které normálně již v úseku Plzeň - Cheb (- Františkovy Lázně) na některých vlacích nejezdí. Řazeny jsou vozy řad B, Bee, Bpee, Aee či Bbdgmee. Začíná se zde také využívat více elektrických lokomotiv. Polooficiální facebookový profil ČD - omezení provozu také informuje o skutečnosti, že vlaky EC 171 a 174 pojedou v celé své trase. Tato informace však zatím není oficiálně potvrzena.
Situaci nadále monitorujeme.

Zmírněte hysterii a vraťte se nohama na zem při posuzování téhle situace. Předpokládám, že podobně radíte MHD, silničářům, chodníkářům.
psali, že doprava v ČR nefunguje, tak jsem myslel, že je lepší, aby jezdila reinkarnovaná Vinodobona 854,954, plus navíc 19 vlaků tažených 19 brejlema + řada Béček na základních železničních tazích. = nemyslím Vepřovou lhotu, nebo jiné Kikirikovy...
NEŽ NIC - ŽÁDNÁ DOPRAVA a nasraný lidi na nádražích = SITUACE TEĎ
Jiří Hovorka
nezadrátované regiony by museli počkat, strpět, pochopit ... , asi Brno Praha Ostrava budou mít jinou prioritu než Vepřová lhota ...
Vindobony na základní ramena a na těch nezákladních vozit lidi MUVkama s přívěšákem?
Probudit 850/851? Kolik jich je? Žiješ v domnění, že auto zaparkované 2 roky na dvorku mezi pampeliškama nastartuješ na první otočení klíčkem?
Zapomněl jsi na M131.1 a M262 v majetku železničních spolků. Ty be se měly bez otálení zrekvírovat a nasadit do provozu.
Ano, jsou občas situace, které by šlo řešit jiným způsobem, ale řešit ve stresu v řádu minut možné varianty navíc s omezenými prostředky a dotírajícími dalšími volajícími? Zkuste si to...
L. Hradecký - to se má jako stáhnout veškerá nezávislá trakce pod dráty? To by Vám nezadrátované regiony pěkně poděkovaly...
Srovnávat dvoudenní námrazu s povodní, která ohrožuje životy lidí a páchá značné škody na majetku je jako srovnávat ananas s bramborama.
Nějaké železniční "stanné právo" by muselo být uzákoněno a i když posranci ve sněmovně schválí často kdejakou pitomost, tak tohle by asi těžko prošlo.
To mě by se zase líbilo, kdyby při nefungování tramvajového provozu v Praze, jako třeba dnes, by všem majitelům vozidel Opel byla tato zabavena a sloužila k dopravě dětí do škol a pracujících do zaměstnání. :-)
Pravdu má Keprt a Chýla. Kvůli 2-3 dnům námrazy, co nastane jednou za uherskej rok, nemá cenu držet mašiny a vozy v záloze. Za chvíli povolí a bude se zase jezdit.
Co se tyce zalozni motorove trakce, tak prece neni mozne drzet rezervni masiny pripravene k jizde v poctu, aby doslo na kazdy zrovna jedouci rychlik...
Takže asi nejsi první, kdo na to přišel.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.




















