Liberec - dnes v 9.50 hodin se v Pilínkově na Liberecku střetl spěšný vlak jedoucí z Pardubic do Liberce s traktorem. K nehodě došlo na železničním přejezdu s výstražným světelným zařízením, které bylo v činnosti. Při nehodě byl těžce zraněn 33letý řidič, který po převozu do nemocnice zemřel.
Škoda na vlaku byla předběžně vyčíslena na 1 milion korun, na traktoru (bagru s radlicí) 2 miliony korun, na přejezdu 155 tisíc korun. Podle šetření Drážní inspekce byla výstražná světla na přejezdu v činnosti. Provoz se zatím nepodařilo obnovit, náhradní dopravu na trati zajišťují autobusy.
Olomouc - dnes v 17.16 hodin se mezi stanicemi Příkazy a Senice na Hané střetl osobní vlak jedoucí z Olomouce do Prostějova s osobním autem. Kolize, ke které došlo na železničním přejezdu zabezpečeném výstražnými kříži, si nevyžádala žádné zraněné. Provoz na regionální trati z Olomouce do Prostějova je přerušen.
Zdroj : Drážní inspekce
Praha - Soupravy rychlovlaků Pendolino, které tento měsíc odstavily technické potíže, jsou už opět opraveny, jezdí a mají předepsány zkušební jízdy bez cestujících. První dvě soupravy by měly být nasazeny 1. února, další dvě následující den. Televizi Nova to řekl ministr dopravy Milan Šimonovský. Podle ministra by měla Pendolina i s cestujícími jezdit do pátku.
Výrobce, firma Alstom, podle ministra už závadu odhalila, byla to prý skrytá závada v procesoru.
Server Aktuálně.cz dnes uvedl, že podle Bazaly je možné odstoupit od kontraktu na pendolino. Právníci drah původně měli za to, že smlouva s Alstomem je nevypověditelná. Pokud společnost neodstraní závady, které brání v užívání vlaků, budou České dráhy pravděpodobně nuceny od smlouvy odstoupit.
Zdroj : České noviny (ČTK)
Tábor - dnes v 10.37 hodin se nedaleko zastávky Smyslov na Táborsku střetl Samostatně jedoucí motorový vůz jedoucí z Pelhřimova do Tábora s osobním autem Škoda Octavia. K nehodě došlo na železničním přejezdu zabezpečeném výstražnými kříži.
Předběžná škoda byla vyčíslena 15 tisíc korun na vlaku, 100 tisíc korun na autě, nehoda se obešla bez zranění. Provoz byl obnoven ve 12.15 hodin.
Břeclav - dnes ve 12.10 hodin se mezi stanicemi Boří les a Valtice na železničním přejezdu se světly (bez závor) střetl osobní vlak jedoucí z Břeclavi do Znojma s osobním autem. Nehoda se obešla bez zranění, provoz na trati byl přerušen.
Jeseník - dnes ve 14.34 hodin se na zastávce Hrádek-Nová Ves střetl osobní vlak jedoucí z Jeseníku do Zlatých Hor s autobusem. Nehoda, při níž byl lehce zraněn 55letý řidič autobusu, se stala na železničním přejezdu zabezpečeném výstražnými kříži. Autobus jel bez pasažérů, k žádnému dalšímu zranění nedošlo. Předběžná škoda na autobusu byla vyčíslena na 50 tisíc korun, na vlaku na 20 tisíc korun. Provoz na trati do 18.30 hodin zajišťovaly autobusy.
Zdroj : Drážní inspekce
25.1.2006 - 20:14 - Za tragédii v Černé Hoře pravděpodobně může strojvůdce
Černá Hora - Podle posledních zpráv z médií za železniční neštěstí v Černé Hoře pravděpodobně může strojvůdce vykolejeného vlaku. Podle vyšetřovatelů měl opustit své místo v kabině a dostatečně nezajistit brzdy kvůli nespecifikované opravě. To zřejmě způsobilo, že vlak se dal do pohybu.
V době nehody jel vlak rychlostí 150 kilometrů za hodinu. Vagóny vykolejily ještě v tunelu, kde narážely do jeho stěn. Za tunelem, kde se vlak pohyboval rychlostí 110 kilometrů za hodinu, se vykolejené vagóny zřítily ze srázu.
Strojvůdce, který byl se zraněními hospitalizován, je nyní v nemocnici v policejní vazbě.
Osobní vlak jedoucí z města Bjelo Polje do přístavu Bar po výjezdu z tunelu vykolejil v pondělí 23.1. u obce Bioce asi deset kilometrů severně od Podgorice. Souprava se zřítila do rokle, kterou protéká řeka Morača.
