Praha - Jak uvedla média v úterý 3.1., Ministerstvo dopravy navrhlo odvolání z čela Drážní inspekce generálního inspektora Bc. Zdeňka Žáka. Ve středu na svém jednání o tom měla rozhodnout vláda, ale ta z důvodů nedostatku podkladů jednání o odvolání přerušila. Důvodem odvolání mají být nesrovnalosti s hospodařením.
Drážní inspekce poté podala trestní oznámení na ministra dopravy Milana Šimonovského a žalobu na resort dopravy. Žák se domnívá, že ministr Šimonovský chtěl ovlivňovat práci inspekce. Žalobu podala DI proti rozhodnutí ministerstva dopravy, které zrušilo 17 pokut. Ty inspekce udělila Českým drahám za to, že nepřijaly dostatečná opatření k předcházení nehod.
Drážní inspekce je státní institucí, která vykonává státní dozor na dráze a vyšetřuje příčiny mimořádných událostí a železničních nehod. Má 61 zaměstnanců v pěti městech České republiky.
Zdroj : ČTK, Drážní inspekce
Přelouč - dnes v 6.15 hodin na zastávce Valy u Přelouče srazil a usmrtil rychlík Silesia z Krakova do Prahy 18letou dívku, která přecházela koleje. Zatím není zřejmé, zda šlo o sebevraždu nebo o nešťastnou náhodu. Provoz na trati nebyl přerušen, vlaky do 8.41 hodin jezdily po jedné koleji.
Vlaky měly zpoždění až 60 minut, které se dotklo i několika spojů SC Pendolino.
doplněno : 9:20
Praha - dnes v 6.25 hodin srazil a usmrtil osobní vlak jedoucí z Prahy do Kladna mezi Prahou-Bubny a Prahou-Dejvicemi muže. Ke střetu došlo na mostě u Výstaviště a s největší pravděpodobností se jedná o sebevraždu. U muže byl nalezen dopis na rozloučenou. Provoz byl obnoven v 8.43 hodin.
Zdroj : Drážní inspekce
Praha - V letošním roce začne rozsáhlá rekonstrukce pražského hlavního nádraží, které je ostudou hlavního města Prahy. Do roku 2008 by mělo být nádraží zrekonstruováno. Italský investor Grandi Stazioni vyhrál soutěž na dlouhodobého nájemce a provozovatele nádraží a po vydání stavebního povolení začne s rekonstrukcí. Opravovat se bude jak nová, tak i secesní památkově chráněná Fantova budova. Po celou dobu rekonstrukce bude nádraží v provozu, ale cestující se dočkají řady omezení.
V různých etapách budou uzavřeny části nádraží jako některé východy či odbavovací haly. Celá rekonstrukce přijde na 650 mil. Kč a výsledkem by mělo být moderní dopravně-obchodní centrum Praha hlavní nádraží. Autorem projektu rekonstrukce je ing. arch. Patrik Kotas, který se podílel i na návrhu jednotky pendolino či stanice metra Rajská zahrada.
Po rekonstrukci konečně zmizí klasické pokladny a cestující budou odbavováni podobně jako na západoevropských nádražích či na letišti. U přepážky by měl zákazník dostat veškeré informace od nákupu jízdenek přes zajištění taxi až po zjištění volných míst v pražských hotelech. Z odbavovací haly zmizí i stánky a vzniknou obchodní pasaže, restaurační zařízení a rekonstrukcí projde i 1. nástupiště, kde by měla vzniknout pěší promenáda s obchody a restauracemi.
V roce 2001 se do výběrového řízení přihlásilo 6 firem, s opravami se mělo začít v roce 2002 a dokončeny měly být nejpozději do 2 let od začátku rekonstrukce. Společnost Grandi Stazioni vznikla v roce 1996 a byla pověřena rekonstrukcí a provozováním 13 největších italských nádraží po dobu 40 let. Jedná se např. o stanice Roma Termini, Torino Porta Nuova, Venezia Santa Lucia či Milano Centrale. V Česku zajistí firma rekonstrukci a provoz pražského hlavního nádraží a žst. Mariánské Lázně a Karlovy Vary.
Zdroj: MF DNES z 6.1.2006, ITC, Metrostav
Praha - V letošním roce se specifický způsob odbavování cestujících rozšířil na dalších 8 tratí. Jedná se o oblast Chrudimska, trať mezi Havlíčkovým Brodem a Humpolcem či lokální trať mezi Olbramovicemi a Sedlčany. Tento způsob odbavování cestujících se rozšiřuje již 12 let a funguje na 43 z celkových 214 tratí, především však na tratích regionálního významu.
Cílem tohoto systému je snižování nákladů na provoz regionálních osobních vlaků a personálních nákladů. Část průvodčích se přeškolila na vlakové revizory a nadále vykonávají kontrolu jízdenek ve vlacích s tímto systémem odbavování cestujících. V jízdním řádu jsou tyto vlaky označeny symbolem S.
V letošním roce chtějí dráhy propustit 4.000 zaměstnanců různých profesí. V současné době zaměstává podnik 62 tisíc lidí.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s.
Praha - Dne 9.12.2005 schválila Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky (PSP ČR) rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na rok 2006. Výbor fondu může po projednání v dozorčí radě SFDI v odůvodněných případech upravit objem výdajů až do výše 15% celkové výše schváleného rozpočtu. Úpravy přesahující 15% schvaluje Hospodářský výbor PSP ČR.
Rozpočet SFDI na rok 2006 počítá s celkovými příjmy a zároveň výdaji 55,5 mld. Kč. Mezi prioritní záměry rozvoje dopravní infrastruktury ČR patří dobudování sítě dálnic a rychlostních silnic, modernizace železničních koridorů a uzlů, zajištění kvalitních plavebních parametrů, zlepšení bezpečnosti dopravy a snížení jejích negativních vlivů na životní prostředí.
Mezi prioritní stavby železniční infrastruktury bylo zařazeno:
Racionalizace tratě Horní Cerekev - Tábor (110 mil. Kč)
Optimalizace traťového úseku Břeclav - státní hranice ČR/SR (571 mil. Kč)
Nové spojení Praha hl.n. - Mas.n. - Vysočany - Libeň - Holešovice (1,8 mld. Kč)
Průjezd železničním uzlem Ústí nad Labem (750 mil. Kč)
Elektrizace tratě České Velenice - České Budějovice (750 mil. Kč)
Příprava III. železničního koridoru (91 mil. Kč)
Modernizace tratě Přerov - Olomouc (926 mil. Kč)
Zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech (225 mil. Kč)
Optimalizace tratě Strančice - Praha Hostivař (1,2 mld. Kč)
K dalším stavbám na železnici patří například výstavba železniční zastávky Cheb-Skalka, modernizace žst. Kroměříž, rekonstrukce kolejiště a zabezpečovacího zařízení v Kojetíně, elektrizace tratě Lysá nad Labem - Milovice, modernizace průjezdu žst. Brno hl.n., zřízení železniční zastávky Čelákovice-Jiřina, zvýšení rychlosti na trati Plzeň - Česká Kubice či rekonstrukce řady mostů, podjezdů a zabezpečovacích zařízení.
Úplný přehled všech staveb lze najít na stránkách Ministerstva dopravy České republiky.
Zdroj: Ministerstvo dopravy České republikyFoto: Archiv ŽelPage
Ostrava - Již před časem probleskla některými médii zpráva o problémech značky "SC Pendolino". První informace přinesl Týden v Regionu z Ostravy. Hlavním problémem je nasazení pendolina na "jižní trati", kde jezdí vlaky jako klasické IC a EC. Podle náměstka generálního ředitele drah Jiřího Koláře je spojení do Ostravy natolik atraktivní, aby byla zavedena zvláštní kategorie vlaků. Nejvíce problémů si ČD nadělaly s ceníkem jízdného, kvůli kterému kauza vznikla. České dráhy odůvodňují zdražení lepšími službami. Dalším odůvodněním kategorie SCP pro ČD jsou expresní pokladny a čekárny "ČD LOUNGE", které ovšem slouží i ostatním cestujícím 1.třídy u vlaků InterCity a EuroCity. SuperCity Pendolino ovšem nedotuje stát narozdíl od jiných spojů, a proto se ČD pokouší přitáhnout zákazníky službami. Hlavní reklamu sázejí na samotnou jednotku 680. Ještě připomeňme, že vlaky jsou vedeny jako IC, protože kategorie SuperCity neexistuje.
Zdroj : Týden v regionu Ostrava
- Aktualizováno : 30.12.2005 21:30
Morava - Více než s hodinovým zpožděním přijížděli cestující na pražská vlaková nádraží. Problémy byly především u spojů, které přijížděly ve směru od Moravy. Jedná se například o vlaky z Budapešti, Bratislavy nebo Košic. Jak řekl iDnes tiskový mluvčí ČD, a.s. Petr Šťáhlavský, v Čechách problémy nejsou, ale na Moravě hustě chumelí a je třeba neustále čistit výhybky. To nějakou chvilku trvá. Mezinárodní vlaky k nám navíc již ze zpožděním přijíždí. Ze Slovenska je to 30 až 90 minut.
