Praha — V úterý 14. 7. 2015 ve 23:13 nedobrzdila elektrická jednotka 471.040, řazená na vlaku Os 8616, při příjezdu na 3. kolej pražského Masarykova nádraží a projela návěst Stůj i zarážedlo na konci kusé koleje. Motorový vůz dojel setrvačností až na nástupiště a vykolejil oběma podvozky. Při nehodě byli zraněni tři lidé, dva lehce, jeden muž byl se zraněním nohou odvezen k ošetření do nemocnice. Ihned po nehodě bylo nádraží uzavřeno až do dopoledních hodin následujícího dne. Kolem deváté hodiny začalo přijímat vlaky v nezávislé trakci na 6. a 7. kolej, provoz se vrátil k normálu v 15 hodin. Přeběžný odhad škody činí 4,2 milionu, z toho 4 miliony na vlakové soupravě, zbytek na infrastruktuře. Podle prvních závěrů nezafungovalo automatické cílové dobrzďování soupravy, zatím se ale neví, proč.
Podobné nehody se příměstským soupravám CityElefant stávají v poslední době častěji. V srpnu 2014 projela jedna z nich zarážedlo na pražském smíchovském nádraží, před měsícem pak jiná nedobrzdila na pražském hlavním nádraží. V živé paměti máme rovněž tragickou nehodu v Ústí nad Labem 28. 6. 2010, při níž zemřel strojvedoucí a došlo k úplnému zničení řidicího vozu 971.005, stejně jako kolizi stroje 471.003, který 23. 8. 2011 narazil v Praze-Libni do posunovací lokomotivy 742.330. Pamatujeme si i srážku řidicího vozu 971.074 na Os 9329 v Poříčanech, který 30. 12. 2014 nerespektoval návěst Stůj a najel bokem do lokomotivy 362.161 na projíždějícím rychlíku 983, kterou následně vyšinul.
Oprava textu (15. 7. 2015 16:50): V sprnu 2014 projela zarážedlo v Praze-Smíchově jednotka RegioNova, nikoliv souprava CityElefant. Omluvte, prosím, chybu v původním textu.
Zdroje: Dřážní inspekce, iDnes.cz
| 15.7.2015 (12:00)
Technicky vzato asi ne, ale být to v jinou denní dobu, tak na tom místě mohlo klidně legálně stát/procházet několik desítek lidí. Tudíž formulaci "vlak na nástupišti" považuju za korektní.
2x jsem viděl hezké nedobrždění. Jednou to bylo v Prackovicích nad Labem, kdy na jaře náhle nasněžil mokrý sníh a už jsme zastavili kus za perónem. Podruhé to bylo v M. Žernosekách, prosvištěl zastávku asi o 1,5 vozu.
Jinak jev, že stačí aby koleje navhly a už se to smeká jak blázen, je celkem známý. Podle toho se spolehlivě pozná i za tím zrcadlem, co má ešus místo okna, že začíná pršet.
Ale vypozoroval jsem už několikrát, že když prší, tak z Prahy cca do Záluží, to jede normálně, nenabírá zzpoždění, ale od Záluží do Lovosic je to klouzačka, zpoždění naskakuje každou zastávkou. To je tam takové stoupání, či co?
Tenkrát jsme si o spoustě dnes běžných technických řešeních mohli leda nechat zdát...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.















