..: Nachrichten und Artikel - Česká republika (celá) :..

NostalgieNostalgie - Blíží se čas Vánoc a již o tomto víkendu, konkrétně v sobotu 26.11. se můžeme svézt s prvními Mikulášskými vlaky.

Pardubický spolek historie železniční dopravy pořádá Tradiční (před) Mikulášskou jízdu s historickou motorovou soupravou s M131.1228, vozem BDlm a M240.0089. Vlak je již však plně obsazen, případná volná místa je nutné dotazovat na telefonu 604 926 620. Historický vlak jede v trase Pardubice - H.Králové - Třebechovice - Týniště n.O. - Holice - Moravany - Pardubice.

Brněnský parostrojní spolek Brunensis pořádá jízdu parního mikulášského vlaku S Mikulášem a čerty z Brna do Nedvědice. V historické soupravě s parní lokomotivou 433.001 “Skaličák” a vozy Da + 7x Ba pojede Mikuláš s andělským i pekelným doprovodem. Vlak jede z Brna v 9:25 a zpět z Nedvědic v 16:32.

Z Letohradu do Dolní Lipky a zpět jede zvláštní vlak na nejstarší akci svého zaměření pořádanou v ČR - 17. ročník jízdy... aneb plnou parou přijíždí Mikuláš. Vlak je tažen parní lokomotivou 423.009 a veze vozy Bpjo a Bdmtee. Jízdu pořádají České dráhy - DKV Česká Třebová spolu s žst. Letohrad.

Kalendář železničních akcí

Regionova 814-914Šumperk - Firma Pars nova Šumperk již připravuje sériovou výrobu regionálních motorových jednotek Regionova 814-914. Jednotka se setkala na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně s mimořádným ohlasem jak předních činitelů vlády, zástupců krajů a ČD, a.s., tak i veřejnosti. Svědčí o tom i získaná Zlatá medaile a cena Technického týdeníku za veletržní exponát.

680Česká republika - Dnes začala prezentace souprav pendolino, která se uskuteční ve všech železničních stanicích, kde budou tyto soupravy od 11.12.2005 zastavovat.
Dnes byla jednotka řady 680 představena veřejnosti v Ostravě. Prezentační jízda: Ostrava hl. n. (10:40) - Suchdol nad Odrou (11:00 - 11:15) - Ostrava hl. n. (11:35).
Zítra bude pendolino v Olomouci. Prezentační jízda: Olomouc hl. n. (10:30) - Hranice na Moravě (11:10 - 11:20) - Olomouc hl. n. (12:00).
Ve středu se setkají cestující s pendolinem v Pardubicích, kde budou zastavovat jak vlaky SC PENDOLINO, tak i vlaky EC/IC, na kterých bude pendolino nasazeno. Prezentační jízda: Pardubice hl. n. (10:00) - Česká Třebová (10:35 - 10:45) - Choceň (11:05 - 11:45) - Pardubice hl. n. (12:15).
Poslední představení pendolina veřejnosti v tomto týdnu se uskuteční ve čtvrtek v žst. Praha Holešovice. Prezentační jízda: Praha Holešovice (10:37) - Kolín (11:02 - 11:10) - Praha Holešovice (11:36).
Prezentace v Brně a v České Třebové se uskuteční příští týden v pondělí a ve středu.

Pozn.: Časy prezentačních jízd jsou pouze orientační.
Zdroj: www.pendolino.cz

Autor: CSPSV

680Třebovice v Čechách - Předseda vlády České republiky Jiří Paroubek /ČSSD/ či ministr dopravy ČR Milan Šimonovský /KDU-ČSL/ se včera zúčastnili slavnostního otevření stavby SŽDC Optimalizace traťového úseku Krasíkov - Česká Třebová. V září byla tato stavba vyhlášena na veletrhu For Arch Dopravní stavbou roku 2005. Modernizace 22 km dlouhého úseku na trati 270 stála zhruba 5 mld. Kč.
Premiér jel pendolinem z Prahy do Třebovic v Čechách. Celé akce se zúčastnili i nejvyšší představitelé ČD, SFDI a SŽDC. Všechny zúčastněné přivezla souprava CD 680 002. Vlak odjížděl z Prahy v 11:55 hod. pod označením SC 503 do České Třebové. Na místo stavby přijela jednotka ve 14:00 hod. jako SC 33485, o 45 minut později se konala tisková konference a zpět do Prahy jelo pendolino pod označením SC 33486 v 15:32 hod. Do Prahy přijel vlak jako SC 502 v 18:05 na pražské hlavní nádraží.

www.pendolino.cz, www.vlada.cz

Autor: CSPSV

BasketballČeské dráhy ve spolupráci s MATTONI NBL - národní basketbalovou ligou podporují využívání svých služeb při dopravě na sportovní utkání soutěží s názvem Vlakem za sportem 2005. Fanoušci, kteří se na zápasy basketbalových borců vydají vlakem a u vstupu předloží jízdní doklad ČD platný v době konání zápasu, mohou vyhrát upomínkový dárek. Využijí-li cesty vlakem minimálně třikrát, mohou se ucházet o zařazeni do losování o hlavní výhru - zájezd do New Yorku na vybraný zápas basketbalové NBA.
Basketbalová utkání proběhnou v halách 12 ligových mužstev. Po předložení platné jízdenky do příslušného města a zakoupení vstupenky na zápas v pokladně haly, obdrží cestující Průkaz s prvním razítkem. Mimo to dostane také Poukázku, která jej opravňuje k účasti ve slosování během zápasu. Poukázku stačí vyplnit a vhodit do připravené schránky. Při druhém zakoupení vstupenky na kterýkoliv z dalších zápasů NBL a předložení další platné jízdenky ČD do města konání zápasu, dostane do Průkazu druhé razítko. Při třetím předložení jízdenky a odevzdání vyplněného průkazu se dvěma razítky a dotazníkem na zadní straně je vstup na tento zápas NBL zdarma. Na závěr soutěžního období proběhne v rámci TV pořadu TIME OUT slosování odevzdaných vyplněných průkazů o hlavní výhru soutěže.

Zdroj : České dráhy

SC PENDOLINO SC PENDOLINO - V neděli 11.prosince vyjede poprvé z Ostravy do Prahy spoj Super City Pendolino. Vlaky této kategorie jsou vedeny novými jednotkami řady 680 ČD známými pod názvem Pendolino. Rychlovlaky přinášejí cestujícím nejrychlejší vlakové spojení mezi Ostravou a Prahou. Nabídka spojů pod značkou SC Pendolino bude poskytována celkem 6x denně (během víkendů 5x denně) s možností nástupu a výstupu ve stanicích: Praha–Holešovice, Pardubice hlavní nádraží, Olomouc hlavní nádraží, Ostrava–Svinov a Ostrava hlavní nádraží.

Autor: milan

Regionova 814+914 z Parsnova ŠumperkČeské dráhy plánují v příštích třech letech investovat do modernizace regionálních vlaků přes 2,5 miliardy Kč. Zásadním způsobem se tak dále zvýší kvalita cestování osobními vlaky ČD na neelektrizovaných tratích. Značná část prostředků totiž půjde na modernizaci regionálních motorových souprav a přípojných vozů. Prototyp nové motorové jednotky Regionova se nyní připravuje k zahájení zkušebního provozu s cestujícími v depu Rakovník. Jen do nákupu částečně nízkopodlažních souprav Regionova plánují ČD investovat v letech 2006 až 2008 přibližně 1,5 miliardy Kč. Pokračovat bude také nákup patrových souprav 471 pro pražskou příměstskou dopravu, jejichž počet dosáhne plánovaných 30 jednotek (90 vozů).

Motorové vozy ř. 854 V příštím roce je plánováno dokončení modernizace 50 čtyřnápravových motorových vozů řady 854 provozovaných na neelektrizovaných tratích v Čechách. Nové vozy mají výkonnější, ale úspornější motor a cestující ocení především zcela nově řešený interiér s moderními - textilem potahovanými sedačkami. Vozy jsou soustředěny v depech v Praze a Trutnově. Z Prahy jezdí především na motorových rychlících a spěšných vlacích z Prahy do Sušice, Chomutova či Tanvaldu a na osobních vlacích Praha – Turnov. Z Trutnova jsou vypravovány na rychlíky, spěšné i osobní vlaky na tratích v celých východních Čechách, např. z Pardubic přes Hradec Králové a Turnov do Liberce nebo z Chlumce nad Cidlinou přes Starou Paku do Trutnova.

Nákup nových a modernizace vybraných regionálních vlaků bude v příštích třech letech financován z několika zdrojů. Budou využity vlastní zdroje z podnikatelské činnosti Českých drah, leasing, výhodné úvěry společnosti Eurofima, jejíž jsou České dráhy akcionář, a také je plánováno čerpání státní podpory na modernizaci regionálních vlaků. Jde o obdobný program, který již řadu let čerpají soukromé autobusové společnosti a městské dopravní podniky k obnově svého silničního vozového parku.

