..: Aktuality a články - Česká republika (celá) :..

Mikrofon Praha — Dnes se redakce ŽelPage spojila s jednatelem společnosti Railtrans s. r. o., panem Petrem Šimralem. Byl tak laskav, že nám poskytl krátké interview, které Vám přinášíme níže. Pro doplnění, společnost Railtrans hodlá od nového GVD provozovat vlaky "RT Express" mezi Prahou a Ostravou.

BleskovkaLužná u Rakovníka - Již po třetí se vydá Kinematovlak na svou cestu po České republice. Pojízdné "kino na kolejích" vyrazí v pátek 28.4.2006 z Lužné u Rakovníka a projede 23 českými a moravskými městy. Svou jízdu ukončí 3.6. ve Vizovicích. Kinematovlak je doprovodným programem 46. Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež Zlín 2006 a je společným projektem Českých drah a České televize.
Letos má Kinematovlak kapacitu 60 míst a během zastávek se promítají po celý den večerníčky a filmy pro děti. Vstup na promítání je zdarma. Během jízdy se uskuteční více než 360 projekcí, které zhlédne zhruba 21.600 dětí. Vlak je doplněn o 2 výstavní vozy (historie železnice a železničních jízdenek). Zastávky vlaku jsou převážně v Plzeňském, Ústeckém, Libereckém a Zlínském kraji.

Zdroj: Aktuality ČD

Pozn. autora: Na internetových stránkách ČD /stav 21.4. v 10:55/ je uvedeno: "Pojízdný klimatizovaný kinosál Českých drah vyrazil v pátek 28. dubna 2006 z Lužné u Rakovníka..." - vzhledem k tomu, že dnes je 21.4., neručí autor za správnost uvedeného sdělení (zda vlak vyjel dnes či vyjede až příští týden.). V 11:20 došlo k úpravě do podoby, že Kinematovlak vyrazí příští týden, ovšem v nadpisu zůstalo "...kino na kolejích vydalo do světa". Dle doplňujících informací je jasné, že vlak skutečně vyjede až za týden. Poslední aktualizace byla provedena ve 14:09 - první 2 věty přebíráme ze sdělení: "Již potřetí se toto speciálně upravené „kino na kolejích“ vydalo do světa. Pojízdný klimatizovaný kinosál Českých drah vyrazí v pátek 28. dubna z Lužné u Rakovníka..." Až dnes, 24.4.2006 v 15:13 hod., byla zpráva upravena do správné podoby.

Parní lokomotiva ř. 213.902 - ilustrační foto Jan ŠedivýPřibyslav - (Havlíčkobrodsko) - Provoz na staré trati z Přibyslavi do Sázavy asi na jaře skončí. Na železničním úseku, který je pozůstatkem kdysi významné dráhy mezi Žďárem nad Sázavou a Havlíčkovým Brodem, v posledních letech jezdily historické výletní vlaky. Soukromý vlastník se ale nechystá investovat do potřebné obnovy a okolní obce na to nemají peníze. Poslední jízdy parního vlaku jsou ohlášeny na tento víkend - 22. a 23. dubna 2006.
V sobotu 22.4. pojede fotovlak a v neděli 23.4. vlak parní vlak pro veřejnost. Podrobnosti o akcích najdete v Kalendáři akcí.

Praha - Vedení Českých drah v pátek podá trestní oznámení kvůli pořízení rychlovlaků Pendolino a náhradních dílů na ně. Rozhodl o tom řídící výbor společnosti. Vedení chce, aby policie prověřila trestněprávní odpovědnost osob, které smlouvy uzavíraly.

Zdroj: Novinky

Pendolino - Ilustrační fotoPraha - Na české koleje vyjede první soukromý rychlík. Za půl roku chce na lukrativní trať Praha - Ostrava nasadit svůj RTExpress soukromá železniční společnost Railtrans. "Počítáme s devíti páry vlaků po dvou hodinách denně," uvedl jednatel firmy Petr Šimral.

Železnici v Česku nadále kralují především státní České dráhy. Soukromé vlaky jezdí jen na některých menších regionálních tratích. Na jedné z nich působí i Railtrans, která se jinak zaměřuje hlavně na nákladní vlakovou dopravu.

Ilustrační fotoBrno - V tomto roce začala v Brně vycházet velkoryse pojatá kulturní revue Rozrazil. Hlavním tématem jejího nejnovějšího čísla (3/2006) je železnice jako fenomén, poetika a inspirace. Na 138 stranách je železnici věnováno přes dvacet příspěvků, jakousi svého druhu poetickou dekorací jsou fotografie drážních vozidel od Petra Nohela a obdobně inspirované snímky a umělecké montáže Michala Pěchoučka a Aleny Kotzmannové.
Z obsahu vybíráme zamyšlení Pavla Schreiera nad úlohou železnice v české historii a literatuře, text Jiřího Střechy o historii našich železnic, podrobný popis drážního slangu od lingvisty Jaroslava Hubáčka, článek Petra Nohela o Ivančickém viaduktu, pojednání Tomáše Mazala o Bohumilu Hrabalovi jako výpravčím či historické texty Josefa Opatrného (Pacifická dráha a indiáni) a Tomáše Pospíšila (Transatlantické železnice v Severní Americe).
Poetičtěji laděné jsou texty Milana Vrbenského (O vláčku snů aneb proč se stát železničářem), Petra Váši (Co a jak dělá lokomotiva), Ivana Motýla (V kaftanech, v onucích, v gumákách - příběhy z ostravského nádraží 1847-2006), Radko Pytlíka (Železnice a román) nebo divadelní hra "Vlak" Jolany Kubíkové.
Revue Rozrazil vydává nakladatelství Větrné mlýny spolu s divadlem Husa na provázku, cena jednoho čísla je 39 Kč.

Pevnostní drážky lze nalézt v interiérech dělostřeleckých tvrzí, které byly stavěny v rámci československého pohraničního opevnění v druhé polovině třicátých let dvacátého století. Jsou vždy o rozchodu 600 mm a měly sloužit k zásobování částí tvrze vojenským materiálem. Neměly sloužit k přepravě osob.

Nehody na železniciNehody - Bohužel i o Velikonocích dochází k nehodám na železnici. V následujícím článku najdete aktuální přehled nehod od pátku 14. do pondělí 17. dubna 2006.

K velmi vážným nehodám došlo v Indonesii, kde došlo ke střetu dvou vlaků (13 mrtvých) a v Řecku, kde došlo ke střetu vlaku Intercity s nákladním autem. Vlak vykolejil a jeden vůz začal hořet (4 mrtví). Další závažnou nehodou byl střet rychlovlaku ICE v Německu nedaleko Frankfurtu. Nehoda se naštěstí obešla bez zranění a obětech na životě.

V České republice, asi jako každý den, došlo k několika střetům na přejezdech, či sražení osob v kolejišti.

Motorový vůz ř.854Praha - V prosinci se mají rozjet první soukromé rychlíky, ale dosud není jasné, kterou firmu stát na koleje pustí a za jakých podmínek. Ministerstvo dopravy se už přes půl roku nemůže o dvou zkušebních tratích rozhodnout.
Už na podzim vypsalo ministerstvo výběrové řízení na dopravce, kteří budou vozit lidi mezi Libercem a Pardubicemi a Plzní a Mostem. Soutěž není dodnes uzavřená.
Ministerstvo vede s dopravci jednání. Vyzvalo je, aby vylepšili svou nabídku. Jasno o vítězi má být v květnu.
Podle ministra Šimonovského získala nejvíce bodů nabídka soukromé firmy, která chce vozit lidi úplně novými soupravami. Problém je ale v tom, že by to stálo více než dvakrát tolik, než nabízejí České dráhy. Ty nabídly nízkou cenu, ale i nízkou kvalitu.
Ve hře jsou peníze, které stát zaplatí na dotacích, a také komfort cestujících. Za něj by muselo ministerstvo připlatit.

Soukromým dopravcům se zpoždění nelíbí. Pokud by vyhráli, měli by problém stihnout nakoupit nové soupravy, přijmout a vyškolit zaměstnance či uzavřít všechny smlouvy. Mimo ČD se o zakázku ucházejí společnosti Viamont a Connex.

Přijdou další tratě
Soutěže na provozování vlaků chce ministerstvo vyzkoušet nejprve na dvou tratích, pak uvažuje o dalších, spíše delších trasách přes větší území.
I přes potíže s prvním výběrovým řízením má takový postup prý první výsledky. České dráhy na zmiňovaných tratích už nabídly podstatně nižší cenu než dosud.
Desiro Vogtlandbahn Jde o velký byznys, stát i kraje rozdělí na dotování ztrát dopravcům ročně miliardy korun. Hlavně soukromí dopravci to však kritizují s tím, že se peníze rozdělují neprůhledně. ČD mají díky nízkým cenám a použití starých, i když často modernizovaných souprav velkou šanci na tratích zůstat i nadále. Například v Libereckém kraji podle dobře informovaných zdrojů v soutěži na tři regionální tratě zřejmě zvítězí. Soukromí dopravci už dříve označili nízké nabídky Českých drah za nereálné, ale to dráhy odmítají.

Vybrat železniční firmy, které budou provozovat vlaky, se zatím odhodlali radní jen ve dvou krajích: Libereckém a Karlovarském. Měly by to udělat všechny kraje, je to cesta, jak zjistit, co doprava skutečně stojí. Bez soutěže není žádná snaha o zlepšení služeb.

Zdroj : iDnes.cz

železniční dopravaČeská republika - Nejsilnější politické strany chtějí podporovat veřejnou dopravu na úkor individuální. Podporují ekologické druhy doprav, tedy železnici a v městské dopravě tramvaje, trolejbusy a autobusy na plyn. Všechny strany počítají se zachováním podpor na obnovu vozového parku. Strana zelených a KSČM zvažují možnost zavést MHD zdarma.

Zvýhodnění veřejné dopravy, které slibují všechny velké politické strany, považují také odborníci za nezbytné. Jen tak se zvýší její atraktivita vůči osobním automobilům. Odborníkům ale v politických programech stran chybí samostatný zákon o veřejné dopravě, který by definoval podmínky fungování integrovaných dopravních systémů. Přitom integrované systémy chtějí rozvíjet všechny silné politické strany.

České dráhyPraha - České dráhy během letošních velikonočních svátků posílí dopravu o víc než 150 mimořádných vozů s kapacitou téměř 12.000 mít k sezení. Víc vozů mají rychlíky a spoje InterCity na všech hlavních tazích již od středy a budou je mít během prodlouženého víkendu až do úterý 18. dubna. Zvýšený zájem o cestování o prodlouženém velikonočním víkendu zaznamenávají dráhy každý rok.
Dráhy doporučují všem cestujícím, aby si včas rezervovali místa v dálkových spojích, hlavně u pendolin s povinnou rezervací, která jezdí mezi Prahou a Ostravou. To se týká zejména pondělních odpoledních a úterních ranních spojů pro návrat z Moravy do Prahy. Může se stát, že kvůli vysokému zájmu cestujících už nebude možné těsně před odjezdem zajistit rezervaci pro všechny, protože místa budou vyprodaná. Rezervaci míst doporučují dráhy také u rychlíků, expresů a vlaků EuroCity a InterCity.

Zdroj : České noviny (ČTK)

Vlak - ilustrační fotoPraha - Prezident republiky Václav Klaus dnes podepsal novelu zákona o drahách a zákon o poskytnutí státní záruky za úvěr pro České dráhy. České dráhy si tak budou moci vzít od sdružení evropských železnic Eurofima úvěr 900 milionů korun na obnovu vozového parku.
Peníze by měly jít na nové příměstské jednotky. Evropská komise proti půjčce nevznesla námitky. Již dříve konstatovala, že současné vagony Českých drah jsou zastaralé a musí být nahrazeny, aby se podařilo zajistit větší dostupnost a bezpečnost železniční dopravy v Česku.
Prezidentem podepsaná novela zákona o drahách počítá například s tím, že Drážní úřad se stane orgánem dozoru nad výrobou zařízení určených pro provozování dráhy a drážní dopravy. Kontrolovat bude také drážní vozidla a provozní subsystémy na drahách.

Zdroj : České noviny (ČTK)

Regionova 814/914Brno - V roce 2004 vydalo tiskové oddělení ČD publikaci Železnice - Regiony - Evropa. Vedoucím projektu byl Ing. Zbyněk Honys, vedoucí TO KGŘ ČD. Z velké části se publikace věnuje železnici v jednotlivých krajích ČR.
Ve středu 26.4.2006 se bude na veletrhu Urbis Invest 2006 konat konference nazvaná Proměny regionální železniční dopravy v ČR a Evropě. V jejím úvodu bude pokřtěna publikace "Proměny železnice v regionech", která naváže na výše zmiňovanou publikaci. Současně chtějí ČD představit filmový dokument mapující proměny železniční dopravy v jednotlivých regionech ČR.
Na venkovní ploše budou vystavena nová vozidla pro regionální tratě, ve středu 26.4.2006 proběhne od 10 hod. prezentace projektu Živá nádraží a ve 14 hod. začíná konference o proměnách regionální dopravy.

Zdroj: České dráhy, a. s.

Záplavy - ilustrační foto (Český Těšín 24.8.2005)Aktualizovaná informace o provozu vlaků na trati Vídeň – Hohenau – (Břeclav) – platnost od 18. 4. 2006

Odjezd vlaku EC 172 (Vídeň – Praha – Berlin – Hamburk) je posunut o 78 minut dříve; na území ČR pojede podle jízdního řádu.

Na rakouských železnicích (ÖBB) trvá z důvodu zatopení tratě zastavení provozu na trati č. 901 (Břeclav – Hohenau - Vídeň) mezi stanicemi Hohenau a Gänserndorf. Přerušení provozu bude dle předběžných zpráv trvat asi do poloviny měsíce května 2006 (bude upřesněno). Z tohoto důvodu jsou zavedena mimořádná opatření v osobní dopravě, u kterých dojde od 18. 4. 2006 k dalším drobným úpravám – včetně posunu odjezdu vlaku EC 172 z Vídně.

Celá tisková zpráva ČD, a.s.

14.4.2006 - 17:50 - České dráhy již dnes mnohde nabízejí nejrychlejší spojení

ČDČeské Dráhy - Nehledě na zvažovanou výstavbu moderních vysokorychlostních tratí nabízejí už dnes České dráhy nejrychlejší spojení řady center ČR s Prahou i navzájem – navíc mnohdy jako nejrychlejší variantu pozemního spojení. Týká se to například relací Praha – Pardubice, Praha - Olomouc, Praha – Ostrava, Praha – Ústí nad Labem – Děčín a další. Současně České dráhy dnes disponují železniční technikou, která již dnes umožňuje provoz vlaků rychlostí až 230 km / hodinu a například na německých tratích je provoz českých souprav rychlostí 200 km / hodinu dnes každodenní realitou. Další zrychlení provozu na některých relacích se předpokládá ještě v průběhu letošního roku – například po napřímení a modernizaci některých zbývajících traťových úseků na trati Olomouc - Zábřeh na Moravě – Česká Třebová.

Tisková zpráva ČD, a.s.

« Novější zprávy | 1 ... 124 125 126 127 128 ... 154 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 08:00
zapadá v 16:06