Kuřim - Muž (43) se rozhodl radikálně vyřešit rodinné problémy. Včera odpoledne sedl do auta a rozjel se proti manželce, která šla po chodníku v Moravských Knínicích na Brněnsku. Žena přežila se středně těžkým zraněním. Incidentu podle policie předcházely dlouhodobé problémy v rodině, žena se totiž právě se svým mužem rozváděla.
Svědci incidentu přivolali sanitku, která zraněnou ženu odvezla do brněnské Úrazové nemocnice. Útočník podle nich bez velkého rozmýšlení ujel a zamířil k nádraží v Kuřimi, kde se postavil před přijíždějící vlak.
Tišnov - Když jsem zaslechl od svého kamaráda při cestě do školy větu "Tady to zapáchá, jako kdyby tu někde hnila mrtvola", zasmál jsem se mu, že to je jen nějaké přejeté zvíře. Moc jsem se divil, když jsem odpoledne 15.5.2007 kolem 17. hodiny zahlédl profesionální hasiče a policisty z Tišnova.
Brno - Odsunutá nebo přisunutá poloha nádraží? Otázka budoucího umístění vlakového nádraží rozděluje Brňany už velmi dlouho. Do 6 měsíců však bude jasno. Brněnští radní včera schválili zadání srovnávací analýzy obou poloh pražské firmě Cityplan a Dopravní fakultě Českého vysokého učení technického v Praze.
"Firma má 56 dní od podpisu smlouvy na zpracování analýzy. Ta má být hotová v polovině července. Na nejbližším jednání zastupitelů, tedy v září, už nejspíše rozhodneme o konečném místě," uvádí náměstek primátora Martin Ander. Smlouvu o zpracování studie vedení města podepíše až po uplynutí lhůty 10 dnů na podání stížností proti rozhodnutí výběrové komise. Podle Andera nebude konečné doporučení pro zastupitele závazné, ale bude mít velkou váhu.
Veselí nad Moravou - DKV Brno zařadilo do svého stavu první trojdílnou nízkopodlažní motorovou jednotku Regionova ve složení 814.205-1 + 014.003-8 + 814.206-9. Vůz byl do Veselí nad Moravou, které se stane jeho domovskou stanicí, přivezen ve čtvrtek 10.5.2007. V květnu je očekávána i druhá jednotka v předpokládané sestavě 814.207 + 014.004 + 814.208, v srpnu by se zde měla objevit třetí Regionova v třívozové verzi.
Přibyslav - Železniční trať Přibyslav - Sázava nejspíše nemine zánik. Vlečku, kterou ještě do loňského roku využíval pro výletní jízdy Klub přátel kolejových vozidel z Brna, nechá majitel zlikvidovat. Okolní obce, jež chtěly trať odkoupit a opravit, na její záchranu nemají peníze. Zatím chybí i životaschopný projekt. „Jsem skeptický, nadšení a elán z loňského roku jako by vyprchaly,“ zklamaně konstantuje přibyslavský starosta Jan Štefáček.
„Po volbách to úplně uhaslo,“ souhlasí starosta Sázavy František Ledvinka. „Skoro rok s námi nikdo nejednal,“ přikyvuje i Wolfgang Macourek, ředitel sázavské společnosti SaZ, jež vlečku vlastní.
Jeho společnost už nechce čekat další rok a chce se letos pustit do demontáže svršku. „Trať zarůstá a už kvůli bezpečnosti bychom měli letos železnici demontovat,“ dodává.
Praha - Dne 4.5.2007 v 16 hod. se Literární sál v Průmyslovém paláci na pražském Výstavišti zaplnil do posledního místa lidmi, které spojovalo jediné - kartografie a devátý ročník odborné soutěže Mapa roku 2006. Společnost SmartGIS do soutěže přihlásila vlastní produkt, který zakoupila společnost KORDIS JMK. Jde o bezešvé interaktivní plány linek veřejné dopravy integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje včetně vybraných městských doprav (Brno, Blansko a Vyškov).
Brno - V době od listopadu 2006 do dubna 2007 byly do Brna dodány 4 řídící vozy řady 954 a tato skutečnost dala vzniknout i nové turnusové skupině. Po odchodu řídících vozů řady 943 z DKV Brno bylo nutno za tyto vozy najít náhradu a volba padla na nové řídící vozy řady 954. Ty jsou vyráběny společností PARS Šumperk přestavbou z vyřazovaných poštovních vagónů řady Postw.
Brno - Lokomotiva 230 001 byla společně s druhým unikátem 263 001 odstavena koncem března z provozu. Prototypová laminátka čeká na opravu dvojkolí. Další odstavenou lokomotivou se stala 242 278 (oprava dvojkolí). Kosmetickým salonem, nebo spíše opravou laku nyní prochází vozidla 242 221 (v Maloměřicích) a 242 274 (v Olpas). Delší dobu rovněž nejezdí lokomotivy 242 227 a 242 238.
Lanžhot - Náročná přestavba úseku po státní hranici s 10 mostními konstrukcemi skončila po 2,5 letech včera v Lanžhotě. „Jezdím tudy jednou za čtvrt roku, ale změn jsem si všiml hned. Stanice v Lanžhotě je nová, trať je rošířená a můžu využít podchod. Cestuje se mi příjemně,“ pochvaluje přestavbu Slovák Jiří Horvát, který jel vlakem přes Břeclav.
Rekonstrukcí totiž prošly nejen koleje, ale i železniční stanice v Lanžhotě. Cestující mají k dispozici nové ostrovní nástupiště a podchod vybavený výtahy a osvětlením. Nové je i zabezpečovací zařízení, elektrický ohřev výhybek, informační tabule pro cestující a také elektronická požární signalizace.
Brno - České dráhy vlastní 2 lokomotivy řady 263 (dříve S 499.2). Jedná se o stroje vyrobené v 80. letech minulého století. 263 001 se přezdívá "Máša", druhé této lokomotivě u ČD se pak říká "Dáša". Lokomotivy jsou ve stavu DKV Brno, PJ Maloměřice. Lokomotivy řady 263 zajišťují v Jihomoravském kraji vozbu osobních vlaků na trati linky S3 (příp. S2) IDS JMK a posilují tak své kolegyně řady 242 (případně 230).
Brno - Dne 23.4.2007 se vrátil z opravy, kterou provedla firma Pars, „panťák“ tvořený vozy 560 025 + 060 037 + 060 038 + 060 039 + 060 040 + 560 026. Jednotka má svůj domov v DKV Brno, PJ Horní Heršpice. Při opravě bylo provedeno dosazení IGCT tyristorů a pomocných pohonů, opravena ventilace trakčních motorů, zajištěna obměna některých elektrických obvodů, původní dva pístové kompresory byly nahrazeny jedním šroubovým a proběhla renovace interiéru (textilní potah sedaček a úprava osvětlení).
Břeclav - Dopravní uzel, jaký v kraji nemá obdoby, vznikne v Břeclavi. Na jednom místě zde má vedle moderně zrekonstruovaného vlakového nádraží vzniknout autobusové nádraží i významné logistické centrum a překladiště pro železniční i kamionovou dopravu hned pro několik zemí. Stavět se začne už letos na podzim. Jako první přijde na řadu rekonstrukce stávajícího vlakového nádraží. Hlavní inženýr projektu Radek Molák z brněnské firmy Sudop uvádí, že rekonstrukce začne v listopadu.
Brno - DKV Brno, PJ Horní Heršpice, zajišťuje motorové a k nim přípojné vozy v okolí Brna. Vlastní 7 vozů 850:
850 001, 850 010, 850 015, 850 021, 850 028, 850 030, 850 031, dále se zde nachází vůz 850 032 (který je nyní odstaven pro poruchu) a vůz 850 048 (který do provozu nyní nezasahuje, v lednu 2006 byl poměrně vážně poškozen při nehodě s přípojným vozem 043, oprava vozu 850 048 se zdá být nereálná).
Brno - Jihomoravští fandové železnice a motorových vozů 854 si jistě v poslední době mohli přijít na své. Konalo se totiž hned několik zkušebních provozů. Zkoušena byla například varianta 854 209 + 054 303 + 054 248 + 954 003 + 054 286 + 854 203, která jela z Brna hl. n. do Zastávky u Brna. U vozu se hodnotilo chování soupravy v terénu a komfort, který souprava nabídne cestujícímu.
Brno - Včera jihomoravští zastupitelé schválili hned 36 smluv najednou s obcemi z Boskovicka, které se do IDS připojily od 4.3.
Krajský radní Jaroslav Pospíšil říká, že další vlnu smluv chystají na červen, IDS na Boskovicku pokrývá 95 obcí, celkem už je v něm zapojeno 330 obcí, tedy téměř polovina z celkového počtu 671.
Ne všichni chtějí smlouvy podepisovat. Na řadě míst jsou z IDS rozčarováni a podpis smlouvy odsouvají, až vedení kraje a Kordis, který IDS zajišťuje, splní jejich připomínky k novému systému.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












