Praha - Autovlaky míří z České republiky po celý rok do Popradu a Košic, v letní sezóně i do chorvatského Splitu. V loňském roce přepravily celkem 4.802 vozidel. První autovlak vyjel z Prahy v létě 1997 a za 8 let přepravily spoje přes 12 tisíc vozidel.
Největší zájem byl o autovlak do Popradu, který využilo 2.365 zákazkníků. Nejvíce aut bylo přepraveno v srpnu - 339. Od února 2005 jezdí autovlak i na trase Praha - Košice. Za 10 měsíců přepravil 1.644 vozidel, z toho nejvíce aut a motocyklů bylo přepraveno také v srpnu - 244. Charterový Jadran Express využilo během letní sezóny 793 řidičů, což je o 78 více než v roce 2004.
Autovlaky z Prahy do Popradu a Košic jezdí denně na R 424/425 Laborec a R 422/423 Cassovia. Při zakoupení zpátečního jízdního dokladu přijde cesta na necelých 1.500 Kč.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s.
České dráhy zveřejnily 1. změnu jízdního řádu, která platí od 26.2.2006.
Změnu v klasickém papírovém formátu si můžete vyzvednout ve vybraných železničních stanicích a v elektronické podobě stáhnout zde.
Jednotlivé tabulky najdete v nově zpracovaném přehledu tratí ČR nebo si je můžete stáhnout v balíku.
O měsíc později se první změna odehraje i na slovenských železnicích. Díky údajům zveřejněným na serveru VLAKY.NET je též najdete v přehledu tratí SR.
Konec motorových vozů 852 (M296.2) a 853 (M296.1) - Provoz řad 852 a 853 ve službách ČSD/ČD ukončila 853.021 "Lenka" svoji poslední jízdou na vlaku Sp1780 z Hradce Králové do Trutnova. Stalo se tak 14.2.2006, poté byla v Trutnově odstrojena a poslána na rekonstrukci do PARSu, kam odjela vlastní silou.
Tyto vozy zajišťovaly provoz na našich kolejích od roku 1968, kdy byl dodán první vůz M296.2001, až po poslední vůz M296.1035 z ledna 1971. Vozy byly nasazeny na poměrně náročné výkony v rychlíkové a osobní dopravě s vysokými kilometrickými proběhy, řada M296.1 pak i na mezinárodní spoje "Vindobona".
V roce 1993, konkrétně 19.3., byl jako první na rekonstrukci na řadu 854 přistaven vůz 853.030 (nyní 854.030 EDITA), po něm následoval vůz 852.016 (nyní 854.216 EVITA) a následovaly další stroje.
Posledním vozem přistaveným na rekonstrukci se stala jmenovaná Lenka - 853.021 se svým "polomáčeným" nátěrem, který ji zdobil do posledního okamžiku. Za tento nátěr a péči patří díky zaměstnancům depa Praha Vršovice, kteří jí zachránili před dřívější modernizací. Motorovému vozu se totiž zadřel motor a bylo rozhodnuto, že bude odeslán do PARSu, ale díky obětavosti a nasazení pracovníků DKV Praha byl zadřený motor vyměněn za motor z jiného motorového vozu.
Další informace o těchto vozech naleznete na : http://www.854foto.net/
Praha - V roce 2006 investují ČD do vozidel regionální dopravy 820 mil. Kč. Do roku 2008 se bude jednat o 2,5 mld. korun. V letošním roce uvedou dráhy do provozu 20 dvouvozových jednotek 814/914 Regionova. První souprava je již ve zkušebním provozu, od dubna obdrží ČD 2 - 3 jednotky měsíčně. Výrobcem Regionovy je Pars Nova Šumperk. Jednotka vychází z dosavadních vozů 810 a pořizovací náklady činí 20 mil. Kč. V roce 2006 počítají dráhy s investicí 400 mil. Kč.
V letošním roce převezmou dráhy také 6 příměstských jednotek 471, jejichž výrobcem je ČKD Vagonka Ostrava. Díky tomu se dostanou 471 kromě pražské aglomarace také do okolí Ostravy. Celkové investice budou v roce 2006 činit 210 mil. Kč.
V průběhu roku převezmou dráhy posledních 6 modernizovaných vozů motorových vozů řady 854 a budou zahájeny dodávky modernizovaných přípojných vozů 054 a řídících vozů 954, jehož prototyp by měl být dodán v 1. pololetí roku. Celkové investice budou činit 200 mil. Kč.
Od společnosti Siemens převezmou ČD 26 osobních vozů dálkové dopravy - 11 vozů 1. třídy Ampz a 15 vozů 2. třídy Bmz. Kromě osobních vozů dodá Siemens v průběhu roku i 12 klimatizovaných lůžkových vozů.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s.
Kropáčova Vrutice - Doplněno 21.2. - dnes v 8.10 hodin se v Kropáčově Vrutici na Mladoboleslavsku srazil motorový rychlík (R940) jedoucí z Prahy do Tanvaldu s nákladním vlakem Pn 64439. Při nehodě byl těžce zraněn strojvedoucí rychlíku a lehce několik cestujících. Vykolejil motorový vůz rychlíku a několik vozů nákladního vlaku. Do stanice směrem od Mladé Boleslavi vjížděl nákladní vlak. Rychlík jedoucí od Všetat měl ve stanici zastavit, ale projel odjezdové návěstidlo v poloze zakazující jízdu a v rychlosti několika desítek kilometrů (údajně 20 - 30 km/h) narazil do boku vjíždějícího nákladního vlaku.
Praha - Společnost ČEZ dodá Českým drahám v roce 2006 elektřinu za 1,331 mld. Kč bez DPH (1,583 mld. Kč s DPH). Dráhy odeberou asi 2,12% celkové poptávky po elektrické energii v Česku, tj. 1,2 terawatthodiny. Tendru se zúčastnily 3 firmy, ale ČEZ Prodej nabídl nejnižší cenu. Poptávaný objem je téměř totožný jako v roce 2005.
Zdroj: ČTK
Praha - Po vyhodnocení aktuálního provozu jednotek řady 680 nevidí vedení ČD, a. s. žádný důvod k vrácení pendolin výrobci. Po úpravě systému měničů nedošlo k závažnějším poruchám. Od 3.2. do 14.2.2006 přepravily vlaky kategorie SCP na trase Praha - Ostrava 16.000 osob. V neděli 12.2.2006 bylo přepraveno v nedělní frekvenci nejvíce cestujících od zahájení provozu před 2 měsíci - 1.200 cestujících. ČD také oznámily, že pokud by se jednotky 680 vracely, neutrpěly by ČD ani ČR žádné zásadní škody. Bližší důvody jsou uvedeny v tiskové zprávě ze 14.2.2006.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s.
Foto: Archiv ŽelPage
Praha - České dráhy, a. s. dosáhnou za rok 2005 ztráty ve výši 589 mil. Kč. Oproti předchozímu roku se jedná o zlepšení o 32 mil. korun. Dnes by měla materiál o hospodaření projednávat dozorčí rada společnosti. Podnikatelský plán počítal se ztrátou za loňský rok ve výši 690 mil. Kč.
V roce 2005 se zvýšily výnosy z osobní dopravy o 124 mil. Kč na 5,425 mld. korun. Plán však počítal, že budou výnosy z osobní dopravy ještě o 75 milionů vyšší. Celkové náklady společnosti byly 45,887 mld. Kč, což je meziročně o 716 mil. méně. Důvodem byly hlavně nižší mzdové náklady. Na mzdách rozdělily ČD 16,215 mld. Kč. Nižší byly také výnosy společnosti. Loni utržily ČD 45,297 mld. Kč, což je 1,1 mld. korun méně než počítal plán a o 684 mil. korun méně než v roce 2004. Důvodem je pokles tržeb ze ziskové nákladní dopravy, kde tržby činily 16,528 mld. korun. Oproti plánu jsou nižší o 1,271 mld. Kč.
Zdroj: ČT 24
Železniční stavby a projekty - SŽDC předběžně vyhlásila několik zajímavých výběrových řízení, ty nejzajímavější Vám v krátkém přehledu představím:
Modernizace Praha-Libeň - Praha-Běchovice
Tato stavební akce zahrnuje stanice Praha-Libeň, Praha-Běchovice, zastávky Praha-Kyje a Praha-Dolní Počernice.
Traťový úsek bude nově trojkolejný. Rekonstrukce se týká 33 423 metrů kolejí, asi 70 výhybek, železničního spodku, 15 mostů, 5 nástupišť, trakčního vedení, osvětlovacích věží, staniční zab.zař., bude zřízen obousměrný automatický blok a kolem trati bude několik kilometrů protihlukových stěn.
Předpoklad realizace 15.8.2006 - 30.9.2009. Celkové náklady: 1 936 252 000 Kč
Optimalizace Strančice - Benešov u Prahy
Zahrnuje stanice Senohraby, Čerčany a Benešov u Prahy
Celkem bude rekonstruováno 52 886 metrů kolejí, 56 výhybek, železniční spodek, 46 mostů, 9 nástupišť, 3 přejezdy, trakční vedení, sdělovací a zabezpečovací zařízení a silnoproudé vedení.
Předpoklad realizace: 15.8.2006 - 28.2.2010. Celkové náklady: 3 792 584 000 Kč
Projektové dokumentace:
-Rekonstrukce žst. Přerov
-Mosty u Jablunkova st.hr. - Bystřice nad Olší
-Bystřice nad Olší - Český Těšín
-Český Těšín - Dětmarovice
-Rekonstrukce uzlu Břeclav, 1.stavba
-Stříbro - Planá u Mariánských Lázní
Přípravné dokumentace:
- Elektrizace Otrokovice - Zlín střed - Vizovice
Praha - Od včerejšího dne je na internetových stránkách Českých drah v sekci Zpravodajství a názory nový odkaz s názvem Mediální kampaně. Ve čtvrtek 9.2.2006 byla odstartována preventivní informační kampaň "Bezpečné cestování", kterou organizuje Ministerstvo vnitra ČR - generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR ve spolupráci s ČD, a. s. a Dopravním podnikem hlavního města Prahy, a. s. Cílem kampaně je zvýšit informovanost občanů cestujících v prostředcích hromadné dopravy a prohloubit jejich povědomí o možných nebezpečích a správném jednání v případě ohrožení nebo krizové situace.
V rámci kampaně bude umístěno několik tisíc informačních materiálů na reklamních a nereklamních plochách v autobusech, tramvajích, metru, vlacích, na nádražích a v čekárnách. V prostředcích hromadné dopravy je kampaň realizována v Praze, ve vlacích i na jiných místech republiky. Kampaň není zatím časově omezena. V první fázi se věnuje telefonní lince 112, v březnu přibydou další témata - co dělat při požáru v soupravě, co dělat s podezřelým zavazadlem a jak chránit dýchací cesty v případě požáru nebo hustého kouře.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s.
ČD - V rámci letošních dodávek příměstských jednotek řady 471 pro České dráhy se připravuje modernizace jejich designu. S tím souvisí i záměr výrobce najít pro inovovaná vozidla příhodný název. Proto vyhlašujeme veřejnou soutěž na nejvhodnější pojmenování uvedené jednotky. Ten by měl vycházet z následujících skutečností:
• jde o vozidlo určené pro příměstskou (regionální) dopravu
• výrobcem je ČKD Vagonka se sídlem v Ostravě, člen skupiny Transportation Škoda Holding
• jednotku provozují České dráhy, které tak nabízejí lepší služby v příměstské dopravě
Příkladem může být pojmenování Regionova použité pro modernizovanou dvoudílnou motorovou jednotku od firmy Pars Nova.
Autor vítězného návrhu získá jako odměnu Kilometrickou banku ČD, která umožňuje jízdu na 2 000 km zdarma ve vlacích Českých drah, a dárkové předměty. Celková hodnota výhry je 10 000 Kč. Zájemci o účast v soutěži vyplní následující formulář, a to nejpozději do 10. března 2006. Výsledky budou vyhlášeny do konce března 2006.
Hlasujte na stránkách www.cd.cz
zdroj: ČD
Praha, Doplněno 10.2., 21:55 - České dráhy budou ode dneška 8.2.2006 nasazovat do pravidelného provozu s cestujícími už šest rychlovlaků Pendolino. Ten šestý, 680 007, dostal v úterý konečně povolení od Drážního úřadu. Na trase do Ostravy by již nemělo docházet k výpadkům, na jižní trase není zaručené, že budou jednotky pendolino nasazovány pravidelně. "Vyhradili jsme si právo nasazovat mezi Prahou, Brnem a Břeclaví podle potřeb buď pendolino, nebo vlak vyšší kvality EuroCity či InterCity. V podstatě je to totéž, jako kdyby České aerolinie nasadily místo boeingu airbus," prohlásil Aleš Ondrůj, tiskový mluvčí ČD.
Problémy se pendolinu nevyhnuly ani o víkendu, v něděli 5. 2. 2006 došlo k zamrznutí dveří a toalet. Tiskový mluvčí Ondrůj reagoval: "Šlo o běžné provozní záležitosti, které se v extrémních podmínkách, jaké přinesla tato zima, prostě stávají". Otázkou pro Alstom je, proč ve Finskou žádné problémy s tamějšími jednotkami S220 Pendolino při nízkých teplotách nejsou? V Oulu, kam jendotky také zajíždí, rtuť teploměru ukázala -16°C.
Od pátku 3.2.2006 přepravily spoje SCP přes 10.000 cestujících, ve čtvrtek a v pátek to bylo 3.500 osob. Důvodem zvýšeného zájmu cestujících může být do konce února trvající 20% sleva z tarifu SCP. Se zlevněnými doklady lze cestovat i v březnu, pokud si je cestující zakoupí v předprodeji během února. Poslední jednotka 680 001 zatím do provozu s cestujícími nasazena nebude - je vybavena měřicí technikou a provádí testování a verifikací tratí.
Zdroj: Novinky (výtah), tisková zpráva ČD, a. s.
Praha - České dráhy zavedou od 1. 6. 2006 pro své zákazníky bezkontaktní čipové karty, které nahradí téměř milion dosavadních papírových zlevněných jízdenek a slevových karet. Tyto víceúčelové karty se objeví pod obchodním názvem In-karta a bude je možné využít jako průkaz na slevu, elektronickou jízdenku ve vlacích a do budoucna i v ostatních druzích veřejné dopravy a jako elektronickou peněženku. Aplikace In-karty plynule nahradí papírové průkazy Z karta, Junior pas a Senior pas, které však budou vydávány až do 31. 5. 2006, a to standardně s roční platností. Karta bude vydávána v těchto variantách:
- In-zákazník (600,00 CZK / 3 roky)
- In-junior (600,00 CZK / 1 rok)
- In-senior (600,00 CZK / 1 rok)
- In-Gold (22.000,00 CZK / 1 rok) – možnost neomezeného cestování (včetně lanovky na Ještěd) bez příplatků IC/EC s možností cestování v 1. třídě bez doplatku
(ke všem bude přidána možnost čerpání mezinárodní slevy Rail+)
In-karta plní několik základních úkolů. Použití moderní technologie In-karet při odbavovacím procesu zvyšuje konkurence schopnost Českých drah na liberalizovaném dopravním trhu, podporuje systémovou integraci a zároveň nabízí větší komfort cestovaní pro zákazníky Českých drah. In-karta v budoucnu zastřeší systém obchodních nabídek ČD v nové elektronické podobě. Bude to např. digitální forma kilometrické banky nebo předplatních jízdenek. Systém rovněž umožní poskytovat klientům další služby a výhody – např. věrnostní program podobný tomu, který nabízejí letecké společnosti, mobilní operátoři a podobně. Karta je začleněna do systému karet Sphere Card a její držitelé mají slevu při nákupu také u řady dalších obchodních partnerů (prodejny textilu, oděvů, obuvi, sportovních potřeb, kina, cestovní kanceláře a další).
In-karta současně přispěje k získání přesnějších statistických údajů o přepravě cestujících tak, aby mohly být využity při objednávce a úhradě služeb ve veřejném zájmu ze strany státu a krajů. Předpokládá se také využití In-karty jako elektronické jízdenky a peněženky vhodné pro rychlou úhradu drobných plateb při cestách na kratší vzdálenosti, kde dosavadní bankovní karetní systémy nejsou dostatečně efektivní a pružné. Karta tak bude v budoucnosti sloužit například k úhradě jízdného Českých drah, ale také ostatních železničních dopravců, autobusových a městských dopravních podniků a v rámci integrovaných dopravních systémů. In-karta také otevře větší možnost při nákupu služeb – jízdenek, rezervací atp. – prostřednictvím internetu.
Novinky pro seniory ze zahraničí – slevy na cestování vlakem po ČR
České dráhy především v návaznosti na rostoucí zájem zákazníků ze sousedních zemí rozšiřují možnost využití obchodních nabídek určených seniorům tak, aby tyto mohly být použity bez podmínky trvalého pobytu v České republice. Důchodci, zejména ze sousedních států, tak budou od 1. března nově moci ušetřit s kartou Z a senioři starší 70 let s roční síťovou jízdenku pro osobní a spěšné vlaky „senior pas“. Přes tuto novinku však zůstane cena zákaznického jízdného i karty Z nezměněna. Také roční senior pas zůstává v ceně 600 Kč. Tento krok umožnila změna regulace zvláštního jízdného pro důchodce vyhlášená ministerstvem financí, na základě které získávají právo na jednotné poloviční zvláštní jízdné všichni důchodci bez ohledu na trvalý pobyt nebo účast v odboji.
Zdroj a foto: ČD, tisková zpráva (výtah)
Šlapanov - Zhruba 2000 litrů nafty uniklo do kolejiště při nehodě lokomotivy a cisterny v železniční stanici Šlapanov na Havlíčkobrodsku. Nehoda se stala v úterý před polednem, situaci na místě řeší odborníci na životní prostředí, vodohospodáři, specialisté na ropné havárie a vedení obce. "O sanaci zeminy zatím nebylo rozhodnuto," uvedl starosta Jaroslav Pospíchal. Podle operačního důstojníka krajských hasičů lokomotiva s cisternou vykolejila při posunu na 105. staniční koleji. Do vodních toků se podle záchranářů ale nafta nedostala.
Polička - Řidič osobního vozidla zahynul dnes po střetu s nákladním vlakem na železniční trati mezi Borovou a Poličkou na Svitavsku. Nehoda se stala na železničním přejezdu chráněném světelnou signalizací. Auto se s vlakem střetlo v 11:30, signalizace podle předběžných informací fungovala. Provoz na trati je přerušen.
Zdroj: Aktuálně.cz
Praha - V souladu s deklarovaným příslibem informovalo dnes vedení společnosti Alstom ústy ředitele pro střední a východní Evropu Terence Watsona vedení Českých drah o úspěšném vyřešení problémů souvisejících se spolehlivostí provozu vlaků pendolino. Společnost Alstom zároveň prezentovala garanci spolehlivosti následného plného provozu a zahájila proces protokolárního předávání jednotek zpět Českým drahám. Jako první byla dnes ráno během testovací jízdy předána jednotka s pořadovým číslem 005; předání zbývajících vlaků bude následovat během středy a čtvrtka.
Vedení společnosti Alstom se omluvilo Českým drahám, jejím zákazníkům a České republice za vzniklé potíže a prezentovalo přesvědčení, že vzniklé problémy se podaří vyvážit nejméně třicetiletým spolehlivým provozem vlaků.
České dráhy po obdržení těchto garancí a převzetí jednotek nasadí vlaky pendolino zpět do plného provozu a to podle následujícího schématu:
1. února – jedna souprava pendolino (spoje SC Pendolino Praha – Ostrava)
2. února – další dvě soupravy pendolino (kompletní pokrytí provozu vlaků SC Pendolino na trase Praha – Ostrava)
3. února – celkem 5 souprav pendolino pro provoz na obou větvích Praha – Ostrava (spoje SC Pendolino) a Praha – Brno – Břeclav (spoje EC, IC)
Končí tak přechodné období, kdy České dráhy nemohly poskytovat v plném rozsahu služby v rámci produktu SC Pendolino a spoje na trase Praha – Ostrava byly vedeny tzv. klasickými soupravami složenými z vozů pro vlaky EC a IC.
Ceny jízdného zůstávají sníženy o 20% až do konce února.
Celá tisková zpráva ČD, a.s.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Verejné použitie obsahu bez výslovného súhlasu autora nie je dovolené.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