Zdroj : iDnes
Česká republika - Na území České republiky v noci na čtvrtek nasněžily další centimetry čerstvého sněhu, což nadále komplikuje dopravu. Silničáři mají veškerou techniku v akci, ale i tak na silnicích zůstává sníh a jsou sjízdné jen se zvýšenou opatrností. Letiště v Praze - Ruzyni bylo několikrát během dne mimo provoz.
Sníh komplikoval ve čtvrtek ráno i vlakovou dopravu. Zapadané koleje zapříčinily zpoždění vlakových souprav, během dne se však situace zlepšila a vlaky přepravují cestující většinou bez potíží se zpožděním do 10 minut.
Zpoždění 20 až 30 minut nabíraly osobní vlaky, které vyjížděly na čtyři tratě z Tanvaldu. Sněhem zasypané koleje byly obtížně průjezdné ve směru do Harrachova, Železného Brodu, Liberce i do Josefova Dolu.
Meteorologové upozorňují, že v pátek by mělo přes den i v noci na Moravě stále trvale sněžit. Napadnout může až 15 cm nového sněhu. Hrozí sněhové jazyky a závěje.
Zdroj : Novinky.cz

Všechlapy - U Všechlap na Nymbursku zahynula po srážce s vlakem jednapadesátiletá řidička Felicie. Vjela na přejezd, přestože byly stažené závory. Motorový vůz tlačil vozidlo asi dvě stě metrů. Tragická nehoda se stala krátce před jedenáctou hodinou dopoledne.
Ve vlaku, tvořeném jediným motorovým vozem, se nikdo nezranil. Jeden z cestujících vypověděl, že závory byly v době neštěstí spuštěné. Přesné příčiny nehody policisté vyšetřují. "Prověřujeme i variantu, že řidičku oslnilo slunce," dodal policista.
Zdroj: IDNES.CZ
26.12.2005 - 23:25 - Změny ve fotogalerii
Fotogalerie - V minulém týdnu došlo ke změnám ve složení cenzorstva fotogalerie. Tři naši dosavadní kolegové se s námi rozloučili a oznámením v e-mailu ukončili spolupráci s týmem Želpage. Náhle nastalou situaci jsme se snažili v týmu co nejrychleji vyřešit, avšak i tak se stalo, že se na delší dobu prakticky zastavila cenzura a začaly se hromadit přidané fotografie. Proto byli během týdne hlasováním zvoleni tři noví cenzoři - Puly, OndraJ a Chary. Tato nová trojice se společně s Jakuzou a Aktuellem postará o nově přidané fotografie a doufáme, že se již nebudou opakovat situace, kdy některé nově přidané fotografie čekaly na schválení neúměrně dlouho. Zbývá jen popřát fotografům i cenzorům šťastný a úspěšný rok a dobré světlo.
Místenka SC v eShopu ČD - V elektronické pokladně Českých drah na adrese eshop.cd.cz je od 23. prosince 2005 možné nově zakoupit samostatnou místenku SuperCity a dále je možno nově využít limit nákupního košíku až do 5 000,- Kč. V aplikaci eShop také zakoupíte jízdenky s rezervací na vlaky SC Pendolino za obyčejné a zvláštní jízdné SuperCity v 1. a 2. vozové třídě (cena včetně rezervace místa). Ostatní druhy jízdenek včetně slev zakoupíte ve stanicích v osobních pokladnách vybavených elektronickým odbavovacím systémem.
Zdroj: tisková zpráva ČD
Logo: ČD
ČR - Tento článek ukazuje úroveň českých železničních nádraží z pohledu Railmana a tudíž může být místy i neobjektivní, avšak má snaha byla o co nejobjektivnější hodnocení všech prvků daných železničních stanic. Tímto článkem bych chtěl popřát celému týmu ŽelPage, všem přispěvovatelům a návštěvníkům štastné a veselé Vánoce a v novém roce 2006 hodně zdraví, štěstí a překrásných fotografií.
24.12.2005 - 9:39 - Veselé Vánoce a šťastný nový rok 2006
Praha - Jménem celé redakce ŽelPage Vám přeji šťastné a veselé vánoce a do nového roku hodně štěstí, zdraví a hodně pracovních, školních a osobních úspěchů.
Děkujeme Vám za Vaši přízeň a těšíme se na Vás i v příštím roce.
Na stránkách JRtrain se opět připravuje Galerie PF 2006.
Proto tvůrci železničních PéeFek - svá PF 2006 můžete zasílat na adresu jrtrain@seznam.cz. K uveřejnění je nutný souhlas autora!
Ostrava - Českým drahám budou od pondělí 9.1.2006 konkurovat autobusy společnosti StudentAgency (SA) na trase Ostrava - Praha a zpět. Stane se tak necelý měsíc po zavedení nové kategorie vlaků SuperCity Pendolino (SCP).
Nejnovější autobusy SA budou vyrážet 8x denně, přičemž 2 budou přímé a ostatní se zastávkami v Brně, Prostějově, Olomouci, Novém Jičíně a Frýdku-Místku. Přímé autobusy z Ostravy do Prahy urazí trasu za 4,5 hod. Nejlevnější spoje (tzv. Happy spoje) pojedou v brzkých ranních hodinách a jejich cena bude v úseku Ostrava - Praha v základním tarifu 150 Kč. V každém autobusovém spoji je možno poslouchat hudbu či zvuk k filmům prostřednictvím sluchátek. Zdarma nabízí stevardi na palubě teplé nápoje, noviny a časopisy. I na nových spojích bude možné účastnit se tzv. Kilometrového programu a získat tak jízdenky zdarma. Postupně chce StudentAgency zavádět další spoje, aby obě města měla spojení každou hodinu.
Podle mluvčího ČD Petra Štáhlavského nemají dráhy z dravého autobusového dopravce obavy. Šťáhlavský také zdůraznil, že pendolino nabízí úroveň cestování srovnatelnou s leteckou dopravou a tomu nemůže konkurovat žádný autobus, byť je v něm video a káva. Mluvčí ČD navíc zpochybňuje, zda může zvládnout přímý autobus cestu z Ostravy do Prahy za 4,5 hodiny a poukazuje na stav českých dálnic. Naopak ředitel SA Radim Jančura se domnívá, že pendolino je vlak pro bohaté, ale autobusy SA nabízejí zábavu, kterou ani pendolino neumí.
Zdroj: Tisková zpráva SA, MF Dnes (21.12.2005)
Foto: StudentAgency
Praha - Během vánočního období vypraví České dráhy navíc 421 osobních vozů s celkem 30.000 místy. Více vozů od 22.12.2005 do 24.12.2005 a také na začátku roku 2006 budou mít všechny R a IC na hlavních tazích. Mezi Prahou a Košicemi vyjede i noční posilový rychlík. V období vánočních svátků budou posíleny vlaky do horských středisek, např. z Brna přes Olomouc a Ramzovou do Jeseníku.
Mimořádné posilové vozy budou řazeny na vlacích EC Slovenská strela a Košičan, IC Detvan a R Šohaj, Chodovar, Cassovia či Galán. Mimořádné posilové vozy budou zařazeny do vlaků na tratích Praha - Přerov - Ostrava, Praha - Brno přes Českou Třebovou i Havlíčkův Brod, Praha - Cheb přes Plzeň i Ústí nad Labem, Praha - České Budějovice, Praha - Břeclav, Praha - Žilina, Brno - Ostrava, Brno - Jeseník, Olomouc - Opava a Liberec - Pardubice.
Večer 24.12. a 31.12. a ráno 25.12. a 1.1. je omezena jízda řady spojů s ohledem na snížený zájem o cestování.
České dráhy doporučují cestujícím včasnou rezervaci míst, zvlášť pak pro vlaky SuperCity Pendolino, které jsou povinně místenkové.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s.
Foto: Archiv ŽelPage
Praha - Od neděle 11.12.2005 do úterý 20.12.2005 přepravily vlaky kategorie SuperCity Pendolino přes 13.000 cestujících. Během prvních 7 dní provozu od 11. do 17.12.2005 přepravily spoje 10.100 cestujících. Nejvíce zaplněny jsou spoje SC 502/OK 4003 (z Ostravy hl.n. v 5:45) a SC 509/OK 4008 (z Prahy Holešovic v 15:56). V předvánočním období doporučují ČD včasnou rezervaci míst vzhledem ke zvýšené frekvenci jízd vlakem. Toto upozornění umístíly na své internetové stránky, do informačních systémů vybraných stanic a umístily plakáty a velkprostorové vizuály přímo do souprav pendolino a do stanic, kde tyto vlaky zastavují.
Foto: Archiv ŽelPage
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