Nehoda si zatím vyžádala 44 obětí, na 200 lidí je zraněno. Více než polovina zraněných jsou děti.
Zdroj : iDnes.cz , Novinky.cz
Původní zpráva o nehodě :
23.1.2006 - 22:44 - V Černé Hoře spadl vlak do rokle ...
foto: Kurir
Aktualizováno : 31.1.2006
PRO NEDOSTATEČNÝ POČET ÚČASTNÍKŮ SE JÍZDA ZVLÁŠTNÍHO NÁKLADNÍHO VLAKU S LOKOMOTIVOU T 669.0085 "ČMELÁK" NEKONÁ.
Cheb - Aš - Plzeňská dráha - Výtopna Cheb pořádá v sobotu 18. února 2006 jízdu zvláštního nákladního fotovlaku na trase Cheb - Aš - Cheb (trať č.148) s dieselovou lokomotivou T669.0085 "Čmelák" a soupravou nákladních vozů (Es, Faacs, Gbgkks, Ks, Da-k).
Předpodkládaný odjezd z Chebu je okolo 11 hod. a návrat do 16 hod. Fotozastávky budou v úseku Františkový Lázně - Aš.
Akce je podmíněna účastí min. 30 osob a zaplacením jízdného (bližší info e-mailem nebo telefonicky). Přihlášky na jízdu posílejte do 31.1.2006 na e-mail sergej.cheb@volny.cz nebo tel. 605 269 110 nebo 723 548 728.
Podrobnosti na webu pořadatele : Plzeňská dráha - Výtopna Cheb
Chodová Planá - už ke druhé kolizi kamionu s vlakem během pouhých dvou dnů došlo na tomtéž železničním přejezdu se závorami u Chodové Plané na trati z Plzně do Chebu. V obou případech řidiči kamionu nerespektovali železniční přejezd, ve druhém případě navíc doplněný varováním, že výstražné zařízení není v činnosti. To bylo poškozeno při první srážce v pondělí 23.1. Přejezd zůstal zabezpečen pouze výstražnými kříži, vlaky zde projížděly s varovným houkáním desetikilometrovou rychlostí. Ani za těchto okolností se však strojvedoucímu nehodě nepodařilo zabránit.
Vlak se s kamionem střetl přibližně v rychlosti chůze, způsobená škoda byla předběžně vyčíslena 30 tisíc korun na vlaku a 150 tisíc korun na kamionu. Odstraňování následků si vyžádalo přerušení provozu od 19.50 do 21.54 hodin.
Drážní inspekce na místě nehody zahájila vyšetřování a prověřuje, zda kromě pochybení řidiče kamionu nedošlo také k pochybení ze strany železnice.
Doplnění - 13:10
Jednalo se o manipulační vlak z Plané u Mariánských Lázní do Chebu. Číslo lokomotivy je 731 050-1 (DKV Plzeň).
Zdroj včetně fotografií : Drážní inspekce
Tisková zpráva DI
Olomouc - I poslední souprava "supervlaku" Pendolino 680.003 se dnes porouchala. Pro poruchu jednotky na trase Praha-Ostrava si museli cestující přestoupit do náhradního vlaku EC 121 Košičan u obce Krasíkov na Olomoucku. Podle personálu vlaku jde o stejnou závadu jako u předchozích souprav, napsal zpravodajský server Aktuálně.cz.
Zdroj : České noviny (ČTK)
23.1.2006 - 22:44 - V Černé Hoře spadl vlak do rokle, při neštěstí zemřelo 40 lidí
Podgorica - Údajně nejméně 39 lidí zahynulo při dnešním železničním neštěstí v Černé Hoře. Na mimořádné tiskové konferenci to oznámil místopředseda černohorské vlády Miroslav Ivanišević. Dalších více než 135 osob bylo podle něj zraněno. Mluvčí ministerstva vnitra událost označil za jednu z vůbec nejhorších nehod v historii země.
Na místo tragédie, kde ve večerních hodinách pracovalo na 300 záchranářů, se dostavili prezident Filip Vujanović a premiér Milo Djukanović.
Osobní vlak jedoucí z města Bijelo Polje do přístavu Bar kolem 16:00 SEČ vykolejil u obce Bioce zhruba deset kilometrů severně od Podgorice.
Bělehradský rozhlas B92 informoval, že vlak se zřítil do rokle hluboké 50 metrů, kterou protéká řeka Morača. Vagóny byly údajně plné cestujících; bylo mezi nimi mnoho dětí, které se vracely z lyžařské výpravy.