Celá tisková zpráva ČD

Nádraží Teplice v Čechách - foto Jiří RandaČeské dráhy již vybraly investory pro čtyři nádraží zařazená do projektu revitalizace stanic „Živá nádraží“.

V Plzni hl.n. bude zbudována nová obchodní zóna navazující na železnici a MHD, pokračovat se bude modernizací vlastní stanice. Partnerem je firma INTERCORA. V Ústí nad Labem hl.n. se stal vítězem výběrového řízení Viamont. Na modernizaci koridoru SŽDC naváže rekonstrukce staničních prostor a komerční části stanice. Počítá se zde s pohybem až 15 000 cestujících denně.
Také Teplice v Čechách a Praha-Holešovice již mají své partnery. V obou případech se jedná o modernizace stanic. V Teplicích se naváže na rekonstrukci kolejiště a stavbu nového ostrovního nástupiště, v Holešovicích je kladen důraz na funkci stanice jako přestupního terminálu mezi železnicí, autobusy a MHD. Partnerem pro teplické nádraží je společnost BOSTAS, pro Prahu-Holešovice NAVATYP.

Ve všech čtyřech stanicích je cílem revitalizovat nádražní prostory a využít volné nebo neužívané pozemky. Nadále probíhají výběrová řízení například pro nádraží v Pardubicích, Hradci Králové, Havlíčkově Brodě, Františkových Lázních, Liberci, Mostě nebo Chomutově.

Foto : Historická budova nádraží Teplice v Čechách /foto Jiří Randa/

Tisková zpráva ČD

350Praha - Od 11.12.2005 do 9.12.2006 bude platit Jízdní řád 2005/2006. Během jeho platnosti se počítá se 2 změnami - 26.2.2006 a 28.5.2006. Dálkové spoje R a Ex vycházejí z objednávky Ministerstva dopravy ČR. Regionální osobní doprava Os, Sp vychází z objednávky jednotlivých krajských úřadů. Vlaky vyšší kvality IC, EC, SC PENDOLINO a vybrané mezistátní rychlíky jsou provozovány ČD, a. s. na základě podnikatelské činnosti bez veřejné objednávky.

Do nového jízdního řádu byly začleněny nové mezistátní vlaky, zkracují se jízdní doby vybraných spojů, do plného provozu budou zařazeny soupravy pendolino a bude navázána formou codesharových spojů spolupráce železničního a leteckého přepravce - ČD a ČSA.

V platnosti nadále zůstane zákaznické i obyčejné jízdné. Stejné ceny se zachovají i u většiny obchodních nabídek regulovaných státem. Ke zdražení dochází pouze u KMB 2000 a SONE+ pro Os vlaky, zrušena bude relační sleva v úseku Praha - Brno. Zvláštní jízdné bude uplatňováno u vlaků SC PENDOLINO. Předprodej jízdenek začal již 7.11.2005, s možností nákupu jízdenek přes internet se počítá od začátku prosince. Internetové stránky www.scpendolino.cz budou fungovat od 30.11.2005.

U vlaků vyšší kategorie dochází ke zkrácení jízdních dob:
Praha - Ostrava-Svinov = časová úspora 24 min. (EC Košičan) až 59 min. (SC PENDOLINO)
Praha - Zlín = časová úspora 19 min. (Ex)
Ústí nad Labem - Karlovy Vary = 24 min. (R Vsacan)
Praha - Varšava = 47 min. (EC Praha)
Praha - Bratislava/Budapešť = 36 min./30 min. (EC Hungaria)
Praha - Poprad/Košice = 25 min./23 min. (EC Košičan)



Zdroj: ČD, a. s.

Autor: CSPSV

363.015-9 - ČD Cargo Aktualizováno - 15.11. 11:00
České dráhy - V listopadu se na kolejích objevila další reklamní lokomotiva ČD a to 363 015-9 z DKV Brno. Nátěr byl proveden v olomouckém depu a jedná se o reklamu na ČD Cargo.
Lokomotiva je v modrém nátěru, s bílými linkami a na bocích s červeným nápisem www.cdcargo.cz.

Elektrickou lokomotivu na pražském hlavním nádraží slavnostně pokřtil v pondělí herec Radoslav Brzobohatý jako oficiální kmotr a velký příznivce železnice.

