21.10.2005 - 6:47 - V Řecku vykolejil vlak, zraněno 18 lidí
Řecko - Ve čtvrtek u Soluně na severu Řecka vykolejil vlak jedoucí ze severovýchodního města Alexandroupilos do Atén. Po nehodě vzplanul malý požár, bylo zraněno 18 lidí, včetně osmnáctiměsíčního dítěte. Podle mluvčího vlády byla příčinou nehody nepřiměřená rychlost vlaku.
Zdroj : iDnes.cz , Novinky.cz
20.10.2005 - 11:41 - Trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně bude pravděpodobně provozovat jiný dopravce
Karlovy Vary - Rada Karlovarského kraje na svém jednání dne 21. července 2005 schválila vypsání poptávkového řízení na zajištění železniční dopravní obslužnosti na trati č. 149 Karlovy Vary - Mariánské Lázně a zpět na období 2006 až 2010.
Do soutěže se přihlásili kromě Českých drah další dva dopravci. Jedná se o společnost Viamont, a.s. a Railtrans Sokolov, s.r.o. Vítězem by se tak mohla stát společnost Viamont, která je nejlevnější. Kraj o budoucím dopravci by měl rozhodnout během listopadu 2005.
Společnost Viamont, a.s. zde plánuje nasazení motorových jednotek RegioSprinter společnosti Vogtlandbahn GmbH, které již provozuje na tratích Sokolov - Kraslice a Sokolov - Karlovy Vary d.n.
České dráhy, a.s. zde chtějí provozovat nové motorové jednotky Regionova ř. 814-914, přestavované z původních motorových a vlečných vozů 810/010 společností Pars nova.
Společnost Railtrans Sokolov, s.r.o. je známa z osobní dopravy na trati Zittau - Hrádek nad Nisou - Liberec, kde provozuje ve spolupráci se společností SBE (Sächsisch-Böhmische Eisenbahn / Sasko-Česká dráha) německé motorové vozy VT 98 (u nás řada 815). Pro trať č.149 nabídla soupravu Desiro.
Článek na webu Karlovarského kraje :
Poptávkové řízení na zajištění dopravní obslužnosti na železniční trati vedoucí z Karlových Varů do Mariánských Lázní
Článek na webu Ministerstva dopravy :
Kdo bude provozovat dopravu na trati Mariánské Lázně - Karlovy Vary?
Otrokovice - Rychlík jedoucí do Břeclavi srazil v Otrokovicích člověka v kolejišti. Provoz na trati ale není přerušen, uvedla Drážní inspekce. Stav sraženého není znám.
Slovensko / Žilina - Slovenská železniční policie zadržela 41 letého Čecha, který u Žiliny a v Čadci kradl zabezpečovací kabely. Škoda dosahuje 245 tisíc slovenských korun. Muži z Orlové hrozí dva roky vězení.
Zdroj : iDnes.cz
České dráhy - Oblíbený letní autovlak Jadran Expres jezdící v letní sezóně na trase Praha – Brno – Split letos přepravil 5 602 cestujících a 795 aut a motocyklů. Čtrnáct párů vlaků o deseti až jedenácti vozech tak bylo obsazeno v průměru ze 68 procent, některé ze spojů pak byly vytíženy prakticky na 100 procent.
Doplněno : 17.10. - 12:30
Nepomuk - V neděli ve 20:43 hod. došlo ke smrtelnému úrazu sedmpadesátileté ženy při vyskakování z vlaku. Spolu ještě s dvěma cestujícími zaspali v kupé rychlíku a nestačili vystoupit na nádraží v Nepomuku.
Z rozjíždějícího se rychlíku R765 jedoucího z Plzně do Českých Budějovic vyskočili mladík, dívka (dvojčata, oba 19) a starší žena (57). Mladík, který z prvního vozu za lokomotivou vyskakoval jako první, utrpěl pouze odřeniny, dívka vyvázla s rozbitou hlavou a žena, která se dostala pod vůz, nehodu nepřežila.
Výpravčí dával strojvedoucímu návěst k zastavení, ten ho však již neviděl, protože sledoval návěsti před lokomotivou. Drážní doprava nebyla narušena. Vlak pokračoval v jízdě do Českých Budějovic, kde byly odebrány údaje z rychloměru vozidla, vyslechnuta vlaková četa a prohlédnuta souprava.
