Bratislava — Nečekaný výsledek má nátlak dopravce RegioJet na svého slovenského konkurenta. Měsíce čelí státem vlastněná ZSSK kritice, že provozuje vlaky InterCity se ztrátou křížově financovanou z jiných zdrojů a jako dominant trhu nelegálně konkuruje cenou. Radim Jančura lobboval také u slovenského ministra dopravy Jána Počiatka, aby jako zástupce vlastníka konkurenční službu ukončil.
Zatímco 23. listopadu ZSSK v tiskovém prohlášení odmítala veškerá nařčení z cenové války i křížového financování s tím, že hospodaření kontroluje každoročně auditor a vlaky jsou ziskové, 4. prosince vydává prohlášení opačné. ZSSK InterCity tržbami pokrývají pouze provozní náklady, generují celoročně účetní ztrátu a představenstvo rozhodlo o ukončení tohoto dlouholetého produktu k 18. lednu 2016. Oficiálním důvodem se tak stává skutečnost, že ZSSK nadále nemůže dotovat tyto ztrátové vlaky z jiných aktivit. Vozy i personál budou po ukončení služby využity na zkvalitnění jiných vlaků. Na trase Bratislava–Žilina–Košice stále zůstanou státem objednané rychlíky provozované ZSSK, jež tyto města spojují v dvouhodinovém intervalu.
RegioJet na tuto zprávu zareagoval oznámením, že nachystá provoz až třináctivozových souprav, aby poskytl stejnou sedadlovou kapacitu, jakou nabízejí konkurenti v současnosti. O navýšení počtu spojů tak, aby vznikl atraktivnější interval vlaků mezi oběma městy, se však RegioJet nezmiňuje. Český dopravce tak v krátké době potřebuje masivně navýšit počet vozů ve své flotile – kromě třináctivozových souprav na Slovensku totiž stejnou kapacitu slibuje pro příští rok na trase Praha–Ostrava a chystá také nové spoje do Otrokovic. V plánech z léta 2015 se objevuje i linka Praha–Olomouc–Vsetín. Ústup ze slovenského trhu by tuto potřebu částečně uspokojil.
Zdroj: ZSSK 23. 11., ZSSK 4. 12., RegioJet

Ano, jen ať si cestující vyberou. Jen nemám rád tyto soudy, protože z vlastní zkušenosti vím, že se Pendolina v neděli vyprodají často dřív než RJ. Já třeba kombinuji ČD a LE. RJ moc nemusím od té doby co jsem jel párkrát bez klimatizace a topení (v LE ani u ČD jsem nikdy neměl problém když nepočítám jeden neklimující Ešus). Nikomu neberu, že má radši RJ. Takže snad se shodneme, že jak RJ, ČD tak LE mají své pravidelné a spokojené cestující. A pak jsou lidé co dopravce kombinují a nerozlišují státní a nestátní ;)
Nemusím si vymýšlet žádnou pohádku. Ať si cestující vybere!
Když člověk sleduje v Olomouci příjezd vlaku Regiojetu z Prahy do Havířova a Ex ČD v totožné trase až do Žiliny, tak obsazenost mluví za vše. Proč jezdí cestující žlutým, když jsou tady ČD? Zeptejte se veřejnosti.
Státní národní dopravci u nás a u Slováků jsou méně hospodární, to je zřejmé. Klidně budu doplácet studentské jízdné Jančurovi, než topit větší částky u ČD.
Mozna to nejsou krabice od vina. Mozna jen Jancura na nekoho neco vi... Me by zase zajimalo nejake jine vysvetleni. Mate?
Dcera jezdí z Olomouce do Prahy na VŠ, je nadšená když může jet za 99,- kč s SA+kafe nebo čaj, voda zdarma. Jen když jí řeknu že ty zbývající 200,- kč doplatí zbytek obyvatel ČR, tak tomu nevěří. Jak stát při proplácení studentských a důchodcovských slev zjistí komu byly jízdenky skutečně prodány? Jednoduše ve vlaku SA jede 350 cestujících, 100 jede za normální cenu, 150 za slevovou a 100 skutečně důchodci a studenti podléhající proplácení slev, přímo SA. Jaké jsou možnosti kontroly, aby s těmito čísly nikdo nemanipuloval?
Jestli žádné, tak je tady něco špatně! Skrátka aby těch 150 jízdenek se slevou nebylo proplaceno státem jeko slevové studentské jízdné. http://www.k-report.net/discus/archiv2014/28/222971-archiv-8.html
Sloveska se to netýká, tam je to jasně dané, studenti důchodci jsou přapravováni státním dopravcem zadarma.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











