..: ZSSK od ledna ruší vlaky InterCity :..

Nová podoba vlaků InterCity ZSSK - třídy 1plus a 2plus, foto: Železničná spoločnosť Slovensko Bratislava — Nečekaný výsledek má nátlak dopravce RegioJet na svého slovenského konkurenta. Měsíce čelí státem vlastněná ZSSK kritice, že provozuje vlaky InterCity se ztrátou křížově financovanou z jiných zdrojů a jako dominant trhu nelegálně konkuruje cenou. Radim Jančura lobboval také u slovenského ministra dopravy Jána Počiatka, aby jako zástupce vlastníka konkurenční službu ukončil.

Zatímco 23. listopadu ZSSK v tiskovém prohlášení odmítala veškerá nařčení z cenové války i křížového financování s tím, že hospodaření kontroluje každoročně auditor a vlaky jsou ziskové, 4. prosince vydává prohlášení opačné. ZSSK InterCity tržbami pokrývají pouze provozní náklady, generují celoročně účetní ztrátu a představenstvo rozhodlo o ukončení tohoto dlouholetého produktu k 18. lednu 2016. Oficiálním důvodem se tak stává skutečnost, že ZSSK nadále nemůže dotovat tyto ztrátové vlaky z jiných aktivit. Vozy i personál budou po ukončení služby využity na zkvalitnění jiných vlaků. Na trase Bratislava–Žilina–Košice stále zůstanou státem objednané rychlíky provozované ZSSK, jež tyto města spojují v dvouhodinovém intervalu.

RegioJet na tuto zprávu zareagoval oznámením, že nachystá provoz až třináctivozových souprav, aby poskytl stejnou sedadlovou kapacitu, jakou nabízejí konkurenti v současnosti. O navýšení počtu spojů tak, aby vznikl atraktivnější interval vlaků mezi oběma městy, se však RegioJet nezmiňuje. Český dopravce tak v krátké době potřebuje masivně navýšit počet vozů ve své flotile – kromě třináctivozových souprav na Slovensku totiž stejnou kapacitu slibuje pro příští rok na trase Praha–Ostrava a chystá také nové spoje do Otrokovic. V plánech z léta 2015 se objevuje i linka Praha–Olomouc–Vsetín. Ústup ze slovenského trhu by tuto potřebu částečně uspokojil.

Zdroj: ZSSK 23. 11., ZSSK 4. 12., RegioJet


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 4.12.2015 (20:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Slovensko (celé)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
05.12.2015 (15:07)  
Tomáš Krajcar: Tak hlavně jedno Bdmpee u ČD má kapacitu větší než standardní vůz RJ (mimo Astry). Ale jasně pro některé je důležitý počet vozů :D Dvojek jelo pět a i tak se stálo. Já doufám, že se dočkáme posílení Ex1 ČD protože to začíná být dost drsné. Ale lepší řešení má RJ který tahá celý týden 10 vozů ačkoliv je většina z nich často poloprázdných :D

