Siemens - Jak jsme již informovali (27.4.), elektrické vícesystémové lokomotivy DB AG řady 189 dostaly povolení k zajíždění do Děčína. Společnost Siemens.cz k této příležitosti vydala Tiskovou zprávu, kde se mimo jé uvádí, že je snahou společností DB AG a Siemens, aby tyto vozidla byla do konce roku 2006 schválena pro provoz v celé ČR.
6.5.2006 - 17:04 - Společnost ČMKS předala do Srbska již 10. lokomotivu ř.621
Česká Třebová - Na přelomu prvního a druhého čtvrtletí roku 2006 předala firma ČMKS holding zástupcům Srbských železnic (SŽ) v pořadí již 10. motorovou lokomotivu řady 621.1. V případě lokomotivy 621.110 se prozatím jedná o poslední vyrobenou lokomotivu této řady s tím, že v průběhu tohoto roku by se ještě měla uskutečnit dodávka dalších dvou lokomotiv. Na ně by pak měla navázat druhá desetikusová série, jejíž realizace se již připravuje.
Dodávka lokomotiv řady 621.1 je první významnou zakázkou HOLDINGU ČMKS na výrobu nových dvounápravových motorových lokomotiv. HOLDING ČMKS tak zúročuje své aktivity související s obnovou motorových lokomotiv v České republice. Projekční a konstrukční provedení lokomotivy bylo např. ohodnoceno tím, že první „srbská“ lokomotiva řady 709 – evid. čís. 621.101, která byla vystavena počátkem října 2005 na 47. mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, zde získala v kategorii dopravních prostředků Zlatou medaili MSV 2005.
Zdroj : ČMKS
Praha - České dráhy připravily 2. změnu jízdního řádu, která platí od 28.5.2006.
Změnu v klasickém papírovém formátu si můžete vyzvednout ve vybraných železničních stanicích (proti kuponu) a v elektronické podobě stáhnout zde.
Jednotlivé tabulky najdete v nově zpracovaném přehledu tratí ČR nebo si je můžete stáhnout v balíku.
Vlakem na Dobříš s Vlakem na Dobříš - sobota 6.5.
Parní vlak z Prahy Braníka do Dobříše a zpět, vystoupení country skupiny „Vlak na Dobříš“.
61 let od osvobození města Plzně - so 6.5. - ne 7.5.
Zvláštní vlaky během oslav 61. výročí osvobození Plzně americkou armádou
6.7. Plzeň hl. n. – Stříbro, Plzeň hl. n. - Mirošov a zpět
7.7. Plzeň hl.n. – Blovice, Plzeň hl. n. – Dobřany a zpět
Pálavský okruh - sobota 6.5.
Okružní vlak, cyklostezky a výlet do Mikulova, Valtic a Lednice Brno hl. n. – Hrušovany n. Jev. – Mikulov – Břeclav – Brno hl. n.
Slavnostní zahájení 10. sezony hradu Brumova - sobota 6.5.
Zvláštní vlak v trase Valašské Meziříčí – Brumov – Bylnice a zpět k zahájení 10. turistické sezony hradu Brumova, turnaj v živém šachu.
TT víkend Všestary, fotovlak do Smiřic - so 6.5. - ne 7.5.
Zvláštní vlaky na modelářské setkání v trati Pardubice - Hradec Králové - Všestary a zpět, fotovlak do Smiřic
Zahájení sezóny v ŽM Zlonice - sobota 6.5.
jízdy historického autobusu Škoda 706 RTO Lux, výstava - Zlonické polní dráhy včera a dnes, jízdy na polní úzkorozchodné dráze ZPD, prohlídka železničního muzea Kladno - Zlonice
Další podrobnosti o železničních akcích najdete ZDE.
Brodek u Přerova - dnes v 13.44 hodin se ve stanici Brodek u Přerova (trať Praha-Ostrava) střetl vlak EuroCity Praha jedoucí z Varšavy do Prahy s bagrem, který vedle kolejí pracoval a jehož rameno zasahovalo do trasy vlaku (strojvedoucí sice viděl překážku, houkal, ale nestačil zastavit).
Vlak zastavil na výhybkách, bohužel tak, že byla znemožněna jízda všech vlaků směr Přerov/Ostrava.
Při nehodě nebyl nikdo zraněn, škoda na bagru byla odhadnuta na 10 tisíc korun, na lokomotivě na 50 tisíc korun. Doprava byla zcela přerušena do 15.20 hodin, kdy byl vlak EC Praha odtažen do Olomouce, odkud po výměně lokomotivy pokračoval do Prahy.
Zdroj : Drážní inspekce
Doplnění - Filip Bouška :
Železniční doprava byla přerušena přibližně 90 minut.
Zpoždění :
EC 106 - Pardubice + 141
SC 508 - Úvaly + 51
R 622 - Choceň + 90
Os 3712 - Zábřeh n. Moravě + 102
další vlaky do + 30 minut.
Praha - Premiér Jiří Paroubek zrušil plánované středeční zasedání vlády. Místo toho se sveze pendolinem do Ostravy. Spolu s předsedou Sněmovny Zaorálkem jede na návštěvu Moravskoslezského kraje. Podle mluvčí vlády jednotlivé body na programu nebyly tak důležité.
"Premiér Jiří Paroubek bude se svým doprovodem cestovat jako řádný cestující první třídy se zakoupenou platnou jízdenkou pro spoj SC Pendolino Praha – Ostrava v ceně 600 Kč. Vlak SC Pendolino se během cesty promění v pojízdnou "zasedací místnost", kdy v průběhu cesty v rychlosti až 160 kilometrů za hodinu proběhne několik jednání, mimo jiné s managementem Českých drah," uvedl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.
Podle Lucie Ogorníkové (mluvčí vlády) zasedání vlády nejsou pravidelná a záleží na premiérovi, kdy je svolá. "Body na programu nejsou tak zásadní, aby nemohly být projednány příští týden," odpověděla iDNES Lucie Orgoníková na upozornění, že jednání už premiér svolal. Místo jednání s ministry dal Jiří Paroubek přednost předvolební cestě pendolinem. Podle informací Českých drah vyráží z Prahy ve středu v 7:56.
Další osobnosti veřejného dění, které se v blízké době svezou pendolinem:
Fotograf Antonin Kratochvil a zpěvák a herec Richard Krajčo pojedou spojem SC Pendolino ve čtvrtek 4. května. Světoznámý fotograf Antonin Kratochvil bude v ČR při příležitosti zahájení výstavy jeho fotografií PERSONA v tzv. galerii na kolejích (speciálním vlaku upraveném jako obrazová galerie). Autor fotografií světových hvězd, jako jsou například U2 či David Bowie, bude na palubě SC Pendolino fotografovat zpěváka Richarda Krajča jako PERSONU na cestě mezi Prahou a Ostravou.
Místopředseda vlády a ministr dopravy Milan Šimonovský se vydá spojem SC Pendolino v pátek 5. května do společnosti Pars nova, kde České dráhy oficiálně převezmou první sériovou motorovou jednotku Regionova. Pořízení těchto jednotek je financováno z programu ministerstva dopravy zaměřeného na modernizaci vozového parku železničních dopravců.
Do marketingových akcí se zapojují již i zaměstnanci ČD; vlakvedoucí Antonín Drdla přidává: „Spoje SC Pendolino využívá široké spektrum cestujících. Od prezidenta přes premiéra, přední manažery velkých podniků, sportovce, až po studenty a penzisty. Ti například mohou cestovat spoji SC Pendolino za velmi výhodnou cenu s 50% slevou. Všichni, kteří chtějí zažít pocit komfortu letecké dopravy a doposud si to z řady důvodů nemohli dopřát, mají tuto možnost na palubách vlaků SC Pendolino.“
Ostrava - Dnes v 11:18 dorazil premiér Paroubek vlakem SC 503 na nádraží Ostrava-Svinov. Ve vlaku přihlížel podpisu smlouvy příměstských jednotek řady 471 od ČKD Vagonka Ostrava.
Zdroj: iDNES, tisková zpráva ČD
Aktualizováno - Cheb - V sobotu pokračoval VSOE dále do Německa. Z Prahy hl.n. odjel ve 14:05 a do Chebu přijel v 17:15. Mezi Prahou a Chebem byl jako obvykle tažen Olympijskou 363.078. První fotografie najdete na webu o V.S.O.E..
Šumperk - Na základě úspěšně prezentovaného prototypu modernizace motorového a přípojného vozu ř. 810 a 010 na řadu 814-914 vypsaly České dráhy, a.s. veřejnou soutěž na dodávku 100 motorových jednotek v průběhu 3 let, kterou vyhrála společnost Pars nova a.s.
Začátkem dubna byla završena obchodní jednání mezi Pars nova a.s. a ČD, a.s. podepsáním smlouvy. Na základě této smlouvy výrobce postupně dodá v průběhu následujících cca tří let více než 100 ks těchto jednotek. Na rok 2006 je počítáno s realizací 20 jednotek s termínem předání poslední jednotky do 30. 11. 2006. V následujících dvou letech by mělo být dodáno zbylých 80 jednotek. Počínaje květnem letošního roku budou bránu firmy Pars nova opouštět měsíčně 2 až 3 jednotky.
Prototyp soupravy, který byl představen na loňském strojírenském veletrhu v Brně, již přepravuje cestující ve Středočeském kraji k všeobecné spokojenosti jak ze strany cestující veřejnosti, tak i ze strany provozovatele ČD, a.s.
První sériová souprava opustí brány Pars nova a.s. začátkem měsíce května a potkávat bychom ji měli ve Zlínském kraji, následně pak budou dodávány jednotky i do dalších krajů.
České dráhy, a.s. zamýšlejí provozovat tyto jednotky na místních a regionálních tratích v celé republice. Krajským úřadům regionů nabídly v rámci konceptu „Regionovou vaším krajem“ ucelenou koncepci propagace krajů, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy. Projekt se setkal v krajích s velmi příznivou odezvou.
Zdroj : Pars nova. a.s.
Brno - Některá malá vlaková nádraží v Česku by se mohla v budoucnosti radikálně proměnit. České dráhy připravují projekt, který by měl z původní budovy nádraží vytvořit komerční plochy a pokladnu a další zázemí přesunout k nástupištím. Do konce roku by měly být vybrány lokality, kde chce podnik chystaný projekt představit, řekl dnes na mezinárodních stavebních veletrzích v Brně ředitel společnosti ČD reality Eugen Bečka.
Revitalizací už postupně prochází 58 větších vlakových stanic. Jejich oprava v rámci projektu Živá nádraží přijde na 60 miliard korun, většinu zaplatí soukromí investoři. Podobně by měl vypadat i nový projekt, jehož obdoba podle drah funguje úspěšně v některých evropských státech. Původní budovu opraví soukromý investor, který ji bude mít v dlouhodobém pronájmu. Na nádražích by pak měly vyrůst restaurace rychlého občerstvení, kavárny a obchody.
Do projektu by se mohla zapojit i města, mohou tam zřídit třeba knihovnu. Projekt je zatím jen ve stadiu úvah, přesné podmínky by mělo mít vedení ČD k dispozici ve druhé polovině roku.
Dráhy v současnosti v rámci projektu Živá nádraží rekonstruují 48 větších stanic. Chtějí z českých nádraží vytvořit komunikační centra regionu, a zpříjemnit tak zákazníkům cestování. Opravená nádraží už dráhy otevřely například v Zábřehu na Moravě nebo Ústí nad Labem.
Společnost ČD reality vznikla v roce 2004 odštěpením z Českých drah. Kromě přípravy revitalizačních projektů se částečně podílí i na jejich realizaci.
Zdroj : České noviny (ČTK)
Praha - Zřejmě funkční výbušný systém objevila policie pod frekventovanou železniční tratí v Praze-Libni, po které jezdí i mezinárodní expresy a rychlovlaky Pendolino. Informovala o tom televize Nova. Nádobu s neznámým roztokem, dráty a roznětku s baterií budou zkoumat experti.
Nálož byla objevena náhodou. Policisté pronásledovali muže, jehož podezřívali, že by mohl u trati krást barevné kovy. Při chůzi po kolijích narazili na nastražený výbušný systém.
TV Nova uvedla, že by nálož mohla být dílem bombového atentátníka, kterým byl důchodce Vladimír Štěpánek. Důchodce podle policie v minulosti spáchal několik pumových atentátů. Při dopadení v roce 2003 se pobodal a zraněním podlehl.
Výběr útoků na železniční koleje od roku 1999
4. dubna 1999 - Zaměstnanci Českých drah nalezli bombu na železniční trati v obci Cítov na Mělnicku. Nálož nestihla explodovat.
5. srpna 1999 - Výbuch na železniční trati ve Vraňanech na Mělnicku poškodil přední část lokomotivy.
24. srpna 2000 - Na železniční trati Praha-Plzeň v Černošicích v okrese Praha-západ vybuchl nástražný systém, který tam umístil neznámý pachatel. Výbuch poškodil železniční svršek a omezil provoz ve směru na Prahu. V důsledku exploze se uvolnily čtyři pražce a praskla kolejnice, podle pozdějších údajů byla kolej naříznutá.
Srpen 2001 - Policie nalezla výbušninu na trati Dolní Beřkovice - Cítov.
19. listopadu 2002 - Na železniční trati v Praze 9 - Kyjích byla nalezena nastražená výbušnina. Podomácku vyrobený výbušný systém byl uložen pod naříznutými kolejemi. Výbušná směs nebyla podle policie funkční, vybuchnout však mohla přiložená rozbuška.
10. ledna 2003 - Cvičnou vojenskou třaskavinu našli pracovníci Českých drah na železniční trati mezi Českou Třebovou a Zábřehem na Šumpersku.
Březen 2003 - Policie řešila případ neznámého pachatele, který vydíral stát a požadoval finanční částku v řádu milionů, jinak hrozil výbuchem. Policie také našla funkční, nebezpečnou výbušninu na železničním mostě v Olomouci, kterou tam vyděrač nastražil.
10. června 2003 - Na trati Pardubice - Choceň mezi obcemi Zminný a Kostěnice byly nalezeny dva nástražné výbušné systémy a naříznutá kolejnice.
19. října 2003 - Na trať mezi Radotínem a Dobřichovicemi u Prahy někdo umístil nástražný výbušný systém a poškodil kolej.
28. dubna 2006 - Zřejmě funkční výbušný systém objevila policie pod frekventovanou železniční tratí v Praze - Libni.
Doplnil : -jr-
Zdroj : iDnes.cz , Novinky.cz , České noviny (ČTK)
Hradec Králové - V pátek 28.4. v 6.40 hodin se mezi stanicemi Hradec Králové hlavní nádraží a Praskačka střetl osobní vlak jedoucí z Týniště nad Orlicí do Chlumce nad Cidlinou s osobním automobilem Škoda Forman. Nehoda se stala na přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor), která byla v době nehody v činnosti. Při nehodě byl těžce zraněn 28 letý řidič osobního automobilu, škoda na autě činí 40 tisíc korun, na železnici 110 tisíc korun. Provoz byl obnoven v 8.46 hodin.
Staré Město u Uherského Hradiště - dnes v 7.15 hodin vyskakoval v železniční stanici Staré Město u Uherského Hradiště z rozjíždějícího se osobního vlaku Přerov-Břeclav muž (88 let) z Napajedel. Bohužel se dostal pod kola vlaku, který ho na místě usmrtil.
Zdroj : Drážní inspekce
Česká republika - Leica Gallery Prague ve spolupráci s Českými drahami připravila opět putovní výstavu fotografií významného světového fotografa Antonína Kratochvíla s názvem PERSONA. Od 4. května do 30. července 2006 budou moci shlédnout tuto výstavu cestující na nádražích v devíti českých městech.
Galerie tento rok připravila i nový projekt s názvem Každý z nás je umělec. Projekt si klade za cíl proměnit pasivní návštěvníky v aktivní tvůrce a zapojit je do projektu, který poběží po dobu 3 let. Na rok 2006 je vyhlášeno téma "V jakých artefaktech žiji / Moje město". Od občanů budou sbírány fotografie, které budou následně prezentovány v nádražních halách měst na trase galerie ve vlaku. Výstava ve vlaku je ojedinělý projekt, který díky své mobilitě pokryje téměř celou republiku.
Vlak projede těmito městy - Praha (3.5.-14.5., kolej 13a), Hradec Králové (16.5.-21.5., kolej 12a), Olomouc (23.-28.5., kolej 9), Brno (30.5.-14.6., kolej 13), Jihlava (16.6.-21.6., kolej 13), Karlovy Vary (27.6.-9.7., dolní nádraží), Lovosice (11.7.-16.7., kolej 10), Ostrava hl.n. (18.-23.7., kolej 7a) a Uherské Hradiště (26.-30.7.).
Zdroj: Aktualita ČD
ČD - Jako poslední v pořadí uzavřely České dráhy smlouvu o regionální dopravní obslužnosti pro rok 2006 s Ústeckým krajem. Dohodnutá částka je ve výši 375 milionů Kč, což oproti loňskému roku představuje o 40 milionů Kč více. Podpisem smlouvy s Ústeckým krajem se současně uzavřel proces podpisů smluv o regionální dopravní obslužnosti mezi kraji a Českými drahami pro letošní rok.
„Celkový objem financování regionální dopravní obslužnosti se oproti loňskému roku zvýšil o 67 milionů Kč a dosáhl hodnoty 4,428 miliardy Kč. Současně dohody o dopravní obslužnosti s jednotlivými kraji se podařilo oproti loňskému roku uzavřít ve zcela jiné atmosféře vzájemně oceňovaného partnerství. Kraje se chopily role zákazníka, který se za vyčleněné finanční prostředky snaží nakoupit pro své obyvatele co nejlepší rozsah dopravní obslužnosti; České dráhy se naopak soustředily na maximální přidanou hodnotu pro zákazníka – kombinaci dobré ceny a kvalitních služeb doplněné o další služby“, říká Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele Českých drah.
Navýšením objemu prostředků pro financování regionální dopravy zaznamenaly České dráhy výrazný podnikatelský úspěch ve zcela liberalizovaném prostředí trhu železniční dopravy. V porovnání s loňským rokem vzájemná jednání dala mnohem větší prostor pro uplatnění připomínek občanů – koncových cestujících a České dráhy společně s kraji připravily taková schémata spojení, která výrazně lépe odpovídají aktuálním přepravním potřebám a požadavkům cestujících.
Zkušenost z Karlovarského kraje: spolupráce s Českými drahami je pro kraje výhodnější – ostatní dopravci jsou dražší
Výrazně dražší je pro kraje spolupráce s jinými dopravci, než jsou České dráhy. Prokázala to například skutečnost z Karlovarského kraje, kde kraj – podle zveřejněných informací – například společnosti Viamont platí za ujetí jednoho kilometru přibližně o 22 Kč více než Českým drahám (Cena za jeden kilometr Viamont – 74,60 Kč; cena za jeden kilometr ČD – 52,30 Kč). Skutečnost, že ještě v rámci letošního grafikonu zajišťují také na trati Karlovy Vary – Mariánské Lázně provoz České dráhy umožnila kraji v rámci letošního rozpočtu ušetřit částku až 10 milionů Kč, které by jinak kraj musel zaplatit společnosti Viamont. Na trati nyní zajišťují provoz České dráhy, a to proto, že společnost Viamont si včas nezajistila od SŽDC kapacitu vlakové cesty. Cena, za kterou dopravu České dráhy zajišťují, je stejná jako v minulosti a současně výrazně nižší, než společnost Viamont nabídla v rámci výběrového řízení. V letošním roce navíc na trať vyjedou zcela nové motorové soupravy Českých drah, Regionova. Tím, že zůstává navíc zachován síťový charakter regionální železniční dopravy, mají cestující možnost využívat veškerých cenových výhod.Rok 2006: nová zákaznická strategie osobní dopravy, nová vozidla – jednoznačná orientace na zákazníka
Další konkrétní výhody pro kraje a cestující chystají České dráhy v letošním roce. Masivní modernizaci vozového parku pro regionální a lokální tratě zahájí 5. května převzetí první sériové motorové jednotky Regionova, kterých České dráhy v letošním roce nasadí do provozu celkem 20 kusů. Prvními třemi kraji, kde budou jednotky Regionova nasazeny do provozu, jsou Zlínský, Karlovarský a Královéhradecký kraj. Ještě v průběhu letošního roku bude do provozu uvedena také třívozová verze jednotky Regionova (dva motorové vozy a jeden vložený), která začne obsluhovat regionální tratě v Libereckém kraji.Během následujících 3 let by těchto motorových vozů měla být nasazena do provozu více než stovka. Lokální tratě v ČR tak z hlediska vozového parku projdou kompletní modernizací. Další novinkou bude nasazení patrových pantografových jednotek řady 471 v Moravskoslezském kraji. Zde se počítá s jejich uvedením do provozu v druhém pololetí letošního roku – a to například na dopravním rameni Opava východ – Ostrava Svinov (přestupní uzel pro spoje SC Pendolino) – Český Těšín – Mosty u Jablunkova. Pokračovat bude rozšiřování jejich provozu v okolí Prahy.
Vedle projektu modernizace vozidel a projektu Živá nádraží dokončují České dráhy zcela novou zákaznickou strategii osobní dopravy. Cestující se dočkají zavedení efektivních systémů příměstské železniční dopravy, propojení regionální a dálkové dopravy či nabídky nových produktů. Hlavním pilířem bude jednoznačná identifikace produktů osobní dopravy v očích zákazníka.
Zdroj: Tisková zpráva ČD
Praha - Celostátní informační systém o jízdních řádech IDOS, jehož zřizovateli jsou Ministerstvo dopravy ČR a Ministerstvo informatiky ČR a systémovou integraci zajišťuje ČD-Telematika, a. s. udává nesprávné údaje o odjezdech vlaků i o vzdálenostech mezi městy v zahraničí.
ČD - Již potřetí se "Kino na kolejích" vydá na svou cestu. Pojízdný klimatizovaný kinosál Českých drah vyrazí v pátek 28.dubna 2006 z Lužné u Rakovníka. Vlak dále pokračuje přes 23 českých a moravských měst a 3.června ukončí svou pouť ve Vizovicích. Kinematovlak je součástí doprovodného programu 46. Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež Zlín 2006 a je společným projektem festivalu, Českých drah a České televize.
Každý, kdo s sebou přinese vlastnoručně nakreslený obrázek Krtečka, obdrží drobný dárek. Autoři 50 nejhezčích výkresů budou po skončení soutěže odměněni hodnotným dárkem. Nezapomeňte, prosím, uvést jméno, adresu a věk autora obrázku.
Program
Více informací
zdroj: ČD
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












