..: Nachrichten und Artikel - Rakousko :..

ilustracni obrazekPosuzovat stav železnice nějakého státu podle jediného vozu by se asi nemělo. Mnoho z vás, čtenářů, se již asi projelo soupravami EC Antonín Dvořák, R Chopin, či zapůjčeným vozem na českém IC Hutník. Jaká je ale skutečná realita rakouských železnic, na to se vám budeme snažit poskytnout objektivní a ucelený pohled v tomto článku. Cílem naší červencové cesty byla zejména oblast Tyrolska, která v mnohém překvapila!

680, ČDBratislava / Vídeň - České dráhy zveřejnily již přehled tarifních nabídek a výši cen jízdenek, které budou platit ve spojích SuperCity na tzv. jižní linii. Bude se jednat o 1 pár vlaku SC Slovenská strela (Praha - Bratislava) a 2 páry vlaků SC Johann Gregor Mendel a SC Smetana (Praha - Vídeň). Z Prahy do Bratislavy pojede pendolino 3:47 hod., v opačném směru 3:49 hod. Z Prahy do Vídně pojedou spoje vedené jednotkou pendolino 3:57 hod., v opačném směru 4:02 hod. Vlaky vedené jednotkou pendolino do Bratislavy a Vídně vyjedou v neděli 10.12.2006.

Z Prahy do Bratislavy od 424 Kč

Jednosměrná jízdenka v 2. vozové třídě s globální cenou SC (zahrnuta i místenka) přijde na 496 Kč, CityStar ČD/ŽSSK 424 Kč (338 jízdné + 86 místenka) a zákaznické jízdné 443 Kč (357 jízdné + 86 místenka). Jednosměrná jízdenka v 1. vozové třídě s globální cenou SC přijde na 599 Kč. Děti do 15 let mají 50% slevu z tarifu SC. Cena jízdenky SC na trase z Brna do Bratislavy bude 297 Kč ve 2. a 360 Kč v 1. třídě.

Z Prahy do Vídně od 593 Kč

Hurá do zahraničí, ČDČeské dráhy nabídnou cestujícím speciální jízdenku, kterou bude možné zakoupit pouze na území České republiky pro spoje vedené jednotkou řady 680. Jednosměrná jízdenka ve 2. třídě v úseku Praha - Vídeň bude stát 593 Kč a v úseku Brno - Vídeň 297 Kč. Kapacita míst bude v každém spoji omezena na několik desítek kusů. Kromě toho budou samozřejmě na spojích platit standardní mezinárodní jízdenky dle běžného tarifu s mezinárodní rezervací za 200 Kč k běžným jízdenkám a za 86 Kč pro držitele slev Rail plus (In-karta) nebo při nákupu zvýhodněné zpáteční jízdenky CityStar. Normální cena jízdenky je 836 Kč + místenka (86/200 Kč).

Z Prahy do Brna od 224 Kč

680 "Po rakouském území jezdí vlak za stejnou cenu jako rakouské spoje. Vypravení mezinárodních vlaků si žádá také mnohem vyšší náklady," říká mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. "Do Rakouska a na Slovensko budou kromě stávajících cestujících vlaků EC jezdit také lidé, kteří dosud používali auto," předpokládá ředitelka odboru osobní přepravy ČD Luďka Hnulíková. Na jižní linii budou na území Česka platit ve spojích SC stejné ceny jako na severní - z Prahy do Pardubic za 300, do Brna za 400 korun a do Břeclavi za pětistovku. Nejlevnější jízdenka mezi Brnem a Prahou přijde na 226 Kč (140 za eLišku + 86 za místenku), avšak počet míst bude omezen a podmínkou je vlastnictví In-Karty a nákup jízdenky provedený přes internet.

zdroj: Tisková zpráva ČD

Autor: CSPSV

Vídeň - Od 10.12.2006 se změní jízdní řád také v Rakousku. Od tohoto data bude jezdit dalších 100 spojů regionální dopravy v taktu, zároveň vznikne 476 nových přestupních vazeb mezi vlaky a autobusy po celém Rakousku. Dalším zlepšením pro cestující bude 130 nových prodejních automatů jízdenek.

Na linkách vídeňského S-Bahnu budou jezdit mezi stanicemi Wien Meidling a Wien Florisdorf vlaky v 20 minutovém taktu i v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli. O 4 vlaky bude posílena doprava mezi Lincem a Vídní. Nejméně o 15 minut se zrychlí spojení mezi Vídní a Štýrským Hradcem - nerjychleji urazí vlak trasu za 2:15 hod. Za 27 dní vyrazí na rakouské koleje také jednotky ICE, které budou zajišťovat spojení mezi Vídní a Mnichovem. Od prosince 2008 budou tyto jednotky ve dvouhodinovém taktu zajišťovat spojení mezi hlavním městem Rakouska a Frankfurtem nad Mohanem. Do roku 2008 bude také nasazeno všech 171 regionálních jednotek Talent.

Ke zlepšení dojde i na přeshraničních spojích. Od prosince budou jezdit 2 nové páry vlaků mezi Vídní a Budapeští a 3 nové rychlíky na trase Vídeň - Brno. Zároveň budou na relaci Vídeň - Praha nasazeny jednotky ČD pendolino, které trasu urazí za méně než 4 hodiny, na 2 párech spojů. Pro cestující bude připraveno i 645.000 jízdenek Spar-Schiene za zvýhodněné ceny od 19€ do 100 evropských měst. "Nabídneme nová a častější spojení, středem zájmu se stanou zákazníci, díky nasazení nových souprav a otvírání moderních čekáren se zvýší kvalita cestování," říkají Wilhelmine Goldmann a Stefan Wehinger z ÖBB-Personeneveŕkehr.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB

Autor: CSPSV

Villach - Dnes v 8 hodin ráno došlo mezi stanicemi Villach Warmbad a Villach Westbahnhof k boční srážce osobního a nákladního vlaku. Při kolizi vykolejilo několik vozů. Zaměstnanci drah, kteří pracovali poblíž, okamžitě začali poskytovat první pomoc a zavolali záchrannou službu. Jedna mladá žena byla převezena do nemocnice, ostatní cestující vyzvázli bez zranění. Příčina nehody ještě není známa. "Zatím víme, že oba vlaky jely směrem Villach Hbf, na to se bude soustředit vyšetřování techniků ÖBB a externích odborníků," řekl tiskový mluvčí ÖBB Christoph Posch.

Trať až do večera uzavřena

Srážka vlaků má vážné následky, protože zneprůjeznila trať mezi Villach Hbf a posunovacím nádražím. Veškerá nákladní doprava z Villach Westbhf. směrem do Itálie a Slovinska je zablokována, některé vlaky musí jet odklonem přes Graz a Selzthal. Zablokovány jsou také osobní vlaky směrem Gailtal a Arnoldstein. Celkově se nehoda dotkla asi 250 vlaků. Na některých spojích musí cestující přestoupit na náhradní autobusovou dopravu.

zdroj: ORF

Autor: comar

Railjet, ÖBBVídeň - Dnes byla zahájena výroba prvního vlaku railjet, který bude dodán společností Siemens Österreich rakouské železniční společnosti ÖBB. Do roku 2008 bude vyrobeno celkem 23 nových vlaků pro dálkovou dopravu. Railjety se stanou symbolem nové image ÖBB - kratší jízdní doby, moderní vzhled vně i uvnitř vozů a kvalitně poskytované služby zákazníkům. ÖBB věří, že dojde k nárůstu počtu přepravených osob ročně o 1,23 mil. cestujících. První railjety se na rakouských kolejích objeví v roce 2008 a o rok později začnou zajišťovat mezistátní spojení na relacích Budapešť - Vídeň - Mnichov a Vídeň - Curych. ÖBB zaplatí za dodané vlaky 250 mil.€.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB

Autor: CSPSV

ÖBBVídeň - Do roku 2011 by mělo ve Vídni vyrůst nové hlavní nádraží, které se bude nacházet nedaleko stanice metra Südtiroler Platz. Nové vlakové nádraží bude propojeno s linkami U-Bahn (U1), S-Bahn a tramvají (linka 18). Zároveň bude v blízkosti situováno autobusové nádraží. Na nádraží bude pět nástupišť a deset průjezdných kolejí. Nové nádraží nahradí dosavadní stanice Ostbahnhof a Südbahnhof, na které přijíždějí i vlaky z České republiky. Přímo pod nádražím vzniknou garáže pro 600 automobilů. Stavba by měla být zahájena v příštím roce, ale hlavním problémem jsou dosud neuzavřená jednání o financování stavby.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB

Autor: CSPSV

Elektrifikace, ÖBBZnojmo - V pátek 20.10.2006 byla zahájena elektrifikace trati mezi žst. Znojmo a Retz. Celková investice stavby činí 39 mil.€ (ÖBB zaplatí 3,5 mil. € a česká strana 35,5 mil. €). a od jízdního řádu 2007/2008 by mělo dojít ke zvýšení komfortu cestování i kapacity tratě mezi Vídní a Znojmem. Práce budou rozděleny do dvou etap a díky elektrifikaci tratě a modernizačním pracím dojde ke zkrácení jízdních dob dvoupodlažních vlaků na trase dlouhé 101 km mezi rakouskou Vídní a moravským Znojmem o 15 minut, zároveň dojde ke zvýšení rychlosti na 80-100 km/h. Elektrifikací projde úsek dlouhý 19 km, z toho 6 km se nachází na území Dolních Rakous a zbytek na Moravě.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB

Autor: CSPSV

Ilustrační foto, ÖBBVídeň - V roce 2007 nabídnou ÖBB svým zákazníkům 645.000 jízdenek Spar-Schiene za zvýhodněnou cenu od 19 nebo 29€ do 100 měst ve střední Evropě. Tento typ jízdenek mohou cestující ve vlacích ÖBB využívat již od června 2003. Jízdenky platí jak v denních, tak nočních vlacích do 10 evropských zemí. Od 19€ lze cestovat mezi Vídní a Budapeští, za 29€ se mohou cestující dostat například do Říma, Benátek či Berlína.

Herbst-Spezial, DBBerlín - Ve středu 1.11.2006 zahájí DB prodej jízdenek Herbst-Spezial, které budou moci cestující využít v době od 4.11. do 9.12.2006. Na území Německa stojí jízdenka 29€, do 7 sousedních států - Rakouska, Švýcarska, Lucemburska, Belgie, Nizozemska, Dánska a Česka - lze jízdenku pořídit od 39€. V případě nákupu jízdenek na přepážce se připlácí 5€. DB nabídnou celkem 1.000.000 jízd, tzn. 25 tisíc v průběhu jednoho dne. Ohled bude brán na vytíženost spojů a proto bude nejméně jízdenek k dispozici v pátek a neděli. Pokud zaplatí cestující příplatek 4€, může cestovat i ve voze k sezení v nočních vlacích DB Nachtzug a CityNightLine. Podmínky pro použití jízdenky se nemění - přesný termín i spoj, 2. vozová třída a nákup nejméně 3 dny před nastoupením cesty. Počet obou typů jízdenek (Spar-Schiene, Herbst-Spezial) je limitován.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB, Tisková zpráva DB

Smrk pro Frankfurt, ÖBBFrankfurt nad Mohanem - Díky spolupráci Rail Cargo Austria a DB Logistics bude letos vánoční strom z Tyrolska do Frankfurtu nad Mohanem přepraven po železnici. Vánoční smrk z Tyrolska byl vybrán přímo organizátory vánočních trhů v německém Frankfurtu. Smrk je 90 let starý, 32 m vysoký a 63 cm silný. Jehličnan bude pokácen na konci října a nákladním autem přepraven z Obstegu do Stamsu, kde bude přeložen na 3 propojené nákladní vozy a na vlaku bude přepraven do Německa. První listopadový den převezme vánoční smrk starostka města. Oficiální zahájení vánočních trhů ve Frankfurtu je plánováno ve čtvrtek 23.11.2006

zdroj: Tisková zpráva ÖBB

VýlukaBratislava - Od pondělí 23.10. do pátku 27.10.2006 v době od 8 do 14:30 hod. bude probíhat výluka na trati mezi Bratislavou a Marcheggem. Důvodem výluky jsou rekonstrukční práce. Z Bratislavy ve směru do Rakouska bude odřeknuto 10 spojů kategorií Sprinter (SPR), EuroRegio (Er) a osobní vlak (Os). Z Marcheggu na Slovensko nepojede 9 vlaků. Odřeknuté vlaky nebudou nahrazeny autobusovou dopravou.

zdroj: Tisková zpráva ZSSK

5.10.2006 - 11:44 - "Ro-La" poprvé v Srbsku

Bělehrad - Zvláštní mezistátní vlak pro přepravu kamionů „Ro-La“ byl v září poprvé uveden do provozu také síti Srbských železnic. „Ro-La“ jezdí mezi tureckým Halkali a rakouským Welsem. Vlak by měl být v provozu na území Srbska pravidelně každý týden do konce roku. Provoz mohl být zahájen až po rekonstrukci srbského koridoru č. 10.

zdroj: Srbské železnice

Autor: CSPSV

Ilustrační fotoVídeň - Mladí lidé do 19 let mohli cestovat s výhodnou jízdenkou ÖBB v období letních prázdnin za 19€ a lidé do 26 let zaplatili za síťový jízdní doklad po Rakousku 49€. Celkem využilo této atraktivní nabídky 115.000 lidí ve věku do 26 let. Celá akce byla podpořena mediální kampaní. Ve srovnání se srpnem minulého roku vzrostl také prodej zákaznických karet VorteilsCard<26 za 19,90€ o 9% a nyní je vyžívá více než 265 tisíc mladých zákazníků ÖBB. "Vzhledem k velkému zájmu o jízdenky SommerTicket jsme se rozhodli, že i v příštím roce nabídneme mladým lidem tuto cenově výhodnou síťovou jízdenku," řekl Stefan Wehinger z ÖBB Personenverkehr.