Ano, jen ať si cestující vyberou. Jen nemám rád tyto soudy, protože z vlastní zkušenosti vím, že se Pendolina v neděli vyprodají často dřív než RJ. Já třeba kombinuji ČD a LE. RJ moc nemusím od té doby co jsem jel párkrát bez klimatizace a topení (v LE ani u ČD jsem nikdy neměl problém když nepočítám jeden neklimující Ešus). Nikomu neberu, že má radši RJ. Takže snad se shodneme, že jak RJ, ČD tak LE mají své pravidelné a spokojené cestující. A pak jsou lidé co dopravce kombinují a nerozlišují státní a nestátní ;)
05.12.2015 (14:54)  
Honza7887 Nejde o nástup konkrétně v této stanici. Kolik jelo na EC Praha "dvojek"? 4? Na špičku to není mnoho. Navíc netvrdím, že s ČD nikdo nejezdí.
Nemusím si vymýšlet žádnou pohádku. Ať si cestující vybere!
05.12.2015 (14:37)  
Tomáš Krajcar: Tak to asi žiji v jiné Olomouci. Protože jak do Ex ČD tak do vlaků RegioJetu pozoruji nástup zhruba stejný. Navíc posledně jsem si v EC Praha směr Praha skoro ani nesedl a to byla středa. U Pendolin je to trochu slabší, ale jinak vyrovnané. Takže příště nějakou lepší pohádku :D
Registrierter Benutzer Jackub 
05.12.2015 (14:30)  
@ savik: Ne. Důvodem je to, že ZSSK vědomě lhaly a podváděly!
05.12.2015 (14:07)  
Aspoň v ČR spíše potkávám cestující, kteří na ČD nadávají. Jen za poslední období jich na Olomoucku nebylo málo. Nezjišťujte čísla u fandů dráhy, ale podívejte se na obraz obyčejné veřejnosti.
Když člověk sleduje v Olomouci příjezd vlaku Regiojetu z Prahy do Havířova a Ex ČD v totožné trase až do Žiliny, tak obsazenost mluví za vše. Proč jezdí cestující žlutým, když jsou tady ČD? Zeptejte se veřejnosti.
05.12.2015 (13:43)  
Přijde mi tak trochu sympatičtější doplácet z mých daní nějakým studentům, možná i důchodcům, na jízdné, než na arbitráž s jednou kyperskou firmou vyrábějící skvělá vozidla, která sice jezdí, ale nikoliv tam kam by by měla. Další pozapomenudý příklad je jejich bývalý "ombucman kvality" Fejk, anglicky psáno FAKE. Což asi vyjadřuje podstatu tohoto národního dopravce!
05.12.2015 (12:52)  
bartik09: Po vysvětlení neprahnu. Jen mi připadá vynášení těchto soudů od klávesnice již přes čáru. Taková negativnější stránka naší demokracie a blahobytu.
Státní národní dopravci u nás a u Slováků jsou méně hospodární, to je zřejmé. Klidně budu doplácet studentské jízdné Jančurovi, než topit větší částky u ČD.
05.12.2015 (11:16)  
zirecek: Máte nějaký důkaz nebo zprávy
Mozna to nejsou krabice od vina. Mozna jen Jancura na nekoho neco vi... Me by zase zajimalo nejake jine vysvetleni. Mate?
Registrierter Benutzer JiP 
05.12.2015 (11:09)  
joki: Nerozumin vasem narkum. Kdyby jela vlakem CD tak to stat prece stoji uplne stejne, ne? Ale sypat do kasicky CD je samozrejme OK. Danoveho poplatnika to stoji uplne stejne at jede s kym jede, ale s tim RJ ma aspon pocit, ze je zakaznik a ne substrat, jez je potreba jenom patricne podojit a pak vykopnout.
Registrierter Benutzer joki  mail  
05.12.2015 (10:45)  
Když se peníze nevrací zpět, tak to snad nebudu dookola dotovat... Jdna stránka věci, ale zaměření na vytlačování stát. dopravců s hlavních docela výnosných tratí je asi s postraumatického dojíždění v letech 92-96 kdy se zrovna elektrifikovala trať Přerov-Brno na VŠ do Brna. Současný majitel SA popsal jízda s ČD byla tehdy utrpení!

Dcera jezdí z Olomouce do Prahy na VŠ, je nadšená když může jet za 99,- kč s SA+kafe nebo čaj, voda zdarma. Jen když jí řeknu že ty zbývající 200,- kč doplatí zbytek obyvatel ČR, tak tomu nevěří. Jak stát při proplácení studentských a důchodcovských slev zjistí komu byly jízdenky skutečně prodány? Jednoduše ve vlaku SA jede 350 cestujících, 100 jede za normální cenu, 150 za slevovou a 100 skutečně důchodci a studenti podléhající proplácení slev, přímo SA. Jaké jsou možnosti kontroly, aby s těmito čísly nikdo nemanipuloval?
Jestli žádné, tak je tady něco špatně! Skrátka aby těch 150 jízdenek se slevou nebylo proplaceno státem jeko slevové studentské jízdné. http://www.k-report.net/discus/archiv2014/28/222971-archiv-8.html

Sloveska se to netýká, tam je to jasně dané, studenti důchodci jsou přapravováni státním dopravcem zadarma.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko