..: ZSSK od ledna ruší vlaky InterCity :..

Nová podoba vlaků InterCity ZSSK - třídy 1plus a 2plus, foto: Železničná spoločnosť Slovensko Bratislava — Nečekaný výsledek má nátlak dopravce RegioJet na svého slovenského konkurenta. Měsíce čelí státem vlastněná ZSSK kritice, že provozuje vlaky InterCity se ztrátou křížově financovanou z jiných zdrojů a jako dominant trhu nelegálně konkuruje cenou. Radim Jančura lobboval také u slovenského ministra dopravy Jána Počiatka, aby jako zástupce vlastníka konkurenční službu ukončil.

Zatímco 23. listopadu ZSSK v tiskovém prohlášení odmítala veškerá nařčení z cenové války i křížového financování s tím, že hospodaření kontroluje každoročně auditor a vlaky jsou ziskové, 4. prosince vydává prohlášení opačné. ZSSK InterCity tržbami pokrývají pouze provozní náklady, generují celoročně účetní ztrátu a představenstvo rozhodlo o ukončení tohoto dlouholetého produktu k 18. lednu 2016. Oficiálním důvodem se tak stává skutečnost, že ZSSK nadále nemůže dotovat tyto ztrátové vlaky z jiných aktivit. Vozy i personál budou po ukončení služby využity na zkvalitnění jiných vlaků. Na trase Bratislava–Žilina–Košice stále zůstanou státem objednané rychlíky provozované ZSSK, jež tyto města spojují v dvouhodinovém intervalu.

RegioJet na tuto zprávu zareagoval oznámením, že nachystá provoz až třináctivozových souprav, aby poskytl stejnou sedadlovou kapacitu, jakou nabízejí konkurenti v současnosti. O navýšení počtu spojů tak, aby vznikl atraktivnější interval vlaků mezi oběma městy, se však RegioJet nezmiňuje. Český dopravce tak v krátké době potřebuje masivně navýšit počet vozů ve své flotile – kromě třináctivozových souprav na Slovensku totiž stejnou kapacitu slibuje pro příští rok na trase Praha–Ostrava a chystá také nové spoje do Otrokovic. V plánech z léta 2015 se objevuje i linka Praha–Olomouc–Vsetín. Ústup ze slovenského trhu by tuto potřebu částečně uspokojil.

Zdroj: ZSSK 23. 11., ZSSK 4. 12., RegioJet


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 4.12.2015 (20:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Slovensko (celé)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
05.12.2015 (20:07)  
Martin99: Já tedy nevím, kdy jezdíte, ale s obsazeností Pendolina bych si hlavu nelámal (ve špičce bývá téměř plně obsazené). A mimo špičku RJ jezdí taky poloprázdný (spíše prázdný, než poloprázdný).
05.12.2015 (19:56)  
Martin99: Ještě jednou tedy: já se bavil o Expresech nikoliv o Pendolinech.
05.12.2015 (19:54)  
Martin99: Tak Pendolino je na tom hůř. Já se bavil o Expresech a na ty čeká většinou tolik lidí kolik na RegioJet. Jinak se najdou samozřejmě i Pendolina co jezdí vyprodaná. V Pendolinu režijky neplatí (respektive musí koupit drahou místenku) takže argument s režijkami zde neobstojí :)
05.12.2015 (19:53)  
A aby se nemusely šířit pohádky, tak na stránkách RJ můžete při rezervaci vidět volná místa - akorát si musíte spočítat kapacitu vlaku (např. té 10 vozové soupravy - cca 500 míst). Na stránkách ČD máte možnost vidět obsazení Pendolin. Souprava má cca 330 míst, akorát si musíte spočítat prázdná/obsazená sedadla.
Takže kdokoliv se může podívat na obsazení (rezervaci) třeba pondělních ranních vlaků a porovnat....
05.12.2015 (18:30)  
Honza 7887: Tak jsem asi před 6 týdny využil vlaku pro cestu do Prahy, protože jsem letěl do zahraničí a nechtěl jsem řešit parkování na Ruzyni. RJ byl praktický vyprodaný. Chtěl jsem dělat na NB a tak jsem zvolil Pendolino, kde jsem si mohl rezervovat místo se stolečkem. V Ol na nástupišti dost lidí... drtivá většina čekala na RJ. Do Pendolina nás nastoupilo pár a do Prahy dojelo poloprázdné.
Ale to je stav, který už trvá rok.......

Dokud bude to štědré rozdávání "režijek", tak nehrozí riziko, že by zlé ČD neměly koho převážet :-) Budou s nimi jezdit samí zaměstnanci a jejich rodinný příslušníci :-)
05.12.2015 (17:24)  
Nechápu. Vždyť nedává smysl odejít z trasy, kterou před několika dny se konkurent rozhodl opustit. To musel být kvalitnější lobbing, než za Dalíka.
05.12.2015 (17:00)  
zirecek: Po vysvětlení neprahnu.
Vy ne, nekdo jiny treba jo.

Jen mi připadá vynášení těchto soudů od klávesnice již přes čáru. Taková negativnější stránka naší demokracie a blahobytu.
Nojo, mit totalitu, tak bysme diskutovani pricin nestandardnich jevu utnuli tipec, co? :-)
05.12.2015 (16:24)  
Jak to bude s jízdným? Platí mezinárodní jízdné -tj. když budu chtít jet z Brna do Čierné nad Tisou (s využitím IC třeba v úseku Trenčín - Košice), kolik budu nyní potřebovat jízdenek namísto jedné mezinárodní?
05.12.2015 (16:17)  
zesp: Ano přesně tak. Třeba zrušený večerní Moravan v 8 večer z Prahy do Olomouce jezdí slušně zaplněný a přesto je od nového GVD zrušen resp. přesunut na půlnoc. A pokud by ČD prodloužili soupravy tak Jančura bude určitě zas řvát :D Každopádně doufám že k prodloužení dojde. Ani jeden extrém není dobrý (zbytečně krátké, dlouhé soupravy). Každopádně to vyvrací teorii že se zlými ČD přeci nikdo nejezdí :D
Registrierter Benutzer zesp 
05.12.2015 (16:01)  
Ano, s tou kapacitou by se mělo něco dělat. Po dlouhé době jsem v pozdním létě vytáhl rodinku na výlet do Prahy. Když jsme jeli zpět IC Šohaj, museli jsme stát na představku vozu i s kočárkem, kam jsem musel posadit i starší dceru. Navíc tam byl neskutečný hyc, holky brečely, protože jim bylo horko a chtěly si sednout... Netušil jsem, že to jezdí tak našlahané. A přitom tam byly jen tři!!! celé dvojky. Cestující, co tam stáli s námi říkali, že od doby radikálního zkrácení souprav je to běžné... Takže manželka prohlásila, že vlakem už nikdy a teď tam budu muset ject autem po D1... Vím, že zas nějací chytrolíni a rozumbradové tady mě budou poučovat o místenkách, ale já to netušil, že je to tak zlé... Zajímavé je, že když jezdil regionální JET se třemi vagóny, byly posměšných a kritických příspěvků plné celé diskuze, ale když teď s nimi jezdí ČD, je ticho po pěšině... Je to jako s tím chválením, že zavedli nový IC vlak z Prahy do PR po půlnoci, ale že naopak zrušili ten, co jezdil z Prahy po osmé večer, už nikdo neřekne...
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko