..: Střet vlaku s autem, ministr chce kontroly u všech dopravců :..

Střetnutí pracovního vlaku (PMD) s osobním automobilem v Golčově Jeníkově, 21. 3. 2016, foto: Drážní inspekce Golčův Jeníkov (aktualizováno 28. 3. 5.30) — Krátce po sedmé hodině ranní v pondělí 21. března došlo u železniční zastávky Golčův Jeníkov město ke střetu pracovního vlaku společnosti Lokotrans Servis s osobním automobilem, přejezd v Mírové ulici je po dobu vyprošťování pro silniční dopravu uzavřen. Nehoda má bohužel tragické následky. „Muž a žena cestující v autě utrpěli vážná zranění, jejichž následkům na místě podlehli,“ uvedla pro ČTK mluvčí Krajského ředitelství policie Dana Čírtková. Přejezd P3706, na němž se nehoda udála, je vybaven světelným PZZ se závorami. Na trati však probíhají výlukové práce a PZZ pro vyloučenou kolej bylo vypnuté, závory byly zvednuty. Dle vyjádření policejní mluvčí byl při dechové zkoušce u strojvedoucího zjištěn alkohol v množství téměř dvě promile.

Střetnutí pracovního vlaku (PMD) s osobním automobilem v Golčově Jeníkově, 21. 3. 2016, foto: Drážní inspekce

Právě vypnuté zabezpečovací zařízení přejezdu spolu s aktuálním stavem strojvedoucího pravděpodobně hrálo roli při vzniku nehody. Ačkoliv měl jet přes přejezd se zvýšenou opatrností rychlostí 10 km/h, byla rychlost vlaku při nárazu přibližně 40 km/h. Přesnou příčinu však stanoví až vyšetřování Drážní inspekce, o jehož výsledku vás budeme informovat.

České dráhy ubezpečují cestující, že nehoda nijak neomezuje provoz osobních vlaků ani rychlíků Praha – Havlíčkův Brod – Brno. Ty totiž jezdí po nevyloučené traťové koleji.

Strojvedoucí obviněn

Aktualizace 23. 3. 7.30: Jak v úterý večer uvedla ČTK, kriminalisté strojvedoucího obvinili z ohrožení pod vlivem návykové látky a usmrcení z nedbalosti. Rovněž podali návrh na vzetí do vazby. Prokáže-li se jeho vina, hrozí mu při horní hranici až desetiletý trest odnětí svobody.

Ministr dopravy chce centrální kontroly u soukromých dopravců

Aktualizace 28. 3. 5.30: V návaznosti na tuto tragickou nehodu ohlásil ministr dopravy, Dan Ťok, svůj úmysl zavést plošné kontroly drážních zaměstnanců ze strany Drážní inspekce nebo Drážního úřadu. Tyto složky nebo SŽDC smí nyní provádět svůj dohled pouze ve spolupráci s dopravci, resp. na jejich žádost. Podle něj nehoda ukazuje, že prevence pouze ze strany zaměstnavatelů je nedostačující, bude proto chtít znát, jaké kontrolní systémy mají jednotliví dopravci nastaveny. Zaměřit se chce nejen na alkohol, ale též na odpočinek mezi směnami - naráží tak na kauzu otevřenou po nehodě u Úpořin, po níž ukázalo, že někteří strojvedoucí mohou jezdit pro více dopravců, přičemž důsledné čerpání odpočinku se narozdíl od profesionálních řidičů v silniční dopravě centrálně nesleduje a jeho dodržování tak závisí pouze na vůli té které osoby.

Zdroje: ČTK [1] [2] [3], Český rozhlas, iDnes, České dráhy, Drážní inspekce


RaPa Poslat mail autorovi | 23.3.2016 (7:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Vysočina


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JOHNZ 
22.03.2016 (10:40)  
MilanM: Nezabudnite od toho ale odrátať (pri)zabitých pri páde pri nastupovaní z malého perónu. Tých už tiež pár bolo.
registrovaný uživatel MilanM  mail  
22.03.2016 (0:07)  
Mimochodem, být tam původní nezrekonstrované peróny (viz Google Street View), tak asi auto skončilo na peróně, a ne srolované mezi perónem a mašinou.
Nechci se vyjadřovat k okolnostem této tragické nehody.
Nicméně po shlédnutí reportáže v televizi jsem měl taky pocit, že nebýt nového peronu 550 mm, tak by auto nemuselo být natolik "srolováno" a možná i následky pro posádku by nebyly tragické.
Inu proč já mám pořád ten pocit, že kombinace vysokých peronů spolu s vysokými PHS jednou přinese sakra velký průser...
21.03.2016 (22:15)  
Evidentně dotyčného viděl a v závěrečné zprávě DI se ukáže, jestli poznal/nepoznal, že je nalitej na mašině.

No, pokud mu někdo podá desky s papírem do okna nahozené mašiny, tak u tohohle naftového čmoudometu fakt 2 promile nepozná, to by ten fíra musel mít promile tak dvacet, aby to ten smrad přehlušilo. Krom toho, pokud někdo s dvojkou v krvi vleze do práce, tak to asi bude zkušenej kalič (jinak by leda tak ležel doma na posteli s mokrým hadrem na hlavě), takže podle chování pozná taky houby. Tak nevím, pokud mu předpisy vysloveně neukládají, aby dal každému fírovi při nástupu dejchnout, tak z toho asi pro nikoho jiného žádný postih nekouká.
21.03.2016 (21:42)  
ZPŘS - Základy programování řídících systémů Hmm to se fakt nechytám. Možná bude stačit to rozvést, ať si z té diskuse všichni něco odnesem.

Ding, update

ZPŘS - zaměstnanec pro řízení sledu

Mně je jedno, kdo fyzicky mu dal ten papír k podpisu. Evidentně dotyčného viděl a v závěrečné zprávě DI se ukáže, jestli poznal/nepoznal, že je nalitej na mašině.
21.03.2016 (21:34)  
Josef Petrák. Trocha si v omyle protože na výluce výpravčí z rozkazem nic nemá společné pro prac.vlak. Rozkaz mu vypisuje ZPŘS. Po pravde výpravčímu je u pippp jest-li rozkaz má. Ja ako ZPŘS když řeknu že mi má pustit tenhle pracák do vyloučenej tak vúbec ho nezajíma jest-li fíra nebo ten pracák dostal rozkaz nebo né. Já jak ZPŘS si to řídim a výpravčí mi staví jen posunovou cestu. Takže trache se pleteš. Ale v pohode ak se do toho nevyznáš
21.03.2016 (21:10)  
T435.0594, Lol Phirae: Dostal a podepsal papír... zřejmě nalitej a výpravčí si toho určitě nevšiml. :)
registrovaný uživatel Lubča 
21.03.2016 (20:27)  
Neuvěřitelné....
samo strojvedoucí za to nemůže ač byl zmrskaný ako divá svi.. Njn... vlak vždy vyhraje...
Jen je těch nehod na přejezdech nějak moc... až nezdravě moc...
Strojvedoucím práci nezávidím, ale když se ček podívá co se děje na silnicích, kolize s vlakem je jen vyvrcholením všeho toho.
Všem sluníčkový den.
registrovaný uživatel Sim 
21.03.2016 (19:56)  
Kluci, ono je jedno, jak presne to pise vyhlaska. Prelozeno do lidstiny:
- blika bile svetlo = prujezd bezne silnicni krizovatky v primem smeru na zelenou = muzu jet
- neblika nic = prujezd bezne silnicni krizovatky s trojuhelnikem = pokud dam prednost tem, co jedou po hlavni, muzu jet

Prusvih prvni je, ze aby mohla byt splnena podminka druhe varianty (tedy nesviti nic), musi tomu odpovidat rozhledove pomery. Kdyz neodpovidaji, je nutne to zabezpecit jinak - ono totiz, i kdyby nekdo pred prejezdem zastavil, sel se podivat, jestli neco jede, vratil se do auta ... stejne neni zarucene, ze to stihne bezpecne prejet pred prijezdem vlaku. Takze v takoveto situaci by mi prislo adekvatni, kdyby vlak nejel "max 10", ale rekneme krokem a za staleho houkani. A nebo tam postavit nekoho, kdo - podobne, jako kdyz musi treba vycouvat nakladni auto ze dvora na rusnou ulici - na nezbytne nutny usek zastavi provoz.

Takovyhle pravidla nemusi byt zavadena vsude plosne, treba na rovnych prehlednych usecich je to uplne fuk. Ale v tomto miste by to mohla byt klidne zakerna past na ridice i v pripade, ze by fira ozralej nebyl a jel v mezich predpisu. A obavam se, ze v takove situaci by s tim spousta lidi byla "velmi rychle hotova" ve smyslu "nesplnil predpis = jeho chyba".

Ozralej fira je - stejne jako ozralej, zfetovanej nebo jinak nezpusobilej k provozu jakykoliv zamestnanec se zodpovednosti - tak trochu chyba v systemu, se kterou system proste nepocita a uz z principu pocitat nemuze. Resp. teoreticky muze, ale nikdy to nebude ochrana stoprocentni, takze je efektivnejsi s tim v podstate nepocitat a nejakym jinym kontrolnim mechanismem zaridit, aby tato "chyba v matrixu" nastavala co mozna nejmene casto.

Bohuzel, dnesni dvojice si vylosovala tohoto smolika. Je mi to lito, podobne asi jako vsem lidem z provozu. Tem dvema zivot nikdo nevrati, dan za odhaleni teto chyby v systemu je velka. Snad jediny (aspon relativni) pozitivum je, ze na tom prejezdu nebyl zrovna autobus plny deti, ale "jen" kombik se dvema dospelymi.

Jinak k tomu, ze se nekdo divi, jak mohl v tomhle stavu vlezt na masinu a jet ... technicky vzato, podstatne snaz, nez treba jet na kole, motorce, nebo autem. Nemusel drzet balanc, nemusel resit, jestli jede spravnym smerem. Nejsem si tim jist, ale predpokladam, ze dokud neprekroci urcitou rychlost, nemusi ani resit zivak nebo neco takoveho. Ve srovnani s beznym draznim provozem je tohle pocitove bezpecny rezim ... jenze velky prusery se castejc stavaj ne tam, kde je nebezpeci zjevny, ale tam, kde to zdanlive vypada bezpecne ... a lidi se nechaj ukolibat pocitem bezpeci a casto si ani neuvedomuji, ze spolehaji na stesti.
registrovaný uživatel optus 
21.03.2016 (19:50)  
Vlézt s dvěma mílema v kožichu na mašinu... to je odvaha :( se divím, že se udržel na madlech...
21.03.2016 (19:42)  
Luboš Beneš - vychladněte. Ten fíra půjde ukázkově sedět a ty kecy si nechte pokud nemáte stejně upito...
Bohužel ty životy fíra nevrátí.
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko