..: Nachrichten und Artikel - Česká republika (celá) :..

ObrázekPraha - Vlakem za 5 dní, 4 hodiny a 26 minut kolem bývalého Československa. Celkem 40 přestupů, zpoždění 2 a půl hodiny a jízdenka za 309 Kčs. Tak v roce 1978 vypadala Velká železniční výprava Rudolfa Křesťana a jeho kamarádů, o které vyšla v prosinci téhož roku reportáž v tehdejším nejčtenějším magazínu Mladý Svět. Co takhle si cestu po 28 letech zopakovat - v protisměru?

3526 km kolem Česka za 10 dní

Dvojice reportérů Radek Hromuško a Martin Langer se rozhodli po 28 letech na Velkou železniční výpravu Rudolfa Křesťana navázat a vyrazit vlakem kolem republiky.

Vyjeli v úterý 10.října ve 14:15 z Hlavního nádraží v Praze směrem Cheb a vrátí se za 10 dní, 19.října v 7:45 ráno opět do Prahy. Objedou Českou republiku kolem dokola proti směru hodinových ručiček a celkem by měli ujet 3526 kilometrů.

Mapa, plán cesty a informace o související soutěži na iDnes Cestování.

Zdroj: iDnes Cestování

9.10.2006 - 23:03 - Pomaranče pod pustým hradom - nový přírůstek v eshopu

Pomaranče - titulní stranaZvolen - Klub historické techniky při lokomotivním depu Zvolen vydal novou knihu "Pomaranče pod Pustým hradom", která zachycuje především informace o provozu populárních lokomotiv T 678.0 a T 679.0.

Kniha byla v ČR autory slavnostně pokřtěna v sobotu na posledním parním víkendu železničního muzea v Lužné.

Z názvů kapitol vybíráme:

  • Technický popis lokomotiv
  • Depo Zvolen, Lučenec, Fiľakovo, Brezno
  • Postrky Banská Bystrica, Kremnické Bane, Zvolen – Kriváň
  • Přesuny do ŽOS Nymburk
  • Štefan Kúšik: Ako som sa stal prvým a posledným
  • Přehled lokomotiv T 678.0 a T 679.0 depa Zvolen
  • Muzeální provoz

K prohlédnutí nabízíme i další informace o knize a popis T 678.012

Knihu si můžete v omezeném množství objednat i v našem eShopu.

ČEZ 163Praha - Historicky první reklamní lokomotiva vyjela na české koleje v červnu roku 2002 péčí společnosti RailReklam. Jednalo se o lokomotivu 151.001-5, tzv. Duhovku společnosti ČEZ - Duhová energie. V letošním roce se objevily žlutočervené lokomotivy Poštovní spořitelny (151.014-8, 362.119-0, 362.121-6, 362.166-1, 363.086-0, 363.127-2). V novém designu ČEZ s oranžovou a stříbrnou barvou jezdí 3 lokomotivy (163.093-8, 363.019-1, 363.021-7), vyjede 1 lokomotiva řady 163 (163.030-0 ?) a 1 lokomotiva řady 151 (151.019-7). Další reklamní lokomotivou je tzv. Olympijská (363.078-7), která nejprve propagovala ZOH v Turíně a brzy začne propagovat LOH v Pekingu. Jedna lokomotiva (363.015-9) propaguje také ČD Cargo. Ve výrobě se připravují lokomotivy Grand Expres a ČD pro Vás a jedna také pro RailReklam, dceřinou společnost ČD pro využívání majetku k reklamním účelům, uvádí A. Křížek, jednatel společnosti, ve 39. čísle Železničáře.

zdroj: Železničář č. 39/2006

Autor: CSPSV

6.10.2006 - 9:42 - Autogramiáda kalendáře

titulní stranaPraha - Rádi bychom vás pozvali na autogramiádu Kalendáře ŽelPage 2007 a setkání s týmem ŽelPage, která proběhne na výměnném setkání v Praze na hlavním nádraží v sobotu 14. října 2006 v devět hodin.

Na Vaši účast se těší autoři fotografií.

Další informace o kalendáři a možnostech jeho nákupu

Děkujeme Klubu železničních cestovatelů za podporu akce.

Ilustrační foto Brusel - Česko využije podle 1. náměstka ministra dopravy Ondřeje Jaška pomoc EU určenou pro oblast dopravy na programovací období 2007 - 2013 ve výši 161 mld. korun, což je téměř 1/4 všech prostředků určených pro ČR v rámci cíle konvergence. Finance půjdou na silniční okruh kolem Prahy, na rychlostní komunikaci R35, logistická centra i železniční koridory, včetně železničních uzlů, a pražské metro.

Na rozdíl od předchozího programovacího období nám Evropská unie v příštích sedmi letech proplatí až 85 % nákladů. Zbytek si musí česká strana zajistit ze svého. Vzhledem k nedostatku veřejných financí však může být problémem především zajištění prostředků na předfinancování jednotlivých projektů. Evropská unie nám totiž dotaci proplatí až zpětně. Jelikož můžeme každý rok z evropských fondů očekávat až dvacet miliard korun, je tuto částku nutné najít také ve státním rozpočtu.

zdroj: MD ČR

Autor: CSPSV

Ilustrační foto ČD - České dráhy nabízejí akční nabídky Spar Schein, Spar Schiene, Spar Night, Spar Day či Smart Price v rozmezí od 29 do 69€. Nabídky jsou určeny každému, kdo si s nákupem jízdních dokladů pospíší a dopředu zná datum cesty a spoj, kterým chce cestovat. Jízdenku k sezení s místenkou lze zakoupit již od 29€ pro konkrétní mezistátní spoj. Vše je uvedeno na jednom jízdním dokladu. U denních vlaků se rezervací rozumí místo k sezení - od 29€, u nočních vlaků je možné zakoupit i místa v lehátkových - od 39€ a lůžkových vozech - od 69€.

Do Lublaně od 29€, do Benátek či Curychu od 39€

Nachtzug Tyto akční nabídky platí ve spojích 100/101 Praha - Ljubljana (od 29€), 207/239 Praha - Venezia S.L. (lehátko od 39€), 207/467 Praha - Zürich (lehátko od 39€, lůžko od 69€), 378/1949 Praha - Dortmund/Hagen (od 29, 39 i 69€). Od 1.9.2006 (předprodej začal o měsíc dříve) lze cestovat i spoji 352/353,1408,1453 do/z Frankfurtu nad Mohanem, Mnichova a Stuttgartu (od 29, 39 i 69€).

Kromě výše uvedených vlaků je služba nabízena i na jiných mezistátních vlacích, které jedou mimo území České republiky. Jízdní doklad za akční cenu platí jen v den a vlaku, který je na něm uveden. Výměna ani vrácení nejsou možné. Počet míst za tuto atraktivní cenu je omezen, prodávají se od zahájení předprodeje do vyčerpání zásob. Jízdenky za akční cenu nejsou určeny pro přepravu skupin. Předprodej těchto míst zahajují ČD zpravidla 3 měsíce před plánovaným odjezdem vlaku, u vlaků do/z Lublaně 2 měsíce před plánovaným odjezdem vlaku. Dopravce si vyhrazuje právo na zkrácení doby předprodeje.
Aktuální kurz (2.10.2006): 1€ = 28,33 Kč.

zdroj: ČD

Autor: CSPSV

České dráhy, a.s. Ústí nad Labem - Ve čtvrtek 5. října 2006 se v Ústí nad Labem uskuteční národní konference k otevření Centra pro podporu zaměstnanců (CPPZ). Cílem konference je jednak informovat o plánovaném otevření tohoto pilotního centra v prostorách Dopravního vzdělávacího institutu, a.s., v Ústí nad Labem a o důvodech vzniku a náplni jeho činnosti.
Konference se zúčastní nejen zástupci Českých drah, ale i zástupci dalších velkých a středních podniků z Ústecka a také představitelé Ústeckého kraje, úřadů práce, Krajské hospodářské komory, Magistrátu Ústí nad Labem a další.

Celá tisková zpráva ČD, a.s. : ZDE

PendolinoPraha - V pátek 17.listopadu se chystá celosvětová premiéra již jednadvacáté bondovky Casino Royale. Natáčení významné části filmu přitom probíhalo v České republice – mimo jiné také v prostorách a ve vlacích Českých drah. Ve filmu si přímo zahraje rychlovlak pendolino Českých drah, který se dostal již také do upoutávky (trailer) na nový film, ten je volně dostupný po celém světě.
Natáčení bondovky v pendolinu probíhalo po několik víkendů - především téměř celou sobotu, 22. dubna 2006. I Pražské hlavní nádraží dostalo jinou podobu, na 2.nástupišti byly například informační tabule vyměněny za italské s nápisem Trieste. Další natáčení s pendolinem se pak odehrávalo během květnových víkendů – za jízdy vlaku na trati Ústí nad Orlicí – Česká Třebová – Svitavy.

Zdroj : Tisková zpráva ČD

Lanovka Teplice - Hasiči zachraňovali v sobotu 30.9. dvacet pět lidí a psa ze zaseknuté lanovky na horu Komáří Vížka nedaleko Krupky na Teplicku. Posledního člověka sundali krátce před pátou hodinou. Na lanovce se podle mluvčího hasičů zadřelo ložisko.

Evakuace visuté lanovky začala ve dvě hodiny odpoledne a skončila v 16:50 hod. Nikomu se nic nestalo. Na místě zasahovaly dvě jednotky hasičů, z Ústí nad Labem a z Teplic. Pasažéry lanovky vyprošťovali pomocí lezecké techniky a nastavovacích žebříků.
Jak řekl náčelník lanové dráhy Jan Jurček, zasekla se převodovka, jediná součást, která nejde ihned nahradit. Kdyby se stalo něco s motorem nebo generátorem, není problém je nahradit a lanovku okamžitě pustit. V tomto případě ale nezbylo, než cestující vyprostit.

Komáří Vížka je oblíbené místo turistů. Z vyhlídkové restaurace na jejím vrcholu je rozhled na celý kraj. Lanová dráha Krupka - Komáří Vížka je nejdelší sedačková lanovka bez mezistanic v České republice. Postavena byla v roce 1952. Je dlouhá 2.348 metrů s převýšením 482 metrů (horní stanice je v nadmořské výšce 806 m). Jízda nahoru trvá asi patnáct minut.

Zdroj : iDnes.cz

Foto a další informace o lanovce : Komáří Vížka

433 Praha - České dráhy připravily s partnery na SOBOTU 23. září na mnoha místech ČR oslavy dne železnice - zvláštní vlaky, výstavy vozidel a exkurze. Také toho dne bude možné (ale pouze ve vlacích ČD) cestovat na jízdenku SONE+ a SC+ ve skupině pěti cestujících bez ohledu na věk - viz podmínky akviziční slevy.

České dráhy se tak již tradičně připojují jako partneři k projektům Evropského týdne mobility a Dne bez aut.

Program jednotlivých akcí najdete v následujícím seznamu podle místa konání:

zdroj: ČD

VSOE - v čele el. lok. 363 Cargo Praha - Včera (čtvrtek 21.9.) přijel do Prahy avizovaný legendární Orient Express. Vlak s původními rekonstruovanými vozy Pullman a Wagon Lits byl tentokrát tažen jinou reklamní lokomotivou, a to elektrickou lokomotivou řady 363.015 - Cargo a přijel k 1. nástupišti hlavního nádraží před 17. hodinou.

Souprava vlaku je složená celkem ze 17 luxusních vozů - 3 restaurační vozy (Lalique, Etoile du Nord, Chinoise), 1 barový vůz, 9 spacích vozů s 9 dvoulůžkovými kupé, 2 spací vozy se 7 jednolůžkovými a 3 dvoulůžkovými, 2 služební a zavazadlové vozy.
Sedadla v jednolůžkových kupé je možné změnit v lůžka, u dvoulůžkových v palandy. Některé vozy mají i dvojitá kupé, které lze propojit. Každé kupé má umyvadlo, většinou v odděleném prostoru, teplou a studenou vodu, ručníky a zásuvku pro elektrické holicí strojky. Některá kupé mají sejf. K dispozici je balená voda, mýdlo, VSOE dopisní papíry a časopis Orient_Express Magazine.
Stravování je zahrnuto v ceně jízdenky. Odpolední káva a snídaně jsou servírovány v kupé. Káva se podává v barovém vagónu. Nápoje a lehké občerstvení dle jídelního lístku lze zakoupit za příplatek.

VSOE v Praze Délka soupravy činí 400 m a hmotnost přes 900 t. VSOE jezdí přes Českou republiku celkem čtyřikrát do roka zpravidla v trase Břeclav - Brno - Praha - Plzeň - Cheb, nicméně z různých technických důvodů jej lze potkat i v jiných místech. Standardně je u nás tažen dvousystémovými lokomotivami řady 363.

Venice Simplon-Orient-Expres, jak zní celý oficiální název vlaku i společnosti, která jej provozuje, pokračuje dále do Německa a Francie v sobotu 23.9. Z pražského hlavního nádraží odjíždí ve 14:45 a pojede ve své obvyklé trase přes Plzeň do Chebu. Odtud po přepřahu na dieselové lokomotivy řady 218 DB odjíždí po 18. hodině do Německa.

Je třeba ještě připomenout, že vlak není veřejný a nelze do něj nastupovat jako do jiných historických vlaků. Pro zajímavost - jízdenka pro celou trasu Benátky - Londýn stojí v přepočtu 80 tisíc korun.

Foto : Markéta Janečková
Informace také na stránkách : VSOE u nás

21.9.2006 - 22:32 - Kalendář ŽelPage 2007

titulní stranaPraha - Včera byly odeslány první kalendáře na objednávky z elektronického obchodu. Děkujeme za Vaší důvěru. Rádi bychom vás též upozornili, že v neděli končí zaváděcí sleva pro eshop.

Na následující víkend jsme pro vás připravili příležitostný prodej kalendářů na Den železnice v Praze-Braníku, Liberci, Sokolově, Pardubicích a České Třebové. Bližší informace na dotaz.

Kalendář je nově též k sehnání na prodejnách společnosti Pragomodel v Klimentské ulici a na Masarykově nádraží. S dalšími prodejci jednáme.

Díky za vřelé přijetí. Věříme, že vám tato nenásilná forma podpory samostatné ŽelPage bude vyhovovat.

Další informace o kalendáři

logo ViamontÚstí nad Labem - Společnost VIAMONT působí na železnici již od roku 1992. V roce 1994 zahájila společnost provozování nákladní železniční dopravy a o 3 roky později i osobní drážní dopravu. Loňský rok ukončila s čistým ziskem 53,4 mil. Kč a je největším privátním dopravcem na české železnici. Celkový obrat společnosti činil 1,531 mld. Kč. Zároveň chce společnost hrát mnohem větší roli v osobní a nákladní železniční dopravě v Česku. Svojí budoucnost vidí především na trhu s rychlejší a důslednější liberalizací a restrukturalizací. Dosavadní přístup regulačních orgánů a samotného státního dopravce k otevírání trhu není dostatečný. Trh by se měl otevřít v oblasti nákladní i osobní dopravy pro nové investory a partnery, kteří přinesou větší komfort a flexibilitu cestování pro cestující. Pro úplnost dodejme, že více než 10 let řídil tuto stavební a dopravní firmu současný ministr dopravy Ing. Aleš Řebíček. Jako jeden z hlavních záměrů označuje Řebíček větší konkurenci na železnici, která přinese lepší kvalitu služeb a tlak na cenu.

Autor: CSPSV

Loko 740Ústí nad Labem - Jeden z předních soukromých dopravců na železnici, společnost Viamont, plánuje do konce roku 2006 obří investice do obnovy vozového parku. V součtu s rokem 2005 se letos v prosinci objem investic společnosti Viamont v nákladní dopravě vyšplhá na částku 46 milionů korun. Jde o významnou podporu, která společnosti Viamont zajistí udržení vysoce kvalitních a špičkových služeb v oboru nákladní železniční přepravy. Tento způsob přepravy zboží podle expertů ze společnosti Viamont zvýší svůj význam po plánované iniciativě budoucí politické garnitury, která chce s ohledem na rostoucí nákladní silniční dopravu v České republice podpořit ekologicky šetrnější železnici.

Stěžejním projektem obnovy vozového parku společnosti Viamont je modernizace lokomotivní řady 740. Jedná se o lokomotivy určené pro posun na vlečkách průmyslových podniků. K dnešnímu dni má společnost Viamont takto modernizováno 5 lokomotiv 740 na řadu 741.5 a jednu lokomotivu na řadu 742. K rekordním investicím do modernizace vozového parku společnost Viamont motivuje také rostoucí účast na trhu mezinárodní železniční přepravy. Například pro dopravu uhlí využívá VIAMONT modernizované vozy Falls, pro přepravu štěrku jsou určeny vozy Facs a Falns.

Facs Společnost VIAMONT přepravila za prvních šest měsíců roku 2006 celkem 560 tisíc tun nákladu. Při porovnání se stejným obdobím roku 2005 jde o nárůst o 20 procent. Nejčastěji mezinárodně přepravovanými komoditami je uhlí, cement, obilí nebo pohonné hmoty. „V roce 2005 jsme například vyvezli 160 tisíc tun obilí z České republiky do Holandska. O cement je největší zájem v Rakousku, kam jsme loni dovezli asi 40 tisíc tun. O pohonné hmoty je zase poptávka v Maďarsku. Objem přepravy pohonných hmot do Maďarska dosáhl v roce 2005 výše 9 tisíc tun,“ vysvětluje ředitel pro nákladní dopravu a místopředseda představenstva společnosti VIAMONT Pavel Škarabela. Výkonové ukazatele společnosti VIAMONT v sektoru nákladní dopravy jednoznačně rostou. Zatímco v prvním pololetí roku 2005 dosáhla společnost VIAMONT při přepravě nákladu obratu 56,6 milionů korun, za prvních šest měsíců roku 2006 to bylo již 105,6 milionů korun (tedy nárůst necelých 87 %). Podle odhadů expertů ze společnosti VIAMONT bude růst nákladní přepravy dále pokračovat. Ústecká firma chce nadále spolupráci se zahraničními partnery rozvíjet. Například v roce 2006 byla společností VIAMONT rozšířena přeprava obilovin ze Slovenska do Holandska. Vedlo toho je například zajímavou komoditou kulatina, která je nejčastěji vyvážena z České republiky do Polska (především ve spolupráci s polským partnerem STK Wroclaw) a dovážena z Německa (ve spolupráci s německým partnerem rail4chem).

zdroj: Tisková zpráva Viamont

Autor: CSPSV

ÖBB-ICE Vídeň - Na konci srpna se na "Westbahn" konaly testovací jízdy s moderní jednotkou ICE-T. ÖBB budou společně s DB provozovat 12 jednotek ICE (s logem ÖBB, viz foto). Od prosince 2006 začne 1 pár ICE jezdit denně na trase Wien - Bregenz, resp. Wien - München.

Od prosince 2007 ICE mezi Vídní a Frankfurtem ve dvouhodinovém taktu

O rok později nasadí ÖBB a DB jednotky ICE ve dvouhodinovém taktu mezi Vídní a Frankfurtem nad Mohanem. Soupravy ICE mají 381 míst k sezení, z toho 53 v 1. třídě. Díky maximální rychlosti 230 km/h se jednotky ICE stanou nejrychlejšími vlaky na rakouské železniční síti.

V Německu jsou spoje ICE provozovány již 15 let a denně přepraví v průměru 180.000 cestujících. Značka ICE je označována v Německu za jednu z nejznámějších a nejúspěšnějších. V současné době zajíždí jednotky ICE i do Nizozemska, Belgie, Švýcarska a Rakouska. Na území SRN mohou jednotky ICE jezdit rychlostí vyšší než 230 km/h na 1.200 km tratí a v úsecích Kolín nad Rýnem - Frankfurt nad Mohanem a Norimberk - Ingolstadt je povolena maximální rychlost 300 km/h. V současné době vlastní DB 236 jednotek 4 generací a v roce 2005 přepravily tyto vysokorychlostní spoje téměř 67 mil. cestujících, což je 2x více ve srovnání s rokem 1998. Celkově zajišťují v Německu ICE 60% výkonů dálkové dopravy.

Railjet od roku 2008

Railjet Do roku 2008 předá firma Siemens rakouským drahám také 23 moderních vlakových souprav Railjet, které výrazně přispějí ke zvýšení komfortu cestování. Celková investice ÖBB činí 300 mil.€. "Díky těmto investicím dosáhneme náš cíl a ÖBB se zařádí mezi nejlepší železnice Evropy," říká Stefan Wehinger za ÖBB-Personenverkehr.

Od prosince 2006 do Vídně také se 2 páry spojů SuperCity Českých drah

Od 10.12.2006 začnou mezi Prahou, Brnem a Břeclaví jezdit 3 páry spojů SuperCity, z nichž 1 bude pokračovat do Bratislavy a 2 do Vídně. Pro tyto spoje je ve spolupráci s ÖBB připravována, stejně jako pro ostatní vlaky spojující Českou republiku a Rakousko, speciální tarifní nabídka.

ÖBB modernizují i vozový park pro regionální dopravu

Již 100 jednotek Talent jezdí po rakouských kolejích, přičemž ÖBB jich objednaly 171. Poslední souprava by měla být dodána v roce 2008 a celková investice činí 640 mil.€. Například ve spolkové zemi Tyrolsko se díky nasazení moderních jednotek sníží za několik měsíců stáří vozového parku ze 40 na 5 let.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB a Tisková zpráva DB

Autor: CSPSV
« Neuere Nachrichten | 1 ... 117 118 119 120 121 ... 154 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 08:00
geht unter um 16:06