Podle předběžného šetření Drážní inspekce nedošlo k zanedbání služebních povinností ze strany zaměstnanců ČD, a. s., k neoprávněnému vyskakování osob došlo až po řádné výpravě vlaku. Další okolnosti nehody jsou dosud v šetření.
Zdroj : Drážní inspekce
Most / Bílina - Dnes v 19 hodin došlo ke smrtelnému zranění cestujícího na zastávce Bílina Kyselka. Muž naskakoval do rozjíždějícího se vlaku Os6844 a spadl přímo pod kola vagonu. Kvůli nehodě měl vlak zpoždění 100 minut.
Asi hodinu před touto událostí pro změnu neopatrný cestující v žst. Most otevřel dveře ještě za jízdy vlaku a spadl na nástupiště. Ke zraněnému byla přivolána záchranná služba.
13.10.2005 - 10:44 - Impregilo postaví most mezi Itálii a Sicílií
Itálie / Řím - Konsorcium vedené italskou stavební společností Impregilo SpA získalo kontrakt na výstavbu mostu, který spojí pevninskou Itálii s ostrovem Sicílie. Projekt v hodnotě 4,6 miliardy eur bude největším projektem veřejných pracích v italské historii a bude nejdelším visutým mostem na světě, oznámila státní společnost, která dohlíží na projekt.
Most závěsného typu dlouhý 3,7 kilometru a široký 60 metrů bude mít deset dopravních pruhů pro auta, vlaky a vozidla záchranné služby. Stavba bude zahájena v příštím roce a dokončena má být do roku 2012. Jeho délka bude téměř trojnásobná ve srovnání s Golden Gate v San Francisku. Dvě věže budou měřit 383 metrů, více než Eiffelova věž. Celý most bude vážit 300.000 tun.
V současnosti se přeprava z italské pevniny na Sicílii uskutečňuje prostřednictvím trajektů. Cestujícím vlakem může zabrat až dvě hodiny kvůli pracnému překládání zavazadel. Přes most by se mělo za hodinu přepravit 6000 aut a 200 vlaků denně.
Zdroj : České noviny (ČTK)
Praha - V souvislosti s uvedením nového produktu SC Pendolino na trh realizují České dráhy poprvé ve své historii tak rozsáhlé marketingové přípravy – přímo zohledňující přání a očekávání zákazníků. Produkt například již má své logo, které bude jasně identifikovat služby v kvalitě SC Pendolino; zpracovány a zohledněny byly také výsledky rozsáhlého marketingového průzkumu, který probíhal v průběhu měsíce září ve všech vlacích SuperCity, EuroCity a InterCity jezdících na trase mezi Prahou a Ostravou. Právě na této relaci nabídnou od 11. prosince 2005 České dráhy zcela nový typ služeb pod značkou SC Pendolino, který výrazně zrychlí přepravu mezi Ostravou, Olomoucí, Pardubicemi a Prahou.
Tisková zpráva ČD
Ostrava - Vzhledem k nepředvídaným technickým a koordinačním problémům při dokončovacích pracích ze strany zhotovitele a závěrečným technicko – provozním zkouškám zabezpečovacího zařízení dojde s ohledem na zajištění požadované bezpečnosti železničního provozu k ukončení nepřetržité výluky na trati 316 Ostrava-Svinov – Opava východ až 20. října 2005.
Prvními vlaky podle platného jízdního řádu ČD 2004 – 2005 v celém úseku trati Ostrava-Svinov – Opava východ budou:
- Z Opavy východ Os 3411 ve 3.15 dne 21. října 2005
- Z Ostravy-Svinova Os 3412 ve 4.22 dne 21. října 2005
Ukončením této výluky byly ukončeny zásadní stavební a elektrizační práce soustředěné převážně v traťovém úseku Ostrava-Svinov – Háj ve Slezsku.
V jarních měsících roku 2006 bude pokračovat nepřetržitá výluka modernizací a elektrizací trati v úseku Háj ve Slezsku – Opava východ.
Zhotovitelé a České dráhy, a. s. se omlouvají cestujícím za komplikace při cestách v době stavebních prací a děkují jim za pochopení.