Mluvčí ministerstva vnitra Jusuf Kalamperović v televizi řekl, že dosavadní neoficiální výsledky vyšetřování naznačují, že příčinou tragické nehody bylo selhání brzdového systému vlaku.
Zdroj : České noviny (ČTK)
Německo - Zaměstnanci německých drah (DB) pohrozili stávkou v době MS ve fotbalu, pokud vláda odsouhlasí rozdělení státní společnosti Deutsche Bahn, aby společnost mohla vstoupit na burzu. Rozdělení by mohlo přinést velké propouštění.
Zdroj : Novinky.cz
Praha - Ministr dopravy Milan Šimonovský chce nechat přešetřit smlouvu o nákupu vlakových souprav Pendolino od italské firmy Alstom. Smlouva má řadu dodatků, které významně mění její podstatu. Největší její vadou je partie o zrušení smluvního vztahu a o penalizacích. Šimonovský to dnes řekl Českému rozhlasu.
Od smlouvy lze odstoupit pouze v případě dosud nedodaných souprav. České dráhy však již odebraly všechny objednané soupravy, a mohou je tudíž pouze reklamovat. Navíc penalizace je podle smlouvy limitována tak, že při opakovaných závadách nelze překročit určitou výši stanovenou ve smlouvě. Kromě toho, důvodem pro penalizaci je teprve pětidenní vyřazení souprav z provozu, uvedl Šimonovský.
Zdroj : České noviny (ČTK)
Celý článek na webu ČN
Třebčín - Ve čtvrtek ráno ve 4:35 hod. vykolejil v Třebčíně motorový osobní vlak jedoucí z Olomouce do Prostějova. K vykolejení jedné nápravy došlo na samovratné výhybce pravděpodobně kvůli sněhu. Přičiny se ovšem dále šetří. Škoda byla vyčíslena na 18 tisíc korun, provoz na trati do 9.30 hodin zajišťovaly autobusy.
Letovice - v 6:39 hod. se mezi Letovicemi-zastávkou a Letovicemi střetl rychlík 876 jedoucí z Brna do Prahy s osobním autem Škoda Octavia, které na přejezdu uvázlo v rozbředlém sněhu. K nehodě došlo na přejezdu s výstražnými světly a závorami, který byl v činnosti. Vlak po nárazu auto tlačil více než 300 metrů. Řidič, který ze střetu zřejmě vyvázl bez zranění, z místa nehody utekl. Provoz v obou kolejích na trati z Brna do České Třebové byl přerušen do 8:00 hodin.
Škoda na autě byla předběžně vyčíslena na 200 tisíc korun, na vlaku na 60 tisíc korun. Provoz i po druhé koleji byl obnoven v 9:53 hodin.
Uherský Brod - v 8.50 hodin srazil rychlík jedoucí z Bohumína do Luhačovic v Uherském Brodě při vjezdu do stanice 16 letou dívku, která přecházela koleje v místech, kde je to zakázáno. S lehkým zraněním nohy byla odvezena do nemocnice. Provoz byl přerušen do 9.30 hodin, rychlík z Uherského Brodu odjel opožděn o 91 minut.
Doplněno : 18:17
Příbram - v 15.37 hodin se mezi Bratkovicemi a Příbramí střetl rychlík jedoucí ze Zdic do Strakonic s osobním autem Seat Ibiza. K nehodě došlo na železničním přejezdu s výstražnými kříži. Težce zraněna byla 53letá řidička osobního auta. Škoda na autě byla předběžně vyčíslena na 200 tisíc korun, na vlaku na 100 tisíc korun. Provoz na trati byl obnoven v 18.00 hodin.
Zdroj : Drážní inspekce
Praha - DDM Praha 5 spolu s ČD a.s. KC Praha (Krajské centrum) připravuje na sobotu 21.1.2006 zvlaštní jízdu nejmodernějším motorovým vozem. Trasa jízdy je vedena z Masarykova nádraží do Libně, dále pak spojkou do Malešic a do nákladového nádraží Žižkov. Po krátké pauze motorový vůz jede zpět stejnou trasou přes triangl okolo St.4 Mas.n. se zajížďkou na Negreliho viadukt a do Masarykova nádraží.
Odjezdy jsou plánované z Masasarykova nádraží v 8:30 hod. a v 10:00 hod. Jízda trvá cca 65 minut a je zdarma pro všechny účastníky. Počet míst je omezen kapacitou soupravy. Účastnici musí dbát bezpečnostních pokynů při výstupu v žst. Praha-Žižkov (fotografovani) a nikdo nesmí mít na sobě oděv zaměnitelný s uniformou ČD.
Dotazy a informace na tel.: 774 592 001. Srdečně zvou pořadatelé.
Siemens - Společnost Siemens zmodernizuje v Austrálii spolu se svým lokálním partnerem United Group Rail 60 elektrických nákladních lokomotiv třídy 3100/3200 (25kV/50 Hz). Celková hodnota zakázky je 150 milionů eur, společnost Siemens, která je hlavním členem konsorcia, získá 85 milionů eur. Modernizaci lokomotiv konsorciu zadala železniční společnost Queensland Rail.
Siemens má na starosti řízení celého projektu a dodávku kompletního elektrického vybavení lokomotiv. Díky modernizaci budou mít lokomotivy vyšší výkon a současně se zvýší jejich spolehlivost. Zmodernizované lokomotivy mají být využity na přepravu uhlí, kdy pět původních lokomotivy nahradí tři modernizované. Životnost šestinápravových lokomotiv se prodlouží o 20 let, jejich hmotnost vzroste ze 110 na 126 tun. Maximální provozní rychlost lokomotiv zůstane na 80 km/h.
První zmodernizovaná lokomotiva by měla být dodána v březnu 2007, ročně pak až 20 lokomotiv až do konce roku 2010. Práce na lokomotivách budou realizovány v Austrálii.
Nákladní lokomotivy budou jezdit ve východní části Austrálie, kde se nachází řada uhelných dolů, odkud budouvozit uhelné vlaky 200 až 300 kilometrů k pobřežních přístavům, kde se uhlí nakládá na zámořské lodě. Vlak s uhlím se většinou skládá ze 120 vagonů a váží okolo 13.000 tun.
Siemens již získal od společnosti Queensland Rail v roce 2003 zakázku na modernizaci tří prototypů lokomotiv třídy 31/32. Tyto jednotky budou dokončeny a předány do provozu v březnu letošního roku.
Zdroj : SIEMENS
Foto : locopage.railpage.org.au/
Bližší informace o lokomotivách 3100/3200 Class
Drážní inspekce zaznamenala v roce 2005 op?t velký po?et nehod na železni?ních p?ejezdech. V uplynulém roce došlo celkem ke 269 srážkám, p?i kterých zem?elo 51 osob a dalších 103 bylo zran?no. Všechny tyto mimo?ádné události byly zp?sobeny pouze a jen ú?astníky silni?ního provozu, a to nedovoleným vjezdem na železni?ní p?ejezd v d?sledku porušení zákona ?.266/1994 Sb., o dráhách, a zákona ?.361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích.
Situace na železni?ních p?ejezdech v ?eské republice je stejn? vážná jako v p?edchozích letech. V roce 2004 na nich došlo ke 287 srážkám silni?ních a drážních vozidel, p?i kterých zem?elo 57 osob a dalších 128 bylo zran?no, v roce 2003 p?i 298 st?etech zahynulo 68 osob a 156 bylo zran?no. Po?et nehod v lo?ském roce se v porovnání s rokem 2004 snížil o necelých 6 procent, v po?tu usmrcených o 10 procent a v po?tu zran?ných o 20 procent. Podobn? jako v roce 2004 ovšem stále p?ipadá v pr?m?ru jeden mrtvý na p?t st?etnutí. A lze p?edpokládat, že pokud se zásadním zp?sobem nezm?ní chování ?idi?? a nezvrátí se tak nep?íznivý vývoj situace, podobná ?ísla Drážní inspekce zaznamená také v letošním roce.
Více informací v tiskové zpráv? DI
PENDOLINO - Rychlovlak Pendolino má v Česku problémy. Jaká softwarová porucha ho vyřazuje z provozu? Zjistí to naši nebo italští technici? Jsou to opravdu jen běžné zaváděcí potíže? Co bude s Pendolinem dál? O tom v úterý 17.1.2006 od 18:20 v rozhlasovém pořadu Radiofórum na stanici Český rozhlas 1 - Radiožurnál diskutovali náměstek generálního ředitele Českých drah Jiří Kolář, Zdeněk Žák z Drážní inspekce a proděkan dopravní fakulty ČVUT Petr Moos.
Na stránce Českého rozhlasu si lze poslechnout a také stáhnout záznam tohoto pořadu :
http://www.rozhlas.cz/izurnal/publradioforum/_zprava/217639
Zdroj : Český rozhlas
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