Tisková zpráva ČD

jrPraha - Od pondělí 14.11.2005 bude ve vybraných železničních stanicích v prodeji knižní vydání jízdního řádu 2005/2006, jehož platnost začíná v neděli 11.12.2005. Cena vydání bude jako v minulých letech 60 Kč vč. DPH. Na titulní straně bude obrázek vlaku pendolino. Jízdní řád 2005/2006 - úřední vydání Českých drah, a. s. - vzniká na základě § 22 odst. 1 zákona č. 266/94 Sb. v platném znění.

Autor: CSPSV

bleskovka Praha-Brno - Dnes se na stránkách ČD objevila informace, že končí relační sleva Praha - Brno za 130 Kč (kategorie R, Ex), případně 160 Kč (EC). Tato informace se neobjevila na titulní straně, ale jen přímo u informací o relační slevě.
Posledním vlakem, ve kterém bude relační sleva platit bude R 375 Pannonia s odjezdem v 23.23 z Prahy hl.n. dne 10.12.2005.
Kromě zrušení relační slevy čeká cestující s novým jízdním řádem zdražení KMB z 1300 Kč na 1400 Kč a SONE+ pro osobní vlaky ze 130 Kč na 160 Kč.
Jen dodám, že kilometrickou banku je možné zakoupit až 2 měsíce před prvním dnem platnosti a platí půl roku od prvního dne platnosti.

zdroje:
Informace o zrušení relační slevy
zdražení KMB a SONE+ Os

wlabmeePraha - Ve středu 8.11.2005 bude cestovat Hospodářský výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky vlakem z Prahy na jednání ve slovenském Bardejově. Předsedou hospodářského výboru je ing. Josef Hojdar a místopředsedy Miroslav Kapoun, ing. Martin Říman, mgr. Oldřich Vojíř, Ph.D. a ing. Karel Vymětal. Vedení i členové výboru budou cestovat nočním rychlíkem R 423 Cassovia z Prahy hl. n. (odj. 23:05) do Košic (příj. 09:50). K tomuto vlaku budou připojeny zvláštní vozy. V Košicích se bude konat první část jednání, v podvečer odcestují poslanci do Bardejova. Nazpátek se ústavní činitelé vrací opět nočním vlakem ve čtvrtek 10.11.2005. Do Prahy dorazí ráno o den později.

Autor: CSPSV

cdPraha - S platností nového jízdního řádu od 11.12.2005 se mění i 15. změnou TR10 (vyhláška PTV 79/41-42/05, čj. 60160/05) ceny některých obchodních nabídek ČD, a. s.
Kilometrická banka zdraží ze současných 1.300 Kč na 1.400 Kč, dále se mění cena jízdenky SONE+ pouze pro osobní vlaky ze současných 130 na 160 Kč. Zcela se změnil Ceník 6 (původně pro SC Manažer, nově pro SC PENDOLINO). V místence pro vlak SC za 200 Kč je zahrnuto jak místo pro cestujícího, tak i místo pro jízdní kolo. Zlevněné jízdné ve vlacích SC PENDOLINO má stanoveno zvláštní jízdné pro žáky do 15 let a pro žáky od 15 do 26 let. O 100 Kč na 200 Kč se zvyšuje přirážka za neoprávněné použití povinně místenkového vlaku nebo vlaku či vozu, ve kterém je vnitrostátní přeprava vyloučena.
U všech slev, které se prokazují průkazem Junior Pas, je uvedena poznámka "nebo příslušná varianta In-karty".
Nové ceníky ČD, a. s. lze najít na http://www.cd.cz/static/tr10/cenikynew.html#tr10c1.htm.

Autor: CSPSV

ilustrační fotoVídeň - Rakouští cestující si stěžují na kvalitu vozů, které jsou řazeny na 2 párech spěšných vlaků mezi Českými Budějovicemi a Vídní. Zákazníci ÖBB jsou nespokojeni s úrovní WC, špatným technickým stavem vozů i špínou na sedačkách. České dráhy dostaly čas do konce ledna 2006, aby odstranily modernizací zjištěné nedostatky.
Pokud se tak nestane, budou české vozy odpojeny v pohraniční přechodové stanici a zbylou část cesty budou na vlacích řazeny vozy ÖBB. Trasu dlouhou 220 km urazí přímé spěšné vlaky za necelé 3,5 hodiny.

Ilustrační foto

Autor: CSPSV
« Neuere Nachrichten | 1 ... 134 135 136 137 138 ... 154 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 08:00
geht unter um 16:05