..: Osobní vlak na Masarykově nádraží nedobrzdil, vjel na nástupiště :..

Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Praha — V úterý 14. 7. 2015 ve 23:13 nedobrzdila elektrická jednotka 471.040, řazená na vlaku Os 8616, při příjezdu na 3. kolej pražského Masarykova nádraží a projela návěst Stůj i zarážedlo na konci kusé koleje. Motorový vůz dojel setrvačností až na nástupiště a vykolejil oběma podvozky. Při nehodě byli zraněni tři lidé, dva lehce, jeden muž byl se zraněním nohou odvezen k ošetření do nemocnice. Ihned po nehodě bylo nádraží uzavřeno až do dopoledních hodin následujícího dne. Kolem deváté hodiny začalo přijímat vlaky v nezávislé trakci na 6. a 7. kolej, provoz se vrátil k normálu v 15 hodin. Přeběžný odhad škody činí 4,2 milionu, z toho 4 miliony na vlakové soupravě, zbytek na infrastruktuře. Podle prvních závěrů nezafungovalo automatické cílové dobrzďování soupravy, zatím se ale neví, proč.

Podobné nehody se příměstským soupravám CityElefant stávají v poslední době častěji. V srpnu 2014 projela jedna z nich zarážedlo na pražském smíchovském nádraží, před měsícem pak jiná nedobrzdila na pražském hlavním nádraží. V živé paměti máme rovněž tragickou nehodu v Ústí nad Labem 28. 6. 2010, při níž zemřel strojvedoucí a došlo k úplnému zničení řidicího vozu 971.005, stejně jako kolizi stroje 471.003, který 23. 8. 2011 narazil v Praze-Libni do posunovací lokomotivy 742.330. Pamatujeme si i srážku řidicího vozu 971.074 na Os 9329 v Poříčanech, který 30. 12. 2014 nerespektoval návěst Stůj a najel bokem do lokomotivy 362.161 na projíždějícím rychlíku 983, kterou následně vyšinul.

Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce

Oprava textu (15. 7. 2015 16:50): V sprnu 2014 projela zarážedlo v Praze-Smíchově jednotka RegioNova, nikoliv souprava CityElefant. Omluvte, prosím, chybu v původním textu.

Zdroje: Dřážní inspekce, iDnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 15.7.2015 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Keprt 
15.07.2015 (16:29)  
Honza: naprosto irelevantní cobykdyby poznámka. Klidně si bazíruj na tom, že ten elefant vůbec nevjel na nástupiště, ale buď připarven na to, že okolní svět tě někdy nemusí správně pochopit.
registrovaný uživatel Honza  mail  
15.07.2015 (16:26)  
A teď si představte, jaká hrůza by to byla, kdyby ta škatule dojížděla na obsazenou, kde stojí ten šukafon KŽC do Čakovic. To by ho zmačkala jak krabičku od sirek :-(
registrovaný uživatel Honza  mail  
15.07.2015 (16:15)  
Takže kdyby se ten vlak nějakým způsobem dostal k pokladnám, kde taky můžou legálně stát lidi, tak bude pořád na nástupišti?
registrovaný uživatel Keprt 
15.07.2015 (16:06)  
Copak ta hala na Masně je nástupiště, že se všude píše, že se dostal na nástupiště?

Technicky vzato asi ne, ale být to v jinou denní dobu, tak na tom místě mohlo klidně legálně stát/procházet několik desítek lidí. Tudíž formulaci "vlak na nástupišti" považuju za korektní.
registrovaný uživatel JiP 
15.07.2015 (15:56)  
Hajnej:Je to smutne, ale v ohledu adheznich parametru je elefant, zkratka velmi podprumerne vozidlo na zastavkove vlaky. Uz se to tu resilo mnohokrat. Konkurecni obdobna vozidla myvaji 2/3 az 100% hnanych naprav. Elefant pouhou 1/3.
registrovaný uživatel Honza  mail  
15.07.2015 (15:54)  
Copak ta hala na Masně je nástupiště, že se všude píše, že se dostal na nástupiště?

2x jsem viděl hezké nedobrždění. Jednou to bylo v Prackovicích nad Labem, kdy na jaře náhle nasněžil mokrý sníh a už jsme zastavili kus za perónem. Podruhé to bylo v M. Žernosekách, prosvištěl zastávku asi o 1,5 vozu.

Jinak jev, že stačí aby koleje navhly a už se to smeká jak blázen, je celkem známý. Podle toho se spolehlivě pozná i za tím zrcadlem, co má ešus místo okna, že začíná pršet.

Ale vypozoroval jsem už několikrát, že když prší, tak z Prahy cca do Záluží, to jede normálně, nenabírá zzpoždění, ale od Záluží do Lovosic je to klouzačka, zpoždění naskakuje každou zastávkou. To je tam takové stoupání, či co?
registrovaný uživatel JiP 
15.07.2015 (15:51)  
Hajnej: ohledne adheze u elefantu by bylo reseni nahradit ridicaky a mit na obou koncich trakcni vuz. Ten ma vsak mensi kapacitu a pokud bychom chteli udrzet pocet mist, musela by se bud uplne zrusit 1. trida a nebo v hornim patre mit pricku a sedadel mit oddelene treba jenom 2 nebo 3 rady. Navic trakcni oddily zprevodovat na 160 a teprve potom by elefant jezdil jako drak a neprekazel by tolik na koridoru dalkove doprave. A samozrejme by se castecne vyresily i ty prokluzy. A nasledne ke zbylym ridicakum dokoupit trakcni vozy a dvouvozove soupravy by se uzily na spouste dnesnich osobaku po cele CR, kde stale jezdi soupravy ve slozeni lokomotiva + 2-4 klasicke vagony. Ve dvouvozobem usporadani problem s adhezi taktez bude mnohem mensi.
registrovaný uživatel Hajnej 
15.07.2015 (15:49)  
JiP: bylo by smutné, kdyby o bezmála 20 let mladší vozidlo nebylo lepší.
Tenkrát jsme si o spoustě dnes běžných technických řešeních mohli leda nechat zdát...
registrovaný uživatel JiP 
15.07.2015 (15:37)  
Hajnej: Jenze ono jet s elefantem za deste a dodrzet grafikon bez neustalych prokluzu takrka nejde. Jezdim s elefantem denne a za deste pri jedne ceste to jsou pravidelne desitky mensich i vetsich prokluzu. V tomhle je zkratka elefant velmi nepovedene vozidlo na zastavkove vlaky. Maly pocet hnanych naprav na velkou hmotnost soupravy. Panter je v tomto napriklad vyrazne lepsi.
registrovaný uživatel Hajnej 
15.07.2015 (15:36)  
Mimochodem, neprojela tím šturcem na Smíchově spíš Regina...?
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko