19.4.2007 - 19:00 - Cestující dostali nový přístřešek
Rájec-Jestřebí - Nový stylový přístřešek ze dřeva dostali k dispozici cestující, kteří používají v Rájci-Jestřebí vlaků IDS JMK. Přístřešek vznikl na popud města Rájec-Jestřebí, které současně celou stavbu financovalo. Karel Šobr, technický náměstek vrchního přednosty SDC Brno říká, že umístěním přístřešku na nástupišti se podstatně zlepšil komfort pro cestující, zejména při nepříznivém počasí. Nový přístřešek, montovaný z prefabrikovaných dílů, jehož střechu kryje bonský šindel, je dlouhý 6 m a široký 1,5 m. Uvnitř je lavička k sedění, kde mohou v klidu a suchu vyčkat cestující příjezdu vlaku. Odpadne tak nepříjemné dobíhání z výpravní budovy, která je vzdálena od nástupního prostoru asi 60 metrů.
zdroj: Železničář
18.4.2007 - 20:20 - Fotovýlet do Mladějova s Hrbatou Máňou
Brno - Vydejte se 19.5.2007 s Hrbatou Máňou na dvoudenní výlet z Brna do Mladějova na Moravě. Nabízíme Vám jízdu neobvyklou soupravou s vlečkovou lokomotivou T211.0689 v čele a s přípojným vozem Blm za zády. Hlavním lákadlem této akce bude návštěva Muzea průmyslových železnic, spojená s uspořádáním fotojízdy parního úzkorozchodného vlaku, tvořeného lokomotivou Krauss č. 5 a výsypnými vozy. Veškeré další informace naleznete na pozvánce na akci. Akce je plánovaná jako dvoudenní, ale účast je možná i jednodenní. S účastí neváhejte, počet míst je omezen.
zdroj: T211.CZ
Brno - Pohodlnější jízda čeká cestující z Brna hlavního nádraží. ČD mají totiž v úmyslu postupně obnovovat železniční vozový park, aby cestující měli větší pohodlí. Ze stanice tak bude jezdit stále více nových vlakových souprav. Průměrné stáří drážních vozidel je totiž zhruba 27 let.
Náměstek hejtmana Václav Horák říká, že Jihomoravský kraj má na modernizaci železnice velký zájem, minimálně v rámci rozšiřování IDS. ČD a region proto hledají možnosti spolupráce v této oblasti.
Náměstek Generálního ředitelství ČD Jiří Kolář uvádí, že chtějí spolupracovat s Jihomoravským krajem například na projektech rozvoje regionální železniční osobní dopravy. Díky spolupráci by totiž dráhy mohly na obnovu vozového parku získat peníze z fondů EU.
Brno - V neděli 25.3.2007 cestovala zpěvačka Lucie Bílá jako čestný host v pravidelném spoji SC 75 Smetana z Prahy Holešovic do Brna hl. n. Nejprve zapózovala zpěvačka se synem a manželem na nástupišti jejím obdivovatelům a novinářům a následně se usadila ve voze č. 2 (1. třída). Během jízdy zastoupila stevardy a všem cestujícím označila jízdenky. Cestu ukončila v brněnském ČD Lounge, kde probíhala autogramiáda a křest nového trojalba za přítomnosti návrhářky Liběny Rochové.
25.3.2007 - 23:00 - Tip: Návštěva modelového kolejiště v Brně
Brno - V centru jihomoravské metropole můžete navštívit stálou výstavu modelového kolejiště. K vidění je největší digitálně řízené kolejiště v České republice, které se rozkládá na rozloze 43 m2 (nejnižší bod 0,7 m, nejvyšší 3,2 m). Mimo pohybujících se vláčků a autíček si zde mohou návštěvníci prohlédnout funkční lanovou dráhu a zábavní park. Každých 10 minut se místnost zhasne, na stropě svítí hvězdy a vlaky společně s domy se rozsvítí. Navíc jízda vlaku ICE je snímána kamerou a návštěvníci mohou jízdu pozorovat na televizní obrazovce. Výstava je spojena s prodejem různých modelů. Vše naleznete na adrese Josefská 7/9 (E-pasáž) v Brně. Vstupné činí 35 Kč pro děti a studenty, 45 Kč pro dospělé. Více informací na stránkách Modelového světa.
12.3.2007 - 22:00 - Muž v Brně zázrakem přežil srážku s vlakem
Brno - Dnes dopoledne skončil pod koly projíždějícího vlaku v železniční stanici Brno-Židenice jeden z cestujících. Přesto přežil, očití svědci hovořili o obrovském štěstí.
„Podle svědků si muž sedl na betonový obrubník a telefonoval. Nevšiml si však, že se k němu blíží vlak,“ řekla Brněnskému deníku tamější policejní mluvčí Andrea Procházková. O tělo muže zavadily schůdky lokomotivy, které ho srazily pod soupravu.
Cestující, který byl zřejmě pod vlivem omamných látek, skončil s těžkými zraněními v Úrazové nemocnici. „Pacienta jsme museli okamžitě operovat. Měl zlomených několik žeber a krvácel do břicha,“ popsal novinářům zástupce ředitele Úrazové nemocnice Petr Svoboda.
Přestože stav muže byl kritický, je podle lékařů mimo ohrožení života. „Pokud nenastanou pooperační komplikace, můžeme říci, že mnohačetná zranění přežije,“ dodal.
zdroj: Brněnský deník
Brno - Vlastního metra se Brno nedočká, bude mít diametr. Zda však dostane tato dlouho odkládaná podzemní dráha podobu podpovrchové tramvaje, nebo spíše speciálních vlaků, ani v tom není stále jasno. Přesto nabírá celý problém na aktuálnosti.
Takzvaný severojižní diametr totiž úzce souvisí s tím, jak bude vypadat nové brněnské nádraží. Má dopad i do dalších oblastí, například nepřímo ovlivní ceny pozemků v okolí.
Představitelé kraje zatím prosazují, že by podzemní dráha měla být napojená na železnici.
„Lidé jedoucí například z Tišnova by v Řečkovicích přímo ve speciální soupravě bez přestupu opustili koleje ČD a jeli by jakousi městskou drahou, jaké ji známe z Vídně či Berlína. Na jihu by se souprava vrátila na železniční koleje a pokračovala například do Slavkova,“ vysvětlil jihomoravský hejtman Stanislav Juránek.
Blansko – Cestující čekající na zastávkách na Blanensku trápí nepříjemné pískání brzd vlaků. I když se vlak blíží do stanice na minutu přesně, cestující hned poté ohluší nepříjemný zvuk skřípějících brzd. „To je k zbláznění, vždycky mám pocit, že vyletím z kůže,“ stěžuje si Radana Pantůčková, která jezdí vlakem mezi Blanskem a Brnem denně.
„Je to strašný, vždycky si zacpávám uši. Naštěstí to nedělají všechny vlaky,“ potvrzuje další z cestujících Jitka Šebelová.
Holubice - Obrovské štěstí měl pětadvacetiletý muž, který včera nad ránem ve svém voze havaroval u Holubic na Vyškovsku. Ve zdraví přežil smyk, po kterém vyjel ze silnice, sjel ze stráně a skončil na železničních kolejích. A jen s lehkými zraněními přečkal i následnou srážku s rychlíkem, který po trati projížděl.
„Lokomotiva auto zachytila jen za jeho přední část. K deformaci kabiny nedošlo,“ uvedl mluvčí vyškovské policie Alois Gryc.
Muž podle policistů na kolejích skončil poté, co nezvládl řízení. Proč se tak stalo, bylo jasnější hned poté, co dali lehce zraněnému muži „dýchnout“.
Bučovice - Výpravní budova železniční stanice Bučovice, kterou najdeme na trati Brno – Uherské Hradiště, v současné době prochází celkovou rekonstrukcí. Technický a stavební dozor vykonávají pracovníci Správy dopravní cesty ČD Brno.
„Při rekonstrukci dochází k zásadní změně v nevyhovující dispozici budovy a to především v prostoru sloužícím cestujícím. V hale budou zajištěny všechny potřebné služby pro cestující, což znamená prodej jízdních dokladů, možnost občerstvení z nápojového automatu a kulturu cestování zvýší i nové toalety.
Nezanedbatelnou částí nádražní haly je i komerční prostor, kde se v současné době jedná o možnosti prodeje tisku, případně pekařských výrobků,“ říká Lubomír Křivánek, přednosta Správy budov a bytového hospodářství z SDC Brno.
Znojmo - Dlouho plánovaná rekonstrukce znojemského viaduktu se odkládá. Stejný osud postihl také samotné dokončení elektrifikace trati ze Šatova do Znojma. Na vině je zdržení schvalování projektové dokumentace a stavebního povolení.
„Místo v září začnou opravy až příští rok,“ uvedl přednosta Železniční stanice Znojmo Pavel Karšulín. Železniční trať Šatov - Znojmo je součástí důležitého spojení Znojma s Vídní. Šatov byl přitom propojen elektrifikovanou železnicí s rakouským Retzem již loni.
Troubsko - Včera večer se u obce Troubsko na Brněnsku srazil na železničním přejezdu motorový vlak vedený vozem řady 842 s osobním automobilem Opel. Vlak před sebou tlačil auto ještě 600 metrů, než se mu podařilo zastavit. Dva členové posádky automobilu byli se zraněními převezeni do brněnské nemocnice.
Brno - Podle poslance Milana Šimonovského (KDU-ČSL) by mohlo Brno přijít o státní a evropské peníze určené na rekonstrukci 15 kilometrů železnice a stavbu nového hlavního nádraží. Ztráta dotací by prý hrozila v případě, že se nové vedení města rozhodne nádraží nepřesouvat, ale stavět ho v centru, jelikož nutná změna územního plánu projekt natolik zbrzdí, že se nepodaří využít na něj evropské dotace v plánovacím období 2007 až 2013. Dále Šimonovský podotkl, že by to pro Brňany znamenalo ztrátu 25 miliard korun.
17.2.2007 - 10:00 - Z Letovic do Prahy chtějí další přímý spoj
Letovice - Pokud člověk cestuje vlakem z Letovic do Prahy, má z čeho vybírat. Brzy ráno může do vlaku nasednout každou hodinu.
Letovičtí radní však chtějí občanům cestování ještě více usnadnit.
"Žádáme teď České dráhy, aby v Letovicích okolo 6:30 ráno zastavoval vlak SC Slovenská strela, jedoucí do Prahy. Rychlík v tomto čase v Letovicích již dříve zastavoval, pak jej ale zrušili," vysvětlil starosta Letovic Radek Procházka.
V 5:30 můžou lidé cestující do Prahy využít přímého rychlíku. O hodinu později musí jet osobním vlakem do České Třebové a odtud již navazujícím expresem do Prahy. V 7:30 pak jede opět přímý rychlík. "Námi požadovaný spoj přijíždí do Prahy v ideální době, kolem deváté hodiny. Navíc k tomuto vlaku přijíždí do Letovic i autobusy z okolních obcí," uvedl Procházka. Obyvatelé Letovic další přímý vlak vítají.
"Mě to nijak nezasáhne. Ale pro ty, co jedou do Prahy třeba na jednání, je určitě lepší, když mají přímý spoj," myslí si Zdeněk Klíma z Letovic.
zdroj: Brněnský deník
Brno - První z 5 etap rekonstrukce brněnského železničního uzlu je na spadnutí. Primátor Roman Onderka včera podepsal poslední pozemkový převod pod budoucím odstavným nádražím a společnost Správa železniční dopravní cesty, která stavbu připravuje, může zažádat o povolení. „Pokud nenastanou komplikace, mohlo by být stavební povolení vydáno v květnu a mohlo by se začít,“ uvedl Onderka.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












