Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - ČD, a. s. se chtějí udržet na rychlíkových tratích, na které vypsalo Ministerstvo dopravy České republiky výběrová řízení. Ve veřejné soutěži na provozování rychlíků na prvních dvou tratích nabídly až 6x nižší cenu než soukromá konkurence.Mezi první 2 trati patří úseky Plzeň - Most a Pardubice - Liberec. Na první jmenovanou trať požadují dráhy dotaci 8,4 mil. Kč (Viamont 53,8 mil. Kč). Na druhý jmenovaný úsek chtějí dráhy dotaci ve výši 36,8 mil. Kč, zatímco Connex 72,2 mil. Kč. Rozhodujícím faktorem není jen cena, ale i kvalita poskytovaných služeb. Connex a Viamont zde chtějí nasadit jednotky Desiro od společnosti Siemens, České dráhy modernizované vozy. Dotaci, kterou na tyto 2 tratě dostávají dráhy dnes, nelze vyčíslit.
Stát chce postupně liberalizovat trh s veřejnou osobní železniční dopravou. Na osobní dálkovou dopravu se chystají i další firmy. Mezi ty patří např. Student Agency, která má zájem jak o dálkovou dotovanou, tak o dálkovou nedotovanou osobní železniční dopravu. Zatím vybírá firma nejvhodnější typ vlaku (Siemens, Bombardier, Stadler, Alstom), v každém případě se bude jednat o soupravu, nikoliv o vagony tažené lokomotivou. Firma nevyjede na české koleje dřív než za 2 - 3 roky, financování má však již zajištěno. Navíc slibuje, že ve vlacích budou místo průvodčích jezdit stevardky a stevardi a cestující budou mít k dispozici zdarma noviny a např. i teplý nápoj, a to za ceny, které nebudou vyšší než u ČD. V uplynulém roce zaplatili cestující za jízdenky 5,4 mld. Kč a ČD dostaly dotaci ve výši 4,7 mld. Kč.Zdroj: www.vlaky.net, MF Dnes (15.12.2005)
Foto: Archiv ŽelPage
CSPSV | 15.12.2005 (20:58)
Související zprávy

20.12.2005 (11:00)
Soukromý podnik musí být nejlepší. Proč? Protože je nejlepší a není černá díra. Proč není černá díra? Protože je díra bílá. Jiný by řekl že díra jako díra, prostě otvor odněkud někam. Barva zřejmě bude závislá na tom, ze které strany se na onen otvor díváme. Čili zdali tok čehokoliv proudí onou dírou k nám nebo od nás etc.
Ne, opravdu jsem se nezbláznil. Jen jsem chtěl přinést sdělení se železniční tématikou a stejnou obsahovou hodnotou jako někteří předcházející přispěvatelé.
Ne, opravdu jsem se nezbláznil. Jen jsem chtěl přinést sdělení se železniční tématikou a stejnou obsahovou hodnotou jako někteří předcházející přispěvatelé.
20.12.2005 (9:53)
Nápad s nákupem akcií společností DB není špatný. Jenže jsou ochotny DB investovat 300 miliard korun do obnovy vozidlového parku ČD. Možná, kdyby jim stát dal akcie za korunu a nebo ještě platil odškodné za bídný stav věyšiny tratí (trvalé omezení rychlosti na přejezdech, které prodlužuje jízdní doby, zvyšuje spotřebu nafty atd.).
20.12.2005 (9:39)
Nejsem jsi jistý zda "soukromá" společnost automaticky nabídne lepší služby.Viamont na "svých" tratích taky jezdí s ř 810.Je pravda že ČD by nejezdli vůbec.
20.12.2005 (9:14)
to cestující:
"soukromá společnost nemá jako prvotní zájem spokojenost zákazníka ale zisk"
no tak ČD nemají jako zájem ani zákazníka ani zisk.Myslíte že je to tak lepší?
"soukromá společnost nemá jako prvotní zájem spokojenost zákazníka ale zisk"
no tak ČD nemají jako zájem ani zákazníka ani zisk.Myslíte že je to tak lepší?
19.12.2005 (16:52)
cestující:
Dostáváme se tím sice jinak, ale já mám zase zkušenost z práce ve státním zdravotnickém zařízení: je to bordel a ještě k tomu černá díra na peníze. Jedna nebo druhá forma vlastnictví sama o sobě není samospasitelná, i když u soukromého vlastníka lze předpokládát lepší hospodaření a pod. Osobně by se mi privatizace železniční dopravy líbila z toho důvodu, že i kdyby bordel nepominul, chovám jistou naději, že by to alespoň o něco méně zatěžovalo veřejné finance.
Ostatně recyklace nástrojů mi utkvěla v hlavě jako zážitek z dětšství kdy státní (bolševická péče) nahnala lékaře očkovat do školy a ten bodal všechny jednou jehlou, kterou akorát občas prohnal plamenem... takže soumroumou sférou to asi nebude.
Ostatně energetici jsou (také "díky" státního aparátu neblahé paměti atomového dědka) monopolisticky moloch, který se se zákazníkem bude sotva kdy mazlit.
Dostáváme se tím sice jinak, ale já mám zase zkušenost z práce ve státním zdravotnickém zařízení: je to bordel a ještě k tomu černá díra na peníze. Jedna nebo druhá forma vlastnictví sama o sobě není samospasitelná, i když u soukromého vlastníka lze předpokládát lepší hospodaření a pod. Osobně by se mi privatizace železniční dopravy líbila z toho důvodu, že i kdyby bordel nepominul, chovám jistou naději, že by to alespoň o něco méně zatěžovalo veřejné finance.
Ostatně recyklace nástrojů mi utkvěla v hlavě jako zážitek z dětšství kdy státní (bolševická péče) nahnala lékaře očkovat do školy a ten bodal všechny jednou jehlou, kterou akorát občas prohnal plamenem... takže soumroumou sférou to asi nebude.
Ostatně energetici jsou (také "díky" státního aparátu neblahé paměti atomového dědka) monopolisticky moloch, který se se zákazníkem bude sotva kdy mazlit.
19.12.2005 (16:10)
Po zkušenosti se třídenní tmou bez elektřiny jako důsledek 10 cm sněhu si dovolím polemizovat s onou nedočkavostí po privatizaci železnice - soukromá společnost nemá jako prvotní zájem spokojenost zákazníka ale zisk - to se pak racionalizuje a zeštihluje, propouštějí se přebyteční pracovníci. Zákaznické centrum pro Ostravu je v Plzni - dovolat se lze jen na záznamník, je jedna montážní četa na okruh 30 km atp, prostě totální chaos - pardon bo.....
To pak mám věřit, že soukromý dopravce bude takový lidumil, že mi snese modré z nebo a to ještě zadara? On se bude tvářit, ale jen do odstavení konkurence. Jak dopadla privatizace železnice včetně několika tragických nehod jsme viděli v GB. Ostatně ony soukromé společnosti v deutschlandu jsou většinou dceřiné společnosti DB s účatí regionů, stejné je to u švýcarů.
Do jakých neslavných konců vede vpuštění kšeftu do služeb vidím denně v nemocnici, kde pracuji - akciovce, být mladší už jsem v Rakousku (a občas pociťuji i jako pacient očima příslušníků rodiny, laik si třeba nevšimne, že se opakovaně používají jednorázové pomůcky).
Bože chraň nás před tržními komsomolci kteří čerpají jediné vědomosti s MF dnes!!!!
To pak mám věřit, že soukromý dopravce bude takový lidumil, že mi snese modré z nebo a to ještě zadara? On se bude tvářit, ale jen do odstavení konkurence. Jak dopadla privatizace železnice včetně několika tragických nehod jsme viděli v GB. Ostatně ony soukromé společnosti v deutschlandu jsou většinou dceřiné společnosti DB s účatí regionů, stejné je to u švýcarů.
Do jakých neslavných konců vede vpuštění kšeftu do služeb vidím denně v nemocnici, kde pracuji - akciovce, být mladší už jsem v Rakousku (a občas pociťuji i jako pacient očima příslušníků rodiny, laik si třeba nevšimne, že se opakovaně používají jednorázové pomůcky).
Bože chraň nás před tržními komsomolci kteří čerpají jediné vědomosti s MF dnes!!!!
18.12.2005 (20:29)
Diky
18.12.2005 (15:46)
Jěště jsem zapoměl 1 týden dovolené navíc,oproti zákoníku práce.Můj menší soukromý průzkum Týden dovolené je velké většině firem 13 plat v různé výši (50 ale i 150%).Časté jsou odměny za nemarodění(až 1 týden dovolené nebo až 25% jednou za rok)
18.12.2005 (15:21)
Pro M a další zam. ČD a.s. má 12 platů ročne(základ dle tarifu + příplatky dle zákoniku práce((práce v noci o víkendu,ve svátek))+výkonové odměny5%(((témeř vždy jen 5%))) ) žádný 13. 14. ani 15.plat před Vánoci se pro jistotu neplatí ani přesčasy.Jako benefit dostane "režijka" je po půl roce a jen a jenom pro zaměstnance a manžela/ku a vlastní děti do 15 let a potom až do 26 let jen za předpokladu že studují,při skončení pracovního poměru se "režijka" odebírá všem.(výjimka po 20 práce letech zůstává v důchodu).Takže žádný 13 plat žádné premie před vánoci,služební mobil,auto apod. na příspěvek na dovolenou je sice nějaký nárok ale 2.ledna jsou peníze na tento rok vyčerpány a na nikoho se nedostane.
17.12.2005 (22:26)
Martin 240.025:
A proč???
A proč???
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