zdroj: ÖBB

Autor: CSPSV

bleskVídeň - Dnes v 9 hodin ráno došlo ve stanici Wien Meidling ke srážce vlaku R 346 Dacia z Bukurešti do Vídně a dílenské drezíny. Při nehodě byli tři muži zraněni těžce a jeden lehce. U zraněných se jedná o zaměstnance drah, kteří se nacházeli v drezíně. Byli přepraveni vrtulníkem do nemocnice a jejich stav zůstává nadále vážný. Z cestujících nebyl zraněn nikdo. Lokomotiva rychlíku – maďarský taurus 1047 008-6 – byla poškozena pouze lehce. Příčina nehody zatím není známa. Byla ustanovena vyšetřovací komise, která má nehodu vyšetřit. Možnou příčinou je přejetí signálu stůj, protože drezíny nemají zabezpečovač PZB.

zdroj: ORF

Autor: comar

TaurusVídeň - V květnu založily ÖBB zákaznické fórum a hledaly 60 osob ze všech koutů Rakouska různého staří i sociálního postavení, pravidelných cestujících i osob, které vlak k přepravě vůbec nevyužívají. Přihlásilo se celkem 2.800 osob, z nichž 20 začalo ihned ve fóru působit. První zasedání se uskuteční 28.9.2006 ve Vídni. Fórum by mělo přibližít management podniku k cestujícím. Jeho členové se budou scházet 4x ročně a budou diskutovat o pozitivech i negativech ÖBB. Předsedou fóra je dopravní expert Hermann Knoflacher.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB

ÖBB-ICE Vídeň - Na konci srpna se na "Westbahn" konaly testovací jízdy s moderní jednotkou ICE-T. ÖBB budou společně s DB provozovat 12 jednotek ICE (s logem ÖBB, viz foto). Od prosince 2006 začne 1 pár ICE jezdit denně na trase Wien - Bregenz, resp. Wien - München.

Od prosince 2007 ICE mezi Vídní a Frankfurtem ve dvouhodinovém taktu

O rok později nasadí ÖBB a DB jednotky ICE ve dvouhodinovém taktu mezi Vídní a Frankfurtem nad Mohanem. Soupravy ICE mají 381 míst k sezení, z toho 53 v 1. třídě. Díky maximální rychlosti 230 km/h se jednotky ICE stanou nejrychlejšími vlaky na rakouské železniční síti.

V Německu jsou spoje ICE provozovány již 15 let a denně přepraví v průměru 180.000 cestujících. Značka ICE je označována v Německu za jednu z nejznámějších a nejúspěšnějších. V současné době zajíždí jednotky ICE i do Nizozemska, Belgie, Švýcarska a Rakouska. Na území SRN mohou jednotky ICE jezdit rychlostí vyšší než 230 km/h na 1.200 km tratí a v úsecích Kolín nad Rýnem - Frankfurt nad Mohanem a Norimberk - Ingolstadt je povolena maximální rychlost 300 km/h. V současné době vlastní DB 236 jednotek 4 generací a v roce 2005 přepravily tyto vysokorychlostní spoje téměř 67 mil. cestujících, což je 2x více ve srovnání s rokem 1998. Celkově zajišťují v Německu ICE 60% výkonů dálkové dopravy.

Railjet od roku 2008

Railjet Do roku 2008 předá firma Siemens rakouským drahám také 23 moderních vlakových souprav Railjet, které výrazně přispějí ke zvýšení komfortu cestování. Celková investice ÖBB činí 300 mil.€. "Díky těmto investicím dosáhneme náš cíl a ÖBB se zařádí mezi nejlepší železnice Evropy," říká Stefan Wehinger za ÖBB-Personenverkehr.

Od prosince 2006 do Vídně také se 2 páry spojů SuperCity Českých drah

Od 10.12.2006 začnou mezi Prahou, Brnem a Břeclaví jezdit 3 páry spojů SuperCity, z nichž 1 bude pokračovat do Bratislavy a 2 do Vídně. Pro tyto spoje je ve spolupráci s ÖBB připravována, stejně jako pro ostatní vlaky spojující Českou republiku a Rakousko, speciální tarifní nabídka.

ÖBB modernizují i vozový park pro regionální dopravu

Již 100 jednotek Talent jezdí po rakouských kolejích, přičemž ÖBB jich objednaly 171. Poslední souprava by měla být dodána v roce 2008 a celková investice činí 640 mil.€. Například ve spolkové zemi Tyrolsko se díky nasazení moderních jednotek sníží za několik měsíců stáří vozového parku ze 40 na 5 let.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB a Tisková zpráva DB

Autor: CSPSV
« Neuere Nachrichten | 1 ... 10 11 12 13 14 ... 18 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 07:59
geht unter um 16:04