Společná tisková zpráva zhotovitele stavby a ČD
Praha - Předseda Odborového sdružení železničářů (OSŽ) Jaromír Dušek se rozhodl podat žalobu na ministra dopravy Milana Šimonovského. Šimonovský podle něj nehájí zájmy drah a porušuje zákon o drahách, protože se údajně nesnaží sehnat peníze, kterými by stát zaplatil ztrátu Českých drah v osobní dopravě. Včera to uvedla televize Nova. Šimonovský obvinění odmítá.
Jde o to, kdo má hradit ztráty, které vznikají Českým drahám v osobní přepravě. Tu si u ČD objednává stát, ale ministerstvo dopravy ji kryje jen částečně. Podle Duška není správné, aby ji dráhy každoročně kryly ze zisků z jiných oblastí. "Každý rok pan ministr (Šimonovský) se svým ministerstvem a svými úředníky připravuje České dráhy nejméně o 3,5 miliardy korun, pakliže do toho nebudu počítat přiměřený zisk, který nám dluží také," řekl Dušek.
"Oni mají úměrně peněz tomu, aby byli stále motivováni snižovat provozní náklady," reagoval Šimonovský. "Pan Dušek už neprospívá Českým drahám. Oni mají teď totiž sjezd a pro něho jakákoli aktivita je teď velmi významná, takže pomlouvá kde koho," dodal. Mluvčí ČD Petr Šťáhlavský nechtěl chystanou žalobu šéfa odborářů komentovat.
Dušek odhaduje, že by jeho právníci mohli mít žalobu na ministra sepsanou začátkem příštího týdne. Poté ji chce hned podat na státní zastupitelství, uvedla Nova.
Zdroj : České noviny (ČTK)
Doplněno - 8:20
Praha - Dle informace na webu Českých drah bude od dnešního dne, úterý 11.10., opět nasazena jednotka Pendolino na rychlíky mezi Prahou a Děčínem (R772/R777).
Z Prahy Masarykova nádraží vlak tvořený jednotkou 680.003 vyjíždí v 10:26 a do Děčína přijíždí ve 12:04. Zpět odjíždí ve 13:57 a do Prahy přijede v 15:38.
Ve čtvrtek 6.10. došlo při zpáteční jízdě z Děčína do Prahy u vjezdového návěstidla do stanice Ústí nad Labem-sever k poškození nákolků. Souprava najela na kuličky z ložisek, které byly položené na kolejích. Kuličky se do nákolků vmáčkly, celkem bylo poškozeno 18 kol. Souprava Pendolina 680.003 po kontrole v žst. Ústí n/L hl.n. bez zvláštního zpoždění dojela do Prahy, kde byla odstavena. V pátek byla převezena do Nymburka k přesoustružení kol. Incident vyšetřuje Policie ČR.
V současné době je v České Republice již 6 jednotek řady 680, z toho první tři byly předány Českým drahám, další tři jsou ještě ve vlastnictví výrobce. Jednotky 001 a 002 jsou vybaveny měřicími přístroji, jednotka 003 se testuje s cestujícími na trati Praha - Děčín. Na jednotce 004 byl testován tzv. kompenzátor elektromagnetického rušení. Firma Alstom vyrobila pro České dráhy celkem sedm naklápěcích jednotek, které konstrukčně vychází z italských verzí těchto jednotek.
Schvalovací proces přes veškeré problémy se chýlí ke konci a tak od nového GVD (11.12.2005) by měly České dráhy nasadit Pendolina na několika trasách po ČR i do zahraničí (SC: Praha - Ostrava, EC/IC: Praha - Brno, Brno - Vídeň a Brno - Bratislava).
Tisková zpráva ČD k poškození kol Pendolina
Info též na webech Pendolino.cz a České dráhy
Mladíci poškodili Pendolino a ohrozili cestující (iDnes.cz 11.10.2005) - doplněno - 21:00
Policie podezřívá dva nezletilé mladíky z toho, že v pátek u stanice Povrly vážně poškodili vlakovou soupravu Pendolino. Před projíždějící vlak měli na koleje položit "jistý" předmět, který poničil kola soupravy Škoda zřejmě přesáhne jeden milion korun. Podle svědků mladíci ohrozili i své životy. Ještě několik vteřin před příjezdem Pendolina do stanice se totiž pohybovali v kolejišti. Strojvedoucí na ně musel dokonce výstražně zahoukat. Poničený je i povrch kolejí, kde jsou drobné praskliny. Zjišťuje se, jestli by tyto trhliny nemohly například v zimě způsobit zlomení kolejnice.
Celý článek na iDnes.cz
Brno - Na 47. mezinárodním strojírenském veletrhu (MSV), který se uskutečnil v Brně od 3. do 7.10.2005, získala společnost ČMKS holding v kategorii „Zařízení pro transport a logistiku“ Zlatou medaili MSV. Zlatá medaile byla HOLDINGU ČMKS udělena za novou dvounápravovou lokomotivu řady 709 – 621.1. Oceněná motorová lokomotiva byla na letošním veletrhu jediným exponátem z představených hnacích kolejových vozidel, který má statut nového výrobku. Jedná o zcela nové hnací železniční vozidlo s předpokládaným uplatněním na všech evropských trzích. Presentovaná lokomotiva řady 709 (s evidenční označení 621.101 podle požadavku zákazníka), je v pořadí první lokomotivou z 10-ti kusové výrobní série s určením pro státní železnice Srbska a Černé Hory.
Foto : Ondra Janiš
Zdroj : ČMKS
Karlovy Vary - Kraje nebudou od příštího roku finančně přispívat Českým drahám na ztrátové trati, pokud od nich nedostanou podrobné ekonomické rozbory s vyčíslenými náklady na jednoho cestujícího. Rada asociace krajů ČR na jednání v Karlových Varech dospěla k usnesení, že globální požadavek ČD na dotace bez vyčíslení provozu na konkrétních úsecích železnice je pro kraje nadále nepřijatelný. Novináře o tom informoval předseda rady a moravskoslezský hejtman Evžen Tošenovský.
Na požadavek krajů ČD podle Tošenovského přistoupily a začaly rozbory připravovat. Teprve až je kraje obdrží, budou s ČD jednat o způsobu financování a dokrývání případné ztráty na jednotlivých úsecích tratí.
U ztrátových tratí, které považují ČD za důležité a proto je chtějí i dále provozovat, se musí vypořádat se ztrátami bez dotací od krajů. Kraje určitě dají peníze na neefektivní tratě, které jsou však v daném regionu jedinou možností k zajištění dopravní obslužnosti.
Zdroj : České noviny (ČTK)
Brno - Přestavba Železničního uzlu Brno začne v červnu příštího roku a větší část z dvacetimiliardové investice zřejmě zaplatí Evropská unie. Počítá s tím model financování projektu, který v pátek veřejně představil ministr dopravy Milan Šimonovský a zástupci brněnské radnice a Jihomoravského kraje. Stát již připravuje prezentaci projektu v Evropské komisi. Uzel se má stavět deset let, dokončení se plánuje na prosince 2015.
Cílem projektu je podle Šimonovského využít strategické polohy Brna a učinit z města evropskou železniční křižovatku. Jihomoravská metropole se má dočkat zcela nové a přesunuté budovy hlavního nádraží, nového železničního průjezdu Brnem a dalších železničních staveb. Má-li Brno být dopravním uzlem na budoucím koridoru spojujícím sever a jih Evropy, musí tomu přizpůsobit i dopravní infrastrukturu, míní ministr.
Zdroj : České noviny (ČTK)
Plzeň - Zranění ruky, nohy a kyčle si způsobil zhruba třicetiletý muž, který v pátek před půlnocí naskakoval do rozjíždějícího se vlaku na plzeňském hlavním nádraží. Spadl mezi hranu nástupiště a první vůz osobního vlaku, který směřoval na Klatovy. Muž byl převezen do plzeňské fakultní nemocnice. Řekl to mluvčí krajských hasičů František Vaško.
"Je po operaci nohy, jeho stav je stabilizován. Leží na jednotce intenzivní péče na ortopedii," uvedla administrátorka nemocnice.
"Díky tomu, že výpravčí dal pokyn strojvedoucímu, vlak ihned zastavil," dodal Vaško. Podle něj museli hasiči po transportu zraněného dezinfikovat nástupiště.
Osobní vlak Os7530 s odjezdem z Plzně hl.n. ve 22:51 odjel se zpožděním 68 minut, do Klatov přijel se zpožděním 61 minut.
Zdroj : České noviny (ČTK) , Přehled zpoždění Babitron
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












